Aug & sept. 2009.Al 10 zwanger, nog 14 te gaan

Ons showtopic!

Wijzigingen voor het stopperslijstje en wachtbankje kun je gewoon op het forum melden dan verwerkt Penelope het zsm.

Wijzigingen voor het zwangerenlijstje graag per pb naar Amaya.

Amaya: Ik ben rond de 30 jaar, heb een zoon van bijna 3. Wij gaan dus voor een tweede kindje! Ik werk in de gezondheidszorg en als gastouder zorg ik voor een jongetje van bijna 3 en een meisje van bijna 5 maanden. Erg leuke combi zo, kan de zorg voor eigen zoon en werk zo goed combineren. Blijf wel graag anoniem dus vandaar dat ik geen precieze leeftijd en echte naam vertel :slight_smile: Wij hebben behalve condooms geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt, dus voordeel daarvan is dat ik niet hoef te ontpillen o.i.d.

Janinepien: Ik ben Janine, 30 jaar en moeder van een peutermeisje. We willen graag een tweede kindje, dus we gaan ervoor! Ik werk drie dagen in de week als gymlerares en ben blij dat ik dat kan combineren met het moederschap!!

Penelope: Ik ben begin 30, heb in juli helaas een ma :**: gehad en we kunnen niet wachten om weer zwanger te worden. Ik werk niet, al is het een baan op zich om hele dagen bij de kinderen te zijn.

Vlinder83: Ik ben een 26 jarige mama van een lekkere dreumes. Twee jaar geleden was ik ook een augustusstopper, ik hoop dat we dit keer net zoveel geluk hebben als toen en weer snel zwanger mogen zijn. Naast dat ik mama ben werk ik in de zorg.

Kim: Ik ben Kim, ben 23 jaar en woon samen met mn vriend van 30 in Maastricht, samen met onze huisdieren.

We zijn een paar weken geleden op vakantie geweest in Spanje en hebben daar samen de beslissing genomen om de grote stap te zetten om te stoppen met de pil.

Ik ben 7 augustus gestopt met de pil, heb de dinsdag daarna de laatste menstruatie van de pil gehad en zit nu dus in de spannende tijd om te wachten waneer mn natuurlijke menstruatie komt…of niet komt
:wink:

Fietje: Ik ben Fietje, 28 jaar (bijna 29)

en heb twee kinderen van jan 2006 en jan 2008.

inmiddels voor het werk van manlief verhuisd en met een groter huis ook de wens voor een derde kindje versterkt.

Het oude huis staat nog te koop en dat brengt helaas wat zorgen met zich mee. Van beide kids snel zwanger geraakt, dus vanwege twee bruiloften in juni waar we graag bij willen zijn, gaan we er eind september pas voor.

Squirrel: Wij zijn van plan om eind september ook voor een tweede te gaan.

Onze smurf is dan 6 maanden. Hij is met een keizersnee geboren en dan ‘mag’ je na een half jaar weer zwanger worden. We gaan er gelijk maar weer voor omdat ik dit jaar 35 wordt en je weet tenslotte nooit hoe lang het gaat duren voor het weer raak is.

Lotte82: Ik ben Lotte en ik ben ook gestopt met de pil. Ik heb al 2 kids, een dochter van 2 jaar en een zoon van 9 jaar dus we gaan voor de derde. Tussen mijn dochter en zoon in heb ik ook een miskraam gehad. Ik ben 27 jaar en woon in doetinchem.

Tigru: Ik ben Tigru, 28 jaar. 18-8 was de laatste pil, na 13 jaar slikken. 15 juli ben ik getrouwd en al eerder is de beslissing gevallen de pil de deur uit te doen. Momenteel wonen we nog te klein voor een kindje, echter staat een verhuizing voor de eerste helft van volgend jaar gepland. Maar helaas duurt het ook even voor we gaan proberen.

Mijn man is namelijk militair en is tot eind december in Afghanistan. Hij is pas 2 weken weg, dus ja, het duurt nog even. Omdat ik zo slecht mijn periode had en ik mijn lichaam graag tot rust wil laten komen hebben we besloten dat ik ging stoppen als hij weg was. Wat nu dus gebeurd is. We hebben heel veel contact over alles en vinden het allebei heel spannend!

Ben heel benieuwd hoe de komende maanden eruit gaan zien en ik heb nu al zin in de thuiskomst van mijn man, om dubbele redenen!

Mopsie: Ik ben Mopsie, 32 jaar.

Mijn man en ik hebben al een hele lieve meid van net 2 jaar.

Onze kleine meid is een heel lief schatje, en tja zo willen wij er nog wel één.

Wannabe mammie: Ik ben 29 jaar en in januari van 2009 getrouwd met mijn grote liefde. Na bijna 12 jaar pilgebruik ben ik nu aan de laatste strip begonnen. Woensdag 23 september zal mijn laatste pil genomen worden om daarna voor het echie te gaan. Het is dus even wachten wanneer mijn menstruatie weer op gang gaat komen. Erg spannend allemaal!

Knollie1: Ik ben D.ebby, sinds '04 getrouwd.

In '05 is Y. geboren en in '07 T. beiden na een erg zware bevalling die is geeindigd in een ks.

We hebben daarom ook erg getwijfeld of we wel een derde willen. Ook spelen hierbij de karakters van onze andere kids een rol. Het zijn beide erg drukke kinderen, die ook erg slecht slapen.

Maar we hebben beiden hetgevoel dat het nog niet compleet is zo.

Kuona: Ik ben Kuona, 26 jaar en verliefd, verloofd, en sinds ruim 2 jaar ook getrouwd. Na een ontpil-periode sinds 3 augustus zijn we sinds oktober voor het eggie begonnen! Een kwestie van ‘timemanagement’ gezien mijn man voor zijn werk veel weg is. We hopen op een groot wonder van kleine omvang!

RedAngel: Ik ben 22 jaar, en 07-08-2009 getrouwd met mijn grote liefde :inlove:

Mijn laatste pil heb ik 17 september geslikt. We wilden eigenlijk eerst voor Natural Family Planning gaan in de vorm van anticonceptie.

Beate: Ik ben Beate, 26 jaar en samenwonend met mijn super lieve mannetje!

Mijn anticonceptiemiddel was de Mirena spiraal, van mij mocht die er al wel afgelopen januari uit. Maar manlief had daar niet dezelfde gevoelens over… totdat hij in augustus zomaar ineens 's morgens zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. Nou daar kwamen mijn vreugdetranen hoor!! Wat was ik blij! (was mijn gezeur toch ergens goed voor geweest) :wink:

Dus nu zijn we al 2 maanden druk aan het klussen! En gaan we er voor de volle 100% voor! Hopelijk met een positief resultaat! Liefs mij.

Pris: Ik ben priscilla ben 21 jaar oud dus de jongste hier haha. Mijn vriend is 23 en we wonen in groningen. We dachten in augustus dat ik zwanger was door de pil heen had echt alle symptomen. Maar elke keer negatief getest de huisarts geweest en die bevestigde dat ik helaas niet zwanger was. De teleurstelling was zo groot voor ons allebei dat we hebben besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben sociaal pedagogisch medewerker en werk in woonvorm voor mensen met een psychische indicatie.

Mimster: Ik ben dus Mimster, 28 jaar en in augustus gestopt met de pil!

We hebben twee cyclussen rustig aan gedaan en sinds afgelopen maand druk bezig :wink:

We gaan voor ons eerste kindje, dus erg spannend allemaal!!

Loveisintheair: Hai ik ben loveisintheair (echt alle gebruikersnamen zijn hier bezet) ik ben 22 jaar en we willen graag ons eerste kindje.Mijn man en ik werken allebei full-time. We wonen in de buurt van Groningen, en we hebben 2 katten. Ik vertel nog even niet te veel over mezelf omdat ik weet dat hier ook veel collega’s van me komen, en ik hou onze kinderwens het liefst nog even voor mezelf. Maar als iemand nog vragen heeft…

Dijo: Hallo, ik ben Dijo, 24 jaar en ik en mijn vriend hebben een kinderwens al een tijd maar in september was het hoge woord eruit en ben ik 27 september 2009 gestopt met de pil.

Ik doe aan een teamsport en train 3 x in de week.

Ik kom uit Noord-Holland, werk bij defensie (38 uur)heb geen huisdieren.

Niemand weet verder dat wij een kinderwens hebben en omdat ik sta te popelen om toch dingen te weten te komen had ik me aangemeld en moet zeggen het bevalt me hier prima… :slight_smile:

Dama: Ik ben 23 jaar, en in september gestopt met mn pil. Mn vriend en ik zijn nu 5,5 jaar bij elkaar en een kindje is hartstikke welkom!!! We wonen nu zo’n 1,5 jaar samen in Den Haag. Wat ik wil ik verder nog kwijt… Nou ik wens iedereen heel erg veel succes met het zwanger worden!!! (mezelf natuurlijk ook hehe ) :lol: :think:

Meld :stuck_out_tongue:

:mrgreen:

meld :wink:

Willen Prissie, Dijo, Melizza, Beate en Loveisintheair een paar regels over zichzelf schrijven om in de openingspost te zetten? Heel fijn! 8)

Ik ben Beate, 26 jaar en samenwonend met mijn super lieve mannetje!

Mijn anticonceptiemiddel was de Mirena spiraal, van mij mocht die er al wel afgelopen januari uit. Maar manlief had daar niet dezelfde gevoelens over… totdat hij in augustus zomaar ineens 's morgens zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. Nou daar kwamen mijn vreugdetranen hoor!! Wat was ik blij! (was mijn gezeur toch ergens goed voor geweest) :wink:

Dus nu zijn we al 2 maanden druk aan het klussen! En gaan we er voor de volle 100% voor! Hopelijk met een positief resultaat! Liefs mij.

Zo goed Penelope?

Natuurlijk! Het staat erbij :slight_smile:

meld

Ik meld me ook weer! :slight_smile:

Welkom Beate en Loveisintheair! Leuk dat jullie hier ook mee zijn gaan schrijven :slight_smile: En ik heb een leeftijdsgenoot zie ik :wink: Ben ik niet meer als enige de jongste hier :smiley: gezellig hoor!

gevonden!

Joehoe! Ik meld me ook weer! Weer twee nieuwe stoppers erbij! Helemaal super, en dan ook gelijk in een spannende periode! Succes en hopelijk snel goed nieuws!

Squirell rottig voor je om te horen dat je :evil: bent geworden en dan ook nog eens niks hebt vernomen van een nieuwe baan…

Hier gaat alles goed, ben wel echt aan het aftellen hoor. Maar heb wel lage rugpijn en een beetje buikpijn, verwacht de :evil: :twisted: dan ook morgen of overmorgen…

Groetjes!

Ik had ook last van lage rugpijn bij mijn 3e zwangerschap, dus het kan nog Kuona, niet opgeven tot je ongi wordt :wink:

Dat lijstje staat trouwens al een week (of twee) op volgorde van NOD :mrgreen:

Hihi, ik weet het. Ik zit mezelf alleen helemaal zwanger te denken en als ik heel feitelijk bekijk denk ik juist dat het helemaal niet het geval is.

Even een opsomming van mijn ‘bevindingen’ met erachter aan de werkelijke situatie:

1. extreem pijnlijke (.)(.) (heb ik sinds ik gestopt ben met de pil altijd vanaf mijn eisprong tot na de menstruatie)
  2. ben erg moe (ben ik altijd als de winter weer een deurtje open doet)
  3. rugpijn en beetje buikpijn sinds vandaag (ja ongi komt er dus aan)
  4. Pukkels all over (ja ongi dus weer en ik eet me lens aan chocolade)
  5. hele vorige weekend humeurig geweest (wederom gewoon een ongi symptoom)
  6. heb getest en is negatief (tja, wat wil je nog meer aan duidelijkheid?)
  7. pijn aan mijn stuitje sinds een uur of 4 (ehm, echt geen verklaring voor)

Nou, zo gaat het ongeveer in mijn hoofd, wel vermoeiend proces vind ik dit. Als ik gewoon ongi wordt, dan ga ik daarna direct beginnen met ovu testen en heb ik meer houvast. Nu weet ik niet eens wanneer mijn ei is geweest. Kort gezegd dus een los schot en daar nu zo ontzettend op zitten hopen, niet zo slim dus eigenlijk.

Anyhow, zit niks anders op dan wachten, wachten, wachten :zzz:

Lastig is dat he, als je zo heen en weer geslingerd wordt. Ik heb opeens ook pukkels all over the face. Heb ik normaal ok wel voor m’n ongi denk ik, maar niet zooo veel en ook nog niet een week al voor mijn NOD. Misschien heb ik deze keer een kortere cyclus? Al had ik wel een erg late eisprong (vermoed ik), dus als ik eerder ongesteld word als verwacht dan heb ik een vrij korte LF.

Die negatieve test die je had was toch ook vrij vroeg getest, dus het kan ook nog anders uitpakken. Helemaal als je een late eisprong hebt gehad. Heb je enig idee wanneer je eisprong was? En hoeveel dagen zit je nu na je ei?

qua de ‘gewone’ berekeningen had ik 'm de 23e of 24e, wat gelukkig precies een weekend was :smiley: (en manlief dus thuis). Mijn cyclus is sinds het stoppen altijd 26 dagen geweest, wat zou betekenen dat ik ongeveer op dag 12 zit??? Weet niet zeker of ik het nou goed bereken eigenlijk. Ik had ook online nog een andere berekening gevonden: je langste cylus min je kortste (voor mij dus 26-26 = 0) en dan je langste cyclus - 11 (is voor mij dus 26-11 = 15) Dan is mijn ei tussen dag 0 en dag 15… Ooit van deze berekening gehoord? Ja test was wel vroeg, maar ook echt geen stipje, vaag lijntje of wat dan ook te bekenen, hetzelfde effect als wanneer mijn man eroverheen heeft gepiest… Hoor je dan niet al ‘iets’ te zien?

Jij bent dan inderdaad ook vroeg ja…

Nooit van die berekening gehoord. Maar waarom ik het vroeg: je kunt op zijn vroegst pas 10 dagen na de eisprong positief testen en het is ook helemaal niet raar als je dan nog geen positieve test hebt.

Als jij je eisprong op 24/11 had dan was dinsdag 3 november je eerste mogelijkheid voor een positieve test. Maar het is niet zo dat als die test negatief is dat dan al je kansen verkeken zijn. Dus punt 6 gaat niet helemaal op volgens mij :wink: Zolang je niet ongi bent heb je dus nog alle kans!

En ik heb wel vaker gelezen dat iemand de ene dag vet negatief testte en de dag erna toch echt een positieve test in handen had. Het kan nog Kuona :pray:

Ik hoop het maar :pray: :pray:

Hey dames

Hier nog steeds een hoge temp elke keer 37,7 37,5

het is wel echt spannend heb een heel goed gevoel erbij deze maand

we hopen het.

Penelope

Hier even een stukje over mij:

Ik ben priscilla ben 21 jaar oud dus de jongste hier haha. Mijn vriend is 23 en we wonen in groningen. We dachten in augustus dat ik zwanger was door de pil heen had echt alle symptomen. Maar elke keer negatief getest de huisarts geweest en die bevestigde dat ik helaas niet zwanger was. De teleurstelling was zo groot voor ons allebei dat we hebben besloten om met de pil te stoppen.

Ik ben sociaal pedagogisch medewerker en werk in woonvorm voor mensen met een psychische indicatie.

Dit was het denk ik wel hopen dat ik niet ongi word tot de 19e dan kan ik testen ik weet dat ik me eisprong deze maand eerder heb gehad dan vorige maand dus spannend!