Aug & sept 2009 stoppers,Hier niet meer reageren aub!!!

knollie balen van die negatieve test :hug:

knollie balen van de negatieve test

en klussen doen we elke dag hoor :stuck_out_tongue: LOL … dan mis ik hem iig niet… :slight_smile: Ik denk dat het hcg wel uit mijn bloed is… voel me helemaal als voor dat ik zwanger was… mgoed je weet het nooit heh? :slight_smile: En zolang we iedere dag klussen hoef ik ook niet precies te weten wanneer mijn ei is want dan missen we hem niet… maar stel dat we een dag niet klussen dan wil ik weten wanneer mijn ei is :slight_smile:

jeetje knollie en lotte… jammer van de negatieve testen…

wm… hoest met jou?

maria welkom terug…

squirrel vervelend van de exceem van luuk… :S hopelijk gaat t door die homeopaat wat sneller over!!

Suzy, na mijn curettage heb ik ook een ronde ovutesten gebruikt, om te zien of ik mijn ei goed aanvoelde maar ook om te zien of ik überhaupt een eisprong had. Na een curettage kan dat ook zomaar 3 maanden uitblijven. Gelukkig was mijn cyclus vrij snel weer op de rit.

Stroomstoring Bollenstreek na vier uur voorbij

Uitgegeven: 9 januari 2010 19:57

Laatst gewijzigd: 10 januari 2010 13:12

RIJSWIJK - De Bollenstreek is zaterdagavond getroffen door een grote stroomstoring. Ongeveer 100.000 huishoudens kwamen aan het begin van de avond pardoes zonder licht, verwarming en vaste telefoonaansluiting te zitten.

© NU.nl/Marco vd Laan Bekijk video

Boosdoener was een defect in een hoogspanningsstation in Sassenheim, meldde TenneT, beheerder van het landelijke stroomnet.

De storing deed zich voor in de gemeenten Hillegom, Lisse, Sassenheim, Voorhout, Katwijk en Noordwijk. Volgens de netbeheerder was de stroomstoring van een ‘‘vrij uitzonderlijke’’ omvang.

De laatste keer dat zoveel huishoudens het zonder elektriciteit moesten stellen, was half december. Toen viel de stroom uit in Tiel en Zaltbommel. De overlast die dat gaf was echter een stuk kleiner, omdat het toen midden in de nacht gebeurde.

Winterse weersomstandigheden

TenneT weet nog niet hoe de storing is ontstaan, maar acht het zeer onwaarschijnlijk dat de winterse weersomstandigheden er iets mee te maken hebben. ‘‘Het netwerk is ontworpen en gebouwd op alle weersomstandigheden’’, aldus een woordvoerder van TenneT. ‘‘Bovendien was het defect binnen.’’

Na ruim vier uur was de storing deels voorbij. Het gebied werd gefaseerd weer voorzien van stroom. Als eerste kon de gemeente Sassenheim weer gebruik maken van stroom. Daarna werden de andere gemeentes bijgeschakeld.

Kort voor middernacht was het meeste leed voorbij. Bewoners van enkele straten moesten echter nog langer wachten totdat zij weer stroom hadden, omdat daar de elektriciteit handmatig moest worden ingeschakeld.

Wakker

Een bewoonster van de Poelpolder in Lisse was dan ook verbaasd toen ze op de radio hoorde dat de storing verholpen zou zijn. ‘‘Bij mij is het licht nog steeds niet aan. Ik blijf nog maar even wakker, want ik weet niet meer welke apparaten ik allemaal had aanstaan.’’

Auto’s van brandweer en politie reden zaterdagavond met zwaailichten rond in de Bollenstreek. Als inwoners de hulpdiensten wilden inschakelen, dan konden ze dat doen door een auto van de brandweer of de politie staande te houden.

Ook gingen politiebureaus en brandweerkazernes open zodat de inwoners daar terecht konden. Politiekorpsen uit omliggende regio’s schoten te hulp. De politie en brandweer meldden geen incidenten.

Lift

Wel kwamen enkele mensen vast te zitten in de lift. Kort na het uitvallen van de stroom kwamen de burgemeesters van de getroffen gemeentes bij elkaar voor crisisberaad.

ln veel plaatsen gingen bewoners bij elkaar zitten en wachtten bij kaarslicht het einde van de storing af.

© ANP

Jeetje Fietje…dat is wel rot geweest zeker!! Ze zeggen wel eens als er stroomstoring is geweest dan is er 9 mnd later een babyboom…hahaha… :wink:

toen abigail werd geboren was er in onze straat 4 ooievaars. hier was de stroom niet uitgevallen 9 maanden ervoor maar het was wel verdacht ahhaha.

de babyboom, we hebben het er hier inderdaad ook over gehad :wink:

maare, hier niet hoor!, manlief was niet thuis!

Hahaha ja das ook toevallig Lotte…:wink:

Wat jammer Fietje…maar volgens mij is het nog een beetje te vroeg toch??? Jij mag ook over een paar dagen aan de slag…zo te zien aan je ticker!!

@penelope had jij dus gewoon meteen weer een ei of niet?

suzy als eht goed is had ik na mijn mk ook meteen een ei omdat ik 5 weken later ongi werd en anders word je ook niet ongi.

en na mijn eerste mk werd ik na 6 weken ongi uds ook een ei gehad. alleen wel 2 weken later dan normaal.

ahh nu ben ik weer een beetje gerustgesteld pfoeii!! :wink:

@nl2suzy wrote:

@penelope had jij dus gewoon meteen weer een ei of niet?
Even mijn agenda erbij pakken, ben het alweer vergeten. Ik had 23 juli de curettage en op 1 sept had ik een pos ovutest. Daarvoor had ik dus ook een ongi gehad dus waarschijnlijk ook al een ei.

Ik dacht ook altijd dat je perse een ei moet hebben gehad voor je ongi, maar dat schijnt toch niet altijd zo te zijn.

Even heel egoistisch… Maar heb weinig tijd en fut gehad…

Ben momenteel wat ziekjes, moet vanmiddag naar de Arbo en er gebeurt hier heel veel (huis willen verkopen, huis willen kopen, rommel opruimen, vakantie, wennen aan elkaar).

Heb zaterdag een test gedaan en die was negatief. Ga nu ook pas weer zaterdag testen. Heb het vermoeden dat ik morgen ongi wordt. Heb enorme krampen en migraine…

miss maakt het ook verschil of je een curretage hebt gehad of dat het sprontaan is gekomen dat je normale cyclus weer terug komt. bij mij is het 2x spontaan gegaan. en na de 1ste mk was ik 1 keer ongi geweest en toen alweer zw. dus de 2de maand had ik zeker weten een ei hahahha.

Beterschap Tigru, en zolang je nog niet bloedt blijf ik voor je :pray:

Wat ik zo een beetje lees over wel ongi worden maar geen eisprong hebben is dat vaak voorkomt als je cyclus langer is dan 45 dagen.

Zo vond ik o.a. dit:

Het klopt wel dat je toch ongesteld kan worden zonder eisprong. Als je cyclus namelijk langer duurt dan 45 dagen heb je geen eisprong gehad. Het zit namelijk zo dat de periode voor je eisprong kan verschillen van 2 tot 4 weken. De periode na de eisprong duurt altijd 2 weken. Duurt het langer, dus na ongeveer 45 dagen, dan is er geen eisprong geweest. (Onder invloed van hormonen komt er dan uiteindelijk toch wel een bloeding, maar dit heeft niets te maken met een eisprong.)

en

Hallo,
dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.

de hcg is blijkbaar uit mijn urine want ik heb gewoon een normale ovulatie test… zonder positief ei haha

@lotte82 wrote:

miss maakt het ook verschil of je een curretage hebt gehad of dat het sprontaan is gekomen dat je normale cyclus weer terug komt. bij mij is het 2x spontaan gegaan. en na de 1ste mk was ik 1 keer ongi geweest en toen alweer zw. dus de 2de maand had ik zeker weten een ei hahahha.

Normaal gesproken heb je ook gewoon een ei voor je ongi wordt, maar er zijn wel uitzonderingen. Ik dacht het ook altijd hoor, dat je een ei gehad moest hebben voor je ongi werd, maar dat is dus niet altijd zo.

Wat ik ervan begrijp ligt het vooral aan de herstelperiode? Als je cyclus zich snel herstelt tot een normale cyclusduur dan heb je meer kans op een ei dan wanneer je over die 45 dagen komt?

dat is iig al positief