Hmm. misschien is het snel/niet snel zwanger raken dan op zich niet erfelijk, maar bepaalde factoren die daarbij een rol spelen wel? Ach ja, je kan er toch niks van zeggen, denk ik.
Je ziet ook wel eens mensen die er jaren over doen om voor de eerste keer zwanger te raken en dan is het bij de tweede meteen raak. Of andersom.
Maar toch, zou leuk zijn als in mijn geval de genen een beetje meespelen! Dan hoef ik nog maar hooguit 2 maanden te wachten
Hoi Yvonne welkom hier, ik hoop ook voor je dat door je zwangerschap je cyclus regelmatig is geworden. Dat zou erg fijn zijn!!!
Hier verder niets te melden… mijn vakantie is vandaag afgelopen en mag vanmiddag direct met een slaapdienst beginnen… bleh… nou ja het is niet anders…
Ik ga Thomas eruit halen want ik hoor hem met zijn hese verkoudheidsstem, net Katja Schuurman…
haha net katja schuurman :lol: :lol:
knapt jeventje wel iets verder op?
:-*
Haha, ik ben nu zelf ook net Katja Schuurman! (Nou ja, qua stem dan, verder houdt alle vergelijking direct op!). En m’n vent is Barry White (erg sexy, zo’n lage rauwe stem) zegt 'ie, komt doordat ik 'm heb aangestoken, nu zijn we allebei strontverkouden.
Maar wel sneu voor Thomas. Voor zo’n ukkie is het natuurlijk niks om zich niet lekker te voelen. Hoop dat 'ie snel weer opknapt!
als het erfelijk bepaald zou zijn dan klopt dat aardig tot nu toe.
Mijn moeder was bij mij plotseling zwanger mijn broertje kreeg ze tijdens de spiraal en me zusje nadat ze gesteriliseert was ,was achteraf niet goed gedaan.
Ook ik kreeg tijdens de pil mijn dochter en 2 jaar l;ater me zoon ook tijdens de pil.
Daarna over gegaan op de mirena spiraal en die nu in aug. laten verwijderen dus ben benieuwt.
Werd vroeger wel snel zwanger maarja ben nu weer 8 jaar verder en ben dik geworden dus we wachten maar af.
Ik denk wel dat bepaalde factoren erfelijk zijn. zoals b.v. het hebben van een onregelmatige cyclus. Echter om zwanger te worden moeten heel veel dingen net op het goede moment op de goede plaats zijn en ik vind het nog steeds een wonder dat dat allemaal mogelijk is in het menselijk lichaam.
Ik moet wel zeggen dat wij altijd hebben geroepen dat we heel graag kinderen wilden, maar dat we ons ook een leven zonder konden voorstellen. We zijn dus echt geen 10 jaar continu aan het klussen geweest met iedere maand focus op een eisprong (waarvan ik dus echt nooit wist wanneer die was). Ik was dus achteraf ook al ruim 6 weken zwanger voordat ik een zwangerschapstest deed. Ik was al een week zo supermoe dat ik dacht Pfeifer te hebben, maar ik wou voor de zekerheid een zwangerschap toch niet uitsluiten… en heb dus een test gedaan.
Nu bij de tweede hebben we hetzelfde. We willen graag een tweede, maar ik ga er niet heel erg geobsedeerd mee bezig zijn. Ik probeer alleen te profiteren van de extra vruchtbaarheid die je blijkbaar hebt na een zwangerschap.
Ik zal maar eens snel verder gaan met mijn werk, want dat moet ook gebeuren :oops: :oops:
Welkom Yvonne, jeetje tien jaar das een lange tijd.
Hopelijk wordt je nu sneller zwanger, en wordt je cyclus wat regelmatiger.
Succes er mee :!:
Erica, wat voor werk doe je? omdat je slaapdiensten hebt!
Hier verder niets te melden. Denk a.s. woensdag me NOD dag te hebben, vorige cyclus was 28 dagen dus daar ben ik maar weer vanuit gegaan :?
Hoi dame,
s
Yvonne, welkom hier.
Van deze kant valt weinig te melden.
Ik moet zo naar A’dam voor college, belachelijke tijd!
Groetjes Garfield
Zo goedemorgen dames,
Ik ben er weer, gisteravond even een dip gehad, helemaal verdrietig en huilend op de bank, kwas lekker alleen dus kon mooi hhihi, maar lucht op , zulke momenten heb ik dan es af en toe,
Gisteravond op bed kwam ik in het nachtkastje een papier tegen waarop ik nog 2 cyclussen had staan wat getemt was heb het voor 1,5 jaar terug es bij gehouden 4 maand. Nu kon ik gelijk even weer aflezen wanner ik mijn ei had toen en wanneer we klusten welke dagen,
Mijn cyclus nu na de miskramen blijft steeds zo als voorheen dus ik houdt me er gewoon maar aan,
Nou verder weinig nieuws de klusdagen komen er weer aan voor ons, we zullen zien wat de maand ons brengt,
liefs bianca81
@Yona wrote:
Monique ben je nog ongi geworden, of heb je al zwangerschaps symtomen??
Ik blijf duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nog geen :evil: te bekennen. Ik heb zaterdagochtend wel getest, maar helaas negatief. Ik denk dat mijn cyclus wat in de war is. als ik echt niet zwanger ben hoop ik dat mijn ongi snel komt!!!
Ik heb geen idee hoe het voelt als je je eisprong hebt. Ik had weleens last van rare steken aan de rechterkant (en soms linkerkant) in mijn buik, maar of dat de eisprong was :?: Dat was iets van 3 dagen voor mijn NOD, dus ja… geen idee!
even teruglezen
oja, ik heb altijd ontzettend last van de ongi. Voordat ik aan de pil ging had ik het soms zo erg dat ik echt op bed moest blijven liggen, ik had zoveel pijn!! Het was zelfs een paar keer zo erg dat ik echt heb liggen schreeuwen en huilen in bed. Daarom ben ik eigenlijk aan de pil gegaan, ik had er toen nog wel last van, maar niet meer zo heel erg. Nu ik dus weer van de pil af ben, ben ik best bang dat de ongi pijn weer zo heftig terugkomt…
Yvonne, welkom!!
Nu ga ik weer even op de bank liggen

ow darkangels heet ook monique, oke ik snap het hihi ik dacht al dat he tom michar ging, dacht al beetje gek, zit midden in haar cyclus,
nu weet ik het, sorry :oops:
Yvonne: WELKOM
Hier weinig te melden…vandaag lekker vrij! Wij gaan ook bijna de 1ste klusdagen in…wel spannend!!
Bianca: lucht soms echt op he zo’n huilbui…dan kun je er weer ff tegen.
Monique: nou ik hoop dat je zwanger bent en idd anders heel snel ongi wordt meid.
nou ik ga ff wat doen hier…
xxx Jolanda
hoi hoi
na 4 dagen vreselijk ongesteld geweest te zijn kunne we eindelijk beginnen met klussen.
hebben jullie ook niet dat vrijen ineens anders is nu dat je weet dat je zwanger kan worden ?
Had trouwens de huisarts aan de foon gister ze vondt het rot voor me dat ik na 17 dagen overtijd was geweest toch nog ben gaan bloeden.
In haar ogen was het toch een vruchtje dacht ze.
Hoe je het ook went of keert we gaan gewoon verder en hopenlijk is het deze maand wel goed raak.
Heb stiekum al gekeken als ik zwanger wordt deze maand dan zou ik op 30 juni uitgeteld zijn.
Zijn jullie er ook zo mee bezig ?
aan de ene kant wil ik er niet aan denken maar aan de andere kant ben ik er dus wel heel veel mee in me gedachtes
hoe gaan jullie hier mee om ?>
Ik ervaar het vrijen nu niet anders, maar dat komt misschien ook wel omdat we al een wondertje hebben en de grote druk eraf is, maar dat neemt niet weg dat ik er wel mee bezig ben.
Maar meestal is het na de sex, dan denk ik vaak, oehhhh zou het raak zijn geweest?
Maar wij vrijen niet perse op de dagen dat ik vruchtbaar ben, ja tenzij het zo uit komt.
Dus het is bij mij dubbel op.
