Ons showtopic!
Wijzigingen voor het stopperslijstje en wachtbankje kun je gewoon op het forum melden dan verwerkt Penelope het zsm.
Wijzigingen voor het zwangerenlijstje graag per pb naar Amaya.
Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.
Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!
Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.
Vlinder83:Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.
Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.
We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.
Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komt…of niet komt
Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)
en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.
inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.
Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee. Van beide kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.
Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.
Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ‘mag’ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.
Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.
Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.
Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!
Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!
Yanara: Vorige week gestopt met Mirena, netjes ongi geworden en nu dus klussen maar!
Ik ben 29, kom uit Friesland en heb MS.
Omdat ik met medicatie moest stoppen en ze ons zoveel mogelijk kans willen geven, heeft mijn partner nu zaadonderzoek laten doen, waarvan volgende week uitslag, ik ben al aan het tempen en gebruik ovu tests.
We vinden het allebei erg spannend!!
Mopsie;Ik ben Mopsie, 32 jaar,
Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.
Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel één.
Wannabe mammie; Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!
Knollie1;Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.
In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.
We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.
Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.
Kuona; Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. Na een ontpil-periode sinds 3 augustus zijn we sinds oktober voor het eggie begonnen! Een kwestie van ‘timemanagement’ gezien mijn man voor zijn werk veel weg is. We hopen op een groot wonder van kleine omvang!
RedAngel: Ik ben 22 jaar, en 07-08-2009 getrouwd met mijn grote liefde :inlove:
Mijn laatste pil heb ik 17 september geslikt. We wilden eigenlijk eerst voor Natural Family Planning gaan in de vorm van anticonceptie.
Nou het is gelukt zie ik! Ziet er prima uit hoor!
O en hadden jullie trouwens in de gaten dat de foto’s van het zwangeren-lijstje ook de duur van de zwangerschap per persoon weergeven? :inlove:
Ziet er goed uit, ook leuk gedaan met het bankje!
Bedankt!
Die van jou is wel een stuk breder, Amaya, ligt het aan mij of moet iedereen daardoor in de breedte scrollen? Misschien anders bij de volgende wijziging de afbeelding iets smaller maken? Maar mooi gedaan hoor, hebben jullie ook zoiets in het juni 2010 mama’s topic?
Ik hoef niet te scrollen hoor, maar kan per persoon verschillen!
Als er meer mensen last van hebben zeg dat dan even, dan maak ik hem wat kleiner. :thumbup:
Bij de juni mama’s heeft wel iemand een lijstje gemaakt, maar meer zoals het lijstje van de klussers hier is zeg maar.
Gevonden!
Mooie lijstjes dames :thumbup:
Ik heb gisteravond volgens mij m’n ei gevoeld…veeeel vroeger als verwacht en we hadden nog niet geklust :wall: :wall:
Gisteravond nog wel…is dus kantjeboord deze ronde :shifty:
Weet trouwens niet of jullie het volgden, maar daan is gister bevallen van haar 3-ling! :inlove:
Maar goed dat je het dan voelde Squirrel!
Dat heb ik niet gevolgd Amaya, maar het lijkt me behoorlijk zwaar.
Ik ben even aan het knutselen voor een shirtje voor de oudste om straks aan familie te kunnen vertellen dat er een baby op komst is…
Wie heeft er leuke ideën? P.s. Niet iedereen is goed in engels :mrgreen:
Ik ken al Stoer! (voorkant) en achterkant"ik word grote broer!"
Ik had nu Z.O.Z op de voorkant, en op de achterkant Een broertje of zusje? Als ze dan de hint niet snappen… :mrgreen:
Maar ideeen/meningen zijn welkom!
Helemaal mooi weer, ik hoef ook niet te scrollen hoor, kan alles prima zien
Zie dat ik van het bankje af ben, maar we zijn nog niet begonnen met klussen hoor… Nou ja, het klussen wel, maar niet zonder condoom
Maar laat maar staan hoor, ik kom er gauw genoeg aan :dance:
Oeps das mijn foutje dan, dacht je man is thuis… dus…
Dat dacht ik ook, man is thuis. . . Maar ben je dan eigenlijk een oktoberstopper? Maakt mij verder niet uit hoor.
Ze is wel al gestopt met anti-conceptie, alleen dus nog geen klusser
En wat is het condoom dan? Geen anti-conceptie?
uhhh ja, bedoel meer de pil/spiraal e.d. :mrgreen: :oops:
Leuk zo met dat bankje ^^
Soms twijfel ik ook wel hoor, of ik me niet beter bij de december stoppers kan aanmelden straks… Maar misschien doe ik dat ook wel erbij. Leef nu ook al helemaal met jullie mee!
Het gaat hier overigens nog steeds niet goed. Na bedrijfsmaatschappelijk werk komende maandag maar naar het maatschappelijk werk…
Manlief gaat zijn ouders eens informeren of (zo mailde hij het letterlijk) Mijn ouders zal ik binnenkort nog eens bellen. Dan kan ik meteen polsen hoe de onderlinge verstandhoudingen liggen en aan de hand daarvan licht ik jou in of je de mail kan sturen of dat WOIII op het punt staat uit te breken. Nou zal dat laatste wel meevallen denk ik zo, maar ik laat het wel weten.
Gaat over kerstmis… Wil(l/d)en we hier 2e Kerstdag vieren (1e is er echt niemand welkom, alleen bij rampen en drama’s :P) met mijn familie en die van mijn man (lekker proppen in ons poppenhuisje!). Maar heb eigenlijk geen zin om mijn schoonouders uit te nodigen
Er is ook nog geen decemberstoptopic of wel? Kan me voorstellen dat je nu ook al mee wilt kletsen hoor. En als je dan straks ook bij de decemberstoppers mee wilt kletsen, prima toch?
Ik kan me indenken dat het heel verkeerd gaat vallen als je de schoonfamilie uitnodigt behalve je schoonouders. Maar je wilt het wel graag gezellig hebben he, haha. Maar denk aan je eigen gezondheid, laat je schoonouders lekker voor wat het is.
Kuona. waarom deze ronde nog niet voor het eggie? Of heb ik er overheen gelezen?
Lijstjes: gaaf hoor! Wat leuk die fóto’s die gelijk lopen aan de termijn.
Squirrel, wel een stuk vroeger dan he deze maand! Hoop dat die keer klussen niet te lang geleden was
Amaya, teksten…er was op kok eens een topic over. Zag wel een leuke voorbij komen ( wel engels ): Holland’s next top brother.
Tigru, nog maar even een :hug: . Denk lekker aan jezelf hoor, als je geen zin in ze hebt dan niet toch? Zo aardig zijn ze nou ook weer niet voor je geweest :twisted:
En bij jou is het nu al spannend Vlinder, las ik in je andere topic over ovutesten
Ja maar wel een beetje vaag met die testen, omdat die na 2 dagen toch nog best donker was. Maar mijn slijm is ook niet meer rekbaar dus ik denk dat hij nou echt wel geweest is. We hebben in elk geval genoeg geklust, dus daar kan ik niet aan liggen
Heb zo’n hekel aan die wachtweken nu he. Moet volgende week veel werken, aan de ene kan wel handig, wat afleiding.