Asbest in woning! Update pagina 9..

@TaMa wrote:

Ow Fai wat moeilijk :hug:

Verder zou ik me eerst heel goed laten informeren. Kan het kwaad als je daar zou wonen en je laat het met rust… In de tussentijd zouden jullie wel kunnen sparen en het over een paar jaar helemaal weg laten halen.

Ik vind het woord ook zo eng maar ik weet er verder helemaal niet zo veel vanaf.

Als het echt zo is wat Az zegt dat het niet gevaarlijk is als je er woont dan zou ik toch een bod uitbrengen… een droomhuisje komt niet elke dag voorbij en vooral nu niet met die hoge kosten allemaal.

Oh meid, je wilt zo graag uit dat flatje!

ja die man van de keuring zei toen al, ik was er niet bij, dat het geen kwaad kan zolang je ervan af blijft… maarja denk ik dan, zou JIJ het in je woning laten zitten… en ik zou iig die uitbouw (dak) willen verwijderen… zolder komt eerste tijd ook niemand en dat kan later alsnog…

ja zooo graag… ik begin me zoo te ergeren aan deze flat… geen tuintje, gehorig… bah… :frowning:

@Claudje wrote:

Pfoe, ik vind het heel dubbel. Van de ene kant is het jullie droomhuis dus zou ik zeggen go for it en laat je niet tegenhouden maar van de andere kant :think: geef ik je wel gelijk hoor, ik persoonlijk zou het ook weg willen hebben, of het kwaad kan als je er niet aan zit of wel.

En ook al besluiten jullie het te laten zitten, je hebt er nu al zo’n kl*te gevoel over hè, dat zal dan denk ik niet weggaan als je er eenmaal woont. Hoop dat ik nog te volgen ben.

Moeilijk meid, kan me voorstellen dat je er erg verdrieting over bent. :hug:

hihi… ja idd… als ik dat NU al in mijn kop heb he… wil ik het gewoon weg…

ik zit zelfs te denken om dan maar niet te verbouwen… (we wilden de keuken groter maken door em te betrekken bij de voorste van de 2 garages) maar dan wel die asbest te slopen…

@faizaa wrote:

@renzosmam wrote:
Tja…je moet je wél prettig voelen in je eigen huis…dat voorop gesteld…

Maar ik geef Azzy gelijk :shifty:

Die man woont er al die tijd ook zonder probleem…

Als er fik komt ga je toch wel weg uit je huis,en dan is het pas gevaarlijk…of als je er zelf in gaat zitten poeren :shifty:

Wij hebben asbest platen op het schuurdak en onze leidingen zijn van die zwarte buizen ook met asbest erin…dus ook door het hele pand zit het in principe.

Ik zit er niet zo mee…het is gewoon niet schadelijk…als je er maar vanaf blijft :angel:

Maar ik heb wel met je te doen :hug:

Denk na mop…en overleg…maak het niet té moeilijk voor jezelf…

Hak dan die knoop door we/niet en wees klaar…ga niet eeuwen twijfelen en afwegen…denk na…praat…hak knoop door en ga verder.

Klinkt simpel is het niet…maar je begrijpt wat ik bedoel…ik ken je :-

eigenlijk zou iets wat dan zo slecht is voor de gezondheid ook niet zo duur moeten zijn om te verwijderen… vind ik… :shifty:

dankje mop… :-

juist daarom is het zo duur omdat het slecht is en de asbest verwijderaars geloof ik extra toeslagen krijgen :think: :think: :think:

veder ken ik je niet helpen meis

moeilijke keus ik zou er wel voor gaan als ik jou was,je kan altijd sparen om het te kunnen ;aten verwijderen toch ?

en als het echt je droomhuis is :-* :-* :-* :-* :-*

@Kaar wrote:

Ze hebben hier pas geleden op zolder en in een slaapkamer 3 asbesthoudende pijpen verwijderd… Ook in de keuken lag een asbestding…

Als je het zelf voorzichtig zonder slopen weghaald, goed inpakt in plastic kun je het zelfs wel naar de vuilstort brengen.

De verwijderaars hier vertelden dat er nogal wordt overdreven als het om asbest gaat… Als je er dagelijks mee moet werken, zagen, boren dan is het wel schadelijk…

ja ik geloof je meteen hihi… want ik ben er zo 1, als ik het lees… BAM… SCHRIK… en heb even opgezocht… als je er een sloopvergunning voor moet aanvragen, moet je het ook LATEN verwijderen… ik hoor ook vaak idd dat je het zelf mag doen… wel voorzorgsmaatregelen nemen…

@faizaa wrote:

@renzosmam wrote:
Tja…je moet je wél prettig voelen in je eigen huis…dat voorop gesteld…

Maar ik geef Azzy gelijk :shifty:

Die man woont er al die tijd ook zonder probleem…

Als er fik komt ga je toch wel weg uit je huis,en dan is het pas gevaarlijk…of als je er zelf in gaat zitten poeren :shifty:

Wij hebben asbest platen op het schuurdak en onze leidingen zijn van die zwarte buizen ook met asbest erin…dus ook door het hele pand zit het in principe.

Ik zit er niet zo mee…het is gewoon niet schadelijk…als je er maar vanaf blijft :angel:

Maar ik heb wel met je te doen :hug:

Denk na mop…en overleg…maak het niet té moeilijk voor jezelf…

Hak dan die knoop door we/niet en wees klaar…ga niet eeuwen twijfelen en afwegen…denk na…praat…hak knoop door en ga verder.

Klinkt simpel is het niet…maar je begrijpt wat ik bedoel…ik ken je :-

ja klopt… zei Az ook al… slaap er maar een nachtje over zei ie…

ik vind het idee gewoon vreselijk… nu nog… het liefst wil ik het gewoon weg… :silenced: alles…

het probleem is ook dat er weinig ander aanbod is daar waar we willen wonen… en ik wil zooo graag weg hier… :frowning: het ging zo goed, en ik zag me daar al mijn moslim kerstboom opzetten… :oops: 8)

ik wacht die keuringsman eens af… kijken wat ie zegt…

eigenlijk zou iets wat dan zo slecht is voor de gezondheid ook niet zo duur moeten zijn om te verwijderen… vind ik… :shifty:

dankje mop… :-

Ja maar door de veiligheidseisen is het dus zo duur…

Zo’n bedrijf slaat daar mooi een slaatje uit…uit de bangigheid van mensen :silenced:

Maar het is volgens mij pas écht gevaarlijk als je als de mensen vroeger ermee werkt en dagelijks die bende inademd enzo…

Als je het zonder te breken of boren weghaald en dubbel verpakt mag je het wegbrengen zelf.

Maar ik persoonlijk zou het laten zitten iig voor nu.

Dat pvc spul moét wel wég!!

Dat is zo brandgevaarlijk als de pest!!

Daar zou ik meer mee zitten,maar dat is wél zo op te lossen,weghalen en klaar…

Haal adem mop…

Denk rustig na…

En praat met je mannetje :-*

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=8330&term=asbest#a3

Hier meer informatie over asbest en of/hoe je het zelf kunt verwijderen…

@faizaa wrote:

@TaMa wrote:

Verder zou ik me eerst heel goed laten informeren. Kan het kwaad als je daar zou wonen en je laat het met rust… In de tussentijd zouden jullie wel kunnen sparen en het over een paar jaar helemaal weg laten halen.

Ik vind het woord ook zo eng maar ik weet er verder helemaal niet zo veel vanaf.

Als het echt zo is wat Az zegt dat het niet gevaarlijk is als je er woont dan zou ik toch een bod uitbrengen… een droomhuisje komt niet elke dag voorbij en vooral nu niet met die hoge kosten allemaal.

ja die man van de keuring zei toen al, ik was er niet bij, dat het geen kwaad kan zolang je ervan af blijft… maarja denk ik dan, zou JIJ het in je woning laten zitten… en ik zou iig die uitbouw (dak) willen verwijderen… zolder komt eerste tijd ook niemand en dat kan later alsnog…

ja zooo graag… ik begin me zoo te ergeren aan deze flat… geen tuintje, gehorig… bah… :frowning:

Je weet dat dit voor mj heel herkenbaar is he, ik zit ook in een flat en ik wil ook zooooo graag weg maar kopen is momenteel te duur voor ons…

Ik vroeg net aan G. wat hij zou doen als hij in jou schoenen zou staan en hij zei gelijk, nemen! Het kan geen kwaad als je ervan af blijft. In heel veel woningen zit asbest…

Ik denk dat ik de woning toch zou willen en dan met de tijd de uitbouw verwijderen en dan de zolder aanpakken…

Maar weet je, ik sta niet in jouw schoenen en ik voel met je mee…

Vind het echt k*t voor je :frowning:

Bij mijn zus en schoonbroer zat het ook, mijn schoonbroer heeft het zelf weggehaald, mijn zus was daar ook erg bang voor! :hand:

Het kan idd geen kwaad als je er vanaf blijft dus ik zou in jouw geval wel voor het huis gaan maar met de tijd (als het eens past) de asbest laten weghalen.

Als het echt zo’n droomhuis is dan zou ik het niet laten vanwege die asbest, daar kan tenslotte altijd iets aan gedaan worden! :-

Succes in het nemen van je beslissing! :thumbup: :-

Een droomhuisje komt inderdaad niet vaak op je pad.

@TaMa wrote:

@faizaa wrote:
@TaMa wrote:

Je weet dat dit voor mj heel herkenbaar is he, ik zit ook in een flat en ik wil ook zooooo graag weg maar kopen is momenteel te duur voor ons…

Ik vroeg net aan G. wat hij zou doen als hij in jou schoenen zou staan en hij zei gelijk, nemen! Het kan geen kwaad als je ervan af blijft. In heel veel woningen zit asbest…

Ik denk dat ik de woning toch zou willen en dan met de tijd de uitbouw verwijderen en dan de zolder aanpakken…

Maar weet je, ik sta niet in jouw schoenen en ik voel met je mee…

Vind het echt kt voor je :frowning:

hier ook erg herkenbaar dat gevoel weg te wilen geen tuin etc

ben het hier ook spuugzat,kan me jullie gevoel indenken daarom zou ik het ook nemen, :- :-*

Wij hebben afgelopen lente een dakkapel laten plaatsen…wij bleken dus ook asbest te hebben…

bij ons in gemeente 2 keuzes of zelf verwijderen of laten doen.

laten doen zou ongeveer 2000 kosten zelf gedaan en 40 euro voor melden bij gemeetne…gratis zakken om in op te bergen en iets van 99 euro om te betalen bij grofvuil…binnen een halve dag was hele dag klaar met 5 vrijwilligers die het deden voor een bbq…

dus even informeren wat mogelijk is…kijk als er asbest in het dak zit en je zit er niet aan oid…geen probleem hoor alleen bij verbouwen even opletten en maatregelen treffen als je er aan komt…

Bij de verbouw van een slaapkamer kwamen we er ook achter dat er asbest in ons huis zat (dak)

Een gedeelte moest eruit, omdat de kamer groter werd gemaakt.

Hub heeft het er zelf uit gehaald (gehuld in overall en stofkap, net zo’n masrmannetje :lol: )

De rest zit er nu dus nog gewoon.

Gebeurt verder niks mee, dus we laten het mooi zitten.

Ik til er zelf eerlijkgezegd niet zo zwaar aan.

Fai…

Zoals ik al zei. :wink:

Gewoon met beleid zelf doen en als je toch gaat verbouwen gelijk meenemen. Als je het eerst laat zitten en het later doet ben je veel meer kwijt.

Die dakplaten enz mag je gratis zelf afvoeren en er zijn tegenwoordig voldoende betaalbare alternatieven Dat hoeft echt geen 10K te kosten hoor. :hug:

Ga voor je droomhuis!!

Ik herken je gevoel zo om van de flat weg te willen. Wij hebben in dezelfde situatie gezeten, maar wisten niet dat er asbest in ons nieuwe huis zat.

Daar kwam de loodgieter achter nadat hij de wc en gang had opengelegd. ‘Ik houd er mee op, er zit asbest’ :shock:

Gelukkig heeft Ed in een ver verleden een cursus asbest sanering gedaan.

En heeft hij dus zelf de leidingen weggehaald.

En wat Ruud zegt, meenemen in de verbouwing, je bent dan toch bezig. Als jullie het zelf weghalen ben je echt niet zoveel kwijt.

:-*

Fai,

luister naar Sas en luister naar AZ!

Kimmiejj… :-* voor t meedenken… het is idd verrekte duur maar als ik Az moet geloven gaat het misschien wel 20.000 euro kosten… ik kan me dat niet voorstellen en heb er al sinds gisteren een meningsverschil over… eigenlijk best lullig dat ik in discussie ga met een ingenieur :silenced: maarre ik ben koppig… en ik heb bijvoorbeeld voor die verbouwing ook prijzen binnen gekregen waar 40.000 euro verschil tussen zat… :wall: :wall: :wall:

Volgens Az moet bij verwijderen asbest zolder het hele dak eraf… omdat de isolatie aan de buitenkant van de eterniet platen zit… dus ook dakpannen eraf… enz enz… :think: dus maandag opheldering daarover…

Sas, ja idd… die pvc zit in 2 slaapkamers… en badkamer plafond en toilet plafond… dan nog zachtboard in de woonkamer en aanbouw en TEGEN de eterniet platen aan in de zolder als bedekking… dus dat moet er allemaal uit zeg… pfff… en dan die asbest nog…

