Heb al 'n antwoord:
http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwangerworden/cyclus_001.htm
'n eitje heeft dus minimaal 8 dagen nodig om te rijpen, dus ik denk dat ik weer voor de gek gehouden word… :?
Nog ff tandjes op elkaar, maandagochtend mag ik weer naar het zkh en zal ik dit 'ns vragen!
liefs,
kaat
Hoi!
Ik kom net kijken op dit forum. Begrijp ik het goed dat iedereen in dit topic in April is gestopt met de pil (of andere vorm van anticoncceptie)?
Dan zit ik hier goed.
als het mag wil ik hier graag meekletsen.
Groetjes, Joos
hilo,
Joos, gezellig kom dr bij!!
Ben ook benieuwd Kaat…hope so dat hij ergens komende week op ‘springen’ staat!!
Verder hier niets bijzonders. Kan niet goed slapen, vandaar dat ik op deze achterlijke tijd achter de compu zit.
Ga dus nog maar ff surfen…
groetzelz,
Marieke
Hai meiden,
Ben ik ook weer is ff…
Marieke wat ontzettend spannend he… Ik voelde een week voor m’n NOD al symptoompjes…emotioneler, pijn in m’n (.)(.) en s’ochtends een vage misselijkheid… Iets minder duidelijk als bij Vale…toen viel ik zo’n beetje achterover van de symptomen…
Wanneer ga je testen? (pff, ik zie nog steeds geen banners…volgens mij heeft het iets met m’n virusscanner te maken ofzo…zie ze op m’n werk namelijk wel…).
Kaatje, het zou vast wel eens een teken kunnen zijn…dat gevoel dat je had… er is echt wel meer tussen hemel en aarde!!
Sinds deze week hebben trouwens een toog tussen de keuken en het eetgedeelte (over de verbouwing gesproken…).
Sabje…volgens mij is je baarmoeder bij je tweede zwangerschap ook veel gevoeliger…
Ik heb gistermiddag de hele middag harde buiken gehad… werd er gewoon akelig/zweterig van… Vandaag blijf ik dan ook een dagje thuis…en breng straks ff m’n urine naar de dokter om te checken of ik niet een stiekume blaasontsteking heb ofzo…just to be on the safe side. Het kan ook komen omdat ik nog steeds teveel doe… woensdagmiddag heb ik de hele achtertuin verlost van het onkruid (was een hele groene bak vol…)…gestofzuigt…gedweilt…was opgehangen…(op een wasrekje waarvoor de strijkplank staat…dus ik moest er overheen hangen)…toen nog de kleine onder de douche gezet… Misschien iets teveel van het goede? Hmz… fietsen wordt ook lastiger… heb ik ook in no time een harde buik en een ontzettend plasgevoel… handig als je daarna in de trein moet… wat stinken die hokkies altijd…behhhh. En ik kan niet te hard fietsen want dan krijg ik kramp in m’n benen… (gossie…)’
Joos welkom!
Ik ga er weer van tussen… ff nog naar m’n bed en straks m’n werk en de dokter bellen.
Doewie xx Sim
Laat ik ook nog is ff een buikfoto plaatsen… (hee…er zitten twee vlekjes op m’n shirt… :? )
Mooie buik Sim! Ik wilde eerst ‘mooi buikje’ typen, maar het is al een echte buik.
Wel om jezelf en de beeb denken hoor! Goed dat je je urine even laat nakijken. Kun je beter voor de zekerheid even doen.
Kaat, spannend allemaal hoor. Ik heb echt geen verstand van het rijpen van eitjes ed. O, ik zie al dat het 8 dagen is. Nee, dan kan het u natuurlijk nog niet. Nou ja, wel super spannend allemaal. Enne…logisch toch dat je er nu zoveel mee bezig bent?
Joos, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen.
Groetjes Tamara
Klinkt gezellig hier!
Simba: Mooie buik zeg!
Afgelopen maand had ik ook allemaal symptomen. Ik had echt het gevoel dat het raak zou zijn. Maar helaas, game over.
Na enkele dagen wat licht bruin verlies zette het dan toch door. :evil:
Overigens gaan wij voor de eerste.
Alle dames die al zwanger zijn:GEFELICITEERD Een voorspoedige zwangerschap, geniet ervan!
De dames die nog niet zwanger zijn: Ik hoop dat het ook bij jullie snel raak zal zijn!
Groetjes!
Joos, welkom hier! Tis hier inderdaad erg gezellig
Heb vandaag wel 4 uur lang kramp in mijn buik gehad, heb zelfs de verloskundige over gebeld. Was ws het groeien van de baarmoeder.
Tis gelukkig weer over.
Joos, leuk dat je erbij komt. Welkom!
En hopelijk breng je wat vruchtbaars mee, we zijn wel aan 'n nieuwe banner toe…
Sim, ook dat kan 'n teken zijn, die toog… het is iig 'n verbintenis :mrgreen:
Ik denk ook wel dat er wat tussen hemel en aarde is, maar of 't zo sterk is… ik weet 't niet, ik durf er amper over te denken. Eigenlijk, theoretisch kan 't niet, want 'n eitje heeft 8 dagen nodig en dan hadden ze 't moeten kunnen zien.
Maar ja, de gyn stond ook met d’r kin op d’r knieen toen ik zei dat ik juist wél elke 6 weken ongesteld werd toen ik 'n koperspiraal had. Dan móest ik echt 'n eisprong hebben gehad, ze vond dat toch raar… wie weet, ben ik wel gewoon helemaal raar :roll:
Als 't dan ook maar positief raar s
Doe je wel rustig aan sim?? Je moet vooral aan jezelf en dat kleine ventje van je denken hoor. Helaas: het onkruid loopt niet weg. je mag gerust wel 'n paar dagen erover doen.
Volgens mij moet jouw hubbie af en toe die peper es uit je reet halen!
Maarreuh: je hebt wel 'n prachtbuik. Ikke is jaloerzzz :inlove:
Is ook zo tamma, ik kan er ook niet omheen hoor. Maar ja, het zou ook gek zijn als je er niet mee bezig zou zijn. Het is nou eenmaal een wondertje waar je naar verlangt (hopen vind ik lichtjes uitgedrukt). Ofniettan??
Sabje, gelukkig is 't over en heb je duidelijkheid over wat 't is.
Kan 't ook door de rust komen, dat 't minder wordt? Dat 't meer wordt doordat je niet goed weet wat de pijn is en je je zorgen maakt? ik heb er geen verstand van hoor, maar ik heb dat met mijn darmen wel. Die spelen erger op als ik mezelf ergens onbewust druk om maak.
Hopelijk komt 't niet terug, al mag ie wel doorgaan met groeien, of niet?
Krijgen we van jou ook 'n buikfotootje te zien??
Ik heb 't idee dat er 'n paar meiden al ff niet geweest zijn. Zijn er nog op vakantie ofzo?!? :roll:
Ohja, Joos: als je op de NOD-lijst wilt, op pagina 1, dan zet je gegevens maar in 'n pb-tje naar mij!
Dan plaats ik je info erbij!
Liefs,
Kaat
PS: nog maar 3 nachtjes slapen, ik ben toch nu wel benieuwder of ze wat ziet of niet… heb namelijk vandaag geen pijnen meer gevoeld!
spannend…
Oja, nog ff voor Joos: mocht iets niet duidelijk zijn dan moet je 't gewoon even vragen (wie-wat-waar-hoe…). We kletsen al 'n tijdje met elkaar, en weten dus elkaars “historie”. Kan me voorstellen dat je soms niet weet hoe en wat, en als je 't niet vraagt dan kom je er ook niet echt in. Dusseuh: gewoon doen hoor!!!
Groetjes :!:
Ben vanochtend terug gekomen van vakantie… het was heerlijk. We hebben nog wel geklusd, dus misschien een made in france kindje???
Gefeliciteerd Sim, een jongen!!!
Hey meiden,
Ik kreeg geen melding meer dus dacht dat jullie stil waren. Maar ik had beter moeten weten. Jullie beppen lekker verder. :lol:
Joos welkom. Vertel eens wat meer over jezelf??
Nou Kaat wat een gedoe weer zeg. Je kunt alleen maar afwachten he. Duim voor je hoor.
Sim, niet te veel doen hoor. Klinkt alsof je dat wel gedaan hebt. :naughty: Deze zwangerschap trouwens ook minder sympthomen, maar die hormonen. pfff die vliegen je om de oren. Heb van de vk vitamine b6 gekregen. Dat is tegen de stemmingswisselingen en geven ze ook aan vrouwen die in een eerdere zwangerschap een depresie hebben gehad. Nou als ik me beter ga voelen wil ik ze altijd wel hebben. Vooral die ene week van de maand.
Wat een buik trouwens!! Ik moet nog steeds een foto maken zal ik straks ff doen. Erg he? Bij de eerste maakte ik iedere maand foto’s en nu moet ik nog beginnen. :oops:
Mariek dat zijn echt geen tijden nee. Misschien een teken??
Ga maar eens douchen. Hubby is met Luke naar een viswinkel dus ik heb het rijk alleen.
Okay meiden, ik zal ook de vorige pagina’s doorspitten. Dan leer ik jullie vast ook wat beter kennen.
Ik ben 29 en woon samen. Eigenlijk wilden we niet aan kinderen beginnen. We zagen het gewoon niet voor ons, een gezinnetje. Maar ongeveer een jaar geleden begon het bij mij toch te kriebelen. Mijn vriend schrok daar vreselijk van. Maar gelukkig is hij ook om.
In april ben ik dus gestopt met de pil en heb al vrij snel weer een normale cyclus. Wel zijn de :evil: maar kort op bezoek, 1 a 2 dagen. Is dit normaal?
Voor de omgeving willen we het nog geheim houden dat we proberen zwanger te worden. Alleen een paar mensen zijn op de hoogte. Eén van hen (mirretje2) wees me op dit forum. Sinds ik haar Thomas in mijn armen heb gehad weet ik het 100% zeker, ik wil ook graag een kleintje.
Nu maar hopen dat het ons gegund is.
Tja, wat kan ik nog meer over mezelf vertellen. Ik werk op een school voor speciaal voortgezet onderwijs. Ik heb 2 honden en 2 katten en euh… mocht je meer willen weten, vragen staat vrij!
De antwoorden op die vragen kan ik pas dinsdag geven, want ik ga er nog even een paar daagjes tussenuit.
groetjes!
Leuk dat je er weer bent Juffie, fijne vakantie gehad? Wat jammer dat het alweer af is… maar wie weet een leuk aandenken? En Marieke, zou het…??
Het wordt inderdaad weer eens tijd voor goed nieuws!!
Joos, welkom! Wat leuk, een April stopper erbij, dat had ik eigenlijk niet meer verwacht. Ik hoop dat je je hier snel thuis zult gaan voelen.
Meiden, nog 6 dagen… :inlove:. Gisteren werd ik helemaal verrast op m’n werk, hadden ze een vrijgezellenfeest voor me georganiseerd! :dance: Echt zooo leuk. Was super, niks geks of zo (4 zwangere vrouwen!), maar erg gezellig wat gedronken en gegeten en ook nog een stapel kadootjes gehad, voel me helemaal verwend! Vriend werd vanochtend vroeg opgehaald. Pff… hele huis stond hier vol mannen, wat heb ik gelachen. Die komt er vast niet zo makkelijk van af als ik!!
En o ja, ben gisteren ook nog bij de vk geweest. Alles weer helemaal goed. Ze moest dit keer wel flink achter het hartje aan; uk was nogal hyper en lastig te pakken te krijgen. Maar tis gelukt; 150 slagen per minuut. Vriend was er nu ook bij, zo geweldig hoe trots die stond te kijken :inlove:
Sim, doe je het rustig aan? Makkelijk gezegd he… heb zelf vanochtend ook weer geshopt tot m’n pootjes me bijna niet meer konden dragen en wil eigenlijk nu ook nog een paar dingen in huis doen… Ben je Vale trouwens al een beetje op de beeb aan het voorbereiden? En hoe gaat dat bij jullie Ilona en Sabje?
Sab, ik heb ook zo onwijs veel pijn in m’n buik gehad. Kon er niet eens meer bezorgd om worden zo vaak. Hoop voor je dat het weer wat beter gaat want fijn is het niet! Hoe gaat het trouwens met je bi en bij de fysio?
Donderdag is de 20 weken echo, zin in! Vrijdag wordt helemaal onze dag (duimen jullie even voor wat zon??) en vanaf zondag lekker 3 weken vakantie!!!
Luke weet wel wat en baby is en roept ook tegen mijn buik baby, maar echt snappen doet hij het nog niet. Hij geeft mijn buik kusjes en aait de beeb. Gister kwam mijn broer en zijn vriend langs met allemaal roze kleertjes. Toen ik aan Luke vroeg voor wie dat was zei hij:“baby”! Zo lief.
Bij Luke heb ik ook erge buikpijn gehad. Zo erg zelfs dat ik dacht dat het mis ging. Ik lag te huilen van de pijn, maar alles is goed gekomen. :thumbup:
Komende week werk ik ipv woensdag de vrijdag, maar dan wel van 8 tot 18.00. Zie ik wel tegen op. We zijn maar met zijn tweetjes, dus even een middag dutje doen zal wel niet lukken.
Ga straks maar weer verder met het kamertje leeg halen. Wat is het daar een bende zeg. :shock:
Mex, wat spannend!! Dus vrijdag is de grote dag?
Met mijn bi gaat het wel, merk wel dat het werk zwaarder word, maar ik wil nog volhouden.
Zijn jullie al begonnen met de babykamer? Ik kan manlief er nog niet toezetten.
Sim, niet te gek doen hoor :naughty:
Juffie, wat leuk dat je een fijne vakantie hebt gehad en nu maar afwachten weer…
Hier nog even een buikfoto van mij.
Dikke :-*
Lo allemaal,
Sabje…jij bent ook behoorlijk aan het groeien joh!! Mooi hoor!!
Rustig aan hoor met je BI, kan je eventueel niet voor een deel van de tijd in de ziektewet?
Over 2 weken wordt bij ons op de de 1e verdieping vinyl gelegd in alle kamers, ik hoop eigenlijk dat voor die tijd de babykamer geschilderd is… de muren zijn kaal…dus verfklaar. Ik heb nu ook sinds een week vinyl op de benedenverdieping…bevalt prima. We hadden eerst een hardhouten vloer…met allemaal kieren/naden… Dit lag er zeker al een jaar of 10 in…(wonen hier sinds juni vorig jaar)het idee vond ik zo smerig…helemaal omdat Vale ook weleens uit vanuit haar kinderstoel midden in een kier heeft overgegeven… Toen de vloer eruit ging zag ik ook overal oude kringen op de ondervloer… behhh (of heb ik dit al eerder verteld?). Deze winter wordt de vloer in onze haard opgestookt…
Vale zegt ook baby tegen m’n buik en geeft kusjes en legt af en toe haar hoofd erop…om vervolgens haar eigen buik of die van pappa aan te wijzen en “baby” te zeggen… tsja.
Vale zit overigens sinds een paar weken in de Nee-fase… af en toe best grappig…maar af en toe ook zeer lastig… Ze begint nu ook 2 woorden (mamma mee, Nina toetje etc.) achter elkaar te zeggen en sommige zinnetjes te zeggen “mamma, wa ben je nouuu”…“pappa , wa doe je nouuu”.
Mex…al aan het aftellen?
Ilona…fotooo??? (van je buik dan he…).
Dawast voor nu,
:-* Sim
hilooo,
vrijdag of zaterdag zal mn NOD zijn. Weet niet of ik het tot die tijd vol kan houden. Kreeg net te horen dat een vriendin net positief heeft getest op dag 25 (dus drie daagjes te vroeg) Hoop zo dat t voor mij ook eind van de week zover mag zijn.
Verder al sinds zondag volledig mn stem kwijt. Kan alleen met moeite fluisteren. Echt mega handig als je n ventje op wilt voeden :?
reageer binnenkort wel weer op jullie verhalen. Vind het nu allemaal ff te spannend
:-*
Marieke
nog geen foto genomen. :oops:
Marieke zit in spanning te wachten hoor. :shifty:
Spannend Marieke!
Hier komen de klusdagen er weer aan (oftwel we zitten er middenin). Van m’n temperatuurcurve snap ik even helemaal niks, dus die schrijf ik wel op, maar kijk er niet echt naar.
Bij ons bij de juli-2005 mama;s heeft gisteren weer iemand een miskraam gehad. Daar word ik zo verdrietig van he. Er zijn er verscheidene van ons clubje die zwanger willen worden, maar het wil maar niet echt lukken.
Ik ben even niet hier langs geweest, omdat we kijkers hebben gehad voor het huis. Ik moest dus als een razende aan het poetsen en opruimen. Ze zijn ook bij onze achterburen wezen kijken en nu is het dus afwachten voor welk huis ze gaan kiezen. Spannend!!!
Groetjes Tamara