nou vandaag dus bij de fert.arts. we werden gelukkig meteen geholpen dat was al voor 14.00 uur.
al vond ik de ondezoeken niet echt heel prettig. komt waarschijnlijk gewoon om dat dit de eerst keer zo open en bloot moest en me niet kon ontspannen.
ze kon zien bij de echo dat mijn ei gesprongen is.
nu moet ik terug komen als ik weer ongi ben dan aan ze bekijken hoe de folikol groeit. er komt een zaadtest en samen levingstest. en bloed word onderzocht. natuurlijk hoop ik dat ik dat niet nog heb.
moet zeggen dat ik na de onderzoeken in mij zelf gekeerd was. wat komt er in ene toch veel op je af. omdat ze kweek hadden afgenomen heb ik nu soms wat last van buik krampen. hadden jullie dat ook.
Femke. hoe is het met jou.
Maggie. lijkt me niet fijn zo zonder vaatwasser. maar als je samen met je man in de keuken staat dan heeft dat ook wel wat vind ik.
Tammy. wat leuk zeg je tweede echo. laat je het hiet op het forum zien.
Deborah, fijn dat ze alles gaan onderzoeken! Klinkt een beetje als wat ze met mij van plan waren
Ik vond dat kweekjes afnemen niet zo heel naar, maar het kan best dat je daar wat krampjes van krijgt.
Uitstrijkje is vervelender vond ik :? Dan gaan ze echt een beetje schrapen ofzo :shifty:
Wel goed dat je eisprong geweest is, zit dat alvast goed. Wie weet wordt je helemaal niet ongesteld
Deborah : Nou het klinkt helemaal niet verkeerd, ook al is het open en bloot, je doet er toch wat voor. Ze gaan er nu ook mee aan de slag, dus het is niet verkeerd.
En gefeliciteerd met je nieuwe auto !
Maggie : fijn dat bij jou alles goed gaat, gefeliciteerd met je vaatwasser
Sterre : kan me voorstellen dat je je kids niks verteld, moest toch wel erg lachen om die van je zoon, een goeie :mrgreen:
Lijkt me erg moeilijk zoiets ook moeten ‘geheimhouden’, maar vind het wel erg knap dat het je lukt !
Hier naar de VK geweest, alles was goed.
Brief meekregen over maandag, goeie brief met uitleg aan de gyn qua grootte van de kind. Het is nu ook echt officieel, ik ga bevallen in het ziekenhuis, ze hebben dat liever, dus het is medisch geworden. Vind ik ook goed, was er al een beetje van overtuigd ook dus een ramp is het niet. Wel heb ik vannacht al erg last van mijn onderbuik, vandaag ook nog steeds en het wordt niet minder, douchen helpt ook niet etc. Rug is ook aanwezig qua pijn, heb gewoon een rare zware gevoel in mijn buik etc, maar het moet doorzetten. Dus het is even spannend hier, maar ik verwacht er niks van.
Nou, ik ga er weer vandoor, zo lekker gtst kieken !
:-*
Deborah: Wat fijn dat ze gelijk de onderzoeken in gang hebben gezet. kan me voorstellen dat het even slikken voor je is. Is ook niet niks de MM in.
Fem: Dikke knuffel :hug:
Hier gaat met ups en downs. Ben het misselijk zijn echt zat aan het worden. Ik wil namelijk graag weer aan het werk, alleen dat lukt me echt niet als ik zo misselijk ben. daarbij is het ook niks om de ene dag wel te gaan werken en dan andere af te moeten bellen, omdat ik steeds moet spugen. heb vandaag besloten, om maar een afspraak te maken met de arbo arts. Eens kijken hoe ze er mee omgaan meestal, werk in een stichting en kom je wel vaker tegen natuurlijk. Nou dames kom snel wel weer even buurten
Ik ben er nog wel hoor… ben momenteel weinig op KOK. Voel me zwaar beroerd (moe, misselijk, duizelig, dat soort dingen) en dan ook nog eens die verkoudheid die maar niet over gaat, constante keelpijn en korte nachten… ik ben niet op mijn vrolijkst momenteel
Vandaag ook met Kaylee naar de ka geweest, ze weegt nu 9.4 kg en ka vond het ook wel zorgwekkend worden nou. Niet per sé het gewicht an sich, al is ze natuurlijk veel te licht, maar vooral het feit dat ze in het laatste jaar zo’n beetje niets is aangekomen :? Ze wordt nu weer getest op een paar dingen en we moeten langs de diëtiste met haar… Ben benieuwd wat daar allemaal uitkomt.