Ben er wel mee bezig maar we hebben bv geen geplande sex, om het zo maar even te zeggen!
Met Thomas gaat het wel iets beter, hij is er niet ellendig van gelukkig, hij blijft lachen :inlove: , maar bedankt voor jullie medeleven.
Yona: Ik werk op een woonboerderij voor verstandelijk gehandicapte kinderen. En daar moet 's nachts iemadn aanwezig zijn ivm met epilepsie of nare dromen oid, waar kinderen maar wakker van kunnen worden.
Ilse: Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, want dat maakt de telleurstelling alleen maar groter als het niet is gelukt… Maar ja de realiteit is dat het me best bezig houd. Ik heb ook best even getwijfeld of ik me aan zou sluiten bij de aug.stoppers omdat ik straks niet de enige wil zijn die nog niet zwanger is… Maar ik heb ook bedacht dat ik hier juist veel steun kan vinden en wie zegt dat het nu weer zo lang gaat duren… Ik ben nu gewoon heel dankbaar dat ik al zo’n mooie jongen in het ledikantje heb liggen, maar dat maakt de wens voor een tweede natuurlijk niet minder.
We zien wel hoe het loopt, je kan er toch niets aan veranderen alleen je best doen
Maar de ha dacht dus dat het een vruchtje was?? Goh zeg…
Hier zijn de ‘klusdagen’ weer voorbij, dus op naar een positieve test voor ons allemaal!!! En ms voor jou wel als eerste Monique!!! Nog steeds niet ongie???
Erika
he fijn dat thomas lekker lacht en weer wat opknapt goed voor hem en jullie!
Hier zijn we er in zekere zin wel mee bezig, hoe erg dat ook klinkt, sex blijft fijn en lekker dus ook al doen we het bewust op de dagen cdat ik vruchtbaar(kan) zijn we genieten er enorm om,
hier beginnen de klusdagen en hoewel we de afgelopen week ook lekker gemenschap hebben gehad, gaan we deze week wel met een gedachte in ons achterhoofd van : “zou het” bezig zeg maar, toch een ander gevoel,
nu ja ik hoop zo als erika ook zegt dat we snel een posi test in handen mogen hebben,
:-* :-*
Nog steeds niks hier… ben alleen erg moe…
Ik had nog even een vraagje over de Lion King, wie heeft de Kampioen en kan voor mij even iets opzoeken? Ik hoorde namelijk dat de actie alleen geldig is van zondagavond t/m donderdagavond. Klopt dit? Want ik wil namelijk zondagmiddag heen :?
als ik hem nog voor je heb kan ik zo wel even kijken ze hebben ook een site waar de actie ed op staan als gooed
of http://www.anwb.nl en dan kampioen,
maar ik zoek zo wel effe
ik heb al 2 kinderen dus wet dat ik prima zwanger kan worden.
Maar hun zwangerschappen zijn heel anders verlopen ik was een tienermoeder en had ze niet gepland.
Nu is het allemaal anders nu ben ik bewust gestopt en vrijen bewust voor een klein wondertje.
Dit is natuurlijk allemaal nieuw en ben erg nieuwsgierig aangelegt en soms een tikeltje ongeduldig dus afwachten kost me soms best moeite.
Ik probeer wel genoeg afleiding te zoeken maarja het is makkelijker gezegt dan gedaan.
Mijn gevoel zegt dat de kans best groot is dat het deze maand raak kan zijn maarja dan ga ik weer hoop vestigen. kan me kinderwens moeilijk van me af zetten
zo, daar was ze weer…
Ik heb net een weekje vrij gehad, en kon dus niet online, thuis alles nog steeds in de verhuisroes…
Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar ik zie alweer nieuwe namen erbij staan, echt leuk!
Vanaf nu wil ik ook weer wat actiever worden met berichtjes en reacties.
Ik voelde gisteren duidelijk de voortekenen voor de ongesteldheid… Mijn vriend gaf me een knuffel en masseerde mn rug een beetje (daar heb ik dan altijd last van). Hij zei toen dat de volgende maand ik maar niet meer ongesteld moest worden,… aaaaahhhh lief hè!