Augustus 2004 gestopt met de pil. (deel 6)

Sorry, sorry, sorry, kom wel steeds kijken, maar de puf om te schrijven heb ik niet meer zo, kan ook niet meer zo lang op een gewone stoel zitten! hihihi

Gisteren was ik 37 weken en mag ik officieel thuis bevallen!! Wel spannend hoor, ga er nu ook echt op zitten wachten!! Ook al voel ik nog niks en is het kindje nog niet ingedaald! Spiegiesch… :mrgreen:



Om het een beetje bij te houden moet je maar af en toe op m’n weblog komen kijken, niet dat daar veel geschreven wordt, maar toch, zo af en toe! :wink:



Meiden, ik duim nog steeds voor jullie, ik hoop op een super kerst voor jullie en een geweldig 2006!!! :inlove: :thumbup:

Danien, wat een buikje, je mag er trots opwezen!!

Voor mij is het nu inderdaad afwachten, bij iui doen ze geen tussenonderzoeken. Gewoon 14 dagen wachten en dan mag je testen, als de :twisted: niet zijn langsgeweest toch.



Miepie, fijn dat je nu al zo ver bent dat je officieel thuis mag bevallen!



Bagheera, hoe is het met jou ondertussen? Al meer nieuws?



Deedee, fijn dat je positief blijft! Ik hoop het ook voor jou dat het niet lang meer duurt! Hopelijk wordt 2006 een mooi jaar, met een leuke start als toekomstige mama. Ik :thumbup: :thumbup: voor je! Misschien helpt de kerstsfeer in huis wel een beetje! :pray: :pray: .



Ik begin ook wel weer een beetje hoop te krijgen, nu de derde keer bezig is. Derde keer goede keer zeggen ze toch? Gewoon afwachten en ik begin te beseffen dat we er toch zelfs niks aan kunnen doen, het is de natuur die zijn werk moet doen. Als ik daaraan denk wordt ik wel rustig. Al wordt het wel erg stresserend, ik wordt er soms zo moe van. Ik heb nu ook vanuit het ziekenhuis zelf begeleiding gekregen, gewoon om af en toe met iemand te kunnen praten die er veel van af weet en een beetje verder van mij af staat. Het geeft wel een goed gevoel, ook dat we opgevangen worden moesten de 4 pogingen om zijn.



Morgen ga ik de kerstboom opzetten en het een beetje gezellig maken in huis, voor de kertsdagen.

Deedee, ik heb ook altijd een erg somber gevoel bij dit donkere weer, en dan kan de gezelligheid in huis van de kerstversiering wel al helpen!





Voor iedereen een fijn weekend!!



Veel liefs,

Ilona

Even een paar pics van Sanne:





He, jij ook hier :**:





Ben ik niet schattig :angel:





Gaap! Poseren is ook zo vermoeiend



Ik ga zo eens kijken of Laiser me nog herkend.

En ga een pogng tot doen om even knol te hobbelen even lekker relaxed genieten van mijn knollie.

Hoi meiden, ik ben voor mijn doen idd een tijdje niet geweest, maar niks om je zorgen over te maken hoor Deedee :-* Gewoon even veel andere dingen aan mijn hoofd gehad.



Gister had ik de eerste afspraak bij de VK. Was wel spannend hoor. Toen ze het hartje ging luisteren duurde het even voor we wat hoorde, maar gelukkig vond ze het uiteindelijk toch :smiley: Geweldig, dwars door mijn eigen hartslag heen hoorde je af en toe een soort stoomtreintje voorbij komen :inlove: De kleine was alleen erg actief aan het zwemmen, waardoor ze hem ook steeds zo weer kwijt was, het ging echt van links naar rechts en weer terug, maar was toch duidelijk aanwezig. Het wordt dan wel allemaal echt hoor! Dit weekend kunnen we het dan eindelijk aan mijn ouders gaan vertellen en aan mijn broer en schoonzusje. Dat zal nog wel even moeilijk zijn aangezien zij al een paar jaar bezig zijn om kinderen te krijgen, maar het dus niet lukt. Mijn schoonzusje zei altijd dat zij graag de eerste wilde zijn die een kleinkind op de wereld zouden zetten, maar aan haar kant van de familie is haar zus haar al voor gegaan, en nu aan onze kant wij dus. Er is een tijd geweest dat ik het idee had dat ze het als een soort wedstrijd zag ofzo, dan zei ze, jullie zullen ook wel eerder kinderen krijgen dan wij… Erg vervelend omdat je je dan haast schuldig gaat voelen als het zover is, maar we zullen wel zien hoe ze reageert.



Surprise: leuke foto’s weer, wat wordt Sanne al groot.



Ilona en Deedee: Meiden, ik hoop het zo voor jullie, het is jullie zo gegund :pray: Helaas kunnen we weer niet meer doen dan afwachten.



Miepie74 en Danien: Voor jullie ook erg spannende tijden, wie weet wel allebei kerstkindjes, of eerste baby van het nieuwe jaar…



Jullie horen wel weer van me hoe mijn fam. gereageerd heeft, spannend hoor :shifty:



Liefs

Toensie

NOD

Ilona (1981) - 20 december

Angela (1973) - 27 december

Deedee (1976) - 28 december

Bagheera (1976) - ??

Tata (1977) - 150 mg Clomid + Metformine, 3e ronde



“EVEN” AFSTAND VAN FORUM

Klaziena (1979)

Irene (23-03-1976)

Maria (1977)

Liza (1976)



ZWANGER

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

Toensie (10-08-1976) (uitgerekend 27/06/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005

Dolfijntje (30-08-1978) - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Surprise (1976) - dochter Sanne op 7 oktober 2005

Pheebs (1978) - dochter Femke op 11 oktober 2005

Amy (1979) - dochter Esri op 3 november 2005



Miepie, fijn dat je thuis mag bevallen! Hopelijk duurt het niet zo lang meer, wachten is moelijk hè... :wink:

Ik zal je weblog in de gaten houden!

Ilona, heel fijn dat je begeleiding gekregen hebt, als je iets wilt weten kun je er goed over praten. Lijkt me een heel prettig idee.

Ik duim nog steeds voor je, nog een week te gaan. :pray: :pray: :pray: Inderdaad kunnen we niks meer doen dan hopen dat het gelukt is.

Het kerstgevoel begint al een beetje te komen, het is heel fijn thuis te komen na een dag werken. Lekker warm en gezellig!

Surprise, wat is ze mooi! Mooie blauwe oogjes! En wat een geweldige muts heeft ze op! :inlove:

Toensie, ik ben echt heel blij dat alles goed is! Ik moest lachen om je verhaal bij de vk, lijkt me geweldig om mee te maken! :inlove: Vandaag precies twaalf weken! Gefeliciteerd!!!

Hoe is het gegaan bij je familie?

Hier is alles goed, we kunnen weer gaan afwachten..

:-* Deedee

Hey meiden! Sorry sorry sorry voor mijn afwezigheid. Het is niet alleen hier maar ook op het April mama’s forum. Ik ben veel weggeweest afgelopen tijd (weekendje center parcs, 5 dagen Londen met mijn vriend) en werk weer regelmatig (gelukkig maar want dat betekent dat alles heel goed gaat hier). Ik voel me super en mijn buikje groeit lekker!! Ik wilde jullie toch mijn verslagje over vandaag niet onthouden (we hadden vanmiddag de pretecho) dus hier komt het:



We krijgen een ZOON!!!



