Aug/Sept-stoppers 2011 #17 SuusyQ eindelijk zwanger!!!

3400 nu? Nog netjes hoor! Tygo was met 41 wk 3580 en romée met 41 wk en 2 dgn 3900 gram. Hoe voel je je verder? Heb je er een beetje zin in of zie je er erg tegenop?



Suus, Tunesie heeeeeerlijk! Dat lijkt mij ook wel wat zeg!

Ja als ze vandaag geboren zou worden :slight_smile: Wat ik wel hoop, want ik ben het wel zat en wil haar gewoon zien :inlove:



De Vk zei dat ze per week nu 200 gram kon aankomen. Ik vond 3400 gram wel veel, maar dat valt dus wel mee.



Hoe is het met jouw kleine meid?

Babywens, Isabelle was met 40+3 4520 gram. 8) :inlove:



Iuno, wat houdt je tegen om die CTG te laten doen, en eventueel opgenomen te worden? Is het daar dat je dan per definitie een hele week moet blijven, of kan dat ook voor een paar dagen?

Mocht dat gaan over de drie mannen die je al hebt: heel grof gezegd, stel dat je morgen onder een auto komt, moet je ook naar het ziekenhuis (of erger), en dan zal je man zich ook moeten zien te redden…

:hug: :-



Marlous, neeeeeeeee ik ga hem niet live testen op de borst, uiteraard. Ik weet wat voor gevolgen dat kan hebben, en dat risico ga ik echt niet nemen. Tot mijn man’s grote spijt, want die wilde dat wel even zien, zei hij. 8) :wink:

Ik heb een enkele electrische kolf van Philips Avent gekocht, met reisset, en meteen ook extra bewaarbakjes en zo. We hebben hem net even samen bekeken, want dat kwam er gister niet meer van, en zijn er zeer tevreden over! Ben heel benieuwd hoe hij straks gaat bevallen als hij in actie is! :smiley:



Suus, Tunesië!!! Ohhh, daar wil ik ook heel graag nog eens heen! :mrgreen: Veel plezier!!!



Marlous, lastig dat je nu al stappen terug moet doen… :hug: Vergeet niet dat het opvoeden van een kind eigenlijk al een dagtaak is, en dat wordt alleen maar zwaarder als je daarnaast ook nog een baan hebt! Probeer jezelf nu de rust te gunnen die je nodig hebt. Je lijf geeft duidelijk aan dat je teveel hooi op je vork hebt genomen, en daar kun je dan alleen maar aan toegeven, anders gaat het straks nog mis… :-
Onthoud dat het maar tijdelijk is!

Met Romée gaat het op zich wel goed. Groeit goed in iedere geval! Was vorige week al 57,5 cm en bijna 5 kilo. Ze is alleen gauw van slag, veel last van krampjes, overstrekt zich en is bij tijden zo stijf als een plank. Overdag is het slapen vaak drama, 's nachts is ze echt een modelbaby! (ze slaapt nu bijvoorbeeld al vier nachten elkaar door tot half zeven…:D) Woensdag heb ik een afspraak bij een manueel therapeut (volgens mijn schoonzus de wonderdokter) en hopelijk krijg ik daarna een relaxte baby mee naar huis.) Ben benieuwd!

Zit te wachten op manlief zodat ik eindelijk TVOH kan kijken, ondertussen zit ik Bridget Jones te kijken, blijft toch leuk!

Och Marlous , vergeet ik helemaal op je te reageren! (zit nog een beetje vol met hormonen… ;-)) Maar heel goed dat je voor jezelf opkomt even even gas terug neemt! Geniet morgen ook lekker van je dagje alleen! (gewoon lekker niks doen joh!! :mrgreen: )

  • meelezer van sommige mensen meld zich * hahaha 8)

@ Marlous

't Is een groot voorrecht om zwanger te zijn, maar soms valt het gewoon echt niet mee, hè… :hug:



@ Babywens

Volgens mij is 3400 ook wel wat aan de grote kant voor 38 weken, hoor (dacht iig dat het ‘gemiddelde’ voor 40 weken nog steeds bij zo’n 3500 ligt :think: ), maar zo’n schatting zegt uiteindelijk nog niet zo heel veel. Blijft ook op het einde toch moeilijk meten en 1cm meer of minder, maakt op zo’n klein lichaampje toch al snel een paar 100 gram uit.

Hier rond jouw termijn geboorte gewichten van net 3kg en bijna 3,2kg. :slight_smile:



@ Han

Weet inmiddels dat ze hier veel ‘strenger’ zijn en veel sneller ingrijpen dan in NL, dus ook al lijkt de bmm zich goed te houden, kans is dan toch groot dat als de CTG weeenactiviteit laat zien ik idd net als bij m’n vorige zs gelijk een week mag blijven, incl longrijping en weeenremmers.

Als dat ècht nodig is (net als bij een ongeluk), dan heb ik er geen probleem mee - wat moet dat moet idd en als het ècht moet weet hub zich heus ook wel te redden, hoor, maar zie er tegenop weer ‘uit voorzorg’ te moeten blijven. Daarvoor vind ik het geregel voor de kinderen idd teveel gedoe. Moet dan nl regelen dat de jongste zolang bij oma kan, op schooltje regelen dat de oudste 2 iig die tijd toch hele dagen komen (kost weer het nodige aan geld extra en zitten momenteel al niet zo ruim), hub moet zien te regelen dat hij dan steeds 1 uur later op z’n werk komt èn echt altijd op tijd weer naar huis kan (minder uren = minder loon en het is toch al geen vetpot) om de jongens naar school te brengen en weer op te halen. En daarnaast heeft hub komende weken verschillende examens. Als hij die examens niet haalt, krijgt hij iig geen loonsverhoging en is er zelfs een kans dat hij geen vast contract gaat krijgen - hangt dus best veel van die examens af!



Natuurlijk kun je altijd weigeren in het zkh te blijven, maar zò makkelijk laten ze je hier niet gaan en ik weet niet hoe het precies zit/de gevolgen zijn als ik dan zo’n formulier onderteken dat ik op eigen risico naar huis ga en het gaat dan evt. dus mis… (heb ik wel gedaan toen met die kast, maar was er toen echt zeker van dat alles wel ok was toen er een echo van beebje was gemaakt).



Weet niet hoe de electrische kolf van Avent is, maar ik heb de handkolf nu 6 jaar. :thumbup: Hadden voor de oudste ook van die bewaarbakjes (met schroefdeksel) gekocht, omdat we dringend iets nodig hadden, maar zakjes niet te krijgen bleken in de winkels. Uiteindelijk nauwelijks voor de melk gebruikt, maar wel om de 1e vaste maaltijden in in te vriezen en nu krijgen de jongens af en toe 2 van die bekertjes mee naar schooltje, 1 met wat yoghurt en 1 met wat cornflakes o.i.d. :slight_smile:



@ Linda

:hug: , maar wel lekker dat ze iig 's nachts een ‘modelbaby’ is. :slight_smile:

Zou geen wonderen verwachten van zo’n therapeut, hoor! Ze zal wellicht al de 1e keer wel wat relaxter zijn, maar meestal duurt het toch een aantal sessies voordat je echt een duidelijk verschil merkt. Mijn schoonzus loopt nu een maand of 6 bij een osteopaat met de kleine (is volgens mij net zoiets als een manueel therapeut, toch?) en ziet nu iig grote voorruitgang bij de kleine.

Is manlief dit weekend ook aan het werk? Anders gewoon ff het hele weekend ff bijtanken op bed, wie weet helpt dat al enorm! Rustig aan hoor!!!

Is alleen ´s winters dat hij afwisselend ook 1 of 2 dagen in het weekend moet werken (en dan doordeweeks 1 of 2 dagen vrij heeft). Nu heeft hij alleen af en toe op zondag dienst, maar niet deze zondag. Ga morgen dus ook wel extra rustig aandoen, maar vandaag gaat nog niet, want hebben zo de doop van hub´s neefje. Doop is natuurlijk iets echt maar eenmaligs en is ook nog het 1e neefje van zijjn kant, dus daar kunnen we het echt niet maken niet te komen (ja, als het echt niet zou kunnen/mogen natuurlijk wel, maar dat is nu dus niet zo).



Is gewoon erg lastig zo. Aan de ene kant moet ik ´voor de zekerheid´ zoveel mogelijk ontzien (wat ik de afgelopen maanden en zeker de afgelopen weken al zoveel mogelijk heb gedaan), maar aan de andere kant is er iig concreet eigenlijk geen (medische) reden om niet gewoon bezig te zijn en de dagelijkse dingen te doen. Zonder mijn voorgeschiedenis zou ik ook gewoon 1x bij de gyn. hebben nagevraagd of het kwaad kan, al zoveel harde buiken en zou ik het na geruststelling daar verder bij gelaten hebben (zou dan denken, ´zal er dan wel bijhoren´), maar nu kan ik dat gewoon niet. Ook al doe ik nog zo m´n best vertrouwen in m´n lichaam te hebben, het blijft toch knagen - ´t is de andere 2 keer gelukkig uiteindelijk wel goed gekomen, maar wat als het deze keer toch anders is? En denk dat ergens m´n 1e bevalling ook nog wel meespeelt - die was dus voortijdig en ook nog echt totaal onverwacht, dus ik weet uit eigen ervaring dat zoiets zelfs zonder voortekenen toch heel snel kan gaan…

Iuno en Marlous :hug:



Suus, heerlijk Tunesie! Is er nog plek in je koffer 8)



Hier alles zijn gangetje…eindelijk gaat het allemaal de goede kant op. Hebben schoonmoeder erg duidelijkgemaakt dat we niets meer willen horen mbt tot haar ex man(stiefvader van J) Gezien die vent nog steeds gefilpt is…En wij willen gewoon rust!



De NHG heeft besloten dat we de restschuld niet hoeven te dragen! :dance:

Huisje begint ook steeds meer op een (t)huisje te lijken :inlove:



Nu nog een zwangerschap en de droombruiloft winnen :angel:



Moet me eigenlijk aankleden en langs de kapper, maar heb geen zin :silenced:

BIB,



Goed nieuws Becky, gefeliciteerd!!



Wat is het toch weer stil hier, ben k niet gewent dames! Hier dus nog steeds BIB helaas. Heb geen geduld meer…



Hoe is het met iedereen?

Grrrr en WEER krijg ik geen mail dat er iets nieuws is geschreven hier! :x



Babywens, lastig is dat wachten hè? :wink: :hug:



Iuno, ik snap het wel hoor! Het is ook gewoon niet makkelijk allemaal… :hug: :-



Beckske, yay, geen restschuld!!! Dat is een hele zorg minder!



Ehhhh rest ben ik, uiteraard, weer eens vergeten… :oops:



Hier: Vanochtend intake kraamzorg gehad. Morgen 3D/4D echo. Woensdag verloskundige. We hebben het er maar druk mee zo! :inlove:



Eef, even gewoon een dikke :hug: :-
.

Ik krijg ook geen meldingen :wall:



We zijn ook erg blij dat we geen restschuld hebben. We kunnen nu eindelijk echt een toekomst samen opbouwen.



Als we nu ook nog die droombruiloft winnen en dan ook deze 1ste keer raakt blijkt te zijn :pray: :pray:



Uk, had jij ergens last van na je eerste inseminatie? Misselijk? Hoofdpijn? Afscheiding? Krampjes…noem maar op :lol:

Becky, ik had eigenlijk meteen vanaf de IUI last van erg veel afscheiding, volgens mij zelfs vanaf de Pregnyl. Dacht in eerste instantie dus ook dat het daardoor kwam, maar het bleef ook nadat de Pregnyl al was uitgewerkt. Ongeveer een week na de IUI kreeg ik last van kramp. Het leek heel erg op de kramp die ik ook had als ik ongesteld was maar dan veel minder pijnlijk. Dat heeft denk ik een week geduurd. Verder nergens last van gehad.



Iuno en Marlous :hug:



Ik ben eindelijk afgestudeerd :mrgreen: Ben nu wat minder aanwezig want ben echt meer dood dan levend als ik thuis kom uit mijn werk. Ben echt heel erg moe de hele dag door.

Ja, in mijn beleving heb ik ook meer afscheiding als voorheen, maar dat weet ik dus niet 100% zeker want heb er eerder nog nooit op gelet en nu let ik overal op :roll:



En ik heb natuurlijk geen pregnyl gehad…Zit pas woensdag een week na de IUI maar heb eigenlijk verder echt nergens last van…geen krampen niets



Pff, wat duren die wachtweken lang zeg :wall:

Zelfs ik vind het maar lang duren, al jullie NOD’s!!! :roll:

Ukske!!! Gefeliciteerd!!! :dance:

@HanB wrote:

Zelfs ik vind het maar lang duren, al jullie NOD’s!!! :roll:




Whahahahaha :lol: :mrgreen: :lol:

Die wachtweken zouden verboden moeten worden! Gefeliciteerd Ukkie!!

Whut? :shock: Romée is gewoon al bijna 2 maanden oud!!! :shock: