oja, voor de mensen die het niet doorhadden… De echo staat in ons showforum :inlove:
O en Dijo gefeliciteerd! :inlove: Heb je geen andere huisarts in de omgeving waar je heen kan? Overigens zal de huisarts nu niks doen hoor, hooguit even je medische gegevens doorlopen of je een indicatie hebt waarvoor je aar het ZH zou moeten… Wel raar, want hier bekijken de VK dat bij de intake…
Nou, ga snel werken :? :-*
Even snel inloggen en wat ziet mijn OOG :shock:
Gefeliciteerd Dijo!!! :lol: echt snel he!! Super! Geniet er van!
Ben weer weg…heb haast!! tot snel xx
Wat raar Dijo dat je eerst langs je HA moet, zo werkt dat bij mij niet.
Je uitgerekende datum staat erbij.
Knollie, :hug:
Gefeliciteerd Dijo!! Wat gaaf! En ook zo snel al!!!
Wat waren jou kwaaltjes eigenlijk en wanneer kreeg je die ongeveer???
Je schoonmoeder had verder nog niets door?? Wel moeilijk denk ik dat je het dan nog voor je wilt houden of niet? Ik neem aan dat je het graag van de daken wilt schreeuwen??
Vervelend Knollie dat je je niet lekker voelt! :hug:
@Amaya, wat fijn dat het er goed uit zag en dat het er 1 is. Wel een teleurstelling voor je zoontjes helderziendheid!
Rox en Dama hoe is het???
Ik wil zo graag weten of ik misschien zwanger ben, vanaf wanneer kan ik testen??
Morgen heb ik trouwens een afspraak bij de huisarts, ik heb een vrij onregelmatige cyclus. Hij gaat me hopelijk een beter inzicht in mijn cyclus o.i.d. geven…
Ik kan hem denk ik niet vragen of hij al bij me kan testen he??
Op zijn vroegst kun je 10 dagen na je eisprong een positieve test hebben. Ik had het 9 dagen na mijn vermoedelijke eisprong, maar die was dan ook heel erg licht en dan heb je ook nog wel relatief een grote kans dat het toch verkeerd gaat. Twee dagen voor je nod (uitgaande van een LF van 14 dagen) is betrouwbaarder.
Je kunt je HA wel vragen om een test maar als je pech hebt moet je dan zelf 10 e betalen en die test is niet meer betrouwbaar dan die 2 voor 5 euro van het kruitvat. Een bloedtest kan wel eerder hcg aanduiden dan een gewone zwangerschapstest, maar dat doen ze vaak niet ‘zomaar’.
Ja dat is ook zo Penelope, ik ben gewoon te ongeduldig!
Morgen zit ik 8 dagen voor mijn NOD, zou ik het kunnen proberen??
Ga de huisarts dan maar niet vragen, heb wel 2 testen van de kruidvat hier in huis.
Voel verder nog niet bijzonders, behalve dan dat ik minder eet dan normaal maar dat kan ook komen doordat ik afgelopen weekend erg misselijk was en gisteren en vandaag ook nog een beetje.
Wel puisten op mijn rug… maar kan ook mijn ongi betekenen!
Wat duurt zo’n maand toch lang!! :wall:
beate wij lopen bijna gelijk op tot onze nod. spannend he?
Ik had hele goedkope testen via internet, die waren 1,10 euro per stuk ofzo, dus ik testte gewoon wanneer ik ‘daar zin in had’, gewoon om van dat ‘zal het wel, zal het niet’ gevoel af te zijn. Voor even dan. Want je weet dat je te vroeg test dus een dag erna denk je alweer, zal er inmiddels genoeg hcg zijn aangemaakt? Maar met die hele goedkope testen vond ik het niet zonde om gewoon maar ‘in het wilde weg’ te testen.
Acht dagen voor je NOD zegt mij niet zoveel, hoeveel dagen na je eisprong zit je?
En die testen die ik had, die had Kuona ook, ik testte daar al heel vroeg positief mee terwijl Kuona daarmee nog dagenlang negatief testte terwijl ze zwanger was. Het hangt ook van je lichaam af hoe snel het hcg aanmaakt.
ik heb ook van die goedkope testen. ik kocht gewoon 6 testen voor 8 euro en als ik daar een maand mee zal doen dan vond ik het prima ahhaha. dan maakte ik me er ook niet zo druk om.
waar hebben jullie die testen gekocht dan??
Ik heb denk ik tussen 21 en 23 november mijn eisprong gehad.
De 21e kreeg ik namelijk erge krampen en de 23e begon er een bloeding die 6 dagen heeft aangehouden!
Leuk zeg Lotte dat we bijna gelijk op lopen. Misschien komen er dan wel wat meer augustus 2010 mama’s net zoals Dijo!
Amaya: fijn dat het maar 1 was en dat jullie jullie smurf hebben kunnen zien.
Beate: Probeer je niet te veel te focussen, je bent nog jong en pas net bezig. Klinkt heel makkelijk, ook ik ben er echt wel mee bezig, maar laat het wat meer los. Ga je echt alleen voor een ietwat onregelmatig cyclus naar de dokter? Ik denk niet dat je dan veel wijzer zult worden. Succes in ieder geval!!!
Ja WM ik ga echt alleen daarvoor naar de huisarts, mijn buurvrouw is daar assistente en ze adviseerde me dat. Ik vindt het wel een prettig idee dat ik misschien straks weet wat mijn gemiddelde cyclus is…
Ik kan het niet makkelijk loslaten en eigenlijk wil ik dat ook niet.
Spannend Lotte, ik ook voor jou.
Nog een weekje en dan weten jullie vast meer.
Ik heb ze gekocht bij de babyboomshop maar Vlinder had eens bij Kassa ofzo gezien dat ze niet zo betrouwbaar zijn. Maar ja bij mij deden ze het eigenlijk perfect :oops: De zwangerschapstesten van zozwanger zijn ook goed, als ik kijk naar mijn eigen ervaring daarmee.
Stel, je had de 21e je eisprong, dan zit je morgen op 11 dagen na je eisprong. Dan zou je een positieve test kunnen hebben als je zwanger bent. Hoeft niet, kan wel.
Beate: Zo bedoelde ik het ook niet. Het is heel goed om inzicht te krijgen. Ook ik probeer op te letten of de tekenen die ik registreer (temp en ovutesten) me straks wat meer vertellen over mijn cyclus. Dus loslaten hoeft helemaal niet Wel grappig dat de assistente (en dus je buuf) dat adviseerde, ik hoor altijd alleen maar dat huisartsen niets voor je doen als je nog niet langer dan 6 tot 9 maanden in de weer bent.
succes morgen en laat even weten wat er is verteld.
Ikheb trouwens ovu testen van babyboomshop, een pakket met daarin ook zwangerschapstesten. Daar heb ik 1 ervaring mee en die was negatief, een ongi 2 dagen later bevestigde dat. Dus weet niet of die goed of slecht zijn!!
@Beate wrote:
Ik kan het niet makkelijk loslaten en eigenlijk wil ik dat ook niet.:hug: Wat mij heeft geholpen was een cyclus lang alles bijhouden in mijn agenda. Elk steekje schreef ik daarin op. De cyclus erna was ik er zat van er zoveel mee bezig te zijn, maar toen de NOD naderde kon ik wel snel nakijken wat ik de cyclus daarvoor voelde op die dag. Dat heeft mij wel geholpen om er wat gevoel betreft meer rust in te krijgen. Maar ja, ook per cyclus kan het weer verschillen he :lol:
Sorry WM, ik reageerde een beetje boos geloof ik.
Ik hoop dat ik morgen iets meer duidelijkheid kan krijgen…
Wordt gek van mezelf.
Sorry
hoi meiden.
Morgen is mijn nod en heb sinds vandaag last vansteken aan de zijkant van mijn rechter borst. Ook nog geen ongi in zicht…ga donderdag weer testen. Nog steeds af en toe wat last in mijn onderrug maar kan ook heel goed ongi zijn.
Lastig allemaal.
Liefs rox
Beate… idd. ik ben het stiekum met WM eens… relax en neem het ervan… je bent nog jong en als je je er misschien zo op focust dan gaat t een stuk sneller. Ik zou gewoon wachten tot je nod en dan een dag later testen als je nog niet ongi bent geworden.
Mijn kwaaltjes waren eigenlijk niet hetzelfde gevoel als dat ik ongi moet worden. (Rugpijn) Ik had wel vorige week woensdag al last van pukkels op mn rug, nek en mn hoofd was net een krentenbol. Verder veel boeren en winden… dat is t eigenlijk en opgezette buik… maar jaah… dit zijn ook allemaal ongi kwaaltjes dus duidelijk is t niet echt haha…
Mijn schoonmoeder merkt niets hoor die is zo naief… die denkt dat we nog veilig met de pil sexen haha… ze is wel enorm pittig dus ben ook heel erg benieuwd naar haar reactie kan t al een beetje voor me zien
ok… dus morgen kan ik gewoon bellen dat ik een afspraak met de vk wil… dan zeg ik gewoon dat mn huisarts niet snapte waarom ik een afspraak wilde maken dat ik gewoon langs de vk kan!!
hoest verder dames??
Dijo!!! Van harte gefeliciteerd!! Ik zat even snel door alle berichtjes te scrollen en toen zag ik die van jou :shock: Helemaal geweldig!!! :mrgreen:
Ik heb gisteren getest, helaas negatief. Dit was 1 dag voor mn NOD. Baal er wel van helemaal omdat ik geen pijl kan trekken op mn cyclus en het misschien nog wel een tijdje kan duren voordat ik ongesteld ga worden. Een collega van me zit nu al 9 weken te wachten op haar menstruatie pfffff… Maar ja, het laat zich allemaal niet dwingen dus wacht gewoon rustig af en wanneer we weer een positieve ovulatietest hebben (gelukkig weet ik nu wel dat ik een eisprong heb en hoe die voelt) gaan we weer flink aan de slag hihi.
:-*