Asbest in woning! Update pagina 9..

@Juf_Essie wrote:

@faizaa wrote:
Hij snapt niet dat jullie ook gewoon fijn zijn om iemand gewoon even te zeggen dat het ALLEMAAL WEL GOED KOMT…

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

En dat komt het ook zeker!

Zeker weten op naar de volgende mutsenmeeting in je nieuwe huisje

Az al klaar met lezen lekker ding, wanneer leer je nou eens dat wij vrouwen overal verstand van hebben :mrgreen:

He Faitje,

Arrrgg lullig zeg.

Persoonlijk zou ik dat dak laten zitten, als het afgetimmerd is kunnen die platen volgens mij weinig kwaad en grote kans dat je zelf groot bent geworden onder een dak met deze fijne platen. (als er in je huidige huisje al niet zit :think: )

Die andere platen netjes verwijderen moet toch wel zelf kunnen.

Volgens mij is het gevaar voor je kids en jezelf redelijk klein, denk dat de zachtboard platen vele malen gevaarlijker zijn i.v.m. brand.

Laat die ingeneur nou gewoon z’n werk doen :mrgreen: :smiley: :wink:

Hij gaat echt zijn gezinnetje geen onnodig risico laten lopen, soms moet je kiezen :-*

Je kan ook wachten tot je de staatsloterij wint :silenced: :hand: :naughty: tot die tijd afwegen wat belangrijker is. Je psychische gezondheid :roll: laten lijden onder je huidige woonruimte of een droomhuisje met wat bouwmaterialen die evtentueel iets kunnen veroorzaken…waarschijnlijk is het risico om van het balkon af te vallen groter :silenced: :oops: :o

ps. bij ons in de fabrieken werdt heel intensief asbest gebruikt in bewegende delen en tot nu toe 1 claim van een man die op late leeftijd last van z’n longen heeft gekregen.

Lieve Fai alleen afgaande op je eerste bericht schrijf ik deze reactie.

Ook wij hier hebben asbest in ons huis.

Boven op zolder en een plaat bovenaan de trap naast de ketel op zolder.

Voor mij en Ronald zéker een aandachtspunt, maar zolang je het idd met rust lat is er geen probleem.

Ik denk dat je goed moet kijken nar hetgeen je zorgen baart dat is dan dus de mos op het asbest.

Laat dat stuk onderzoeken of dat aan vervanging toe is en laat de rest met rust.

Daarnaast:

Lieve lieve Fai, je hebt na al die tijd je droomhuis gevonden DE nieuwe start waar jullie zo aan toe zijn.

Ik snap je dilemma, maar jullie huisje en eigen woning de nieuwe start zouden voor mij belangrijker zijn danm de asbest.

Ja het heeft aandacht en overweging nodig, maar ik sluit mij in dit geval aan bij Az.

Je hebt het zo verdient, je bent het zo zat waa je nu woont, ik hoop dat je droomhuis het wint van je zorgen, ik denk dat het jullie zo goed zou doen lieverd!!

Daarnaast respecteer ik je zorgen en nogmaals dat gedeelte met mos (en of het 'vrij’komt daarvan) kun je laten onderzoeken of checken bij een speciaal bedrijf door te bellen in hoeverre dat écht schade brengt in de toekomst.

Succes mop!

Kijk naar het positieve wat het jullie gaat brengen meis. :-*

Juf essie, Jel… vind jullie echt lief… doet me even goed, dat zinnetje alles komt goed is zooo waar!

Update, Azzy heeft steun gezocht bij Sascha, de man van Vic… :o :o :o :o belt em zo op achter mijn rug om… :snooty: :mrgreen:

Ow martijn, dat is fijn om te horen… echt mannentaal… simpel en vrij van oe’s en ah’s… :mrgreen: zal Az ook wel fijn vinden… :hand: :wink: :inlove: Je hebt ook gelijk, ik maak er gewoon meer van dan het is… ik ben gewoon zo geschrokken van dat woord, asbest jeetje zeg… :oops:

lieve Fai,

mijn man Rob werkte - toen hij nog in Nederland woonde (voor 2004) - in de asbestverwijdering als Deskundig Toezichthouder Asbestverwijdering.

Deze mensen zijn verplicht aanwezig bij iedere asbestverwijdering.

maar ik ga je ff pb sturen (uiterlijk morgen !!!) met weetjes die interessant kunnen zijn.

:-*

liefs

Gerda

@F’lien wrote:

Lieve Fai alleen afgaande op je eerste bericht schrijf ik deze reactie.

Ook wij hier hebben asbest in ons huis.

Boven op zolder en een plaat bovenaan de trap naast de ketel op zolder.

Voor mij en Ronald zéker een aandachtspunt, maar zolang je het idd met rust lat is er geen probleem.

Ik denk dat je goed moet kijken nar hetgeen je zorgen baart dat is dan dus de mos op het asbest.

Laat dat stuk onderzoeken of dat aan vervanging toe is en laat de rest met rust.

Daarnaast:

Lieve lieve Fai, je hebt na al die tijd je droomhuis gevonden DE nieuwe start waar jullie zo aan toe zijn.

Ik snap je dilemma, maar jullie huisje en eigen woning de nieuwe start zouden voor mij belangrijker zijn danm de asbest.

Ja het heeft aandacht en overweging nodig, maar ik sluit mij in dit geval aan bij Az.

Je hebt het zo verdient, je bent het zo zat waa je nu woont, ik hoop dat je droomhuis het wint van je zorgen, ik denk dat het jullie zo goed zou doen lieverd!!

Daarnaast respecteer ik je zorgen en nogmaals dat gedeelte met mos (en of het 'vrij’komt daarvan) kun je laten onderzoeken of checken bij een speciaal bedrijf door te bellen in hoeverre dat écht schade brengt in de toekomst.

Succes mop!

Kijk naar het positieve wat het jullie gaat brengen meis. :-*

Lieve Eef, kopje T… ja klopt… ik denk ook dat ik een stuk geruster ben als ik dat golfplatendakding verwijder… die zolder die komt wel… als we ooit centjes hebben om bovenverdieping aan te pakken meteen die zolder mee… En anders, als je echt geen asbest wilt, moet je al een woning nemen van na 1993… Tja, een die net zo groot is als deze ben je al een 100.000 meer kwijt… :silenced:

Az die stopte bij pag 2 met lezen en zei tegen me, jij leest echt selectief… :hand: :mrgreen: je had me moeten zeggen dat de mutsen en kok meiskes achter mij stonden… :mrgreen:

Ja nou, ik wacht wel even… kan hij deze laatste 2 pagina’s nog lezen… :mrgreen:

@gerda wrote:

lieve Fai,

mijn man Rob werkte - toen hij nog in Nederland woonde (voor 2004) - in de asbestverwijdering als Deskundig Toezichthouder Asbestverwijdering.

Deze mensen zijn verplicht aanwezig bij iedere asbestverwijdering.

maar ik ga je ff pb sturen (uiterlijk morgen !!!) met weetjes die interessant kunnen zijn.

:-*

liefs

Gerda

Owww yesssssssss… I LOVE PB… en vooral die met tips & tricks… en vooraaaal van leuke belgische meiskes… :inlove: :mrgreen:

Ik wacht af… vergeet me niet… :angel:

Als het huis naar je zin is en het is betaalbaar dan gewoon kopen

Als het asbest gewoon vast zit is er niks aan de hand. In ons vorig huis zat het er ook tegen de binnen muur van de woonkamer en dat hebben we ook gewoon laten zitten. Als je nog meer vragen hebt dan stuur je maar een pbtje meid!

Hai lekkerding :lol:

Ik kom beneden hoor ik Sas allemaal over Asbest lullen :lol: :lol:

3x raden wie hij aan de foon heeft :lol:

Ken het niet Fai

Maar wel de :hug: :hug: :hug: voor jou

Ik zou proberen toch nog wat van de prijs af te krijgen ook al zitten jullie al 10% onder de vraagprijs. Zeker omdat het huis al wat langer te koop staat kun je toch nog wat lager bieden? Gaan ze er niet op in dan kun je altijd weer terug naar je oorspronkelijke bod. Nu met de financiele crisis worden er minder hpotheken verstrekt, misschien zijn die mensen wel bang het huis niet kwijt te raken en gaan ze op je bod in. Succes in ieder geval met het nemen van een beslissing!

Ik zou schrikken als ik het raport zou lezen, maar ik zou niet zo ‘uit mijn dak gaan’ zoals jij nu een beetje doet.

Ja het is asbest. Maar ik denk dat er op dit moment miljoenen mensen wonen in een huis die in meer of mindere mate asbest heeft.

Asbest is alleen gevaarlijk als je het in grote mate inademt.

TOCH, en dit is omdat ik je ken, als jij continue daar rondloopt met een gevoel van onveiligheid is het gewoon klaar.

Wellicht dat je wat rustiger wordt door het wel gewoon te verwijderen.

Ja dat kost geld, so what???

Dan wacht je maar met je nieuwe keuken en badkamer. Onder een straaltje word je ook schoon. Dan wacht je maar met verven? mooi roze is niet lelijk.

Meid, ik zou mij niet laten weerhouden het huis NIET te kopen door iets als asbest. Dat kan je namelijk laten weghalen.

Als dat is gebeurt en jij kan super gelukkig zijn, je vrij voelen en genieten van jullie huis en de omgeving dan moeten jullie het gewoon doen.

KLAAR…

Geld is maar geld meid…

Staar je niet blind en pak aan wat het belangrijkste is op dit moment.

Ik denk dat je diep in je hart heel goed weet wat het beste voor jullie gezin is.

Kletsmiep… dankje… :-

Vic, zeggen ze wat van ons… :hand: die kletsers hebben bijna half uur gepraat alleen over asbest :hand:

Malies… :inlove: :-
:-* :-*

Sas zegt tegen Az … joh in de flat waar jullie wonen is waarschijnlijk ook asbest verwerkt :wink:

Het is echt alleen gevaarlijk als er brand uitbreekt of je het gaat verwerken :wink: :-*

@Vlinder83 wrote:

Ik zou proberen toch nog wat van de prijs af te krijgen ook al zitten jullie al 10% onder de vraagprijs. Zeker omdat het huis al wat langer te koop staat kun je toch nog wat lager bieden? Gaan ze er niet op in dan kun je altijd weer terug naar je oorspronkelijke bod. Nu met de financiele crisis worden er minder hpotheken verstrekt, misschien zijn die mensen wel bang het huis niet kwijt te raken en gaan ze op je bod in. Succes in ieder geval met het nemen van een beslissing!

Ja dat gaan we ook zeker proberen… en met alles wat er moet gebeuren is er gewoon een max… als die man daar niet in mee wilt, dan houdt ie zijn huis maar… :shifty: :mrgreen: Idd is onze onderhandelingspositie sterk nu… dus daar kunnen we van profiteren… :angel: :thumbup: :-*

@Madre wrote:

Ik zou schrikken als ik het raport zou lezen, maar ik zou niet zo ‘uit mijn dak gaan’ zoals jij nu een beetje doet.

Ja het is asbest. Maar ik denk dat er op dit moment miljoenen mensen wonen in een huis die in meer of mindere mate asbest heeft.

Asbest is alleen gevaarlijk als je het in grote mate inademt.

TOCH, en dit is omdat ik je ken, als jij continue daar rondloopt met een gevoel van onveiligheid is het gewoon klaar.

Wellicht dat je wat rustiger wordt door het wel gewoon te verwijderen.

Ja dat kost geld, so what???

Dan wacht je maar met je nieuwe keuken en badkamer. Onder een straaltje word je ook schoon. Dan wacht je maar met verven? mooi roze is niet lelijk.

Meid, ik zou mij niet laten weerhouden het huis NIET te kopen door iets als asbest. Dat kan je namelijk laten weghalen.

Als dat is gebeurt en jij kan super gelukkig zijn, je vrij voelen en genieten van jullie huis en de omgeving dan moeten jullie het gewoon doen.

KLAAR…

Geld is maar geld meid…

Staar je niet blind en pak aan wat het belangrijkste is op dit moment.

Ik denk dat je diep in je hart heel goed weet wat het beste voor jullie gezin is.

Zowwww he, wat een lap tekst… helemaal voor mij… :inlove:

Maarre, ja klopt hoor… Az wordt flauw van me… :silenced:

Ik ga ook ontzettend uit mijn dak… en ik ga nu ook even naar buiten samen met gezinnetje en Az de geduldige zegt: Fai we hebben het er zo nog wel over… 8)

Ik laat ook eigenlijk veel liggen… wat we doen beneden is eigenlijk echt nodig… die mensen die erin zaten waren oud, hun zoon heeft er nog even gezeten maar heeft niks vernieuwd… dus die keuken is nodig… (die oude die functioneerd nog wel maar daar is alles mee gezegd)

Boven doen we niks… ik wil alleen boven de pvc schroten eruit… verder niks… geen mooie nieuwe badkamer of toilet beneden… dat komt wel ooit… Dus idd, even kijken wat prioriteit heeft en waar het geld het beste in gestoken kan worden… :angel: Ik denk zelf dat ik happy ben als ik dat golfplatendakding eraf heb… zucht… schoorsteen dicht… en zolder dat komt ooit… Maandag even kijken hoe de staat ervan is… :thumbup:

Ah vind zo fijn, jullie brengen me echt met beide benen weer op de grond… :angel:

@victoria wrote:

Sas zegt tegen Az … joh in de flat waar jullie wonen is waarschijnlijk ook asbest verwerkt :wink:

Het is echt alleen gevaarlijk als er brand uitbreekt of je het gaat verwerken :wink: :-*

Hhahahha ja zei Az ook al…

moet even zeggen van Az, sorry dames, Fai has left the building… miss drama queen gaat even frisse neus halen

Goed zo. Je plan hierboven klinkt ook gewoon goed en gezond 8)

Je krijgt je droomhuis wel… :-*

@Madre wrote:

Goed zo. Je plan hierboven klinkt ook gewoon goed en gezond 8)

Je krijgt je droomhuis wel… :-

:- dankje lief… hoop t ook… :angel:

Goed zo meis :thumbup: