Hey Inge, leuk dat je er weer bent!
Ook goed laminaat kan helaas helemaal krom trekken hoor… Hoe is het nu gegaan Beck?
Han, waarom kan ze zich niet aankleden dan
Emmeken: succes met de echo!! Ben benieuwd
Babywens, ik weet het. Dt heb ik ooit eerder gehad in mijn oude woning. Kon toen het laminaat weggooien gelukkig nu dus niet want het ligt et net anderhalf jaar in :evil: :shifty:
Becky:Ah, ja, en als het je eigen schuld is, krijg je niets terug van de verzekering! :roll:
Gelukkig ligt het er nog goed in meis! :-*
Babywens: Ze kan zichzelf juist WEL aankleden. Sterker nog, ze kan al heel wat meer dan dat. Zo helpt ze me bijvoorbeeld regelmatig met de was, omdat ze dat al vanaf haar 2e leuk vindt om te doen. Ze smeert haar eigen brood. Ze helpt mee met koken. Ze gaat af en toe alleen voor een boodschap naar de winkel. Ze doucht zichzelf. Enzovoorts. Maar dat schijnt niet ok te zijn. :roll: Maar goed, nu heb ik alweer teveel gezegd, en ik wil geen ban krijgen, omdat ik weer een forumrel veroorzaak. :silenced:
Inge: Fijn om weer iets van je te horen! Ik heb ook nog steeds ‘last’ van de ma van vorig jaar hoor, dus is niets om je voor te schamen of zo… Ik denk zelfs dat je zoiets nooit helemaal los kunt laten, dat het altijd wel een beetje pijn blijft doen. Je kindje was welkom, maar het mocht niet blijven. In jouw geval al twee keer zelfs! Een moederhart kan iets dergelijks gewoon niet verdragen… Wij zijn meteen weer aan de slag gegaan, zonder eerst een ronde af te wachten… :oops:
Meid, schrijf als jij je er goed bij voelt. Als jij niet kúnt reageren op de rest, doe je dat gewoon lekker niet! :hug:
Hier: Heerlijk geslapen vannacht, en geen pijn meer gehad gister of vannacht! :dance: Hopelijk blijft dat zo nu. Bijna weekend!!! Hoorde gister van manlief dat hij vandaag vroeg klaar gaat zijn met zijn cursus, dus ook lekker vroeg thuis zal zijn. Dus extra vroeg weekend ook nog! :inlove: Vanavond heeft oudste dochter haar allereerste slaapfeestje bij een vriendinnetje. :o Vijf uur moet ze er zijn, en dan morgenochtend half tien weer ophalen. :shifty: Maar goed dat Maarten vanmiddag weer komt, en we Isa ook nog hebben, dan heb ik tenminste wat afleiding! :lol:
:mrgreen:
@ Becky
Gelukkig met een sisser afgelopen met jullie laminaat…
@ Inge
Denk idd dat je er idd vooral emotioneel weer achter moet staan. :hug:
Reageren is trouwens nooit verplicht, hoor. :-*
@ Han
Waar heb je dan commentaar gekregen? :lol: :?
Vind wat jij schrijft ook heel normaal voor die leeftijd hoor. Van dingen als zelf aankleden en brood smeren vind ik zelfs dat ze dat in principe al met 5 jaar iig nagenoeg helemaal zelf zouden moeten kunnen. Heb er hier eentje van 3 die af en toe al graag zelf z’n brood smeert en de oudsten helpen ook allebei met vlagen graag mee met koken/bakken (al laat ik die natuurlijk nog niets snijden )…
Als jouw dochter graag meehelpt met de was, why not? Lekker stimuleren dan. :thumbup: Zelfde geldt voor alleen een boodschapje doen. Als zij dat leuk vindt en heeft laten zien dat ze dat ook al prima kan, why not?
Nou, fijn weekend dan! :shifty:
Voor de dames met 3D echo - veel plezier! Heeft me ook altijd wel leuk geleken, maar is zo vreselijk duur…
Ik denk dat Han een nieuw topic bij de Discussies heeft gelezen? Ach dan ben ik ook ontaard, want ik zeg nu al tegen mijn 2-jarige ‘nee dat kun je zelf’. En die denkt dan ‘oh ja dat kan ik!’ en is er blij mee :inlove:
Laat maar gaan, er zijn gewoon andere mensen met andere meningen.
Oh en ik ben echt zwanger hoor :shifty: mijn banner was te lang en dan krijg je dus een heeeeeel formeel mailtje ‘helaas moeten we constateren dat je niet voldoet aan de regels…’ :roll: :roll: en nou ben ik daar dus eigenlijk ontzettend boos over :evil: Wat een stomme mail, kan het nou niet ietsje vriendelijker???
Maar goed hormonen dus… :oops: :oops:
Nah, ook zonder zwangerschapshormonen word je daar woest over, zo weet ik uit ervaring. 8) :-*
En ja, dat topic ja, dat gaat over een oud topic dat ik in november (!) al schreef, toen robyn zich niet goed af bleek te vegen na toiletbezoek, en daardoor last kreeg van fikse irritatie aan haar vagina.
@ Marlous & Han
Haha, zou mij dus weer echt geen dr*l uitmaken hè. Onderschriften en banners zijn wel leuk als ‘achtergrondinfo’ bij de persoon, maar maakt mij dus echt niet uit wat er precies staat en in welke vorm.
@ Han
Haha, nou ben ik wel erg nieuwsgierig geworden gaat nog ff gauw dat topic opzoeken voordat ze haar jongens in bad gooit. :mrgreen:
Wel vervelend van R. toen, vooral voor haar zelf…
Nee, maakt mij ook geen ruk uit. Maar gaat om de lengte/afmeting van de onderschriften, aldus het moderatieteam. Oh, en de uniformiteit, waardoor je bijvoorbeeld alleen maar tickers van KOK zelf mag gebruiken, in plaats van tickers van andere sites.
En dat probleem van Robyn is allang opgelost inmiddels. Het was een symptoom van een veel dieper liggend probleem. En dat hebben we stevig getackeld.
Heb het topic gevonden en denk dat ik het probleem wel weet.
Iig fijn dat het inmiddels is opgelost. :-*
Vind het ergens wel wat ‘stom’ dat je geen andere banners mag, maar aangezien KOK zelf ook leuke banners heeft, maakt het me echt niet uit er daar eentje van te nemen (vind het eerder echt stom dat je hun leuke banners nergens anders kunt gebruiken en dan andere moet zoeken 8) ).
Vond het veel storender dat ze de kleuren van het forum in 2010 (was het dacht ik) hebben veranderd. Al ben ik er inmiddels wel aardig aan gewend, blijf het 3x niks vinden (maar ben ook een hèle grote roze-fan :liar: ). :lol:
Ben ook weleens op fora geweest waar geen regels waren mbt de onderschriften/banners en moet zeggen dat een onderwerp niet echt prettig is te volgen als er een aantal zijn met een enorme banner + aantal foto’s (!) + lap tekst in hun onderschrift…
(Waarmee ik niet wil zeggen dat het op andere fora af en toe niet een klein beetje overdreven wordt naar de andere kant).
Zo en nu gauw de jongens in bad - t.v. heeft alweer lang genoeg aangestaan :oops: (oudste klaagde vanochtend over buikpijn, middelste heeft gisteren ‘zomaar’ overgegeven (denk van vermoeidheid) en sliep vanochtend nog zo lekker, dus juf gebeld dat ze vandaag lekker thuis blijven - zouden anders toch alleen 's ochtends zijn gegaan ). :oops:
Han: als ze het kan, het leuk vindt om te doen er er geen grote druk van pa en moe achter zit is het toch prima dat ze die dingen zelf doet? Jezelf kunnen aankleden en je brood smeren (ook evt voor school) vind ik toch wel het minste op die leeftijd. Het meeste wat jij noemt deed ik toen ook al wel zelf. Tegenwoordig moeten kinderen aan de ene kant ontzettend veel, maar aan de andere kant worden ze op sommige vlakken soms toch ook wel erg klein gehouden. Als ik van mijn moeder hoor dat zij op haar 11e standaard alleen met haar broertje die polio had gehad naar de fysio ging :shock:
Dochterlief wil hier vooral op ‘intellectueel’ gebied heel veel, wordt soms al moe als ik haar hoor praten, de wijsheden die ze soms uitkraamt. Dan vind ik het ook wel weer lekker om te zien dat ze op sommige gebieden nog wel ff lekker klein wil zijn. En dat laten we dan maar ff zo, als we dat nu gaan pushen wordt het too much voor haar, hooffie stroomt al regelmatig bijna over. Al zou het handiger zijn als ze wel in het grote bed wilde slapen en op het potje wilde plassen :roll: Maar dat komt wel goed voor de broertjes er zijn
Haha Amy dus jij morgen in Barendrecht aan de echo, je zit er wel een stuk dichterbij zie ik, wij moeten ruim een uur rijden (Emma gaat dan ook naar opa en oma vanmiddag, ze vond het kwartiertje geslachtsbepaling al saaaaaaaaaaaaaaai!!! :mrgreen: ) lang leve de leaseauto! De heren zijn lekker druk vandaag, dus kan wat worden. Hoop op een beetje mooie plaatjes, het is nog wel vroeg maar bij 2 raadde ze aan om voor de 25 weken te komen. En na vandaag hebben we tot die tijd niet echt meer tijd. Ach ze zijn mooi aan de maat dus hopelijk mooie snoetjes te zien (en anders zetten ze maar piemels op de foto, die zijn niet te missen volgens iedereen die tot nu toe een echo gemaakt heeft :mrgreen: )
Veel plezier bij de echo’s Eef en Emmeken. Geniet ervan.
Iuno wat vervellend dat de jongens zich niet lekker voelen. Tijd voor echt lenteweer kunnen ze met de snoetjes in de zon en frisselucht.
Becky geluk gehad dus met het laminaat.
Han Spannend voor R een slaapfeestje! En M komt dus weer bij jullie?
Vannacht heerlijk geslapen op twee paracetamol. Nu lekker weekend en een lentegevoel.
Hier een beetje afwezig/druk/school/sollicitatiebrief schrijven/zwanger proberen te worden etc.
Heb wel meegelezen maar niet alles onthouden.
Gefeliciteerd alle zwangeren.
:hug: voor degene die nog niet zwanger zijn.
Weekend dames!!
Wij gaan vanavond even langs Ikea kijken of we daar een leuke ladenkast kunnen halen die we dan als commode gebruiken. We gaan het wiegje gebruiken dat mijn opa vroeger heeft getimmerd en waar iedereen in heeft geslapen :inlove:
Weet iemand wanneer een baby over moet naar een ledikant? :think:
Gaan jullie nog wat leuks doen??
Ben benieuwd hoe de echo’s waren van Eef en Emmeken.
@babywens wij hebben zon hemnes ladekast van ikea als commode erg handig…
en hier sliep bram gelijk al in een ledikant
Hemnes 3 ladekast gaat hier al ruin 2,5 jaar (voor precieze tijd zie Emma’s ticker ) mee en gaat straks naar de babykamer voor nog zo’n periode. Hij is net iets hoger dan de gewone commodes en ook de kraamverzorgster vond dat net als wij erg fijn, echte commodes vind ik vaak net iets te laag: rot voor je rug (tenzij je klein bent natuurlijk). En over van wieg naar ledikant…als het niet meer past in de wieg denk ik zo? Kweenie hoor, hier nooit een wiegje gebruikt.
De echo was zeker de moeite van het rijden (en de file terug) waard. Ik denk niet dat het met minder goede apparatuur gelukt was: en placenta aan de voorkant en kindje 1 die totaal niet mee wilde werken en overal achter wegdook. Met veel gepruts heeft ze toch nog een deel van z’n snoetje in beeld kunnen krijgen. Wat wel heel schattig was om te zien was dat hij de hele tijd zijn handje op de schouder van zijn broertje had liggen, hield hem echt vast, alsof hij er steun bij zocht, dat heeft ze wel op de foto kunnen krijgen.
Kindje 2 werkte prima mee en daarvan hebben we mooie foto’s van het snoetje. Heb het idee dat het wel heel andere kindjes zijn dan hun zus, maar ja, ze hebben nog nauwelijks vet natuurlijk dus de bolle wangen die zij met 28 weken al wel had kunnen nog komen :mrgreen:
In het showtopic van de augustusmama’s staan wat foto’s voor de liefhebbers
eef, werkte jouw beebje een beetje goed mee?
:inlove: Kreeg ik gister al een veel te dure bos bloemen van mijn manlief, vandaag kreeg ik een veel te dure lipstick van Clarins! :inlove:
Babywens: Als ze niet meer in het wiegje passen, of je hebt het gevoel dat hij te klein begint te worden, dan pak je dan een ledikant. Geloof me, je krijgt er vanzelf feeling voor, dat komt allemaal helemaal natuurlijk! Alweer 15 weken joh, wat ga je goed!
Em, ik ga nog even niet kijken naar je echo-foto’s, als je het niet erg vindt… Komt me nu even te dichtbij, en ik ben al een keer in janken uitgebarsten vanochtend. Om iets heel anders welliswaar, maar voel me dus even niet stabiel genoeg om dat nu aan te kunnen. Sorry… :oops: Blij dat alles goed was, en jullie blij zijn met de resultaten! Nu al een eigenwijze erbij dus, heerlijk.
Suus, sollicitatiebrief??? Vertel??? En hoe gaat het met je school? :-*
Ehmmm verder ben ik het alweer vergeten! :oops: :oops: :oops: Maar een beetje chaotisch hoor… :roll:
Han: Lief al die cadeautjes! houwen die man :-*
School gaat goed! Iedereen is zeer content (nu ik zelf nog hha).
Ja er komen uren vrij op de plek waar ik zeg maar voor naar school ga (ambulante gezinsbegeleiding) dus even sollicitatiebrief schrijven ;-). Is al bijna klaar. Ben de enige sollicitant… Maar toch, wil wel een mooie brief afleveren.
Zouden jullie zeggen dat je probeert zwanger te worden? (leidinggevende is een vrouw, team van +/- 7 mensen waarvan er eentje net bevallen en eentje over 3 maanden (geloof ik) op verlof gaat)
Emmeken, leuk je echo’s :inlove:
echt bijzonder dat ze dat zo duidelijk in beeld kunnen brengen, leuk hoor!
Babywens, hier ook geen wiegje gebruikt, Jayden sliep meteen in zijn eigen kamertje in zijn ledikantje Met zusje gaan we hetzelfde doen, ook meteen in haar eigen kamertje in eigen bedje
En mooi hoor, zo’n Hemnes kast als commode!
Suusy, succes met je sollicitatie!
Hanneke, kan me best voorstellen dat je het moeilijk vindt :hug:
Emmeken, fijn dat jullie echo goed was! Ga zometeen kijken :inlove: Die vrouw doet het leuk he! Jullie ook een bon gekregen me 10 euro vriendenkorting?
echo was leuk! :inlove: Meisje lag er in het begin alleen echt niet goed voor. hoofdje lag beneden, met haar gezichtje in mijn rug zeg maar, dus de 1e 10 minuten was het alleen maar proberen om haar te laten draaien :lol: dat lukte uiteindelijk gelukkig, dus nog wel mooie foto’s kunnen krijgen :inlove: moet ze nog scannen… ze heeft wel een heel ander koppie dan Jayden :lol: :inlove: Oh ja, en kleine voetjes, 5,6 cm :inlove:
Leuk dat de 3D echo’s zo geslaagd waren! :thumbup:
@ Ladekast
Wij hebben nu sinds 2 jaar de grootste van de serie Malm (4 grote en 2 kleine lades). :thumbup: Zou alleen niet weten of die ook geschikt is als aankleedcommode :think: , wij gebruiken hem alleen voor kleding van de kids en hebben altijd een ‘gewone’ hoek commode als aankleedcommode.
@ Wiegje/ledikant
Hangt heel erg af van zowel de grootte van het kind als de grootte van het wiegje. Wij hebben altijd een vrij klein wiegje (heeft m’n sm nog in gelegen :inlove: ), maar toch heeft de oudste het daar 5 maanden in uitgehouden. De middelste geloof ik iets van 3 maanden en de jongste weer iets van 5… Maar je merkt het idd vanzelf: als ze beginnen wat klem te liggen, is het tijd om over te stappen (of als je een hele grote wieg hebt en/of een heel erg klein kindje wanneer ze zich gaan optrekken aan de rand).
@ Suusy
Ik zou het denk ik niet zeggen. Het gaat ze in principe niets aan en je loopt altijd het risico dat ze het in je nadeel gaan gebruiken.
@ Han
En… hoe is het slaapfeestje gegaan…?
Verder :hug: :-*