Zo Femke, dat is nogal een verschil :shock: Maar dan gaat het wel heel hard opeens he! Nog 3 of 4 weken, dat is al heel snel! Wat fijn dat ze je zo goed onderzocht hebben :thumbup:
Hoe is het met de pijn?
Vicky :inlove: Vooral die eerste 2 foto’s, je kan gewoon nu al zien dat het een schatje is! Let maar op, die is over een jaar gewoon zwaarder dan z’n zus 8) Ik heb een vriendin die ook eerst een dochtertje kreeg die te vroeg kwam, haar zoon kwam optijd en was een flinke beer, die zo’n beetje z’n zus ging inhalen qua gewicht
Hoe voel je je verder?
Erg he, zoveel nare dingen hier op kok :hug: Ik hoop dat we voorlopig even flink veel goed nieuws krijgen!
Oh is het vandaag dat Thom en Kaylee naar de psz gaan? Veel plezier!
Deborah, fijn dat het goed gegaan is met je moeder, heeft ze nog veel pijn?
Joh Maggie, dat je zo zenuwachtig bent voor je stage, je kan het toch hardstikke goed? Is het dan zo dat jij zeg maar de leiding hebt over de klas? En dan wordt je zeker bekeken door je begeleidster, oei, ik kan het me opeens wat beter voorstellen :?
Ja, badkamer assesoires die zijn duur he, beetje leuke pleeborstel kost zo 40 euro
Nou, ondertussen ging de telefoon, heb voor het eerst sinds tijden een goed gesprek gevoerd met m’n ex.
Ik ben heel erg verdrietig, zit ook te huilen nu Mijn dochter wil graag bij haar vader in Belgie gaan wonen en ik vind het echt verschrikkelijk!
We hebben nu afgesproken dat ze soieso t/m groep 8 hier moet blijven. Het gaat me zo ontzettend aan het hart!
Nu heb ik nog 10 minuten om mezelf weer te herstellen want ik moet ze zo uit school gaan ophalen
Maar Femke… dat je kindje voorligt in de groei wil natuurlijk niet zeggen dat hij voorligt in ontwikkeling he…
Bij een kindje van 33 weken van pakweg 1500 gram zijn de longetjes net zo goed of slecht ontwikkeld als bij een kindje van 33 weken en 2700 gram… Als je kindje met 36 weken geboren wordt is het nog net zo goed prematuur, alleen zal het dan wel zwaarder zijn dan de gemiddelde prematuur.
Ik denk eigenlijk niet dat je een vk zo ver krijgt om je met 36/37 weken te laten bevallen hoor… Groei zegt in principe helemaal niets over de rest.
Onze uk loopt nu een week achter, kan meer worden, kan ook niet, hangt een beetje van de oorzaak af (met het oog op de zw.schap van Kaylee). Daarom krijg ik dus ook een groeiecho. Maar volgens jouw redenering zou ik dan dus eigenlijk moeten doorlopen tot 43 weken
Ik bedoel het niet slecht hoor, ik zeg het je maar zodat je niet al je hoop gaat vestigen op iets wat misschien niet gaat gebeuren :think: Maar goed, vragen kan natuurlijk altijd :-*
Kiddo zwemmen is zo leuk, wij proberen het ook minstens twee keer per maand te doen met Kaylee. Zij vindt het heerlijk en wij ook :mrgreen:
O Sterre ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt zeg als je dochter bij haar papa wil gaan wonen. Ik snap alleen het Nederlandse schoolsysteem nog niet zo hehe, welke leeftijd is groep 8? In ieder geval even een dikke knuf voor jou :hug:
zo ik ga even een klein stinkerdje verschonen en dan is het al bijna weer tijd voor haar tweede keer peuterspeelzaal :inlove:
Vicky, mijn dochter is nu bijna 11, volgend schooljaar is groep 8, het laatste jaar voor ze naar de middelbare school gaat.
Misschien kun jij me iets meer vertellen over het Belgische schoolsysteem? En dan dus vooral het voortgezet onderwijs, vanaf een jaar of 12, hoe gaat het er daar aan toe?
Ik zal je wel even pb’en Sterre :-*
He meiden,
Ik lees alleen op dit forum mee en weet niets van allerlei narigheid. Ik doe dat expres, ik kan er vreselijk slecht tegen. ja helaas hoort het er soms bij, maar het is echt mijn allerergste nachtmerrie, zoals voor ieder van ons denk ik.
Tsjee, Sterre, ik wens je sterkte, wat moeilijk!!! Helemaal naar België. Wel verstandig om haar hier groep 8 af te laten maken, het gaat je echt niet in de koude kleren zitten denk ik… pff. Speelt dat al langer? En hoe bespreek je dit? Wel fijn dat je een goed gesprek met je ex had.
Thom is vanochtend naar de psz geweest, Ik was gisteren nog enorm stoer en koel volgens mijn man er over, ik zag alleen maar leukleuk voor Thom en spelen met andere kids enzo. Maar toen ik eenmaal weg moest kreeg ik toch wel een brok in mijn keel en toen ik weer thuis was en zijn eerste werkje in handen had :inlove: :inlove: :inlove: een paar uitgeknipte handschoentjes met een plakwerkje er op, om te smelten echt waar kwamen de tranen. Wat je zegt Lua, ineens is het dan niet meer alleen maar mijn kleine mannetje.
Volgens de juf was hij niet alleen maar heel lief geweest (HOEZO NIET???) maar was het een mannetje met een eigen wil, hij moet alles natuurlijk nog leren. SPullen afpakken enzo, en dan boos worden omdat dat niet mag, nog niet aan tafel eten… nou ja, je kent het wel.
Hij was blij om weer naar huis te gaan met me, vond het duidelijk enorm indrukwekkend. Hij ligt nu bij te komen in bed, maar volgens mij ligt hij niet te slapen!..(is meestal zo na zoiets indrukwekkends)
Femke, tsjee jij zult geschrokken zijn zeg, fijn dat je overal snel terecht kon en dat je je nog redelijk voelt. Ik vind het ook een beetje vreemd dat jullie kleine over al zo’n korte tijd al zou kunnen komen, hoewel ik me goed voor kan stellen dat jij dat wel wilt, een groot kind baren lijkt me ook niet wat. Maar hoe zit het inderdaad met de ontwikkeling? Volgens mij vroeg Vicky zich dat ook al af. Ben benieuwd!
Dag lieve meiden, tot later weer :-*
Vicky,
Zeg ook niet dat het nu moet gebeuren, ik zeg gewoon dat het mij prettig lijkt als het over 4 / 5 weken wel mag gebeuren. Immers ben ik dan volgens mij eigen berekening en die van de VK toch al 37 / 38 weken, vind dat dan al prachtig genoeg !
De VK houdt de groei juist daarom in de gaten, ze wilden nog even afwachten met de 36 weken echo en ze zeiden ook, als het aangeeft dat de kleine dat idd best erg zwaar is, dan willen ze het juist wel laten halen ! Dus het ligt niet aan de VK, maar de ziekenhuis is degene die moet beslissen omdat ze moeten inleiden etc. En die moet er mee accoord gaan.
Dus nu hoeft het ook nog niet, moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken, zeker omdat ik nauwelijks kan zitten / liggen van mijn zeer pijnlijke stuit.
Maar ik wil er alleen niet te lang mee rondlopen, dat is het enige, vind gewoon vanaf 37 weken prachtig !
PS. maar de longentjes is gewoon inderdaad afwachten, het ontwikkelt ook verschillend, maar volgens mij is de rest van de organen wel die meegroeit qua de gewicht en lengte van de baby, dat is wel wat ik begrepen heb.
