Moeilijk he,
:-* jentel
Maar deze keer zal ik wat meer voorbereid de strijd in gaan denk ik...
dat weet ik wel zeker madre..ennuh een goede voorbereiding is t halve werk :wink: en anders vraag maar aan mij ik weet veel over eieren... :mrgreen:
Nou Jolanda24 wat kunnen we doen om ons nog meer voor te bereiden :?:
Waarvan dacht jij o daar had ik aan moeten denken.
Tsja…ik zou gewoon veel gaan klussen in tijdens de vruchtbare dagen (als je weet wanneer die zijn tenminste), gezond eten, foliumzuur slikken, en genoeg slaap krijgen…
Maar wat ik bedoelde met “verstand van eieren” was meer dat een vriendin van mij al 3 jaar bezig is en zij weet echt alles van de eisprong…temperaturen…ovulatietesten, cervixslijm…enz…dus dat wist ik ook allemaal toen ik begon, ik wist ongev wel wanneer ik vruchtbaar was dankzij haar tips…snappie…
En die vriendin is ze al zwanger of nog niet :?:
nee helaas niet ze staat nu op een wachtlijst voor ivf…maar goed na 3 jaar ken je je lichaam van binnen en van buiten…en weet je er veel over…maar als er iets niet goed zit bij jou of je partner tsja dan kun je weten wat je wilt dan word je natuurlijk niet zwanger…
Hallo!
Ja, de twijfel he. Ik ken het, hahahaha. Natuurlijk ken ik het. Ik zit er nu weer middenin. Afgelopen vrijdag waren 28 dagen voorbij. Morgen 33 en dan zit ik op dezelfde lengte van cyclus als de vorige keer. Ik zit dus echt wel in spanning. Ik denk telkens: volgens mij ben ik zwanger. En dan voel ik weer de menstruatiepijn en dan denk ik: nee, toch niet, ik moet nu ongi worden. Aaaargggghhh. Intussen ben ik het nog niet en wacht ik maar weer rustig (ahum) af.
Jentel, wat fijn dat je cyclus precies klopte. Heel netjes!
Jolanda, wat vervelend voor je vriendin. Lijkt me echt afschuwelijk, volgens mij kun je op den duur nergens anders meer aan denken.
Groetjes,
Sanne
Oooooooooh, ik kan het mij nog herinneren, elke maand die spanning, wat een hel…
De maand dat ik alles los liet raakte ik in verwachting.
Maar ik wist ook nooit wanneer ik ovuleerde, ik heb zelfs van die testen gekocht, maar die lieten niets zien.
Heeft iemand toevallig ervaring met ROMEDtesten…
Die zijn namelijk een stuk goedkoper en misschien wel de moeite waard.
Ik wacht eerst zowiezo deze cyclus af, aangezien ik eigenlijk hoop dat het nog steeds 28-29 dagen is.
Het duurde zowiezo 6 maanden voordat de pil uit mijn lijf was. Ik had inmiddels al 10 jaar geslikt en mijn hele systeem was in de war. Daarom hoop ik nu dat het niet zo lang duurt. Heb nu maar 3 maanden de pil geslikt, dus misschien is het gelijk goed.
Jolanda, vervelend van je vriendin, ik zou radeloos worden…
Nou ik ga nog even rondkijken en dan lekker slapen…Gisteren te laat naar bed gegaan.
groetjes…
@Sannnetje wrote:
Jentel, wat fijn dat je cyclus precies klopte. Heel netjes!
Ja, dat is erg fijn maar nu maar verder afwachten je weet nooit.
Jolanda, wat vervelend voor je vriendin. Lijkt me echt afschuwelijk, volgens mij kun je op den duur nergens anders meer aan denken.
:(
Goedenmorgen dames…
Wat een spanning hoor, vind het erg leuk om weer te proberen…
Ik wacht eerst zowiezo deze cyclus af, aangezien ik eigenlijk hoop dat het nog steeds 28-29 dagen is.
madre ga je dan toch helemaal tegelijk met mij beginnen :mrgreen: ? of snap ik m niet nou?
Ja ik vind het ook weer spannend worden hoor!!!
xxx
Nou…Om echt goed te kunnen mikken, moet ik toch wel mijn cyclus weten…Al is mijn ongesteldheid nog steeds niet over…erg frustrerend hoor…
Maar goed, we gaan natuurlijk best sex hebben deze maand, maar of het raak zal zijn betwijfel ik ten zeerste…
Ik hoop gewoon dat 3 maanden pil niets hebben veranderd aan mijn gestel…
Ik zou nu ongeveer de 14e ongesteld worden en dan heb ik een cyclus van 28-29 dagen, dus ben erg benieuwd…
en dat is ook weer freaky, want dan ben jij het ook he Jo???
Dan gaan wel gelijk op en dan zou het wel heeeel maf zijn als we gelijk (ongeveer) zijn uitgerekend…
Maar hopelijk iig een paar maanden samen zou al fijn zijn…
@ Madre: Ja de 14de is mijn OD (hopelijk mijn laatste ongidag) en daarna gaan we ervoor…maar niets geforceerd hoor…we zien wel…ooo dat zou echt gaaf zijn als we tegelijk zijn!!! .maar een aantal maanden is ook leuk we kunnen elk geval weer meeleven met elkaar!! :-* …kan trouwens best dat je ongi nu wat langer duurt…is bij mij nu ook sinds de bevalling…eerst 5dgn nu zo’n 6 dagen…
He maar ik denk dat je cyclus wel redelijk normaal zal zijn hoor meis…want 10 jr en 3 mnd is natuurlijk wel een verschil…mijn cyclus kwam na de bevalling gewoon op gang rond de 28-30 dagen steeds…het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ik steeds geen ei heb…maja ook daar kom ik snel genoeg achter als ik bezig ben…
Over die testen…ik heb die romed zwschapstest gehad en vond het 3x niks…hij kleurde bij mij helemaal roze en daardoor kon ik niks meer aflezen…ik had ook de ovutesten …die heb ik aan mn vriendin gegeven en zij vond het ook niks…zij vond clearblue wel fijn…die clearblue heb ik ook ooit gehad voor ik zw werd om te testen of ik een ei had…en die waren steeds nega…werd ik erg onzeker van…dacht toen dat ik geen ei had…maar toen ik daarna wel echt begon was ik meteen zw dus ja…ik zou gewoon ff een paar maanden zo proberen die dingen zijn super duur …en die kun je dan nog altijd halen…oja en bij sommige vrouwen blijven ze altijd negatief ook al hebben ze wel een eggjump…
jee wat een verhaal weer…
Nog steeds niks…
IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Sannetje…wanneer ga je testen???
Spannend zeg…ik had denk ik allang getest…je bent nu toch officieel overtijd?
Mijn tante moest gisteren naar het ziekenhuis. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze hebben een eileider weggehaald en de andere afgeknepen (ofzo)…heel triest allemaal…Dus we zijn allemaal in shock. Ze heeft al 5 bbmz gehad. Maar krijgt iig in April 2006 een kindje… (uit china) :mrgreen:
Maar toch, heel verdrietig is dit weer…
Waarom zou je geen ei hebben…Misschien ben ik erg naief hoor, maar iedereen heeft toch een ei…
Zoals ik al zei, ik heb dus geen verstand van dit alles. Alle tips etc zijn meegenomen…Leg eens uit…
Sannietje…spannend…wanneer ga je testen??
Madre wat vervelend voor je tante, sterkte.
Sannetje wat spannend allemaal.
Jolanda; ja waaron zou je geen eitje hebben :?:
Madre; Wat een triest verhaal van je tante. Pfff je zou er toch niet aan willen denken.
Jolanda; ik zou ook niet weten waarom jij geen ei hebt, zou je het uit kunnen leggen?
Sannetje; ik duim voor je
Nou…je kunt gewoon ongi worden en toch geen eisprong hebben hoor, dan is er iets niet in orde met je hormoonhuishouding…voordat ik zw werd heb ik een tijd getemperatuurd als anticonceptie omdat ik toen met de pil was gestopt… als je temp omhoog gaat is je ei geweest…dan weet je dat je een eisprong hebt gehad…ik zag dit toen ook aan de maandelijkse stijging van mijn temp, die ging altijd van 36.7 -37.0 graden…nu sinds de bevalling heb ik de afgelopen 2 maanden ook getempt…ook als een soort van anticonceptie zodat ik weet wanneer mn vruchtbare dagen zijn en dan juist niet ga vrijen (straks wel natuurlijk :mrgreen: ) Maar nu heb ik dus de hele maand geen stijging…mijn temp blijft constant 37 graden…en dit al een paar maanden…heb mn lijstje ook aan mn vriendin laten zien (die van de ivf) en zij zegt ook dat ik waarschijnl geen ei heb…het kan dat je lichaam nog op gang moet komen na een bevalling en dat het hormonaal allemaal nog niet lekker zit…pfffffffffffffffffffffffff zo wat een verhaal…snappen jullie het een beetje???
Madre: wat ontzettend erg voor je Tante zeg…wel een troost dat ze in april toch een kleintje krijgt!
NOu ik ben op mn werk moet ff iets doen totzo xxxx
hallo iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum en ik ben een paar dagen geleden gestopt met de pil, dus daarom sluit ik me bij deze groep aan. Moet zaterdag ongi worden en daarna gaan we ervoor
iets meer over mezelf: ik ben 24 jaar, mijn vriend wordt in oktober 24 en we zijn nu bijna 3 jaar samen.
Ik ben erg blij met dit forum, want we willen het graag stilhouden voor iedereen dat ik gestopt ben met de pil, maar ik wil het zo graag aan iedereen vertellen! Gelukkig kan ik het hier kwijt.
groetjes Monique