Appelsap stopt of laxerend??

@Affie wrote:

@juulke wrote:
Ik denk zelf dat het eerder van de suiker komt dan van het fruit in het drinken want van een appel hebben we geen last.


Fruitsuikers dan bedoel je? Want in diksap en “gewoon” puur sap zitten geen toegevoegde suikers… en het loopt er bij mijn kind letterlijk als water uit na het drinken van een van de 2…




Dat is ook suiker. In één glas appelsap gaan maar liefst 5 appels. Ik heb het ook wel eens zelf gemaakt van puur appels en dan gaat het ook mis.



Hetzelfde heb ik met (ook vers geperste) sinaasappelsap. Daar gaan ook ca. 5 stuks in een glas. Terwijl ik zonder problemen een sinaasappel kan eten.

Ian reageert hier ook heel heftig op appelsap (diarree dus, en niet zo’n beetje ook :sick: ) Mayra kan het wel drinken maar ook geen liters (maar 1 of 2 pakjes op een dag bij bv een uitje kan zij wel hebben en Ian absoluut niet)



Banaan eten ze hier graag maar dat ‘stopt’ bij allebei. Wel handig als we op vakantie zijn en ze een beetje diarree hebben 8)

Appel(sap) werkt hier ook zeer laxerent. Ze krijgt het dus echt niet anders blijf ik haar douchen. :naughty:

Ik geef Stijn wel eens een glas als hij een paar dagen niet gepoept heeft en moet dan bijna elastiekjes om zijn broekspijpen binden. Laxerend dus. :sick: