Appelsap stopt of laxerend??

Ik drink enorm veel appelsap en ik krijg vaak de opmerking of ik geen last heb van mijn stoelgang. De een zegt echter dat het laxerend werkt en de ander zegt dat het juist stopt.



Wat zijn jullie ervaringen?



Als ik op het werk na afloop van het werk een glas appelsap of druivensap neem, dan red ik het de terug weg niet meer naar huis.

Moet een dik half uur rijden, maar na een kwartier in de auto pruttelt niet alleen de auto meer :lol: :lol: :lol: :lol:



ik kom er dus binnen een half uur van aan de race :lol: :lol:



Ik drink dat dus noooooooooooooooooooooooit meer.



Maar wat voor de een laxerend werkt, kan voor een ander weer stoppend werken.

Hier eten de kinderen namelijk dagelijks een banaan, omdat ze dan beter poepen :roll: :roll:

laxerend, beide kinderen hebben binnen een uur na het drinken van een glas diaree. Nu reageren ze behoorlijk heftig op fruitsappen, een manderijn of peer eten heeft ook dit effect.

laxerend



(net als jus 'd orange)

Zeker laxerend… Kleine man van mij kan er niet tegen… Enkrijgt het ook niet meer

hier ook laxerend bij de oudsten, Mies heeft nergens last van.

Dus ik denk dat het heel persoonlijk is. :wink:

Als ik teveel appelsap drink heb ik daarna gigantische buikpijn.

Kleine man krijgt er ook buikloop van. Het liep eens zo uit zijn luier langs zijn wagen de grond op :sick: :roll: :lol:

net als met banaan, is het eigenlijk ook met appelsap: elk lichaam reageert er anders op.

Voor de een is het laxerend en voor de ander stoppend.

je lichaam regelt dat zelf met deze producten.



(of eigenlijk, met bijna alle producten, dus ook met ontbijtkoek, pruimen, tutti frutti enz.)

Op een dag bracht ik mijn kind naar het kdv met creme-kleurige All stars… Toen ik hem kwam ophalen kreeg ik ze lichtbruin terug… :sick:

Had nog zó tegen de leidsters gezegd dat hij beter geen appelsap/diksap kon drinken. Tja wie niet luisteren wil…

zowel ik als mischa kunnen er niet tegen… laxerend

mn oppaskind krijgt de laatste dagen pakjes appelsap mee (waarom weet ik niet, ze krijgt hier normaal gewoon dr drinken) en dat werkt bij haar ook laxerend. Kon vanmorgen ook weer mn wcpot gaan boenen :sick: Gelukkig is ze wel zindelijk :mrgreen:

laxerend… mij is verteld dat je dit ook niet onverdund aan kleine kinderen mag geven omdat ze anders aan de diarree raken.



maar jouw lichaam is er misschien aan gewend.

zodra Luna appelsap drinkt is ze aan de dunne :wink:

Hier hebben we de ervaring dat appel laxerent werkt…Een beetje kan wel, maar zodra ze teveel appelsap of iets met appel drinken dat krijgen de dames hier beide last van diaree.

Hmm wij drinken alleen diksap appelsap… maar niks van gemerkt eigelijk… maar ook nooit op gelet. Het loopt sowieso niet langs hun broekspijpen dat zou ik wel merken 8) .

Ik krijg er brandend maagzuur van en het slaat bij mij ook op mijn darmen … en daarnaast vind ik het veels te zoet en drink ik het alleen in de zomer fifty fifty met spa rood.



Mijn kids krijgen het ook alleen gemengd met water, want anders blijf ik luiers wisselen :mrgreen: Overigens geldt dit voor alle vruchtensappen hoor. Ik denk zelf dat het eerder van de suiker komt dan van het fruit in het drinken want van een appel hebben we geen last.

@juulke wrote:

Ik denk zelf dat het eerder van de suiker komt dan van het fruit in het drinken want van een appel hebben we geen last.


Fruitsuikers dan bedoel je? Want in diksap en “gewoon” puur sap zitten geen toegevoegde suikers… en het loopt er bij mijn kind letterlijk als water uit na het drinken van een van de 2…

Anne en ik hebben er geen last van, mn partner drinkt het niet dus dat weet ik niet.

hier hebben we er geen van alle last van trouwens. En sophie drinkt het het liefst dee hele dag…