Hé Erika, ik heb ook in Zwolle gestudeerd!!! Heb voor ik aan mijn huidige opleiding begon 2 jaar logopedie gestudeerd, aan Hogeschool Windesheim. Vond het eerlijk gezegd helemaal niet leuk daar. Ik kwam als Brabants grietje in Zwolle (zat 'n loting op die studie dus ik kon niet kiezen waar ik heen wilde) en kon er totaal mijn draai niet vinden. Heb een rotjaar gehad daarna, en mocht (ondanks dat ik niet in 1 jaar m’n prodedeuse had) na het eerste jaar verder in Eindhoven. Na m’n tweede jaar alsnog met die studie gestopt. Ik ben in die 2 jaar gewoon enorm veel veranderd en logopedie paste niet meer bij me.
Ik zie wel dat ik erg veel geluk heb met mijn baan nu. Nog voor ik klaar ben met mijn studie ben ik al op universitair niveau aan het werk (tekstadvies) en gedeeltelijk HBOniveau (tekstontwerp). Met bijbehorend uurloon :D. Ik werk nu nog maar een paar uur in de week, maar als ik straks m’n scriptie af heb kan ik hier echt heel lekker mee verdienen en dan is het hopelijk afgelopen met telkens zuinig moeten doen! Maar het fijnst is dat het zo makkelijk te combineren valt met straks een zwangerschap en daarna een kindje. Ik kan gewoon thuis werken. Ideaal dus, ookal is het soms een beetje saai…
xKe
Vervelend dat je een rotjaar hebt gehad, maar het is allemaal goed gekomen lees ik!!! Heerlijk zeg! Ik ken Windesheim niet echt, heb er 3 keer supervisie gehad verder ben ik daar nooit geweest, maar het is een mega-school en dat vond ik zo leuk aan de Sosa. Wij hadden maar 3 klassen van hetzelfde jaar, een beetje ons kent ons zeg maar. En dat vond ik super! Erg gezellig.
Maar van Zwolle naar Eindhoven dat is ook nogal een eind uit de richting, poeh he.
heee ik heb ook aan windesheim gestudeerd…een jaar journalistiek…
wat is de wereld toch klein he… :mrgreen:
Toevallig zeg Marlous! En nog journalistiek ook, da’s toch een beetje wat ik nu doe!
Ik vond op zich het grote van Windesheim niet zo heel erg. Je bent met je studierichting toch een apart clubje. In Eindhoven (ik kom daar uit de buurt, vandaar dat ik toen daarheen ging, bekend terrein!) was het wat dat betreft groter, want daar zat logopedie in een vleugel met fysiotherapie en podotherapie. En nu in Tilburg op de uni, da’s helemaal erg massaal, daar ben je niet veel meer dan een studentnummer… Maar wat voor mij het moeilijkst was, was het verschil in mentaliteit. Daar in Zwolle zijn de mensen toch wel wat anders dan in Brabant. Inmiddels ben ik daar wel tegen bestand, anders zou ik het nu in de randstad ook niet redden, maar toen kon ik daar moeilijk tegen. Ik woonde er ook op kamers, vanwege de afstand. Ik had wel heel veel geluk met m’n huis. Oud herenhuis vlakbij 't station, waar we met 8 meiden woonden en dat was wel echt heel gezellig. Maar verder…
ik dan als amsterdammer in Zwolle…er kwamen mensen uit tuitjehoorn die nog nooit in een bus hadden gezeten… :shock:
Maar goed, voor mij was het eerste jaar zo zwaar, elke dag van amsterdam naar zwolle met vertragingen etc, dat ik het eerste jaar goed heb verkloot. Dus heb ik een studie gekozen in Amsterdam…
Met mijn ervaring als kampleidster en alles organiseren etc. kan ik gelukkig meerdere kanten op met mijn studie…dus ook de culturele kant op en dat is ook wel weer leuk…
Monique, leuk he amsterdam…vind ik nu ook…hahahaha
Is echt mijn stad hoor, geboren en getogen en wil hier niet meer weg…
maar ik ga even tukken, misschien blijft Mateo wat langer dan een uur slapen en heb ik er ook nog wat aan…
Slaap lekker Lous!
Ik ga ook ff op de bank liggen Sam ligt al een uur in bed maar misschien kan ik ook nog ff een dutje doen.
Kus,
Jolanda
Ke: waar kom jij vandaan uit Brabant?
Maloes en Jolanda en natuurlijk jullie kleine dut maar lekker ff een paar uurtjes weg.
Ik “spreek” jullie vast morge middag wel weer en de rest.
Moet nu weer gaan werken :? Fijne dag verder
Ik kom oorspronkelijk uit Asten… weet niet of dat je wat zegt? Ligt nog onder Eindhoven, in de buurt van Helmond, en dan richting Limburg. Ben geboren in Deurne, maar dat was alleen omdat in Asten geen ziekenhuis is… Heb inmiddels overal gewoond en gestudeerd, en blijf nu toch zeker wel een tijdje hangen in Zoetermeer. Maar m’n ouders wonen nog steeds in Asten, en daar dans ik dus ook nog steeds (en in Mierlo, ook vlakbij Helmond).
Maar van enorme reistijden en vertragingen weet ik dus ook alles af! Helaas!
Slaap lekker Marlous en Jolanda, jullie doen me weer even beseffen hoe slopend zo’n kleintje soms kan zijn… Maar je moet er iets voor over hebben hè!
Hee, ik ben geboren in A’dam, heb er alleen maar 3 mnd gewoond, hihi, heeft dus geen indruk achter gelaten, behalvr dat het in mijn paspoort staat…
Maar hoe kom jij dan in Zwolle terecht? Hebben ze die opleiding niet in A’dam?? Ik moest in die tijd kiezen tussen a’dam en zwolle, maar a’dam was de opleiding 2 dagdelen op verschillende dagen en in zwolle op 1 dag, dat scheelde mij dus een dag reizen. Ik moest aleen een jaar wachten om naar zwolle te mogen want sosa is een volwassenen opleiding, ik moest dus 21 zijn en dat was ik nog niet…
Journalistiek is heel erg gewilld en het was een inlotingsstudie. Je hebt er ook een in utrecht, maar ik ben in zwolle ingelood…
Heb ontzettend veel geleerd in dat jaar. Was echt heel leuk…maar gewoon niet haalbaar door het vele reizen…
Ke: ja Asten, Mierlo en Deurne ken ik zeker is allemaal hier in de buurt…ik woon zelf ook vlakbij Ehv…in budel…en werk in Eindhoven…maar idd een eind rijden vanuit Zoetermeer zeg. En idd een kindje kan vermoeiend zijn maar is vooral ook heel erg leuk!!
Zo ik heb nog ff een 45 minuten op de bank liggen soezen…Sam ga ik zo uit bed halen.
Yona: Werk ze!
Nou veel HBO’ers hier zeg…ik heb zelf MEAO gedaan…toen wilde ik eigenlijk naar HBO personeel en arbeid maar omdat ik ook wilde samenwonen dacht ik…ach ik ga wel een jaartje werken…nou dat beviel zo goed dat dat jaartje inmiddels 6 jaartjes zijn geworden.
Dat had ik dus ook met logopedie, is maar afwachten waar je terecht komt. Ik moest toen 3 1/2 uur reizen, dus ik móest wel op kamers (maar dat wilde ik ook wel). Ach ja, tis uiteindelijk allemaal goed gekomen!
Ja, Budel ken ik ook wel! Grappig hoor, 't wereldje wordt echt steeds kleiner!
En ik geloof je gelijk hoor, dat 'n kindje vooral ook heel erg leuk is. Anders zat ik hier nu ook niet natuurlijk!
Heb even een vraag, en lach me aub niet uit, maar hoeveel kansen heb je in de 4 weken om zwanger te worden?
Je hebt dagen dat je vruchtbaar bent, verschilt dat per mens of :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik heb me er namelijk nooit erg in verdiept en toch een kindje gekregen hihih maar ben daar eigelijk wel nieuwschierig na
Hey Michar,
Tuurlijk lachen we je niet uit joh! Ben zelf ook geen expert, maar dit is wat ik gelezen heb:
Tot ongeveer je dertigste heb je iedere maand ca 20 % kans om zwanger te raken. In theorie kan bevruchting plaatsvinden vanaf 6 dagen voor je eisprong tot op de dag van de eisprong zelf. Maar in praktijk vinden de meeste bevruchtingen plaats tussen 3 dagen voor de eisprong en de dag van de eisprong zelf. Ieks, dus eigenlijk maar 3 dagen per cyclus! Heb ook gelezen dat het niet zo heel veel zin heeft om in die 3 dagen dan non-stop te klussen omdat een man dan niet genoeg tijd heeft om tussendoor goed sperma aan te maken. Dusse… eigenlijk moeten we gewoon heel veel geluk hebben…
Een troost: er stond ook dat tussen die derde dag voor de eisprong en de dag van de eisprong zelf de kans op een bevruchting 1 op 3 is. Dus volgens de kansberekening zouden we allemaal best binnen 3 maanden zwanger kunnen zijn. Zullen we het daar dan maar op houden?
Anyway, hoop dat je hier wat aan hebt. En nogmaals, ik ben ook geen expert, eigenlijk gewoon een beginneling, ik lees alleen erg graag
xKe
haha dat heb ik ook Ke…ik lees ook alles wat los en vast zit.
Als je niet weet wanneer je eisprong is kun je volgens mij het best knuffelen om de dag tussen dag 10 en 18…tenminste als je geen cyclus hebt van 60 dagen…
SH*T! Dit is toch wel heel erg. Heb vandaag voor 't eerst een deadline gemist! :oops: Ben geloof ik iets te veel met andere dingen bezig, zoals 100 keer per dag op dit forum kijken en allemaal leuke baby-dingetjes opzoeken… Ik was maar een half uur te laat klaar met die opdracht, maar toch, ik schaam me dood. :oops: :oops: :oops: Ga m’n leven beteren. Ga voortaan eerst m’n opdrachten afronden en dan pas uren zitten fantaseren over babykamers enzo. In ieder geval tot ik zwanger ben…
ik snap niet :oops: sorry welke deadline?
Voor m’n werk… heeft nix met dit forum te maken dus, sorry… nou ja, wel een beetje dus, want hier heb ik m’n tijd aan besteed in plaats van aan teksten schrijven… errug slecht!
He meiden,
Als ik een dag gewerkt heb, moet ik alweer flink bijlezen! Gisteren in het blaadje van mijn werk nog gelezen dat ze een strenger beleid hebben tav email en internet op je werkplek… oeps! Dus vooral thuis maar achter het forum duiken!!
Maar ik moet nog douchen en gisteren was het ook al laat, dus weltrusten alvast…
Garfield