Hallo dames,
Hier een trage Marlous
Met Mateo gaat alles prima…Ik ben verder niet in een top-bui…Maar dat komt omdat ik zo aan het opruimen en re-organiseren ben…Het is hier nu zo’n zooi…Hebben in totaal al 10 vuilniszakken weggegooid en het einde is nog niet in zicht…
Daar komt bij dat Max maar niet beter lijkt te worden en elke dag onze bank onder pist.
Ik doe dus elke dag de hoezen in de wasmachine, maar ik word er zo moedeloos van.
De huisarts heeft hem onderzocht en we doen alles wat we behoren te doen, maar blijkbaar helpt het geen ruk…Wat moeten we nu…
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem naar een asiel te doen, maar dit is gewoon geen frisse situatie meer…ook niet met kijk op Mateo…
We kunnen hem van mannetje naar vrouwtje laten maken, dan hoeven de stenen niet meer door de plasbuis/penis maar ik heb op het net daar niet zulke goede verhalen over gehoord. Dan krijgen ze of eens in de 3 maanden blaasontsteking etc…Dus de klachten houden niet op…
Ik weet het niet meer, en zit nu weer te janken…
he Marlous,
dat klinkt niet vrolijk…
ik begrijp dat je het over een hond/kat hebt?
castreren is niet de oplossing?
laat die tranen maar lekker lopen, kan de lucht klaren … (hmmm slecht advies misschien, want buiten doet t dat ook niet altijd
Nou meid, kop op!
Max is onze kat :inlove:
Maar deze situatie is gewoon niet meer houdbaar…
castratie is nu ons idee, maar ik hoor er meer slechte dan goede verhalen over…
He bah Marlous… wat een vervelende situatie… ik zou er ook niet aan moeten denken om onze poes weg te moeten doen. Carlo, onze papagaai moest weg ivm Thomas, die kon er niet over en dat vond ik ook al heel erg.
Ik zou ook niet weten wat je moest doen, maar ja zo is het natuurlijk ook niets… Hier heb je dus geen klap aan…
Nou een dikke knuffel dan maar :-*
Erika
Marlous: balen meid! Ik heb van de week van Beaphar Keep-off spray gekocht voor op de bank en de stoelen omdat ze daarop zaten te krabben steeds en dat heeft geholpen! Ik zou hem sowieso laten castreren want dan ruikt de plas meestal wat minder sterk. Bij kijkshop is dat geloof ik kun je ook een soort deken kopen en die leg je dan als je weggaat op de zitting en als de kat er dan op spring gaat er een alarm ofzo… Succes!
hey lieve marlous, wat een nare en verdrietige situatie meid, sneu voor je poes dat hij niet betert en voor julie snue onmdat je zo weinig kunt doen en dat wat je doet dan niet lbijkt te helpen, wordt je moedeloos van!!!
Ik kan je niet advisiren wat te doen, want dat is zon gveolige en persoonlijke beslissing,
ik wou aleen dat je je wat beter voelde, je hebt zowieso je de laatste tijd wel es niet top gevoeld,nu mag dat wel es zo zijn,
ik hoop echt dat jij je snel beter voelt en dat er een oplossing komt voor Max,
liefs van mijn en een knuf :-* :-*
Het idee om hem naar een asiel te brengen staat mij en mijn man zo tegen…
Maar voor ons en de gezondheid van Mateo is dit ook niet goed…(urine stinkt heel erg en is ongezond)…
Hij is nu de da aan het bellen, dat we echt met ons handen in het haar zitten…
Ik ben zooo verdrietig…
Mark heeft gebeld en moet met spoed naar de da…
Max bloed alleen maar en de da zegt dat hij aan het doodgaan is. als we niet snel zijn…
och lieverd ik zit hier nu met tranen in mijn ogen ik weet hoe moeilijk dat is je beeestje zo ziek,
heel veel succes en sterkte meid, bij de da met jullie max,
:-* :-*
Och meid, wat een naar bericht… hopelijk kan de da nog wat doen… sterkte… :-*
Jeetje dat is schrikken…
meid heel veel sterkte…
Marlous, heel veel sterkte en ik hoop dat ze iets voor Max kunnen doen ! Dikke kus.
ah lieve Marlous, wat is dit nou voor naar bericht!
Het is logisch dat je zoveel verdriet hebt om je lieve Max!
Ja jeetje, wat moet je dan he?
Hele moeilijke situatie, maar ik wil je een knuffel geven en je sterkte wensen en laat je ons weten hoe het met Max is?
Ik duim voor je
Max is weer thuis, hij heeft een ontstoken urinebuis (vandaar het bloed), hij heeft weer prikjes gehad en we hebben druppels voor thuis. Verder heeft ze wat tips gegeven wat betreft het op de bank plassen…
we kijken het dus nog even aan…
Oh gelukkig, … dat klinkt alsof er nog wel hoop is…
Nu maar hopen dat de druppeltjes aanslaan…
Sterkte
sterkte met max marlous,
Hoi Marlous, Ik heb heel veel jaren praktijk ervaring bij de dierenarts als assistente. Ik wil je niet bezorgd maken, maar zorg dat je kat veel drinkt. Ververs het water een paar keer per dag. Door het drinken wordt de blaas extra doorspoelt en kan de gruis die kan ontstaan als er een blaasontsteking aanwezig is, door gespoeld worden. Wanneer je kat veel te rustig wordt wel de dierenarts bellen. Heeft de dierenarts ook al een preventief struvietoplossend dieetvoeding gegeven? In veel gevallen komt het helemaal goed en hoeft de kat deze problemen niet meer terug te krijgen.
Het is altijd eng als je dit meemaakt bij je kat, ik heb het zo ontzettend vaak gezien en kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.
Houdt de kattenbak ook goed in de gaten, wanneer je het idee hebt dat de kat nergens meer plast of het worden uitsluitend steeds maar druppels en de kat gaat overal staan te persen en er komt niks,moet je de dierenarts bellen, dit kan duiden op een verstopping en die kan dan door de dierenarts verholpen worden, maar mag niet te lang duren (niet langer dan ongeveer 12 uur, dit is een richtlijn).
Dank je welkom.
We hebben inderdaad een speciaal dieet gekocht.
maar vorige week waren we ook al bij de da voor hetzelfde, toen ook al dat voedsel…
we zijn nu in totaal in zijn leventje al 5 keer voor dit naar de da gegaan.
Hij blijft het houden…Dan maar zijn leven op dieet. Maakt niets uit, als hij maar ophoudt met op de bank te pissen… 8)
Maar we houden te veel van hem om hem aan zijn lot over te laten… :inlove:
Dat is echte dierenliefde!
Voor Max :-*
Hoi hoi,
Onze kat heeft ook een verstopping gehad en daar waren we vrij laat bij, dus die moest drie dagen bij de da blijven. Het gaat nu weer hartstikke goed met hem, maar hij is sindsdien wel op ‘dieet’.
De bank hebben we weg gedaan, want je blÃjft het ruiken.
Sterkte!
Groetjes Garfield