APRIL 2006 stoppers

Dat had ik eigenlijk ook… er is al een heel gesprek op gang en dan val je daar een beetje middenin. Dat sullen andere mensen straks vast ook bij ons hebben



Kan ik je lijstje eigenlijk zelf updaten Simba? Ik zou alleen niet weten hoe…



O ja, Schagen :slight_smile:

ZZZZullen !!! Nou ja, stom schrijffoutje…

Hai Mex,



Zo…Schagen…das in de buurt joh!



Ik kan alleen het lijstje aanpassen (helaas)…



Kort berichtje…ik moet er weer vandoor…



Ciao ciao

Ik snap even niets van m’n lichaam en andersom net zo denk ik… 't lijf kan het ook niet meer volgen :think: Ben ik net tot zondag ongi geweest, begint het vandaag weer… Geloof dat ik nog erg moet wennen aan leven zonder anticonceptie. Dus geen idee meer hoe het er voor staat met m’n cyclus. Kzie wel weer wat er gaat gebeuren…

Ha die Mex,



Maar ben je nu dan erg ongesteld? of een klein beetje? Hoe lang heb je de pil geslikt?



Ik ben er al een jaar of 6 vanaf…was destijds echt pilmoe… Maar ik weet nog goed…de eerste menstruatie… ik lag te zweten van de pijn de eerste dag… wat een toestand… M’n cyclus is daarna (ben hem pas 3 jaar terug echt in de gaten gaan houden) altijd wisselend geweest, tussen de 27 en 34 dagen. Na de bevalling van Vale, na 3 maanden borstvoeding, kreeg ik een cyclus van 28 dagen… en zelfs geen PMS meer, waar ik voorheen ontzettende last van had. Afgelopen maand heb ik wel weer een beetje last van PMS gehad… maar dat stemt me op zich wel goed…dat had ik namelijk ook toen ik voordat ik van Vale zwanger werd…en zat ik voor mijn gevoel goed in de hormonen :think:



Laterz

@poeizie wrote:

hihihi ach het deed eigenlijk niet zo’n pijn

het was ook zo gepiept, beetje het gevoel als een ongi kramp meer niet



toen ie ingebracht werd ging ik wel bijna van me stokkie

en toen was ik ongesteld en ik had ook medicatie gehad zodat het zou verdoven kuch NOT



had ook een geweldige gyn ahum

zegt ie als het echt niet meer gaat moet je het zeggen hoor dan doen we het maar niet.

dus ze zaten op een gegeven moment zo te pielen dat ik me gewoon helemaal in paniek voelde raken en zei van stop alsjebliefd!

zegt ie geitebreier van ja nu zet ik door hoor want anders heb je straks geen anticonseptie


Wat 'n budhead zeg... Jeetje...
Dat vind ik wel 't meest onpersoonlijke wat je kan doen, terwijl je met je snufferd op zo'n "rare" plek hangt :P
:snooty:

Mss maak ik dan toch maar 'n afspraak, ook al ben ik niet ongesteld. Ik dacht (hoopte) dat 't deze week zou komen, maar er is nog niets. En om 't niet 'op te laten vallen' op m'n werk, wilde ik er 'n dagje voor vrij plannen. Maar ja, dat is niet zo heel makkelijk he, dat plannen. Mss dan toch maar volg. woensdag vrij nemen en dan gaan, ongesteld of niet...

@Simba wrote:

Kaatje...ik heb mezelf maar tot april stopper gebombardeerd omdat de februari/maart stoppers een groep is die alweer een tijdje bij elkaar is....en het kan dan iets lastiger zijn om te aarden....


Hmm... :think:
Daar zit wel wat in, wat je zegt!
Moet ook zeggen dat ik me wel 'n beetje "buiten de boord" voel vallen, omdat ik nog niet helemaal gestopt ben.
Heb hier haast meer gekletst dan daar... :oops:

Ik ga nog gauw even kijken of ik de stand van PSV-AZ kan kijken... als ik niet te laat ben :oops:

Liefs,
Kaatje

Olah,



Kaatje, dan kom je toch (ook) lekker hier meeschrijven? Het is hier nog een redelijk schone lei duszzzz…



Ik zou het wel gezellig vinden… omdat we hier nu nog maar met z’n 2-en zijn… Als je wil zet ik je erbij op de lijst…



Ik hoor het wel…

Sim

Vind ik ook!! Het zal straks trouwens wel een stuk drukker worden als het April is (gezellig!).



Nou, het bloeden viel uiteindelijk nogal mee. Best wel even buikpijn en een flink ongi-gevoel, maar het is weer voorbij. Heb geen idee meer vanaf wanneer ik nu moet gaan tellen, dus ik wacht wel af wat de NOD nu gaat worden. Heb zo’n beetje 9 jaar de pil geslikt en 2 jaar de Nuvaring gebruikt. Lijkt me ook niet zo gek dat m’n lichaam nu even moet omschakelen.



Hoe is dat trouwens gegaan toen je zwanger was van je dochtertje Sim? Ging dat allemaal een beetje vlot en heb je toen een beetje een prettige zwangerschap gehad?



Ik ga weer aan het werk, later!!

@Kaatjes wrote:

@poeizie wrote:
hihihi ach het deed eigenlijk niet zo’n pijn

het was ook zo gepiept, beetje het gevoel als een ongi kramp meer niet



toen ie ingebracht werd ging ik wel bijna van me stokkie

en toen was ik ongesteld en ik had ook medicatie gehad zodat het zou verdoven kuch NOT



had ook een geweldige gyn ahum

zegt ie als het echt niet meer gaat moet je het zeggen hoor dan doen we het maar niet.

dus ze zaten op een gegeven moment zo te pielen dat ik me gewoon helemaal in paniek voelde raken en zei van stop alsjebliefd!

zegt ie geitebreier van ja nu zet ik door hoor want anders heb je straks geen anticonseptie


Wat 'n budhead zeg... Jeetje...
Dat vind ik wel 't meest onpersoonlijke wat je kan doen, terwijl je met je snufferd op zo'n "rare" plek hangt :P
:snooty:

Mss maak ik dan toch maar 'n afspraak, ook al ben ik niet ongesteld. Ik dacht (hoopte) dat 't deze week zou komen, maar er is nog niets. En om 't niet 'op te laten vallen' op m'n werk, wilde ik er 'n dagje voor vrij plannen. Maar ja, dat is niet zo heel makkelijk he, dat plannen. Mss dan toch maar volg. woensdag vrij nemen en dan gaan, ongesteld of niet...

@Simba wrote:

Kaatje...ik heb mezelf maar tot april stopper gebombardeerd omdat de februari/maart stoppers een groep is die alweer een tijdje bij elkaar is....en het kan dan iets lastiger zijn om te aarden....


Hmm... :think:
Daar zit wel wat in, wat je zegt!
Moet ook zeggen dat ik me wel 'n beetje "buiten de boord" voel vallen, omdat ik nog niet helemaal gestopt ben.
Heb hier haast meer gekletst dan daar... :oops:

Ik ga nog gauw even kijken of ik de stand van PSV-AZ kan kijken... als ik niet te laat ben :oops:

Liefs,
Kaatje


nou daar zat ik ook nog aan te denken he
want sommige meiden worden helemaal niet meer ongesteld als ze een spiraaltje hebben
dus dan is wachten tot je een ons weegt met het eruit halen natuurlijk :wink:

groetjes renate

Dat is het verschil tussen mirena en koperspiraal, Renate. Bij mirena komen er wel hormonen aan te pas en word je niet of nauwelijks ongesteld, bij koperspiraal komen er geen hormonen bij en krijg je redelijk je normale cyclus weer terug.



Weet je nog welke jij had?



Thanx Sim en Mex, ik blijf hier lekker even hangen!

Leuk dat jullie me op 't lijstje willen zetten: ben 24, hoogstwaarschijnlijk heb ik m’n “NOD” op 28 maart en dan gaat ook 't spiraaltje eruit (dus tevens stopdatum, denk ik), en dit is ons 1e kindje.



Nu ga ik heel gauw wat doen. Had een vrije middag om 't huis wat op te ruimen, maar ik zit al bijna 2 uur te forumen enzo… :oops:



Doei,

liefs, Kaat

Dag dames,



Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken. Ik ben nog in twijfel of we in april er weer voor zullen gaan. Pfff, erg vervelend die twijfels, maar als het zo is, dan hoop ik dat ik met jullie mee mag schrijven!

@Kaatjes wrote:

Dat is het verschil tussen mirena en koperspiraal, Renate. Bij mirena komen er wel hormonen aan te pas en word je niet of nauwelijks ongesteld, bij koperspiraal komen er geen hormonen bij en krijg je redelijk je normale cyclus weer terug.



Weet je nog welke jij had?



Thanx Sim en Mex, ik blijf hier lekker even hangen!

Leuk dat jullie me op 't lijstje willen zetten: ben 24, hoogstwaarschijnlijk heb ik m’n “NOD” op 28 maart en dan gaat ook 't spiraaltje eruit (dus tevens stopdatum, denk ik), en dit is ons 1e kindje.



Nu ga ik heel gauw wat doen. Had een vrije middag om 't huis wat op te ruimen, maar ik zit al bijna 2 uur te forumen enzo… :oops:



Doei,

liefs, Kaat




ik had een mirena spiraaltje

maar werd wel gewoon iedere maand ongesteld

de hoeveelheid hormonen is zo minimaal dat het niet helemaal je cyclus beinvloed

maar voor sommige is het inderdaad genoeg om er niet meer ongesteld door te worden

Kaat, WELKOM!! Ik heb je op het lijstje gezet. Ik heb je volgende NOD datum maar even zelf verzonnen….



Mex, ik was na 1 maand proberen al zwanger van Valentina. De eerste drie maanden waren volgens het boekje…misselijk…duizelig…moe…bandenpijn etc. Bij een maand of 5 kreeg ik helaas behoorlijke last van m’n rug en van m’n bekken en ben toen in de ZW terecht gekomen. Verder was het een behoorlijk warme zomer…en voelde me daardoor ook vaak belabberd….het is niet voor niets dat we het nu in de lente wilden gaan proberen… (ik schrok best wel dat ik afgelopen januari weer, onverwacht, zwanger was).



Valentina is 5 dagen na de uitgerekende datum geboren….M’n vliezen braken alleen 3!! dagen ervoor…. Helaas kwam de bevalling niet echt op gang… dus moesten we op en neer naar het ziekenhuis….steeds aan het CTG etc. Twee nachten niet geslapen, want s’nachts had ik wel onregelmatig weeën. Maar toen eindelijk…de derde dag zette het toch door rond 11.00 uur ’s-ochtends en waren we rond een uur of 12.00 weer in het ziekenhuis.

S’middag rond een uur of 6 kreeg ik het eerste inwendige onderzoek (daar wacht men lang mee als je vliezen wél gebroken zijn…maar de weeën niet op gang komen) en toen had ik 6 cm ontsluiting. Men besloot toen om me aan de weeënopwekkers te zetten… Ik heb toen om een ruggeprik gevraagd om nog even een paar uur rust te hebben en kracht te kunnen verzamelen om Vale ter wereld te brengen… Ik was na 3 dagen niet slapen en heen en weer naar het ziekenhuis namelijk gigantisch moe.



Toen nog een tijdje moeten wachten totdat we naar de OK konden… toen ik terugkwam van de OK bleek ik al 8 cm te hebben. Rond een uur of 11 (geloof ik) kreeg ik persdrang en heeft men m’n ruggeprik uitgezet….zodat ik weer wat gevoel terug zou krijgen… Rond half 12 kon ik gaan persen en 9 minuten later zag Valentina het eerste licht.

Al met al best meegevallen (alleen jammer dat m’n vliezen zo vroeg waren gebroken), ik had alleen de dagen er na amper de kracht om op m’n benen te staan…en das best lastig als je je kind wil verzorgen…



Hoop dus dat het de volgende keer 2 dagen korter duurt :lol:



Dat was mijn verhaal…hoop dat jullie nu nog wel durven….



Ojah…gisteravond de eerste echte officiële nieuwe kluspoging ondernomen… spannend!!! (we waren beiden wel doodmoe zo aan het eind van de week…maar goed :think: )



Wij gaan nu even een nieuwe wasmachine uitzoeken…die heeft namelijk na 4 jaar al de geest gegeven… gelukkig hebben we (nou ja…m’n man dus…die kende ik toen nog niet) destijds garantie bijkocht…en mogen we nu gewoon een nieuwe uitzoeken…



Daarna naar m’n beste vriendinnetje…die is vorige week bevallen van haar eerste zoon…



Tot later,

Simba

Thanx Simba, dat je me toevoegd!

Ik verwacht alleen dat ik dinsdag ongesteld ga worden, maar dat weet ik nooit zeker!

Ik heb nogal 'n lange cyclus, 42 dagen is sinds ik 't spiraaltje heb laten plaatsen (ong. half jaar geleden) geen uitzondering!!! Maar ach, daar kan ik echt wel mee leven!



Het moet 'n zware tijd zijn geweest, die 3 dagen “wachten” op Valentina, maar de moeite waard, als ik je avatar zie, wat 'n heerlijke meid!!! Heb je nog meer foto’s? :inlove:

Ik denk dat je alle pijn en moeite vergeet, als je zo’n prachtig wondertje in je handen hebt, niet dan?!

Mij schrik je er niet mee af, maar ik zou ook nooit verloskundige (of die dan achter je bed staat) willen worden… :sick:



Groetjes,

Kaat

Dat je alles vergeet na de bevalling wordt heel mooi weergegeven in een liedje (van Trijntje Oosterhuis) wat ik helemaal heb grijs gedraait (goh wat ouderwets) toen ik van Vale zwanger was…



Als je in m’n ogen kijkt

lijkt de wereld stil te staan.

De wind houdt op met waaien

en bevroren is de maan.

Je bent stralend als de zon,

je bent volmaakt zo naakt en klein,

en de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn.



Ik wist niet dat ik na een blik

zoveel van je houden zou.

Maar ik weet nu al niet eens meer

hoe ik leefde zonder jou.

Voor zoveel wezenlijke dingen

leek ik blind tot dit moment,

en die zijn ineens zo zichtbaar

nu dat jij er bent.



Oh ik hoop dat ik je geven kan

wat jij me geeft,

zolang ik leef.

Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jou zij.

En ik hoop dat je ooit voelen mag

wat ik nu voel,

wat ik bedoel,

wat in woorden niet te vangen is

voor mij.



Wanneer je in m’n armen ligt,

zo tevreden naar me lacht,

lijk ik alles te vergeten dat daarbuiten op mij wacht.

Alle strijd en alle tranen,

alle stille pijn verdwijnt.

En de wereld lijkt voor eventjes normaal te zijn




Ik was een enorme emo-doos toen ik zwanger was…dus ik heb wat tranen gelaten bij dit nummer…



Als ik er vanavond aan toe kom zal ik wat foto’s van Vale plaatsen…



Tot later!



Sim

emo-doos, hihi… ik beken hoor, ik moet wel even slikken als ik dit zo lees.

Weet je hoe het nummer heet? Zal ik hubbie es vragen om 't op te zoeken op internet!!!



Wat was het vandaag toch 'n heerlijk weertje, nietwaar?!

Ben net nog even een halfuurtje met de honden gaan wandelen, wat kunnen ze genieten dan! En ik weer van hun, natuurlijk!!!



Nu ga ik lekker wat hobby’en!

Ben benieuwd, naar de foto’s van Vale, hopelijk kunnen we haar gauw zien :wink:



Groetjes,

Kaat[/i]

Wat een verhaal Sim… Nou ja, als jij na zo’n ervaring het zelf nog een keer aandurft laat ik me nog maar niet afschrikken! Sjee, echt getroffen had je het dus niet, grote kans dus dat het volgende keer meevalt?? Maar wel een prettig idee denk ik dat je toen al zo snel zwanger was en ik januari ook al.



Er is geloof ik van alles aan de hand in m’n buik… ben nog steeds het spoor bijster. Beetje kramp ook nu. Ik geloof dat we deze maand maar gewoon op goed geluk blijven proberen (lol hebben we toch wel) en wie weet joh…



Nog gelukt met de wasmschine?

Haio,



Hierbij ff een foto van 3 maandjes terug… wat recentere moet ik nog even verkleinen.



Kaat, dat nummer heet trouwens “Nu dat jij er bent”



Mex, echt waar, de eerste week nadat Vale geboren was, bleef constant de bevalling in m’n hoofd rondspoken…Ik wilde het NOG EEN KEER meemaken!! Het is zo’n gigantische ervaring! Ik heb verder niet mega veel pijn geleden (vindt ik zelf)…ik moest achteraf wel nog gehecht worden…en m’n placenta wilde er eerst ook niet uit (dus moest bijna weer naar de OK… even een schepje er boven op :slight_smile:)…maar wat je er voor terug krijgt!! WAUWWW.



Als het de volgende keer ook zo loopt, prima dan (maar wel aub zonder die 2 wachtdagen vooraf).



Yep…nieuwe wasmachine uitgezocht…moeten wel iets bijbetalen omdat er natuurlijk een paar jaar zijn afgeschreven…nemen er wel weer 5 jaar garantie op…



Nou… ik ga ff eten maken…



Tot later misschien!

Sim

Wat 'n heerlijk toetje, die meid van je, Sim!!!



Ik kan me er wel iets bij voorstellen, het gevoel van “nog eens meemaken”. Dat wordt overigens ook door veel mensen gezegd, dat je de pijn vergeet!



Wat vervelend, Mex, hopelijk gaat 't gauw weer goed… of… schiet die ‘vent’ van je 'm zomaar raak :stuck_out_tongue:



Ik ben nog in afwachting van m’n :evil: , ik hoop dat ze er gauw aan zitten te komen. Kan 't voor ons ook beginnen, hihi!!



Schoonmoeder kan al haast niet meer wachten (niemand weet iets, overigens), die blijft maar hints geven… :?



Liefs,

Kaat

Hierbij nog een foto van m’n schatje…hier was ze 4,5 maanden oud…



Vandaag weer aan het werk, ik werk 3 dagen p.w. ma., di. en vrijdag.

Is redelijk goed vol te houden. Als er een 2e mag komen dan ga ik een half jaartje 2 dagen p.w. werken…ouderschapsverlof… .



Back to work…

Sim