Fai’tje,
hopelijk is jouw hoofdpijn beter/minder.
je hebt mail van deze Belgische mama (ttz: van Rob voor jullie)
liefs
Gerda
Ik heb ook asbest in mijn huis, de vloer is ermee belegd. Het schijnt geen kwaad te kunnen maar ik had t wel even benauwd toen we de vloerbedekking eraf trokken die vastgelijmd was… Nu ligt er laminaat overheen.
Ik heb even gegoogled op asbest en vond deze link:
Daarin stond o.a.:
In huis en op het werk
Als u in of om het huis hechtgebonden asbest aantreft dat niet beschadigd of verweerd is, kunt u het beter laten zitten. Zolang u het asbest niet breekt, schuurt, er in boort of op een andere manier bewerkt is dat de meest veilige aanpak. Als u asbest wilt verwijderen moet u altijd contact opnemen met uw gemeente. Bij sommige beroepen kunt u incidenteel in aanraking komen met asbest. Grote voorzichtigheid is dan belangrijk. Ook hier geldt, dat het asbest niet beschadigd mag worden. U mag bijna nooit het asbest zelf verwijderen.
hoi hoi
jeetje wat rot zeg eerlijk gezegd zou ik het niet doen omdat het toch je gezondheid in gevaar kan brengen en dat van je kinderen, denk niet dat een droomhuis het waard is om ziek van te worden op wat voor manier dan ook en denk ook niet dat je het jezelf vergeeft als er iets gebeurt met je kinderen of jouzelf terwijl je wist dat er asbest zat kapot of niet
groetjes en succes met een keuze maken vind het best moeilijk
groetjes nathalie
Hoi lieverd, hoe voel je je nu, hoe is het met je hoofdpijn? Is het allemaal een beetje gezakt bij je?
Succes morgen!!! Ik denk aan je :-* :-* :-*
Jeetje Faizzaa…je droomhuis begint inmiddels een nachtmerrie te worden zeg! Dat is niet de bedoeling!
Oke…het handigste voor je gemoedsrust zou nu zijn als we allemaal gaan zeggen dat je er gewoon voor moet gaan…maarre…neem aan dat je eerlijke meningen wilt…
Fai, ik begrijp je dilemma volkomen. Houd er in ieder geval rekening mee dat je het huis ooit weer gaat verkopen. En je wilt dan liefst wel winst maken. Niemand zit echt te wachten op asbest. Met rust gelaten of niet. Niet iedereen neemt dat risico.
Dit vind ik zeker ook een zeeeeer goede afweging! Je weet maar nooit hoe het met de huizenmarkt loopt..nu is hij onstabiel,maar over jaren kan dat evengoed weer zo zijn...tja,dan heeft jullie huis wel een minpunt.
Oke...als je je echt verdiept in de "materie" dan kom je er misschien achter dat het allemaal wel meevalt,maar niet elke koper verdiept zich in die materie..helaas....daar moet je dan wel tegenop boksen..
Nu zijn wij makkelijke kopers geweest bij beide huizen,maar dan nog hebben we alle huizen waar de "asbest-clausule" inzat niet eens bezocht!
En dat houdt niet eens in dat het ook werkelijk aanwezig is....die doelgroep mis je dan al....mensen die daar wel van afgeschrikt raken...
Wat je zegt over Nieuwbouw...ik snap dat je dat niet mooi vind,misschien klopt die info in jullie omgeving wel,maar onze huizen waren (flat) meer dan 30 jaar oud en nu ons huis pakweg 25 jaar...en in beide huizen (wijk) komt geen asbest voor!
Tevens alle huizen waar ik met mn ouders heb gewoond waren van ruim voor 1993 en ook daar zat geen asbest in! Dus die grens van 1993 klopt niet helemaal......
Nieuwbouw is echt niet de enige optie.
Ik snap dat het echt heeeeeeeeeeeeel moeilijk is,maar het begint erop te lijken dat je sterke twijfels hebt....is het dan wel je droomhuis nog???
Van je droomhuis krijg je geen hoofdpijn! Als je die druk nu al ervaart, hoe moet dat straks als je er zit en toch aan de verbouwing begint?
Ik vermoed dat veel kokkers hier je beter kennen dan ik (zonder twijfel),dus zal die negatieve mening misschien niet in dank afgenomen worden,maar het is slechts MIJN mening.....mening van een buitenstaander kan ook wel eens nuttig zijn.....
Nogmaals...het zou beter zijn voor je als iedereen nu volmondig "go for it!" zegt....maar ja...dat denk ik nou eenmaal niet....sorry....
Uiteraard is en blijft het jullie beslissing! Ik weet hoe moeilijk het is! Hebben vorig jaar in 3 weken tijd ons huis moeten vinden (korte oplevertermijn van de verkochte flat en was inmiddels 37 weken zwanger).
Haast,haast dus.......veel geleerd in korte tijd...veel compromissen maken en wel voor ogen houden dat het wel een goed huis moest zijn waar onze kids op moesten groeien....dus niet die deadline voor ogen houden.
Ach..die hoofdpijn en zorgen staan me nog goed bij! Wat een moeilijke beslissing zeg.....je koopt tenslotte geen brood!
Goed..lang verhaal kort maken...week voor de bevalling dit huis gevonden en 7 weken na de bevalling erin getrokken.....het was niet ons droomhuis (dat bestaat niet als je haast hebt),maar nog steeds een superbeslissing geweest! Naar mijn gevoel een beter huis dan alles wat we in die weken gezien hebben...en dat was nogal wat....
Dus niet ons droomhuis,maar het huis waar we in dromen! Is misschien nog wel fijner...
Succes! Hoop dat je alle info krijgt die je zoekt! Zo kan je een beslissing nemen waar jullie samen vierkant achter staan!
Gerda, dankje voor je moeite… ook van Rob… zo lief! ik ga em zo lezen…
Christine, oei ook al… das schrikken ja… hebben jullie daar toen wel nog op gelet, met verwijderen?
Carenza, dankje :-* het schijnt idd te verschillen qua gemeente en aantal vierkante meters… :thumbup:
Nathalie… ja dat is het ook… weet je, ikzelf ben al erg met dat soort dingen qua gezondheid… maar om dan bewust ervoor te kiezen om toch het risico te nemen met de kids… dat vind ik minder… :shifty:
Jewel… nee vandaag alweer hoofdpijn… maar goed, ben ook verkouden en heb gevoelige tanden (???) volgens Az zitten mijn holtes verstopt… komt wel goed… Azzy heeft me gisteren lekker gemasseerd… echt van mijn nek tot aan puntje van mijn teen… lekker… lag poedel de poedel naakt op bed hahahaha… :mrgreen: Was wel lekker even, en vanmorgen uitgeslapen… zalig… lieve vent heb ik… :inlove:
Mandy_d… jaaaa zeker… eerlijke mening… ik ben koppig genoeg om toch mijn eigen plan te trekken hihi… ik vraag om ideetjes en meningen en goed, daar kan ik vervolgens eens over nadenken…
Goh, dat wist ik niet… ik ging er eigenlijk vanuit dat woningen vanaf 1993 gegarandeerd geen asbest in huis hebben… dus het is gewoon zoeken en eventueel vragen aan de makelaar, zij hebben immers een meldplicht he… Ik pb je wel even…
Verder heb ik het er vanmorgen nog even over gehad met mijn vader… en met Azzy… en we laten het huis toch gaan… :shifty: ja het is een kei leuke woning… maar we moeten er sowieso aan gaan verbouwen… dan is in principe het geld voorlopig op… ga ik dat geld steken in de asbest verwijdering dan krijg ik de beneden verdieping ook niet opgeknapt en zit ik in een ‘oud’ huis… Verder blijf ik me storen aan het hele asbest verhaal… en ook het feit dat de hele straat ermee zit, vind ik :thumbdown: Het zit me gewoon niet lekker… en ik ken mezelf… als ik eenmaal dat gevoel heb… :shifty: Voor Az was het eigenlijk ook de druppel want hij zegt, dan moeten we gewoon TEVEEL doen aan t huis… dat is het me niet waard… dan zoek ik liever naar een woning die dan wel wat duurder is, maar dan wel zonder asbest en tja, dan moeten we maar gewoon sparen om het beetje bij beetje naar onze smaak te maken…
Dus ehm, 9 lange pagina’s meningen… bedankt daarvoor…
Mijn keus is gemaakt… zoals Mandy als zegt, ik koop n huis… ik ga er de komende 30 jr voor betalen… Ik twijfel liever nu, dan dat ik erin zit… dan kan ik niet meer terug… En ik wil zo graag weg hier, maar dan wel op de goede manier… Als ik wegga en vervolgens daar niet op mijn plek ben, ben ik ook niet happy…
Dankjulliewel allemaal… :-
Fai… :-
Ohhhh Fai ik dacht al gelijk … jij gaat het niet kopen :-* :-*
blijven zoeken meis, jullie kasteeltje komt er :thumbup:
Goh, dat wist ik niet.. ik ging er eigenlijk vanuit dat woningen vanaf 1993 gegarandeerd geen asbest in huis hebben.. dus het is gewoon zoeken en eventueel vragen aan de makelaar, zij hebben immers een meldplicht he..
Dat kan best kloppen hoor,maar dat houdt ook tegelijk in dat in een huis van VOOR 1993 ook gewoon asbest-vrij kan zijn..tenminste...voor zover wij weten hebben wij en onze ouders het nooit in huis gehad..en als die woningen waren veeeeeeeeeeeeeeeeel ouder dan 1993......
Misschien is het enkel bij bepaalde constructies gebruikt....bijvoorbeeld de golfplaten (zoals in die wijk waar wij ook geweest waren).
Maar goed...je bent er inmiddels uit zie ik......
Balen dat je overnieuw moet beginnen zeg,maar wel fijn dat jullie er SAMEN achterstonden! Hij dus ook..dat zal je wel over de streep getrokken hebben denk ik.......
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes met de zoektocht!!!!!!!!!!
Moet vast gaan lukken.....dacht dat huizen juist nu (vanwege de economie) beetje stil stonden,dus wie weet maak je ergens nog een hele mooie prijs!
@victoria wrote:
Ohhhh Fai ik dacht al gelijk … jij gaat het niet kopen :-* :-*
hahahhahha je kent me TE goed he…
ik zie nu al al die kok-kers zo doen: :roll: :roll: :roll: :roll:
DIE FAI! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@mandy_d. wrote:
Goh, dat wist ik niet… ik ging er eigenlijk vanuit dat woningen vanaf 1993 gegarandeerd geen asbest in huis hebben… dus het is gewoon zoeken en eventueel vragen aan de makelaar, zij hebben immers een meldplicht he…
Dat kan best kloppen hoor,maar dat houdt ook tegelijk in dat in een huis van VOOR 1993 ook gewoon asbest-vrij kan zijn…tenminste…voor zover wij weten hebben wij en onze ouders het nooit in huis gehad…en als die woningen waren veeeeeeeeeeeeeeeeel ouder dan 1993…
Misschien is het enkel bij bepaalde constructies gebruikt…bijvoorbeeld de golfplaten (zoals in die wijk waar wij ook geweest waren).
Maar goed…je bent er inmiddels uit zie ik…
Balen dat je overnieuw moet beginnen zeg,maar wel fijn dat jullie er SAMEN achterstonden! Hij dus ook…dat zal je wel over de streep getrokken hebben denk ik…
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes met de zoektocht!!!
Moet vast gaan lukken…dacht dat huizen juist nu (vanwege de economie) beetje stil stonden,dus wie weet maak je ergens nog een hele mooie prijs!
Ja en ik hoor dus ook om me heen dat asbest in muren kan zitten… leidingen… dus dan twijfel ik ontzettend… kan een bouwtechnisch keuring daar achterkomen? want ja, ze gaan niet IN een muur kijken… :think:
Maar het is idd gewoon weer verder zoeken… klaar… zo simpel… en ja, dat Az achter me staan vind ik top… hij kent me ook en zegt jij bent het meest thuis… jij moet je prettig voelen… als je nee zegt, is het voor mij ook nee… Je kan Az in een tent in de Sahara zetten… is ie nog happy… :mrgreen: Maarja, iig bedankt voor meedenken hoor… :-*
Fai, ik lees dit nu pas allemaal. Get wat een narigheid en wat jammer dat je het mooie huisje hebt moeten laten gaan. Maar ik denk dat ik het ook zou laten gaan… Dikke knuffel hoor… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
fai, er komt straks een huis voorbij die helemaal op en top jullie is, zonder asbest :-*
@faizaa wrote:
@victoria wrote:Ohhhh Fai ik dacht al gelijk … jij gaat het niet kopen :-* :-*
Nee ik doe meer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Ahhhh lief! Modie steun! :inlove:
Ja joh, komt zeker… ik besef ook dat ik een trage ben… maar goed, zoals ik al zei… ik koop geen brood… ik koop een huis… voor veeeeeeeel geld… het moet gewoon goed voelen voor mij… dit voelde goed… maarm godzijdank die bouwtechnische keuring gedaan… :thumbup:
*heb Ruud ook al lastig gevallen met mijn vragen… :oops: :oops: :oops: die zal straks ook denken: ehm… Fai… :roll: druktemaker… :roll: :mrgreen: *
@victoria wrote:
@faizaa wrote:@victoria wrote:Ohhhh Fai ik dacht al gelijk … jij gaat het niet kopen :-* :-*
Nee ik doe meer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
alleen dan als deze: :inlove: achteraan sluit…

Je bent geliefd bij de modies
Jaaaaa ik sluit er 2 erachter dan :inlove: :inlove: :-*
@victoria wrote:
Je bent geliefd bij de modies
Jaaaaa ik sluit er 2 erachter dan :inlove: :inlove: :-
Ik ben ook errrug lief 8) daarom… 8)
Ow dubbel zoveel LOVE… goed zo…
Bosche bol erbij?

@faizaa wrote:
Ahhhh lief! Modie steun! :inlove:
Ja joh, komt zeker… ik besef ook dat ik een trage ben… maar goed, zoals ik al zei… ik koop geen brood… ik koop een huis… voor veeeeeeeel geld… het moet gewoon goed voelen voor mij… dit voelde goed… maarm godzijdank die bouwtechnische keuring gedaan… :thumbup:
*heb Ruud ook al lastig gevallen met mijn vragen… :oops: :oops: :oops: die zal straks ook denken: ehm… Fai… :roll: druktemaker… :roll: :mrgreen:
Faitje… :snooty:
Wij kunnen zeggen wat we willen en denken maar “in the end” zijn er maar 2 die echt kunnen beslissen. Azzy en JIJ! Jullie zitten straks “tig” jaar aan zo’n huis vast. Dus als je niet 100% zeker bent… niet kopen. Simpel toch! :-
Neeee geen bossche bol … we zouden vieren dat jij een huis hebt gekocht :naughty: :snooty:
Dus nou kun je mooi dag zeggen tegen zo’n heerlijke vol met slagroom gevulde bol :drool: :drool: :drool:
Ik vreet hem samen met Sas op :drool: :drool: :drool:
En jij bent niets liever dan ik :snooty: :snooty: