ik ben jasmijn, 25 jaar en ook ik ben bezig met mijn laatste pilstrip. ik moet nog 4 pillen. daarna gaan mijn vriend en ik er voor. ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is… dus nee je bent niet alleen!
Welkom Affy en elly en jullie ook succes met het zwanger worden. Leuk Jasmijn nog meer meiden die ook voor hun eerste kindje gaan proberen.
Elly ik vind je nederlands heel goed te lezen en begrijpen hoor helemaal niets mis mee zo.
Mila een heel fijn verlovingsfeest gewenst!!
Ga morgen naar de kapper en zit er over te denken om het heel kort te doen. Het is nu ook wel kort beetje zo’n uitgegroeid kapsel van kijk ik laat mijn haar groeien maar ben dat heel erg zat. Ga er nog een nachtje over slapen.
Bedankt voor het warme onthaal! Leuk dat zowel Jasmijn als Elly ook voor hun eerste kindje gaan, en dat er aan aantal al mama zijn, waar we veel van kunnen leren hihi… Gelukkig weet ik me opzich wel raad, ik werk op een kinderdagverblijf, en ben fulltime pedagogisch bezig! 9 sept is mijn NOD… zooo spannend! Voor mij heeft het iets extra’s, ik ben namelijk in het begin van mijn relatie met mijn vriend onbedoeld zwanger geraakt, en door omstandigheden heb ik een abortus laten doen. Heel pijnlijk en verdrietig was dat, en nog denk ik eraan terug met een brok in mijn keel. Gelukkig gaan we nu voor t eggie!
Trouwens wel leuk om te vertellen: Ik heb telkens mijn vriend zitten stangen met “wanneer gaan we kindjes maken” etc, en telkens zei hij nog even te willen wachten… Ik vind het prima en dacht elke keer “het komt wel”. Tot hij me ineens om 4 uur 's nachts wakker maakte, en zei: Lieverd, ik wil kinderen, stop je met de pil?!.. Jullie willen niet weten hoe wakker ik toen was!! Wat een verrassing! Bij hem was het hoge woord eruit, dus kon hij daarna slapen. Ik daarentegen ben de rest van de week doodop geweest omdat ik geen oog meer dicht deed van de opwinding! Haha!
morgen neem ik mijn laatste pil in. en het zal ons eerste kindje zijn.spannend!! vind het erg leuk om hierover te praten zeker omdat het allemaal nieuw is.
Affie je maakt dan eerst je banner en dan kopieer je die naar je profiel en dan plak je die in het veld onderschrift dan op oke om op te slaan en het staat in je onderschrift. Succes.
Zo even mijn kapsel bijgewerkt . I did it!!! Het is superkort nu. Ik moet er een beetje aan wennen maar het is wel leuk geloof ik :mrgreen: . Jammer dat de kapper bijna dicht was anders had ik ook nog een ander kleurtje genomen.
Wat leuk Elly! Pas je op als je die zwangerschapsvitaminen koopt, dat daar niet al een volledige dosis foliumzuur inzit? Anders neem je het dubbelop (als je ook apart foliumzuur gaat slikken) en te veel is ook weer niet goed!
Wat leuk Elly! Pas je op als je die zwangerschapsvitaminen koopt, dat daar niet al een volledige dosis foliumzuur inzit? Anders neem je het dubbelop (als je ook apart foliumzuur gaat slikken) en te veel is ook weer niet goed!
Bedankt voor de waarschuwing! Ups, ik heb daar helemaal niet over nagedankt. Het is voor het eerste keer.
Tot eind september neem ik de rust ( naar pil gebruikt) en dan pas gaan wij oefenen. :dance: Ze zeggen dat het beste is.
Gezellig, wat meer meiden erbij. Affie, Elly en Daantje, welkom!!
Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden alhoewel ons leven aardig op z’n kop staat nu. Ik zit eigenlijk met een arbeidsconflict en verlies mijn baan. Ik vind dat mijn werkgever geen poot heeft om op te staan maar durf het gevecht voor de rechter niet aan. Is een grote werkgever dus ik ben bang dat ze sterker zijn dan ik. Ik kan ook geen hele goede advocaat betalen en emotioneel wordt het dan ook heel zwaar. Dus ik ga denk ik maar in op hun voorstel en dat betekent dat ze mijn contract per 1 januari ontbinden. Tot die tijd krijg ik alle ruimte en begeleiding om een andere baan te vinden. Lastig hoor. Je baan verliezen is natuurlijk behoorlijk kl.t. maar in combinatie met onze kinderwens is het helemaal een verwarrende gebeurtenis. Maar we proberen het positief in te zien en ik ga ervan uit dat ik wel snel wat anders vindt.
Daarnaast zijn we de keuken aan het verbouwen. We zijn begin dit jaar al begonnen met slopen maar door een wijziging in de plannen moesten we toch nog een bouwvergunning aanvragen. En dus eerst een bouwtekening laten maken. Valt de architect van een ladder en is wekenlang aan het revalideren. Nou ja, we hebben nu eindelijk de vergunning en kunnen nu dan echt gaan beginnen. Gelukkig zijn we in het achterhuis bezig en kan ik als ik daar de deur dicht trek gewoon rustig leven in de woonkamer zonder rommel.
Gisteravond zag ik op een feestje ook een babietje van vier maanden. Ach jeetje, wat was ze klein! En dan realiseer je je ook weer hoe hard de tijd gaat. Da’s nog maar een jaar geleden dat Susanne zo klein was. En met een beetje geluk hebben wij volgend jaar ook weer zo’n kleintje in huis. Ik vind het weer net zo spannend als bij de eerste…
Enne dames, foliumzuur is inderdaad belangrijk nu. Maar je moet je niet zo druk maken om de zwangerschapsvitames hoor! Je moet het in Nederland wel heeel bont maken wil je een tekort aan vitamines krijgen (structureel elke dag junkfood). Ik slikte de zw.s.vitamines eigenlijk alleen als ik een dag patat of pannenkoeken had gegeten. Het is veel belangrijker om lekker gevarieerd en gezond te eten. Dan bouw je ook wat energie op het begin van de zwangerschap goed aan te kunnen. Maar goed, da’s mijn mening. Ze kunnen in ieder geval geen kwaad. Zit nu net zelf een zak engelse drop leeg te eten :oops:. En zometeen ga ik lekker met Susanne een broodje knakworst eten :drool: .
Nou, verder heb ik niks te melden. Ik wacht met spanning af wanneer mijn menstruatie op gang komt (of niet ) en dan kan ik eindelijk zo’n leuke NODbanner maken…
Ik bedoelde inderdaad Baukje sorry Affie nu als last van zwangerschapsdementie.
Ik slik nu al 4 wk foliumzuur tot dat ik zwanger ben slik ik dat en daarna begin ik pas met multivitamine te slikken deed ik bij de Alyssa toen ook. Maar inderdaad als je beide slikt is niet goed krijg je te veel van het goeie.