Sydneys baas is ook vader geworden van een tweeling… met 26 weken… 14 weken te vroeg dus. Een jongen en een meisje… Hier zijn we dus ook druk bezig met duimen dat de kindjes het mogen overleven en er niets aan over houden Ze waren ook al jaren bezig met zwanger worden, uiteindelijk gelukt via IVF… Ik hoop zo voor ze dat alles goed komt
Over de opmerkingen ivm couveuse en vroeggeboorte… Ik snap nog steeds niet dat iemand zo’n opmerkingen kan maken, maar ik wijt het maar aan onwetendheid. Dus zand erover.
Morgen gaan we de doopsuikers uitkiezen, want aankomende donderdag moet ik weer naar de gyn en ik wil voor die tijd dat soort dingen geregeld hebben. Je weet nooit dat mijn bd niet goed is en ik plat moet :shifty:
Tammy balen dat je zo misselijk bent… Ik hoop dat het ten laatste met de 12 weken een beetje over gaat :hug:
Fijn dat je de 37 weken hebt gehaald Femke :thumbup: Ben benieuwd wat het plan van aanpak wordt.
Hoe meten ze dat eigenlijk, de grootte van een baby? In gewicht dan bedoel ik… Want je hoort toch best vaak dat ze er helemaal naast zitten :think: (bij mijn ex zeiden ze toen ook dat het een hele zware knul zou worden, al 4.5 kg bij 38 weken… Ze is uiteindelijk bevallen met 41 weken van een jongetje van 3.6 kg :eh: ). Niet dat ik zeg dat ze er bij jou naast zitten, vroeg me gewoon af hoe ze dat meten… Bij mijn groeiecho hebben ze namelijk alleen omtrek van vanalles gemeten, en de lengte, maar geen gewicht geschat of zo :think:
Ik zag dat Deborah nu bij de fertiliteitsarts loopt… Ik hoop dat het niet meer nodig is meid en dat je nu gewoon niet ongesteld wordt :hug:
Maggie de vaatwasser kapot… Balen he… Moet zeggen dat wij pas een vaatwasser hebben sinds we in dit huis wonen, een jaartje nou. Maar zou m nu al niet meer willen missen :shifty:
Veel verder kon ik niet teruglezen. Als jullie niets van mij horen dan voel ik me dus gewoon nog steeds niet lekker
Ooo Tammy wat een lieve echo… nog echt zo’n klein wurmpje he :inlove:
Vicky fijn dat je weer even gebuurt hebt. Dikke knuffel :hug:. Hoop dat alles snel wat beter gaat bij jullie
Hoi dames,
Ben ik ff kort, ga zo proberen ff naar de stad te gaan, heb echt wat kleren nodig, niet zo veel, een mooie trui / vest.
Gister weer weeetjes gehad, maar zette weer niet door :evil:
Ik heb vanmorgen dus ook ff een giga potje gehuild, want begin het nu toch een beetje ERG zat te worden !
Wel geniet ik van de heerlijke weer :inlove:
Vicky : leuk dat je er weer bent meis !
Terug komen op je vraag, bij mij meten ze de hoofd (want de kleine ligt helemaal vast in mijn bekken), de beentje, de buik en daardoor geeft de echo apparaat al aan wat het ongeveer wordt. Wel is het zo dat ze er vaak naast kunnen zitten zoals je zelf zegt, maar bij Jelle hadden ze geschat op een gewicht van 7 - 8 pond, het werd zelfs 9 pond :shock:
(nou Remco moest natuurlijk flink lachen toen ze zeiden hoeveel Jelle woog bij zijn geboorte, want wij wisten dat het groter zou worden dan dat ze zeiden :mrgreen: )
Laatste tijd hoor ik ook wel vaker over dat sommige over tijd lopen en toch een gewicht baren tussen 3500 / 4000 gram, vind ik echt wel een mooie. Maar bij mij was de gemiddelde al geschat op 3200 gram met nog geen 36 weken.
Het is afwachten wat ze doen, maandag hoor ik wel meer. Hoop echter dat de natuur gewoon zijn best doen en gewoon dat laten gaan, maar ik ga het echt niet redden met 40 weken … want de echo geeft dus aan (de laatste 2 echo’s al) dat ik dus eigenlijk ‘4 weken verder loop qua de gewicht en lengte van de kleine’, dus eigenlijk ben ik nu dus al ruim 41 weken … maar daar mogen we niet op letten, maar eerlijk gezegd voel ik me wel zo :oops:
Veel sterkte met alle kwaaltjes die je nu hebt :hug:
Van Kaylee minder, ik hoop toch dat jullie er samen uit komen. Dat de dietist iets ontdekt of dat je het beter zo of zo kan aanpakken.
Nou ik ga er vandoor, zo ff lekker douchen en genieten van 't weertje !
Goedemorgen Dames!
Het is prachtig weer en ik heb de gordijnen dicht, anders kon ik de tv niet zien :roll:
Als ik straks gedouched heb ga ik het zonnescherm maar eens laten zakken en wie weet ook nog het raam lappen.
Ik ben zomaar aardig actief al deze morgen :dance: Gisteren had ik echt helemaal nergens puf voor, jakkes.
Femke, nog de stad in geweest? Rommelt het nog vrolijk verder bij je? Duurt lang hoor, het zal nu toch wel niet lang meer duren?
Sterkte :hug:
Tammy, hoe is het nu met de misselijkheid? Hoe laat ga je morgen naar de arbo arts?
Vicky, dat is wel schrikken dat ook de ka bezorgd is om Kaylee :hug: Dus ze eet wel goed, maar komt niet voldoende aan? Wat is nu de eerste stap?
Hoe is het met de tweeling van Sydneys baas? Erg vroeg geboren he…vanaf wanneer zijn baby’s eigenlijk ookalweer levensvatbaar?
Houden ze jou eigenlijk ook goed in de gaten? Zeker nu je je zo naar voelt…sterkte ermee :hug:
Maggie, trekken jullie het nog een beetje?
Deborah, al een beetje bijgekomen van de onderzoeken? Heb je de nieuwe auto eigenlijk al?
help het weekend is alweer bijna om.
natuurlijk was het weer eens veel te kort.
gister druk bezig geweest met het schoon maken van de auto. we hebben daarna foto’s gemaakt zodat we het op marktplaats konden zetten. sinds dien word ik ontzettend vaak gebeld. om gek van te worden. iedereen die wild de auto maar hebben voor een prikkie, en dat terwijl hij vergeleken de andere auto’s goedkoop word aan geboden.
Vandaag hebben vroeg schoon gemaakt. daarna zijn we even naar de stad gegaan. ons missie was een winterjas zoeken. heb nu namelijk aan bijde kanten schuren in mijn jas. al met al het is niet geworden. tja wat wil je met al die zomer kleding al in de rekken.
Daarna zijn wij naar die vriendin gegaan die net is bevallen. kindje is nu een week oud en lijkt nu al weer groter.
Wat een heerlijke kereltjes heeft ze toch. we zijn daar spontaan blijven eten. wel gezellig zo’n dagje.
Tammy. wat geweldig die echo. wat een klein wurpje.
Vicky. wat erg zeg dat de tweeling van sidney’s baas zo vroeg geboren zijn. hopelijk blijft alles goed gaan met ze.
Femke 37 weken en nog steeds druk in de weer. heb je nog leuke kleding kunnen vinden in de stad.
Sterre. ook al zo lekker in de weer. zal vast wel door al dat lente weer komen
Van de onderzoeken ben ik inmiddels weer bij gekomen. en verder hoop ik dat ik het net zoals jouw zal doen. lekker zwanger zijn en geen onderzoeken meer hoeven te doen.
Zal fijn zijn.
verder heb ik nog niks vernomen van mijn nieuwe auto maar ik hoop dat ik deze week zal krijgen.
ik ga maar eens naar mijn bed toen. ben de laaste week constant voor 7.00 klaar wakker en slaap ontzettend slecht. en dat terwijl ik een echte slaapkop ben. word af en toe dan ook gek van me zelf.
weltrusten iedereen.
Hier vanmorgen de echo gehad en het was ceht duidelijk gegroeid. Het hartje zagen we ook gelijk weer, vond gek genoeg dit keer wel heel spannend.
Schrok eerst histantie wel even toen ze de meting ging doen, want was 7 weken, terwijl vorige echo zo netjes klopte. Deed ze hem nog een keer kwam er 7 weken en 2 dagen uit. Hoefde me geen zorgen te maken gebeurt best vaak in het begin dat paar daagjes schilt. Het is dan nog zo klein en ze moeten het echt super precies doen, dus echt de langst kant pakken. Ze hebben me wel gerust kunnen stellen gelukkig. Over 2 weken heb ik weer een echo.
Donderdag heb ik de intake bij de verloskundige ben echt heel erg benieuwd.
Met de misselijkheid gaat het hier de laatste dagen stukken beter. Geef nog heel weinig over en er zijn meer momenten misselijk vrij, dan misselijk. Heb zowaar vandaag meer gegeten dan andere dagen. Hoop dat zo blijft, maar ga er niet vanuit, dan kan het ook niet tegen vallen.
Kom snel weer even langs
Femke nog niets???
Oja, goedemiddag
Wij hebben vanmorgen de eerste echo gehad, oh oh oh wat was ik zenuwachtig! De arts zag het aan me en zei we gaan meteen kijken, ik zie dat je niet meer kunt wachten
Ik zag eigenlijk direct iets knipperen, wat een opluchting! Hij heeft het uitgebreid bekeken en verteld wat wat was, heel leuk.
Ik voel zo weinig, dat maakt me heel onzeker. Ok, ik heb veel honger en nergens trek in, maar vandaag zit m’n broek een stuk minder strak dan gister :shifty:
Bij thuiskomst waren de kinderen ook net thuis en hebben we ze het verteld. Vooral mijn dochter was laaiend enthousiast, en schreeuwde ‘ja, mama is zwanger!’ Op school ging ze het meteen aan een paar meiden vertellen en de juf kwam me ook al feliciteren, zo lief.
Mijn zoon zei ‘mama, je gaat wel dik worden dan hoor!’
Daarna werd ik gebeld door m’n oudste schoonzus, die was ook al zo blij, dat doet me erg goed, dat soort reacties!
Maar waarom heb ik mijn eigen zussen dan nog niet durven bellen?
Ik moet er even doorheen denk ik, dus ik ben van plan er vanavond 1 (van de 3) te bellen.
Mijn moeder is op wintersport en heeft geen mobiel en ze zou zich doodschrikken als ik naar het hotel ofzo zou bellen, dus dat doe ik maar niet, zaterdag komt ze weer thuis.
Tamara, ik denk niet dat je hoeft te schrikken als een echo een paar dagen afwijkt, de een meet het misschien net iets nauwkeuriger dan een ander, en die verschillen zijn ook best minimaal, wat is nou 2 dagen?
Zoals je zelf al schreef, toen ze het nog een keer deed kwamen er meteen 2 dagen bij. Hoe groot was ie bij jou nu?
Deborah al een serieus bod gehad op de auto? Ik had eigenlijk gehoopt om ook nog een andere winterjas te vinden, maar het is inderdaad denk ik al te laat, de uitverkoop is ook al voorbij toch? Mijn winterjas kan eigenlijk niet meer, hij slijt op m’n kont door het fietsen, en ik ben wel weer eens toe aan iets anders. Nou ja, volgend jaar maar weer.
Zomerjas heb ik ook niet, ik mag wel op zoek gaan naar een flinke wijde 8)
Femke nog kleren gekocht eigenlijk?
Vicky, trek je het nog een beetje?
Maggie, hoe is het met het huis? Ben je al in groep 4 begonnen eigenlijk?
He dames,
Wat een belevenissen hier weer allemaal. Vicky fijn dat je er weer bent, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om Kaylee. Ben benieuwd wat de verdere stappen zullen zijn. Ik hoop dat het allemaal meevalt. En hoe is het met de tweeling van de baas van Sydney?
Femke, al nieuws?? (vast niet, dan hadden we het vaaast wel gehoord!!!)
Sterre, gefeliciteerd met je mooie echo, wow, geniet er van. Leuk dat je kids het nu ook weten, heerlijk toch!!
Tammy, fijn dat je misselijkheid weer over is en dat het goed gaat. Je wordt strikt in de gaten gehouden, das wel een geruststellend idee toch?
Hier alles mega mega druk. gisteren keuken geplaatst, ziet er super uit, als ik ooit weer tijd heb zal ik wat foto’s op hyves zetten.
Verder vandaag begin gemaakt met de vloeren boven en op de trappen, nog niet kunnen zien ivm werk.
Maar wat een geren en gevlieg de laatste tijd zeg… pfff. Al welgeteld 1 doosje in weten te pakken, dus dit weekend weer flink aan de slag. Moet nog zoooveel doen. Gelukkig kunnen we veel in het huis laten zoals het is, omdat de nieuwe bewoonster veel over wil nemen. Scheelt enorm.
De tentamens van vorige week heb ik helaas net neit gehaald, allebei een 5, maar ja, had dan ook niets er aan gedaan.
Groep 4 is heeel leuk, gezellige sociale klas, gaat super worden!! Het uitproberen van die kids blijf ik lastig vinden, tot hoever kan ik bij deze juf gaan??
Nou ga snel weer, manlief wil ergens ook nog aandacht vanavond! Ohja, afgelopen weekend is de eerste redelijk serieuse poging gewaagd voor een beebje (helemaal misgemikt hoor, maar dat kan ik manlief niet kwalijk nemen, we gaan er dus voor!!! Jippie!!!)
Doei!!
Maggie
@Maggie wrote:
Ohja, afgelopen weekend is de eerste redelijk serieuse poging gewaagd voor een beebje (helemaal misgemikt hoor, maar dat kan ik manlief niet kwalijk nemen, we gaan er dus voor!!! Jippie!!!)
Doei!!
Maggie
Hoera!!! Spannend hoor, en ook leuk, aan de klus :inlove:
Wil ik weten wat je bedoelt met helemaal misgemikt? :think: :shifty:
hoi dames.
vandaag druk bezig geweest met de verkoop van mijn auto.
vanmorgen is er iemand langs geweest om een proef ritje te maken. en degene wilde het gelijk kopen. hij bood minder dan we wilde hebben maar uit eindelijk zijn we tot een mooi compromis gekomen.
as zaterdag komt hij de auto halen. maar ik kan pas echt zeggen dat asl alles op zijn naam staat en ik het geld in mijn handen heb.
ik weet nu heel zeker dat dingen verkopen op marktplaats niet mijn ding is.
morgen heb ik dan eindelijk mijn nieuwe auto op halen. daar ben ik blij om.
Sterre. een kloppend hartje gezien. gefeliciteerd. nu heb je eindelijk een bevestiging dathet toch goed gaat. en wat hebben je kinderen leuk gereageerd. ja nu komt hun wens ook in vervulling.
Tammy fijn dat je niet meer zo misselijk bent. hopelijk blijft dat nu zo.
Femke. is er al nieuws.
Vicky hoe is het met jou.
Maggie. leuk dat jullie nu ook echt voor een beeb gaan. maar hoe bedoel je mis geschoten dan.
nou verder niks te melden. ga zo even de stad in . ga poging 2 wagen voor een nieuwe jas.
He ladies, nou misgemikt in de zin dat het helemaal niet mijn spannende tijd van de maand was zeg maar, maar goed, dit weekend nieuwe ronde nieuwe kansen, dus dan hopelijk in 1 keer raak… (het zou toch wat zijn…)Ben verder met een verrassingspakket bezig voor die vriendin die nu dus geëmigreerd is naar Australië. Heb al pakjes hagelslag enzo, kleine klompjes in de vorm van een magneet, boekje van NL. ontbijtkoek, nog meer leuke suggesties??
Deborah, gefeli met je auto, maar kan me je terughoudendheid wel voorstellen ja. Hopen dat het goed afloopt!!! Hebben jullie de nieuwe auto al of moet je daar nog even op wachten? Ik nog 1 week dan heb ik 'm!!
Dag lieve meiden, ;-X Maggie
Maggie, drop, oliebollenmix?
Aha, zo misgemikt, ik ging me al van alles in m’n hoofd halen :mrgreen:
Lekker Deborah, als de auto straks op naam van de koper staat, is voor jou weer een zorg minder :thumbup:
Oh Maggie ook een nieuwe auto, dat is waar ook! Lekker!
Maggie : wat een leuke idee zeg voor je vriendin die nu in Australie woont, zo kan ze ook nog genieten van de Hollandse dingen. Ik ben benieuwd hoe ze reageert als ze hem ontvangt (laat je dat wel even weten) ?
Nog een paar dagen en dan heb je je auto :dance:
Sterre : geweldig goed te horen dat je echo ook goed was en je reactie van je kinderen is ook super, vooral van je dochtertje :thumbup:
Deborah : dat is vaak nadeel als je je telefoonnummer mee vermeld, dan heb je van die giga stomme verkopers. Ik doe het eigenlijk nooit, ons auto staat ook al een tijdje te koop, vlottert niet zo, we geven niet op.
Tammy : :hug: :-*
Hier gaat het nog steeds met ups en downs, wel vandaag de 38 weken bereikt. En gezien na de vorige ziekenhuisdagje, vind ik het best een record, ook al ben ik blij met de 38 weken nu, ik ben het toch helemaal ff zat :oops:
Gister begon het weer, flinke weeen, waren prima te doen en wist, het moet erger worden, maar nee zette weer niet door. Wel heel goed geslapen, 1x wakker geweest, af en toe klagen over rug en buikpijn. Nu heb ik weer erg last van lage rugpijn, maar weet dat het een stukkie erger moet worden. We wachten af. Ik heb bijna nergens hoop meer in wanneer het door zal gaan zetten :roll:
Maandag waren we ook naar ziekenhuis geweest, inleiden doen ze niet, had ook wel verwacht, pas rond vanaf 40 weken willen ze wel iets gaan doen. Kleine deed het weer goed, werd al geschat op 7,5 pond :shock: dus je snapt wel dat het nu wel mag gebeuren. Wel is het zeker dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, met behulp van mijn eigen VK. En als ik dan aan de infuus moet of wat dan ook, dan wordt het overgenomen door een verloskunde daar.
Eergister well erg bovenrugpijn gehad, dat ik 2 para's genomen had, had er al een paar dagen last van en was het meer dan zat.
Ja, ben nog geslaagd met inkopen doen, heb 3 truitjes gekocht. Ben er blij mee, nu wil ik naar de kapper, maar wacht nog even tot na de bevalling.
Zou gaaf zijn als de kleine zich vandaag laat zien :inlove:
Een huwelijkskindje en een valentijnskindje :inlove:
Maar zal wel :roll:
Hoe is het met de rest ? :-*
Zo even een kleine update :
Heb een controle gehad bij de VK, als er volgende week nog niks gebeurd is, dan wordt ik gestript. Gaan ze in elke geval proberen.
Ben toch blij dat het een stapje verder is …
Ook een update namens Tamara :
Zoals jullie weten kan ze bijna niks binnenhouden, ze is erg misselijk.
Vandaag had ze een controle bij de VK en ze werd doorgestuurd naar het ziekenhuis om opgenomen te worden. Kans op uitdroging bestond, dat ze willen dat ze aan de infuus gelegd wordt. Ook een mindere dus, maar wel even het beste, want als jullie eens haar smstjes lazen die ik van haar kreeg hoe vaak ze boven de pot hangt, dan was het niet leuk meer.
Joh, ik dacht dat het de afgelopen dagen wel wat beter ging met Tamara, wat erg zeg Enig idee hoe lang ze moet blijven?
Wens haar maar sterkte, ik zal het ook even doorgeven bij de sept.mama’s…