Femke, ik had het hierover:
Dus ik wil hier zeker even met de VK over hebben, persoonlijk. Want de kleine hoeft nu nog niet te komen, maar over een week of 3 / 4 zou erg fijn zijn. Dan ben ik dus volgens mij eigen berekening 36 / 37 en volgens de echo (als niet hard groeit nog) 40 / 41.
36 weken is natuurlijk nog een heel verschil met 38 weken... Met 38 weken heb je misschien wel kans dat ze willen inleiden, vragen kan geen kwaad toch :wink:
Op de neonatologie toendertijd zeiden ze tegen mij dat gewicht en lengte niets van doen hebben met ontwikkeling. Dingen zoals longetjes, zuigreflex en meer komen gewoon rond een bepaalde tijd, onafhankelijk van het gewicht :think:
Maggie: Bloedverlies?? Ik heb dat niet gehad, ja vorige maand, maar niet deze maand. Denk verkeerd gelezen Maareh loop je weer ergens anders stage?? Je kleine man word zo te lezen groot, naar de psz wat leuk :inlove:
Fem: Meis, had al met je gesmst en gebeld, vind echt heel sneu voor je dat je alweer gevallen bent. hoop ook echt dat je er snel minder last van hebt. Lijkt me geen pretje gekneusd stuitje. Het zit je niet mee deze zwangerschap he :hug:’. hoop dat kindje over week of 5 a 6 denkt laat ik er maar eens uitkomen. Snap dat je je zorgen maakt over de grote.
Lua: Das wel apart dat je zelfde tijd wakker werd, als dat je moeder onder narcode ging. Je onderbewust zijn de he’. Spannend van die vriendin
Vicky: Wat heerlijk om te zien die kleine jonge. Hij gaat wel lekker met de billen bloot :inlove:
Kiddo: Dat zal ook echt iets voor mij zijn, mijn badpak vergeten. 1 uur s’nachts wakker worden en willen spelen, ow wat iritant. Hoop dat ze snel weer door slaapt. Veel plezier dit weekend
Serre: Diike knuffel van mij :hug:. heb ook gereageerd bij de wannabe mama’s.
Mijn mannetje is vandaag thuis met een pees kapsel ontsteking. Heb hem 2 dagen niet gezien, doordat ik moest werken s’svonds en hij dan al slaapt als ik thuis komt. Maakt hij me vanmorgen wakker, vertelt die dat hij dus al vanaf maandag een bult op zijn pols had zitten, die pijnlijk was, dik, hard, rood en warm was. Enne gewoon door werken he’niet even naar huisarts. Mannen :doh:. Dacht laat ik nu dan toch maar naar dokter gaan. Maar nu is hij dus thuis, vind vervelend dat hij niet kan werken, maar aan de andere kant ook wel gezellig.
Tot later :-*
Vicky,
Gelukkig begrijp je het wel …
Sorry dames dat ik vandaag verder niet echt op jullie reageer, beloof dat ik het snel goed maak :-*
Ben vandaag gewoon een beetje boos op mezelf, omdat het mij weer moest overkomen. Ergens heeft het toch wel iets moois mee gebracht, ik mocht de hartslagje horen en een echo krijgen, maar toch. Deze pijn wens ik niemand. Ik heb vandaag al 4 para’s gehad, normaal doe ik dat niet gauw. Maar helaas is de pijn niet minder.
Lopen gaat juist goed, maar te lang lopen wordt ook zwaar met zo een giga buikje
Dus ja, valt ook niet mee … dus was gewoon even boos, heb ook bijna de hele ochtend / middag gehuild en nu … heb ik gewoon geen traantjes meer.
Wel heb ik de VK gesproken. Als ik de 36 weken echo krijg (29 januari) dan krijg ik ook een gesprek met de gynaecoloog. Dus was toch fijn, gewoon mijn hartje daar luchten, ook al bereik ik misschien niet veel, toch zou het fijn zijn als ze bijv. zeggen : laat moeder natuur eerst haar werk doen, is er over 2 weken niks gebeurd, dan helpen we jou een beetje… (ik noem even iets), dan ben ik al gerustgesteld. Wil gewoon een beetje weten wat ik kan verwachten.
Zo, ga zo eten, ben bij ouders, lekker andijviestampot eten :drool:
Heeeeee wat is het rustig hier :think:
Allemaal druk?
Wij hadden eigenlijk een verjaardag vanmiddag, maar de jarige was ziek, goh wat heerst dat he, zoveel mensen met griep!
Jammer, maar wel fijn dat ik dan thuis wat meer kan doen, ik had zoveel was, niet normaal meer. Ik doe altijd in het weekend de was, en dan op maandag en dinsdag ben ik nog heel actief en doe ik nog wat was tussendoor, en daarna heb ik geen zin meer, waardoor er in het weekend bijna niet doorheen te komen is :roll:
Mijn vriend is de 15e jarig, ik de 24e, dus we vieren het volgende week, de 20e. Dus zien we de meeste familie dan ook.
Femke, gaat het nog een beetje?
Maggie, is je man weer naar z’n werk eigenlijk? En dan savonds nog klussen in het huis? Drukke tijden hoor, gaat het wel voorspoedig?
Vicky nog bedankt voor je uitgebreide pb’s over het belgisch onderwijs!
Het ergste verdriet lijkt vandaag wel over, ik wen al snel aan het idee geloof ik. Het duurt nog een behoorlijke poos, maar ik denk wel dat ze gaat, ze lijkt nu erg vastbesloten. Er moet dan wel nog heel wat geregeld worden voor die tijd
Dinsdag ga ik voor het eerst naar de fertiliteitspoli, dus voorlopg zal ik het druk genoeg hebben met echo’s enzo, ik heb het er graag voor over!
druk… ach wat heet
weinig te melden hier. ja wachten wachten en ik droom alsof ik zwanger ben. In kleur, heel levendig, met de nodige achtervolgingsdromen. al een nacht of vier :? maar durf er maar niet teveel op te hopen.
Sterre het lijkt me wel moeilijk hoor als je dochter naar belgie wil. Woon je zelf ver van de grens?
Femke hoe is het nu? ik hoop dat de pijn minder wordt :hug:
Tammy beterschap voor je man!
Druk met wachten Kiddo, lastig he. Droom jij anders altijd in zwartwit?
Hoe zat het ookalweer met jullie, jullie gingen toch verhuizen?
Ik woon in Almere, niet bepaald dicht bij de belgische grens :?
Hier (eindelijk ) begonnen met de babykamer… zijn nu met t behang bezig… Sydney heeft t net weer ingesmeerd met van dat afweekspul dus ik heb even tijd voor een theetje
Dus ik ga zo weer verder, tot later meiden!
PS: ik duim nog steeds heel hard voor jullie hoor Hoewel de gesprekken tegenwoordig vaak over het alledaagse leven gaan en minder over het zwanger worden dan in het begin, wil ik nog wel even laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk en hoop dat degene die nog niet zwanger zijn het snel mogen worden :-*
fem: :hug:
Sterre: Fijn dat je je iets beter voelt meis. Vind dat je er best nog wel verdrietig over mag zijn. het is niet niks, dus geef het lekker de tijd. Fijn dat je dinsdag al naar de feriliteitsarts kan. Hoop dat ze het probleem vinden en dat je maar snel zwanger bent. Je hebt het volgende week dus weer lekker druk. Gezellig dat jullie je verjaardag samen vieren, doen wij hier ook altijd. Heb je het maar gehad.
Kiddo: Wat moet ik me daarbij voorstellen die dromen?? Droom je heel anders als jij zwanger bent??
Vicky: wat leuk dat jullie bezig zijn met de kinderkamer, dat lijkt me echt fantastich om te doen. Je hebt het wel lang vol gehouden om er nog niet aan te beginnen. Denk dat als ik zwanger ben, al heel snel ga neuzen naar kamers en best snel een beginnetje eraan ga maken. Vind heel lief dat je zo aan ons denkt :-. Voor ons komt de tijd vast en zeker nog wel.
Hier gaat het goed, heb eigenlijk niet heel veel bijzonders te melden. Met mijn vriend gaat het stukken beter, heeft er minder last van, al zit de bult er nog wel. Eigenlijk zou hij nog even niet moeten gaan werken, omdat hij het dan weer erger kan maken, maar ja hou hem niet tegen.
Voor mij is het ook weer spannend, heb volgende week mijn NOD.
Vanaf de eisprong was mijn temp 36,7, nu alweer 2 dagen 36,8, hoop dat het hoog blijft en niet meer daalt. Moet zeggen dat ik er niet op durf te hopen, ga er gewoon vanuit dat ik ongesteld wordt. Al vind ik het wel heel spannend.
Tot later weer dames :-
Hoi!
ja ik herinner me van toen ik zwanger was dat ik heel heftig droomde. Ik droom bijna altijd in kleur maar normaal gezien herinner ik me de dromen niet. Nu wél en dan ook dat het dus heel intense kleuren waren. Vaak ook intense onderwerpen. Ik droom dus niet dat ik zwanger ben, maar over van alles en nogwat, regelmatig word ik achtervolgd, dat is een terugkerend thema (minder fijn)
Afijn we zullen zien. Tot nu toe geen tekenen en gewoon verder wachten.
Fijne zondag allemaal!
Denk dat als ik zwanger ben, al heel snel ga neuzen naar kamers en best snel een beginnetje eraan ga maken
Bij Kaylee waren we nu al klaar :lol: Ik heb nu meer het "tijd zat" gevoel haha... Maar goed we zijn begonnen :wink:
Kiddo, herkenbaar die dromen... Ik droom ook heel levendig als ik zwanger ben.
Ik droomde deze week trouwens dat ik lag te slapen (haha), en opeens wakker werd van persweeën en toen "ploep" was mijn zoon er :lol:
Goeiemiddag allemaal,
Eindelijk kom ik maar even op iedereen (zover het lukt) reageren :
Kiddo : :wall: Vergeet je je badpak, niet zo best
Ik ga voortaan altijd van te voren alles inpakken, want ik ben ook zo vergeetachtig ! Wil dus ook niks missen.
Sterre : :hug: :hug: :hug: Lees nu even heel goed over je dochtertje. Lijkt me voor een moeder zo verschrikkelijk pijnlijk als je dochter / zoon zou zeggen : ik wil bij papa wonen. Die woont ook niet bepaald om de hoek. Ik zou gewoon inderdaad zeggen, wacht dat maar af, misschien veranderd ze nog van gedachten. Maar gaat ze wel vaak naar hem ? Want soms is bij iemand wonen heel anders dan ’ op vakantie naar papa’ gaan. Maar toch wel fijn dat je even een goed gesprek met je ex heb kunnen voeren. Maar toch, het lijkt me het ergste … je gunt haar de beste, je wilt haar gelukkig maken, maar je wilt haar ook bij je hebben ! :hug: :-
Alvast heel veel succes dinsdag voordat ik het vergeet te zeggen ! :thumbup:
Maggie : fijn dat Thom het leuk vond op de PSZ !
Vicky : wordt de babykamer al mooi ? Hier is die al klaar, nog een paar kleine aanpassingen en dan is het helemaal goed :inlove:
Tammy : je kan mannen niet tegenhouden. Maar niet alleen mannen zijn eigenwijs, ook vrouwen kunnen dat heel erg. Ik ken je situatie qua bedrijf van je vriend, dus ik snap hem ergens wel weer. Maar hij moet echter wel aan zichzelf even gaan denken, want straks kan hij dat helemaal niet meer doen en dat is erger dan een paar weken even thuis zijn, of zou eventueel half dagen niet haalbaar zijn, zodat het niet meteen 8 / 9 uur overbelast wordt, maar ook zijn rust neemt ?
En ik ga duimen meis dat je ongie mag uitblijven !
Ik heb vanmorgen eens lang geslapen. Ik slaap nog steeds slecht van de pijn. Het is nu niet meer alleen mijn stuitje, mijn bekken spelen ook heel erg parten weer. Het ging op zich rondom mijn schaamstreek beter, had steeds minder las, maar nu
Wordt hier lekker onzeker van, want gister had ik een zeer gerommel gevoel in mijn buik, en ik voelde ineens alles naar beneden zakken, dus ja, ik werd er niet goed van. Want bij Jelle begon het met rugweeen, maar door mijn stuit heb ik zowiezo toch al veel last van mijn rug, dus ja, ik weet niet of ik nog onderscheid kan maken. Eenmaal naar huis (aten bij ouders) en Jelle mocht daar blijven slapen, ging het gelukkig al een stuk beter, maar de steken rondom vagina bleef wel. Dus ben benieuwd !
Maar door de bekkenpijn van onder en stuitje slaap ik niet goed. Remco moest vanmorgen weer werken, dus werd ook even om een uur of 5.15 wakker, daarna voelde ik me hondsberoerd (ook dat nog :wall: ) en uiteindelijk rond 6 sliep ik weer tot 7 (dan smst remco altijd als hij op zijn werk is) en kreeg daarna nog een smstje van tammy ( :- ), toen weer slapen tot 9 uur, even beide terug smsen en ja, was blijkbaar zo moe dat ik weer sliep tot 10 uur. Wel erg lekker, daarna ff ontbijten, weer naar bed. Dit had ik gewoon hard nodig, maar het is zo moeilijk om in bed te liggen, want de pijn gaat ook niet echt weg !
Nu lekker gedoucht, heb een even foto’s op de pc gezet, hier komt eentje van Jelle :
Vond hem gewoon lief, en hier eentje toen hij dus in de box ging zitten, vond het wel interessant ! :
En daarna een buikfoto, even een mooie wilde ik maken, maar het werd een aparte rare, zoek er verder niks achter, maar wilde wel even met jullie meedelen, blijf hem gewoon iets ‘mysterieus vinden’, want de rest van de foto’s is het niet zo te zien meer :
Nou ik ga straks ff naar ouders, remco komt daar straks dan ook heen.
Tot gauw dames :-*
He meiden,
Sterre, ik vind dat je er wel goed mee omgaat. Knap van je dochter ook dat ze al zeker is van haar zaak, maar dat maakt het voor jou niet minder moeilijk natuurlijk. Wil je vertellen waarom ze liever bij haar vader wil wonen, of vind je dat te persoonlijk?? (kan ik me ook goed voorstellen hoor!!)
Kiddo, en Tammy ik :thumbup: voor je (en voor alle andere niet zwangeren onder ons of course!!)
HIHi, Vicky, zou toch wat zijn als de bevalling zo gemakkelijk ging he… sjonge.
Ja manlief is weer aan het werk, net als ik. Het komende half jaar is door mijn studie voor ons nog echt heel druk, maar in de zomervakantie breken betere tijden aan. Niet meer 's avonds naar school, en vooral geen stage. Ik ga deze week de hele week behalve woensdag stage lopen met mijn project, dus dat wordt wel heftig. Aan de ene kant ben ik heel nieuwsgierig hoe dat zal zijn en lijkt het me fijn om dingen met de kids af te kunnen maken, aan de andere kant lijkt het me ook echt SLOPEND!!! Heb gisteren nog wel 1,5 uur slaap ingehaald (is soms echt nodig) maar vandaag is het weer hard aan de bak!!
Vanochtend nog lekker gezwommen met THom is altijd echt een feest hoor!
Nou, ga alles voorbereiden, tot later maar weer,
X MAggie
He FEmke,
Wow mooie foto’s van je ventje en van je buik!!! Lastig hoor dat slapen en ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt van dat gerommel daar beneden, wanneer mag je ook alweer naar de vk??