Ik weet dat het misschien een beetje overdreven is van mij, hoe groot is die kans dat je er iets van ‘krijgt’ maar toch he… het zit er wel… en het is giftige rotzooi… blegh… ik ga eens navragen bij gemeente of je het hier zelf mag verwijderen…

Kaar, dankje… die link heb ik gelezen… :thumbup:

TaMa, jaaaaa lief, ik weet t… je zit in dezelfde situatie… en nu is het mogelijk voor ons, dit huisje voelt goed… en nu dit dan… hahaha zei Glenn dat :mrgreen: az dus ook… zo makkelijk he die mannen… en dan zo’n poep moeilijke vrouw als ik… :mrgreen:

nee maar goed, ik wil me gewoon wel lekker voelen in dat huis ja… en op den duur zou ik wel iets kunnen doen… aan die asbest…

Oei, Az is beetje sjaggie… is alle minpunten aan het opnoemen hier… zegt dat ie meer met renovatie project bezig is dan met wat anders… :silenced:

Bieke, handig zo’n schoonbroer… ja het is idd misschien iets voor later… ik ben gewoon ‘bang’ dat Azzy er niet aan wil… er moet al zoveel gedaan worden… :shifty:

Issie, owww lekker zeg… vele handen maken licht werk… :thumbup: hadden jullie het ook in het dak zitten dan? want hier zit het aan de buitenkant dus van binnen verwijderen zal niet lukken volgens Az… :frowning:

Valt me nog mee, die prijzen van laten doen… was dat voor die zolder?

Juf-Essie… ja klopt ook… ik schaam me wel een beetje want ja, ik ben ook best een drama queen wat dat betreft… :oops: ik wou dat dat geldboompje in onze tuin eens zou gaan groeien… :mrgreen:

Ruud… :mrgreen: bent een lieverd… ja… alleen ziet Az dat dus niet zitten… die denkt dat het vet duur zal zijn omdat het hele dag eraf moet… EN dus dat dak vd aanbouw… EN verbouwing zelf… Ik geloof dat zelf ook wat jij zegt nl… het HOEFT niet zo duur te zijn… als ik Issie haar familieleden op bezoek krijg, doen we het gewoon even samen… :mrgreen: :wink: :-

Mar… :-
fijn dat je man er handig in is… :thumbup: ik merk aan Az dat ie er flauw van is… hij wilt er niks aan doen… hij wilt het gewoon laten zitten… want… zegt ie… ik heb er EN het geld niet voor EN geen zin in want het kan TOCH geen kwaad… :shifty:

Famke hahahaha kort en krachtig… :-* :mrgreen: :inlove:

Ik vind het moeilijk meiskes… echt waar… :shifty:

Lieverd koop dat droomhuis laat niet je droom varen om asbest, er zijn zoveel opties om het veilig te laten verwijderen en dat kost echt niet zo megaveel geld.

Volg je droom

En onthou alles komt goed.

Lief, :-* vooral die laatste zin he, hihi… daar draait t om…

Ik hoop maandag wat beter nieuws te horen…

En een Az die er toch voor wilt gaan…

:oops:

@faizaa wrote:

Lieverd gewoon doen desnoods doen de mutsen een maanvrouwtjespakje aan en komen wij je helpen. Maar ik zou om asbest niet mijn droom opgeven zeer zekers niet.

@marielle wrote:

@faizaa wrote:

Lieverd gewoon doen desnoods doen de mutsen een maanvrouwtjespakje aan en komen wij je helpen. Maar ik zou om asbest niet mijn droom opgeven zeer zekers niet.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Now way dat ik mijn mooie kop daartussen steek… :mrgreen: komen we op de volgende meeting valt bij de 1 de neus eraf… en bij de ander schuim op de mond… :mrgreen:

Nee ik heb een potige Hollandse schoonbroer… en een magere Marokkaan… een Portugese papa dei vast mee willen helpen…

Alleen wil die magere Marokkaan niet… hij zegt dus net alweer: ‘ik ga toch niet hele dak eraf slopen dakpannen en al, om asbest platen eraf te halen die toch al geen kwaad kunnen’… onbegonnen werk… en als ik het LAAT doen, tel uit wat het je kost…

Ik snap niet dat het hele dak eraf moet… hij heeft het me uitgelegd, hoe een dak contructie eruit ziet, maar toch… ik dacht dat dat van de binnenkant uit ook zou lukken… maarja…

Ja nou ik ga een kijken wat t bouwtechnisch mannetje zegt… Az is beetje sjaggie en is al aan het vloeken in het Marokkaans… ik verstond em wel… :snooty: :mrgreen: :mrgreen: