Aug- en Sept-stoppers 2011 #11 We gaan ervoor in 2012!

Die test van MvM is ook fijn want die kun je lang bewaren :dance:

Heb ik in mijn ‘Zwanger’ fotoboekje gedaan.

Arme Isa, zo ziek is helemaal niet leuk :hug:

Baal eigenlijk wel een beetje, zomaar ineens 3 dagen later. En ik had stiekem een ovulatietest gedaan omdat ik die bij de hand had :oops: :oops: en daar stonden wel twee streepjes op maar helaas zegt dat dus niks. Maar ik had wel even hoop.

Ook omdat ik met mezelf had afgesproken na 6 maanden aan de ovulatietesten te gaan en ik heb er gewoon zooooo geen zin in. Ik kan het nogal moeilijk op commando :roll:

Sorry klaagmodus uit :slight_smile:

Jammer Marlous!!! En voor iedereen die het verder nodig heeft ook een dikke :hug: ! Heb de puf ff niet om terug te lezen… En baal echt enorm dat de elfstedentocht niet door kan gaan… Zullen de hormonen wel zijn, maar ik zat gewoon bijna te huilen… haha

Ik las iets over MvM, nog maar een klein weekje en ik mag de laatste flessen inleveren!!! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: Ben zo blij dat ik er dan vanaf ben joh!! Maar goed, het was voor een goed doel!

K ga zo maar richting bed, nog 1 dagje werken en het is gelukkig weer weekend!

Nou, vandaag dus de 20 weken echo gehad!

goed, de echo. alles ziet er in feite goed uit. er is alleen 1 dingetje gevonden, en dat is dat in de navelstreng maar 2 bloedvaten zitten ipv 3. Ik word morgen door mijn vk gebeld voor en vervolgafspraak in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Lekker, werk daar 5 minuten vandaan, dus dat scheelt :slight_smile: ze gaan dan het nakijken of er idd maar 2 zijn, of het wel goed is geconstateerd. en dan hoor ik ook hoe en wat verder. Waarschijnlijk zal ik extra groeiecho’s krijgen. Het kan verder de gezondheid van de kleine niet kwaad, gelukkig!!

Nou, mijn gevoel zei een jongen. de nubtheorie zei een jongen. de pendels zeiden een jongen. de zouttest zei een jongen.

en ze hebben het allemaal…

FOUT! het is een meisje!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Yeah :dance: :dance: :inlove: :inlove: :inlove:

Natuurlijk dat alles goed is! En het is een meisje!!!

Wel fijn dat ze nog even naar de navelstreng kijken natuurlijk :thumbup:

@ amy

:dance: :dance: :dance:

2 Bloedvaten ipv 3 is op zich idd niet zo erg, maar kan later in de zs/rond de geboorte geloof ik evt. wel voor wat complicaties zorgen, vandaar dat ze dat goed in de gaten houden (maar je hoort het wel meer).

@ Marlous

Ik ben op zich ook niet zo van ‘verplichte nummertjes’, maar anders schiet het bij ons vrees ik helemaal niet op, dus van tijd tot tijd (mn in m’n vruchtbare periode :wink: ), moet het dan maar - da’s het nadeel als je libido niet zo hoog is als dat van bv Han… :mrgreen: :wink:

Ah Inge, wat een nare berichten. En wat ontzettend slordig van MvM :? Kan me voorstellen dat, dat vrij pijnlijk is :hug:

JEEEEE EEN MEISJEEEEEEEEE VOOR EEF!! :dance: :dance:

Ik had gestemd op een meisjee jeeeeee, krijg ik nu een prijsje ?? :inlove:

Fijn dat het geen kwaad kan de navelstreng, maar ook fijn dat er nog even naar gekeken word!

Ben het met je eens Han, het gaat hier helemaal niet hard.

Linda :hug: al die hormonen, het is voor een goed doel!! Maar inderdaad jammer van de elsteden toch

Voor alle zieken, zwakken en miselijken een dikke knu :hug: en beterschap!

Even ego… :roll:

Ik doe sinds halverwege deze cyclus tempen en fertillity friend. Nou had ik 6 dagen sochtends een positieve ovulatietest en de rest van de dag krampen. Ik ging er dus van uit dat ik die dag ovuleerde. Echter volgens fertility friend had ik 3 dagen mijn eisproong. Als ik over 6 dagen ngi wordt heb ik dus een LF van 9 dagen … Terwijl mijn temp wel steeg na de ovulatietest (en nog steeds :s ).

Wat moet ik hier nou weer mee …

Word echt zo moedeloos. En ik weet dat we pas een halfjaartje bezig zijn. Dat er mensen zijn die al veel langer bezig zijn. En ik gun het iedereen van harte, ben ook echt oprecht blij voor alle zwangeren hier en in mijn omgeving, maar egoistisch gezien, ik gun het mezelf eigenlijk ook wel een beetje … :cry:

Iedereen lijkt maar met bosjes zwanger te worden, zie overal vrolijke to be moeders en mooie buiken en ik voel me er deze agelopen week zo k*t door …

Zo klaagmodus weer uit :mrgreen:

@ suusy

6 dagen is wel erg lang, was de test al die dagen echt knal, of stak(en) er 1-3 toch wel bovenuit? Als FF meerdere dagen eisprong aangeeft betekent dat niet dat je ei 3 dagen is gesprongen, hoor, :wink: maar dat hij ws 1 van die 3 dagen is gesprongen en FF op basis van de tests en je temp. niet kan bepalen welke dag precies. En ben je momenteel misschien wat verkouden ofzo? Dat kan zich nl ook al uitwerken op je temp., net als minder/slecht slapen…

En kop op, hè! :-* Weet als geen ander hoe frustrerend het is geduld te moeten hebben terwijl het om je heen allemaal zo makkelijk lijkt te gaan, maar vergeet niet dat maar een relatief klein percentage al binnen 3 rondes/maanden zwanger raakt, ca 50% binnen 6 en iets van 95% (iig bijna alle) binnen 1 jaar/12 rondes (en 98% binnen 2 jaar ;))!

@Iuno wrote:

@ suusy

6 dagen is wel erg lang, was de test al die dagen echt knal, of stak(en) er 1-3 toch wel bovenuit? Als FF meerdere dagen eisprong aangeeft betekent dat niet dat je ei 3 dagen is gesprongen, hoor, :wink: maar dat hij ws 1 van die 3 dagen is gesprongen en FF op basis van de tests en je temp. niet kan bepalen welke dag precies. En ben je momenteel misschien wat verkouden ofzo? Dat kan zich nl ook al uitwerken op je temp., net als minder/slecht slapen…

En kop op, hè! :-* Weet als geen ander hoe frustrerend het is geduld te moeten hebben terwijl het om je heen allemaal zo makkelijk lijkt te gaan, maar vergeet niet dat maar een relatief klein percentage al binnen 3 rondes/maanden zwanger raakt, ca 50% binnen 6 en iets van 95% (iig bijna alle) binnen 1 jaar/12 rondes (en 98% binnen 2 jaar ;))!

Nee ik had maar een dag een positieve ovulatie test… Dat is 6 dagen geleden. En FF heeft maar 1 keer mijn ei berekend. Maar mijn temperatuur is wel 6 dagen lang hoger geweest.

Ik weet het, het is maar een computerberekening. Maar goed…

Ik ken de percentages, en ik hoopte toch eigenlijk aan de goede kant van de 50% te zitten :roll:

Ik slaap inderdaad slecht op het moment, manlief en ik zijn elke nacht wel een paar keer wakker. Haha, wij hebben zo onze momenten, dan kletsen we nog even, gaan verliggen, of klussen wat :mrgreen: en het is dus blijkbaar weer zo’n periode dat we wat rondspoken haha. En rare dromen ook, echt hele vreemde … :think:

Ja geduld is niet echt mijn stertkste eigenschap. en ik weet dat ik het los moet laten, het spontaan moet gebeuren etc… Maaar goed ik houd er nou eenmaal van als de dingen gaan zoals ik wil dat ze gaan…

Jij ook een knuf :hug:

Weet dat jij ook liever gisteren dan vandaag een beebje zou willen :-*

Voor de geinteresserde, hieronder mijn chart ;-).

Ukkie, hoe krijg jij zo’n mooi linkje in je onderschrift naar je ff chart???

http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php

@SuusyQ wrote:

Ik ken de percentages, en ik hoopte toch eigenlijk aan de goede kant van de 50% te zitten :roll:

Ja geduld is niet echt mijn stertkste eigenschap. en ik weet dat ik het los moet laten, het spontaan moet gebeuren etc… Maaar goed ik houd er nou eenmaal van als de dingen gaan zoals ik wil dat ze gaan…

Haha, denk dat iedereen met kinderwens dat toch wel hoopt.

En hier nog zo eentje, waarom dacht je dat wij bij de 2e en 3e al gelijk begonnen zijn met de ‘om-de-dag-methode’, resp. ovu-tests (en dus toch nog 8 resp. 5 rondes nodig gehad - tests werken mijns inziens dan ook beter :slight_smile: ). :angel:

Link naar je chart doet het niet, hoor. Tenminste als ik erop klik, krijg ik mijn eigen chart te zien. :lol: (maar geen idee hoe je dat kunt veranderen.)

Eef: Een meid!!! :inlove: :inlove: :inlove: Leuk!!! Kun je eindelijk aan de slag met roze en jurkjes en rokjes en zo! :inlove:

Suus: Zodra je 's nachts ook maar iets meer hebt gedaan dan slapen, gaat je temp al omhoog. Praten, klussen, even naar de wc, licht aan doen en een boek gaan lezen… Het is allemaal van invloed op die temp. :-*

De rest ben ik vergeten wat er geschreven was… :oops:

Hier: ik fungeer deze dagen als (nacht)zuster. :roll: Was het gisternacht Isabelle die ging spugen, gisteravond zo rond negenen begon Robyn ook met spugen! :? Vanochtend voelt ze zich nog steeds niet bijster fijn, dus maar thuis gehouden. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.

hoop er gewoon op dat ff niet zo goed werkt haha :mrgreen:

Arme Isa en robyn, hele ziekeboeg bij jou thuis! Stertke ermee :-*

Bij mij gaf FF de eerste maanden ook vijf ovulatiedagen aan hoor! Misschien doen ze dat om meer zekerheid te bieden, en dan al naar gelang je meer info geeft, kunnen ze steeds zekerder berekeningen maken…

Thanks! :-* Komt wel goed hoor. :wink:

Maar FF gaf geen 5 ovulatiedagen aan, gewoon 1 ovulatiedag alleen 3 dagen later dan dat ik dacht dat mijn ovulatie was …

Maar staat inderdaad nu bij dat ze na meerdere cyclussen meer zekerheid kunnen geven blablalba, dus we houden het positief :-).

Komt uiteraard helemaal goed, zuster han :mrgreen:

Is nou echt een vak waar ik nooit zelf voor zou kiezen, zuster worden. 8) Gelukkig drink ik dagelijks zelf thee, dus een kop thee zetten lukt prima, en ik had ook nog een doos crackers in de kast, dus was per ongeluk al helemaal voorbereidt… :lol:

Ach ja, die cycli… Ik kan er ook met grote regelmaat geen touw aan vast knopen hoor! :wall: Ik heb tot nog toe nog de gratis versie van FF, maar ga toch eens bespreken met ML of we niet de luxe versie kunnen nemen. Dan heb je toch meer opties bij het invullen, en in de grafiek en zo… Heb nu twee keer die probeerversie vijf dagen gehad, en ik vind er toch wel voordelen aan zitten… :think:

@HanB wrote:

Is nou echt een vak waar ik nooit zelf voor zou kiezen, zuster worden. 8) Gelukkig drink ik dagelijks zelf thee, dus een kop thee zetten lukt prima, en ik had ook nog een doos crackers in de kast, dus was per ongeluk al helemaal voorbereidt… :lol:

Ach ja, die cycli… Ik kan er ook met grote regelmaat geen touw aan vast knopen hoor! :wall: Ik heb tot nog toe nog de gratis versie van FF, maar ga toch eens bespreken met ML of we niet de luxe versie kunnen nemen. Dan heb je toch meer opties bij het invullen, en in de grafiek en zo… Heb nu twee keer die probeerversie vijf dagen gehad, en ik vind er toch wel voordelen aan zitten… :think:

JAAAAA. Ik heb nu ook de probeerversie, nog 20 dagen ofzo. Maar de duurdere variant is ook iets waar ik zeker over nadenk …

MAar inderdaad cyclussen pfff, breek me de bek niet open… Maar goed misschien ben ik nog steeds wel aan het ontpillen. Ik moet gewoon niet zeuren en bedenken dat het heel normaal is dat het niet gelijk de eerste keer raak ik, komt helemaal goed :thumbup:

crackers en thee maken van jou een zuster in spee :mrgreen:

Wij voelen onze eierstokken gewoon veel te hard rammelen, en kunnen dat niet weerstaan… Het is net als goede muziek, dan moet je ook dansen! 8)

@HanB wrote:

Wij voelen onze eierstokken gewoon veel te hard rammelen, en kunnen dat niet weerstaan… Het is net als goede muziek, dan moet je ook dansen! 8)

Inderdaad!! :dance: