Aug & sept 2009 stoppers, 12 zwanger en who's next?

ik had gisteren en eergisteren van dat rekbare slijm

ik had eergister geen zin :oops: maar toen hebben we een vluggertje gedaan hahaah. erg he?

neehoor helemaal niet erg.

Maar als ik moe ben. heb ik zelfs daar geen zin.

Ik heb eerlijk gezegd heel vaak geen zin, ik moet dat echt maken)

maar ik ga nu stoppen

Welterusten voor iedereen.

Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg, gaan verder met de verbouwing van de zolder.

even een rare vraag hoe vruchtbaar ben je eigenlijk na een bevalling?

Suzy, ik heb even voor je gezocht op google, tot nu toe is dit het enige dat ik kan vinden wat niet meteen op een persoonlijke ervaring is gebaseerd:

Volgens mijn Gynaecologie & Obstetrie boek (Heineman) is het zo dat als er geen borstvoeding wordt gegeven, de menstruele cyclus zich snel herstelt: vanaf 4 weken na de geboorte is een eisprong weer mogelijk en dus ook bevruchting.

Knollie, Lotte, Tigru en WM, jullie gaan allemaal ongeveer tegelijk op, spannend!

Ik zie net aan mijn banner dat ik vandaag 12 weken ben, toch een mijlpaal :inlove:

borstvoeding geef ik niet maar me borsten lijken wel melkfabrieken haha… hopelijk zakt dat snel af… pffffffff

maar in de 1e maand na de bevalling kan er dus niet zoveel gebeuren als ik het goed begrijp? Kan zelf ook vrij weinig op internet vinden…

penelope 12wkn! woeiiiii :slight_smile:

De meeste anticonceptie wordt rond de 6 weken na de bevalling weer voorgeschreven / gebruikt. Men zal misschien rekening houden met een termijn van nabloedingen en dat de meeste mensen ook niet echt snel na de bevalling weer gemeenschap met elkaar hebben? Dus ik denk dat er ook niet zoveel over bekend is hoe dat de eerste 4 weken zit, omdat veel vrouwen nog nabloeden en niet meteen weer seks hebben. Maar misschien kà n het ook gewoon niet eerder, hormonaal gezien ofzo.

Gelukkig 2010 allemaal!! En dat er maar snel meer zwangeren bij mogen komen! :pray: Ik dus nog ff niet, de :twisted: :twisted: braken hier op nieuwjaarsnacht echt door…lekker begin van dit jaar… :frowning: Mijn nieuwe NOD is dus 29 januari. J. gaat 31 januari weer voor z’n werk naar het buitenland dus goed getimed als mijn cyclus geen gekke dingen doet.

Penelope: 12 weken alweer! Wat gaat dat snel zeg…

balen squirrel en ook nog op nieuwjaarsnacht. lekkere timing zeg.

penelope 12 weken alweer zeg. wat schiet dat op he? hoe voel jij je verder?

Knollie, Tigru en WM en ik gaan idd tegelijk op. is wel leuk hoor dan kun je mekaar de kop gek maken rond onze nod hahahha.

tigru wie weet is het wel gelijk de eerste ronde raak!! dat zou toch geweldig zijn?

squirrel is je lf nu wat langer of niet?

ik ben helemaal met de dagen in de knoop. ik heb de hele tijd het gevoel dat het maandag is pfffffffffffffffffff irritant zeg. ik denk dat ik nu zo rond de eisprong genoeg geklust heb dus ik kan niet anders dan afwachten hahhaha.

Balen Squirrel. Ik heb de nod aangepast.

Ik voel me wel goed eigenlijk, nog wel wat moe maar dat komt ook door de twee kleine donderstenen die hier rond lopen :smiley: Wat dat betreft is dit wel de zwaarste zwangerschap.

Penelope: 12 weken inderdaad een heerlijkheid om daar te zijn. Dan zijn toch de meeste risicovolle weken voorbij… En ik kan me voorstellen dat met 2 van die kleine kabouters het extra zwaar zal zijn.

Knollie en Lotte gebruiken jullie ovu testen om je eisprong te spotten?

Ik ben blij dat ik het afgelopen keer heb gebruikt omdat ik hem anders zelf nooit had gespot denk ik.

Suzy ik heb wel eens gehoord dat je extra vruchtbaar bent in de weken na je zwangerschap maar waar dat aan ligt geen idee. Zou wel fijn voor je zijn!

Vandaag mijn NOD, hij staat verkeerd in het lijstje maar dat komt omdat ik me had vergist. Heb nog niks gezien qua bruin bloed of iets en voel ook niks aan mijn onderrug ofzo dus ik hoop dat ze vandaag weg blijven en misschien dat ik dan morgen een test doe.

@ Rox, nee ik gebruik deze niet, doe dat ook zowieso de eerste tijd nog niet.

Tussen Y en T er pas na een jaar mee begonnen.

Vind het zo medisch worden dan al, maar datis mijn gevoel. vind het gewoon zo veel prettiger, en ik voel mn eisprong.

@ Penelope, 12 weken :dance: de eerste mijlpaal

rox ik gebruik geen ovutesten. ook nooit gedaan maar ik was altijd snel zw dus dat scheelt natuurlijk ook. spannend voor jou zeg. ik hoop dat je morgen een positieve test in handen krijgt.

Bah, kreeg net een erg naar bericht.

Een kindje wat ik in de groep heb gehad, 2 jaar geleden, op het kdv waar ik werk is gisteren overleden.

Hij had een hersentumor. Hij mocht maar 6 jaar worden. :**:

weer een vlindertje erbij :vlinder:

ben er naar van.

jeetje knollie dat is niet niks.

He bah wat een vervelend nieuws Knollie…

Lotte: m’n LF was ietsje langer…bijna een hele dag, dus dat rond ik maar naar boven af en dan is m’n LF dus 9 dagen.

Rox: ik gebruik wel ovu testen (laatste 2 rondes) en maar goed ook anders had ik niet geweten dat mijn ei zo laat was. En nu kan ik m’n LF bijhouden…ik kijk het nog 1 of 2 cycli aan en dan ga ik ws eens langs de HA. Eens ff horen wat die zegt.

Knollie: jeetje wat een naar bericht zeg. Tuurlijk ben je daar effe naar van. Een hersentumor is vreselijk en gun je niemand, zeker niet een kindje.

Squirrel: Tja 9 dagen schijnt dus volgens mijn vriendin (die huisartst) is niet te kort te zijn. Ben je van Luuk snel zwanger geworden?

Hier nog geen positieve ovutest gehad (nu op dag 17 van mijn cyclus). In de vorige cycli had ik mijn ei op dag 16, 18 en 21 dus hij zal nog wel komen.

Zo we zijn weer terug van een weekje met de schoonouders. Altijd erg leuk hoor, maar met je eigen ouders is toch leuker wat mij betreft. Maar we hadden echt super weer. We zaten in Drenthe en daar is een flink pak sneeuw gevallen de afgelopen dagen. Vanmiddag toen we weg gingen was het ook nog echt flink aan het sneeuwen. Mijn schoonouders blijven nog een nachtje, ik hoop dat ze morgen nog een beetje weg kunnen komen.

Maar we hebben leuke dingen gedaan, ook met de nichtjes van 4 en 6 ging het geweldig. De nichtjes zijn zowieso verzot op mijn man, dat is echt heel erg pittig om te zien. Ik weet zeker dat hij een top vader zou zijn.