Wij hadden ons droomhuisje gevonden…
Dachten we dus…
Gisteren zouden we ons bod gaan uitbrengen…
Op een woning waaraan wel nog wat moest gebeuren… zou zeker een 20.000 aan verbouwingskosten zijn…
Maar goed, donderdag avond had mijn man het bouwkundig rapport op de tafel liggen… ik had dat zelf nog niet ingekeken… tot die avond dus…
Ik ben een beetje geschrokken…
Asbest…
Op 3 plekken…
De golfplaten op het plat dak van de aanbouw…
Op de zolder tegen het dakbeschot…
Schoorsteen…
Om dit allemaal te verwijderen schijn je een bouwvergunning nodig te hebben en het kost zo ontzettend veel geld…
Mijn man ziet het probleem niet, als je asbest ‘met rust laat’ kan het weinig kwaad, mits het in goede staat verkeerd…
Nu zit die asbest daar al vele jaren en ook het golfplatendak op de uitbouw zit daar al erg lang en er zit inmiddels ook mos op, waarvan ik heb gelezen dat dat ervoor kan zorgen dat er juist asbestvezels vrij kunnen komen, doordat mensen dat eraf willen hebben…
Als ik alleen de zolder en dak aanbouw zou verwijderen, ben ik een hoop geld kwijt, maar ik wil misschien later een slaapkamer op de zolder maken, en ik vind het geen prettig idee dat daar mijn kind moet slapen… dus laten zitten is voor MIJ geen optie en voor mijn man houdt het dan op… Hij gaat niet voor 20.000 euro aan een huis verbouwen en dan ook nog eens de kosten voor asbest verwijdering op zich nemen… Dat gaat hem te ver, en dat snap ik wel…
Hij zegt zelf dat je zo’n 10.000 euro kwijt bent bovenop de 20.000 alleen al voor de asbest…
Ik vind het zo balen, ik zie mijn droomhuisje nu gewoon aan mijn neus voorbij gaan… kan wel janken…
Heeft iemand dit zelfde probleem gehad? Asbest in woning… en wat hebben jullie eraan gedaan…
Denken jullie dat het de moeite waard is, om dit huis op te lappen?
Groetjes van een verdrietige Fai…
Ow en als jullie mij overdreven vinden ook even melden aub, want mijn man vindt mij echt zo’n ontzettende drama queen… Ik wil dat huis gewoon NIET met die asbest…
Jeh dat is gewoon vreselijk…
Ik heb er geen ervaring mee maar kunnen jullie het niet meenemen in de onderhandeling…bijvoorbeeld 10000 euro van de prijs af laten halen? Misschien kan je er op deze manier er een win win situatie van maken…
Ik zou het zelf ook niet willen hoor…
Asbest = asbest dus weg ermee…
:hug:
Groetjes
Ellen
Of de oude bewoner dit probleem laten oplossen maar ik denk dat hierin niet veel onderhandelings ruimte zit… :?
Zolang je asbest niet verwerkt (zaagt, verwijderd etc.) kan het echt geen kwaad, wij hebben ook op div plekken asbest zitten en zie zelf eerlijk gezegd daar geen problemen in
als je een wat ouder huis koopt dan kun je daar ook bijna niet omheen omdat het toen heel normaal was om asbest te gebruiken
Ja dat dacht ik ook al, alleen doordat er ook al een hoop aan verbouwingskosten moet gebeuren, gaan we al 10% onder de vraagprijs zitten… daar willen we dus op uitkomen… onze onderhandelings positie is erg goed, we hebben wat info van buren 2 huizen verderop en de woning staat al lang te koop… Om dan ook nog dat geld voor asbestverwijdering eruit te halen, gaat dus niet lukken…
Ahh, meis, dit vind ik echt heel erg zielig voor je!!! :hug: :hug:
Ik zou dat ook niet willen, asbest in mijn huis, maar als het echt je droomhuis is dan zou ik er voor gaan. Dus of iets extra lenen (als dat mogelijk is natuurlijk he) of keihard sparen en zo snel mogelijk weg laten halen ofzo. Of zit ik nou stom te kletsen?? :think:
Maar ik zou het dus wel weghalen, en ik zou mijn droomhuis niet laten schieten (als ik zeker wist dat het mijn droomhuis was).
Nou ja, lekker vaag, sorry.
Voor jou een dikke :hug: :hug: :hug: Je bent niet overdreven aan het doen en ik zou ook keihard janken als me dit overkwam! :evil:
@Renellen wrote:
Of de oude bewoner dit probleem laten oplossen maar ik denk dat hierin niet veel onderhandelings ruimte zit… :?
Ja dat klopt, alleen is hij dat niet verplicht…
Volgens mij is asbest alleen schadelijk als je er langere tijd aan bloot bent gesteld. Dus mensen die er vroeger mee werkten liepen veel risico, maar de maatregelen die ze nu nemen zijn echt superveilig altijd. Ik weet dus niet of je echt schade oploopt als het bijvoorbeeld vrijkoimt en je laat het dan snel opruimen.
@©ootje wrote:
Zolang je asbest niet verwerkt (zaagt, verwijderd etc.) kan het echt geen kwaad, wij hebben ook op div plekken asbest zitten en zie zelf eerlijk gezegd daar geen problemen in
als je een wat ouder huis koopt dan kun je daar ook bijna niet omheen omdat het toen heel normaal was om asbest te gebruiken
Ja heb je gelijk in… alleen lees ik dan dat de asbestplaten wel in goede staat moeten zijn… (en die ‘van ons’ zitten daar al erg lang) en bovendien op de golfplatendak uitbouw zit het ook, ik vind dat zo ‘dichtbij’ voor mijn gevoel… :oops: Ik zou dat echt graag willen verwijderen… en verder die zolder, tja… mijn man gaat maandag t bedrijf van de bouwtechnische keuring nog eens bellen, om mij gerust te stellen…
Het is ook gewoon zo’n woord wat meteen rotgevoel bij me opbrengt… ASBEST bah…
@hanneke wrote:
Ahh, meis, dit vind ik echt heel erg zielig voor je!!!:hug: :hug:
Ik zou dat ook niet willen, asbest in mijn huis, maar als het echt je droomhuis is dan zou ik er voor gaan. Dus of iets extra lenen (als dat mogelijk is natuurlijk he) of keihard sparen en zo snel mogelijk weg laten halen ofzo. Of zit ik nou stom te kletsen?? :think:
Maar ik zou het dus wel weghalen, en ik zou mijn droomhuis niet laten schieten (als ik zeker wist dat het mijn droomhuis was).
Nou ja, lekker vaag, sorry.
Voor jou een dikke :hug: :hug: :hug: Je bent niet overdreven aan het doen en ik zou ook keihard janken als me dit overkwam! :evil:
Dankje… :-*
Ik voel me ook gewoon zo klote…
We stonden op t punt om gewoon een bod uit te brengen… hebben alles volgens ‘het boekje’ gedaan, niks overhaast… en nu dit…

En ik ben gewoon bang dat we dit financieel niet aankunnen nu…
Heb ook al gedacht ja, eerst sowieso die aanbouw… schoorsteen dichtgooien, dus das geen probleem… en de zolder, tja… mijn man zegt dat ze het hele dag eraf moeten halen, pannen en zo… om bij die asbest te kunnen komen… dat kost een fortuin…

Heb niet van kunnen slapen… :silenced: :oops:
@hanneke wrote:
Volgens mij is asbest alleen schadelijk als je er langere tijd aan bloot bent gesteld. Dus mensen die er vroeger mee werkten liepen veel risico, maar de maatregelen die ze nu nemen zijn echt superveilig altijd. Ik weet dus niet of je echt schade oploopt als het bijvoorbeeld vrijkoimt en je laat het dan snel opruimen.
Het probleem is dat je asbest vezels niet ziet met blote oog, ze kunnen lange tijd blijven hangen in die ruimte… en ik weet niet hoe de staat is van die asbestplaten… mijn man gaat daarom maandag even bellen met de man van die keuring…
Ik woon in een huurhuis en al bijna 9 jaar nu, mijn hele zolder is van binnen bezet met etherniet, van die platte platen…inderdaad als je er niet in gaat zagen of wat dan ook is het helemaal geen probleem.
Ik zou me door zoiets niet van mijn dromen laten afhelpen…Je kan in de toekomst altijd nog de platen verwijderen of je moet de zolder isoleren zodat je de platen niet meer ziet, dan denk ik dat je je misschien veiliger voelt. De platen buiten daar zou ik niets aan doen …
@Liekie wrote:
Ik woon in een huurhuis en al bijna 9 jaar nu, mijn hele zolder is van binnen bezet met etherniet, van die platte platen…inderdaad als je er niet in gaat zagen of wat dan ook is het helemaal geen probleem.
Ik zou me door zoiets niet van mijn dromen laten afhelpen…Je kan in de toekomst altijd nog de platen verwijderen of je moet de zolder isoleren zodat je de platen niet meer ziet, dan denk ik dat je je misschien veiliger voelt. De platen buiten daar zou ik niets aan doen …
Ja precies… eterniet ja… dat is het… en hihi, jij zou het net andersom doe dus… :-*

De zolder is gewoon een boel werk… dat kost een fortuin… idd zouden we wel kunnen zeggen, over een paar jaartjes dan misschien…

Maar denken jullie dat het wel de moeite waard is?..
20.000 om het van binnen naar onze smaak te maken…
boven doen we nog niks…
plafonds slaapkamer zijn pvc schroten dus moeten ook weg…
badkamer toilet idem… pvc…
zachtboard ook nog tegen de abest platen in de zolder en plafond woonkamer en aanbouw… jeetje…
ik ben er gewoon van geschrokken en vraag me af of ik niet gewoon op zoek moet naar een huis die dat niet heeft, maar wel duurder is en kleiner… :think:
Tja…je moet je wél prettig voelen in je eigen huis…dat voorop gesteld…
Maar ik geef Azzy gelijk :shifty:
Die man woont er al die tijd ook zonder probleem…
Als er fik komt ga je toch wel weg uit je huis,en dan is het pas gevaarlijk…of als je er zelf in gaat zitten poeren :shifty:
Wij hebben asbest platen op het schuurdak en onze leidingen zijn van die zwarte buizen ook met asbest erin…dus ook door het hele pand zit het in principe.
Ik zit er niet zo mee…het is gewoon niet schadelijk…als je er maar vanaf blijft
Maar ik heb wel met je te doen :hug:
Denk na mop…en overleg…maak het niet té moeilijk voor jezelf…
Hak dan die knoop door we/niet en wees klaar…ga niet eeuwen twijfelen en afwegen…denk na…praat…hak knoop door en ga verder.
Klinkt simpel is het niet…maar je begrijpt wat ik bedoel…ik ken je :-*
Ow Fai wat moeilijk :hug:
Verder zou ik me eerst heel goed laten informeren. Kan het kwaad als je daar zou wonen en je laat het met rust… In de tussentijd zouden jullie wel kunnen sparen en het over een paar jaar helemaal weg laten halen.
Ik vind het woord ook zo eng maar ik weet er verder helemaal niet zo veel vanaf.
Als het echt zo is wat Az zegt dat het niet gevaarlijk is als je er woont dan zou ik toch een bod uitbrengen… een droomhuisje komt niet elke dag voorbij en vooral nu niet met die hoge kosten allemaal.
Oh meid, je wilt zo graag uit dat flatje!
Pfoe, ik vind het heel dubbel. Van de ene kant is het jullie droomhuis dus zou ik zeggen go for it en laat je niet tegenhouden maar van de andere kant :think: geef ik je wel gelijk hoor, ik persoonlijk zou het ook weg willen hebben, of het kwaad kan als je er niet aan zit of wel.
En ook al besluiten jullie het te laten zitten, je hebt er nu al zo’n kl*te gevoel over hè, dat zal dan denk ik niet weggaan als je er eenmaal woont. Hoop dat ik nog te volgen ben.
Moeilijk meid, kan me voorstellen dat je er erg verdrieting over bent. :hug:
@renzosmam wrote:
Tja…je moet je wél prettig voelen in je eigen huis…dat voorop gesteld…
Maar ik geef Azzy gelijk :shifty:
Die man woont er al die tijd ook zonder probleem…
Als er fik komt ga je toch wel weg uit je huis,en dan is het pas gevaarlijk…of als je er zelf in gaat zitten poeren :shifty:
Wij hebben asbest platen op het schuurdak en onze leidingen zijn van die zwarte buizen ook met asbest erin…dus ook door het hele pand zit het in principe.
Ik zit er niet zo mee…het is gewoon niet schadelijk…als je er maar vanaf blijft
Maar ik heb wel met je te doen :hug:
Denk na mop…en overleg…maak het niet té moeilijk voor jezelf…
Hak dan die knoop door we/niet en wees klaar…ga niet eeuwen twijfelen en afwegen…denk na…praat…hak knoop door en ga verder.
Klinkt simpel is het niet…maar je begrijpt wat ik bedoel…ik ken je :-
ja klopt… zei Az ook al… slaap er maar een nachtje over zei ie…
ik vind het idee gewoon vreselijk… nu nog… het liefst wil ik het gewoon weg… :silenced: alles…
het probleem is ook dat er weinig ander aanbod is daar waar we willen wonen… en ik wil zooo graag weg hier…

ik wacht die keuringsman eens af… kijken wat ie zegt…
eigenlijk zou iets wat dan zo slecht is voor de gezondheid ook niet zo duur moeten zijn om te verwijderen… vind ik… :shifty:
dankje mop… :-
Ze hebben hier pas geleden op zolder en in een slaapkamer 3 asbesthoudende pijpen verwijderd… Ook in de keuken lag een asbestding…
Als je het zelf voorzichtig zonder slopen weghaald, goed inpakt in plastic kun je het zelfs wel naar de vuilstort brengen.
De verwijderaars hier vertelden dat er nogal wordt overdreven als het om asbest gaat… Als je er dagelijks mee moet werken, zagen, boren dan is het wel schadelijk…