Niet dat we er zelf nog twijfels over hadden maar vandaag is het dan bevestigd. Ik ben in verwachting van een heerlijk druk ventje :smiley:



Vanmorgen en -middag was ik nog best zenuwachtig… zou alles wel goed zijn? Ik had de hele dag nog niets gevoeld terwijl ik hem toch elke dag voel de laatste 2 weken. Is hij gezond? Is alles dicht, geen open ruggetje of gehemelte? Hartje in orde? Groeit-ie goed? Het was dus spannend toen ik om 15.00 uur plaats mocht nemen op de bank. Eelco zat naast me en we knepen af en toe vol ongeloof in elkaars handen. Het was echt zo mooi!!! Al direct zagen we hem lekker bewegen en het hartje goed kloppen. De echoscopiste heeft langzaam alles laten zien. Hoe de 4 hartkamers zichtbaar waren en het ruggetje mooi dicht met een prachtig aaneengesloten wervelkolom. Hoe het voetje mooi recht stond ten opzichte van het beentje. Hoe het bovenlipje mooi gesloten was. Hoe de niertjes goed werkten en de maag. De navelstreng, de aorta… alles zat erop en eraan en werkte goed! En toen het geslacht… Nou dat was niet moeilijk. Meneer gooide zijn beentjes wijd en gaf ons een full frontal :wink: Balletjes en piemeltje, niet te missen. Het is 100% zeker… we krijgen een zoon!



Bij het 3D gedeelte had hij er echter geen zin meer in. Eerst was hij echt te druk en daarna draaide hij zijn hoofd van ons af in de placenta, met zijn hand op zijn oor. Ze kunnen de geluidsgolven dus toch horen, zo vertelde de echoscopiste ook. Hij wilde echt niet meer draaien maar wij hadden al genoeg gezien. Echt hele mooie foto’s van onze kleine (de laatste is 3D) zwijmel De placenta ligt aan de achterkant en het klopt dus dat ik hem al goed voel. Het zal dus niet lang duren voor papa-in-spé hem ook kan voelen… gelukkig maar want hij wordt al ongeduldig :wink:



Hij lijkt op mij trouwens… zelfde wipneusje en profiel:

















De laatste foto is trouwens 3D.



Nog een leuk detail: volgens de afmetingen van voetjes, beentjes, hoofdje, buikje enz zou hij 21w3d moeten zijn… hij loopt dus 6 dagen voor qua groei… maar ja, dat kon ook bijna niet missen met ons als ouders!!!



(even gekopieerd vanaf mijn weblog voor het gemak)



===



Deedee ik vind het zo lief dat je nog aan ons denkt en je zorgen maakt maar meid, geen nieuws is goed nieuws! Het spijt me echt dat ik niet vaker met jullie heb meegeleefd afgelopen tijd. Ik heb wel af en toe meegelezen en mooie buikjes en babyfoto’s gezien. Helaas nog geen nieuwe zwangere maar wie weet krijgen jullie wel een mooi kerstcadeau. 2006 kan nog makkelijk voor iedereen het jaar worden waarin we een kindje op de wereld zetten dus houdt moed. Wel vind ik het knap dat jullie nog zoveel geduld hebben. Ik weet nog van mezelf dat ik na een jaar echt de wanhoop nabij was en toen direct naar de gyn ben gerend voor onderzoeken… Ik heb bewondering voor jullie en hoop echt dat 2006 ook jullie jaar zal worden.



Lieve kerstgroetjes vanuit Scheveningen,

Marloes

Toensie trouwens gefeliciteerd met de 12 weken grens meid!!!

Hoi meiden,

Wat goed om te horen dat aal e zwangerschappen voorspoedig verlopen.Ik las een zoon voor aurora leuk hoor en de 12 weken grens voor toensie lekker he.

Deedee ik hoop dat 2006 jouw jaar wordt. Januari vorig jaar gaf mij een positeve test en is dus best bijzonder.



Sinterklaas heeft Fiona een paar leuke kadootjes gebracht, maar we hebben het niet heel uitgebreid geviert. Stond mijn hoofd ook niet echt naar, omdat een van onze septembermoeders haar kleine ventje op 5 december is overleden. We waren daar alemaal nogal door van slag.



Maar met ons gaat alles goed en Fiona groeit en eet heel goed.

Hallo, hallo,



Hier ben ik weer eens. Ik heb alles even vlug doorgelezen en helaas geen nieuwe zwangeren kunnen ontdekken… :frowning:



Ook ik kan jullie geen goed nieuws brengen, althans nog niet.

Zaterdag 24 december is mijn NOD en deze keer is er echt hard geklust, maar ik weet ook dat dat niet altijd wat zegt!

In ieder geval hoop ik op Eerste Kerstdag een positieve test in handen te hebben…!



Iedereen heel veel succes en hele fijne en gezellige kerstdagen!!!



:-* Klaziena

Jij ook fijne hopenlijk positieve kerstdagen. Ik duim voor je

Hoi meiden,

Ik heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad :inlove: Ik geloof dat ik niet vaak zo onder de indruk ben geweest als op dat moment. Wat is dat mooooiiii om te zien! De kleine was net als bij de VK zeer actief in het rond aan het “zwemmen”. Echt een bezig bijtje :wink: Af en toe dan gingen de handjes de lucht in als of hij/ zij naar ons wilde zwaaien, of wilde zeggen: HOHO, niet te hard duwen hoor! Echt onvoorstelbaar hoe gedetailleerd dat is, je kon de vingertjes en teentjes tellen en je zag precies de twee hersenhelftjes. Er was dus geen twijfel over mogelijk dat er goed leven in zit :smiley: We zijn echt helemaal verliefd.

Onze computer heeft kuren momenteel, dus ik kan helaas de foto’s niet scannen om te laten zien.



We hebben het mijn ouders verteld het afgelopen weekend. Die waren enorm enthousiast. We hadden twee verlate Sinterklaascadeautjes gegeven nl. Twee chocolade letters “O” van Opa en Oma. Ze hadden nog niks door hoor, maar daarna kwam er een vervroegt kerstcadeautje. Ik had op een kerstkaart onze namen geschreven en daarbij "en… ?"en dan een hartje. Mijn ,moeder had het toen meteen door, maar bij mijn vader viel het kwartje nog niet meteen. Morgenavond gaan we het aan mijn broer en schoonzus vertellen, ben benieuwd.



Ilona, Angela, Deedee, Klaziena en Bagheera (hoop dat ik niemand vergeet), ik hoop van harte dat jullie zo snel mogelijk ook mee mogen maken, want het is fantastisch. Ik zal een extra kerstwens voor jullie doen, zodat we in 2006 eindelijk allemaal krijgen wat we het liefste willen :-* Een heerlijke zwangerschap en een gezond kindje!



Aurora: EEN JONGEN! Gefeliciteerd meid. Ik kan me nu een beetje voorstellen hoe je je voelde toen ze met die echo bezig waren. Heerlijk dat alles goed is. En dank je wel trouwens voor je felicitatie, is toch wel een hele opluchting hoor.



Dolfijntje: Fijn dat alles goed gaat met Fiona, wat erg zeg van Fiona haar april-vriendje, zoiets lijkt me toch een van de ergste dingen die je kan overkomen.



Liefs

Toensie

He meiden,



Ik ben al een tijdje niet meer lang geweest, maar helaas nog geen nieuwe zwangeren. Morgen zit ik op dag 13 en krijg mijn 2e echo deze cylus. Dag 10 was ernog niets te zien. Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk van begin te balen. Het is nu al de 6e ronde Clomid… Als het nu niet lukt, dan wordt het of een Leo behandeling of gaan spuiten en dat betekend dus alleen nog maar meer ziekenhuis. Ik laat het jullie weten wanneer er nieuws is, maar ik trek het echt even niet om regelmatig hier wat te schrijven, sorry!



Iedereen heel veel succes!



Liefs tata

NOD

Ilona (1981) - 20 december

Angela (1973) - 27 december

Deedee (1976) - 28 december

Bagheera (1976) - ??

Tata (1977) - 150 mg Clomid + Metformine, 3e ronde



“EVEN” AFSTAND VAN FORUM

Klaziena (1979) - 24 december

Irene (23-03-1976)

Maria (1977)

Liza (1976)



ZWANGER

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

Toensie (10-08-1976) (uitgerekend 27/06/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005

Dolfijntje (30-08-1978) - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Surprise (1976) - dochter Sanne op 7 oktober 2005

Pheebs (1978) - dochter Femke op 11 oktober 2005

Amy (1979) - dochter Esri op 3 november 2005



Aurora, ik weet het, geen nieuws goed nieuws, maar toch, als het zo stilletjes is... Ik neem het jullie ook niet kwalijk, het is gewoon de nieuwsgierige in mij! :mrgreen: Leuk dat je toch weer van je laat horen!

Gefeliciteerd met je zoon!!! Het is inderdaad heel mooi te zien op de echo! Wat lief ook, dat kleine voetje! :inlove:

Dolfijntje, wat is ze mooi zeg! Jullie meisje! :inlove:

Om nu een positieve test te krijgen zou heel bijzonder zijn, maar goed we moeten nog eventjes wachten.

Misschien test ik wel twee dagen eerder, dan weten we het op tweede kerstdag. Met een negatieve test kan ik dan nog een wijntje drinken. Is de test positief, dan zullen we het ook niet voor ons kunnen houden denk ik. :wink:
Ik heb inderdaad twee hele nare berichten gelezen op het forum. Vreselijk nieuws, dat doet je echt pijn aan het hart.

Klaziena, nee helaas nog geen nieuwe zwangere onder ons. Maar dat gaat vast snel weer gebeuren!

Ik hoop met je mee op een positieve test!

Toensie, jammer dat je de echo's niet kunt showen aan ons! Als de computer het weer doet, dan laat je ze toch nog wel even zien hè?

Leuk om de reacties van je ouders te lezen! Hoe is het bij je broer en schoonzus gegaan?

Bedankt voor je extra kerstwens! :-*

Tata, ik blijf aan je denken! Hopelijk was er vandaag op de echo wat te zien! Ik snap best dat je het niet trekt om hier veel te komen, dat moet je ook niet doen als het niet goed voelt hoor!

Dikke knuffel!! :-*

Ilona, hoe is het met jou? Nog een paar dagen... Ik blijf duimen! :pray:

Danien, nog steeds B.I.B?

Miepie, bij jou ook nog B.I.B?

Maja, alles goed met jou? Je bent zo afwezig... :(

Meiden allemaal een hele fijne kerst!

Voor nu een fijn weekend!

:-* Deedee



Hardstikke b.i.b.! :wink:

hier ook nog steeds BIB!! alles is nog erg rustig. kindje is nog niet ingedaald en heb dus een echo in het zkh gehad om te kijken of daar een reden voor was… nou niet dus. de gyn houdt er op dat ik geen harde buiken heb. ach hoorde van mijn moeder en mijn tante dat de kindjes bij hun met de bevalling ook niet ingedaald waren, dus zal wel iets erfelijks zijn ofzo… ach we lopen vrolijk verder!! :smiley:



surprise: wat een mooie meid heb je zeg! en wat is ze alweer groot!!



aurora: een jongen wat leuk zeg! gefeliciteerd! tot nu toe zijn er alleen nog maar meiden geboren hier. zou jij de 1e zijn met een jochie??

mooie echos ook!<br /> <br /> toensie: nog gefeli met je 12 weken grens. heb je ook echo fotos? ben benieuwd!





meiden ik hoop echt dat er op de valreep van 2005 nog een paar zwangeren bij komen hoor! ik duim voor jullie en zal een kaarsje branden!





nou goed jullie horen het wel als er nieuws is en anders ff uitgerekend in dec. topic in de gaten houden he!!



hoop dat ik het zo snel mogelijk zelf kan komen melden als er wat is!



in elk geval hele fijne feestdagen gewend enne laat die ni euwe zwangeren maar komen!!

NOD

Ilona (1981) - 20 december

Angela (1973) - 27 december

Deedee (1976) - 28 december

Bagheera (1976) - ??

Tata (1977) - 150 mg Clomid + Metformine, 3e ronde



“EVEN” AFSTAND VAN FORUM

Klaziena (1979) - 24 december

Irene (23-03-1976)

Maria (1977)

Liza (1976)



ZWANGER

Danien (1981) (uitgerekend 21/12/2005)

Miepie (1974) (uitgerekend 29/12/2005)

Miepje (1968) (uitgerekend 13/01/2006)

Famke (1979) (uitgerekend 21/03/2006)

Maja (1976) (uitgerekend 02/04/2006)

Aurora (1976) (uitgerekend 28/04/2006)

Toensie (10-08-1976) (uitgerekend 27/06/2006)



BEVALLEN

Kellyamely - dochter Jade op 16 juli 2005

Dolfijntje (30-08-1978) - dochter Fiona Teuna Martina op 1 oktober 2005

Surprise (1976) - dochter Sanne op 7 oktober 2005

Pheebs (1978) - dochter Femke op 11 oktober 2005

Amy (1979) - dochter Esri op 3 november 2005



Miepie, :lol: Inderdaad!! :mrgreen: Mooi buikie hoor!!

Danien, dat is apart, bevallen zonder dat de baby eerst is ingedaald. Ik heb het niet eerder gehoord.

Het duurt nu voor jullie beiden niet lang meer in ieder geval! Ben erg benieuwd naar de kleintjes in jullie buik! :D

:-* Deedee

Bij mij is het net zoals bij Danien, moest gisteren ook naar de vk, maar die man zei dat het helemaal niet erg was, en hier in m’n omgeving zeggen ze ook allemaal dat zij niet ingedaald waren, dus…onzin!

Aha oké, ik heb weer wat geleerd! :wink:

Hoi allemaal!



Miepie en danien, het kort af voor jullie! Veel succes met de laatste dagen en de bevalling!



Toensie en Aurora, fijn om te horen dat alles goed gaat!

En aurora, inderdaad,wat een duidelijke foto’, ik heb nog nooit zo’n duidelijke echo gezien!



Surprise, leuke foto’s hoor! Jullie hebben echt een prachtige dochter!



Deedee, ik :thumbup: me te pletter voor je, ik hoop het zo voor jou!



Hier is het nog eventjes geduld, dinsdag is het weer zover, dan kunnen we testen, als er geen :evil: :twisted: zijn. Ik hoop het zo, wat zou het dan een mooie kerstmis zijn. Nog even geduld dus , … !



Prettig weekend voor iedereen!



Veel liefs,

Ilona

@Deedee wrote:

Surprise, wat is ze mooi! Mooie blauwe oogjes! En wat een geweldige muts heeft ze op! :inlove:
Thanks :slight_smile:



@Aurora wrote:
We krijgen een ZOON!!!



Niet dat we er zelf nog twijfels over hadden maar vandaag is het dan bevestigd. Ik ben in verwachting van een heerlijk druk ventje :smiley:
Leuk joh!
Enne leuke echo's 8)

@dolfijntje wrote:
met ons gaat alles goed en Fiona groeit en eet heel goed.

ik had het slechte nieuws inderdaad ook gelezen.

Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat :)
Leuke foto's ook

Toensie eerste echo is leuk en bijzonder he ;)
Leuke manier van vertellen aan je ouders hoor !

miepie74: aardige buik al :j

@danien wrote:
hier ook nog steeds BIB!!

surprise: wat een mooie meid heb je zeg! en wat is ze alweer groot!!

Thanks :)
En al nieuws?

@*Ilona* wrote:
Surprise, leuke foto's hoor! Jullie hebben echt een prachtige dochter!
Thanks :)

Kerstwens van dit jaar voor de nog wachtende dames dat jullie in dit jaar of in 2006 een positieve test in jullie handen kunnen houden.
Hier wordt nog steeds geduimd voor jullie hoor
:pray:

Sanne doet het goed, ze is nu al 57,5 cm en weegt al 4730 gram.
Ook heeft ze al haar eerste prikje gehad, dus ze mag in de kerstvakantie mee gaan zwemmen :)

Even wat pics van Sanne


SMILE !




Mijn vuistje is zo lekker :9


Ja wat nou?
Ik vind het gewoon lekker!

En wat vinden jullie van mijn schattige mutsje ?