Hoe erg ik het ook vind voor hem ik hoop dat hij zijn rust heeft. :kaars:
Maar kantlijn wil ik even geven.
Als dit pietje jan klaasen was geweest. Was het net zo heftig… Maar dan vond iedereen het wel laf.
Ik heb een beetje het gevoel omdat hij een BNN is dat het meer gevoeliger ligt. Sorry kan er niet echt mij vinger op leggen…
Het is gewoon als je het bekijkt ego.
Hij kiest voor zijn rust en van de depressie waar hij van af wilt.
Hij laat zijn vrouw en kinderen achter.
@nachtvliinder wrote:
Hoe erg ik het ook vind voor hem ik hoop dat hij zijn rust heeft. :kaars:
Maar kantlijn wil ik even geven.
Als dit pietje jan klaasen was geweest. Was het net zo heftig… Maar dan vond iedereen het wel laf.
Ik heb een beetje het gevoel omdat hij een BNN is dat het meer gevoeliger ligt. Sorry kan er niet echt mij vinger op leggen…
Het is gewoon als je het bekijkt ego.
Hij kiest voor zijn rust en van de depressie waar hij van af wilt.
Hij laat zijn vrouw en kinderen achter.
nee ik heb dat dus sowieso als ik lees over zelfmoord… hoe diep moet je dan wel niet hebben gezeten!? Hoe bewust is zo’n keuzen nog op het moment dat je het doet?
Persoonlijk denk ik dat op het moment dat je het daadwerkelijk gaat doen helemaal niet meer denkt/kunt denken aan je nabestaanden… ik hoop echt werkelijk nooit in zo’n depressie te komen dat ik geen andere uitweg meer zie als deze… dat ik niet meer kan overzien hoe het verder moet… daarbij dus ook niet kan overzien wat het zal doen met nabestaanden…
Echt ik vind het ontzettend erg voor de nabestaanden, die zullen hier hun hele verdere leven mee verder moeten en dat zou ik ook vinden voor de nabestaanden van pietje jan klaasen, maar ook voor de persoon zelf.
Vreselijk… Ik blijf het moeilijk vinden om te lezen.
Ik vind het absoluut geen lafheid, ik denk dat hij veel hulp moet hebben gehad. Helaas werkt het bij de één wel en bij de ander niet.
Mijn broer heeft 3 jaar geleden zelfdoding gepleegd, het blijft een grote shock voor ons. Maar laf vind ik hem zeker niet. Ik weet dat hij geen andere uitweg zag. Tuurlijk doet het nog steeds pijn, ik mis hem met heel mijn hart. Maar ik weet, deed hij het toen niet, deed hij het later wel.
:kaars:
Ik vind het heel erg en ronduit schandalig eigelijk dat er zo hier gesproken moet worden over een zelfmoord van een wel al dan niet bekend persoon…
Sommigen lijken maar niet te begrijpen of te willen snappen dat deze mensen die zo depressief zijn, te ver heen zijn om nog rationeel te denken en te handelen…
Misschien heeft 'ie juist wél aan ze gedacht en heeft beseft hen zo niet meer tot last te willen zijn… WIE weet wat hij dacht???
Wij niet, niemand niet.
Is het al niet erg genoeg voor zijn kids en vrouw? :?
Moet er dan nog een trap nagegeven worden dat hij oh zo egoistisch is???
Wie zijn wij om daar over te oordelen?? :think:
Juist…
Ik denk dat het voor heel veel mensen gewoon niet te begrijpen is, aangezien wij allemaal helder van geest zijn.
Zo kan ik me ook niet verplaatsen in iemand zonder benen, al zou ik wel een poging kunnen doen me voor te stellen hoe zoiets zal moeten zijn.
Maar het voelen, dat kan niemand, mits je het zelf hebt meegemaakt.
Ik kan dus wel begrijpen dat mensen zo denken.
Ik sluit me bij het groepje aan dat zegt dat het een ziekte is, en je voorbij het punt bent waarop je helder kan nadenken en je acties kan overzien.
Het lijkt me echt vreselijk zo erg in een dal te zitten, waar je maar niet uit kunt klimmen.
Dat de dood de enige uitweg is.
Ik wist overigens ook niet dat hij een depressie had.
Het nieuws komt voor mij echt totaal onverwacht.
Ik schrok van zijn overlijden, maar toen ik las dat het zelfmoord was dacht ik echt, hé…?!
Heel gek, toen ik het las dacht ik in eerste instantie aan een hartstilstand oid, aangezien ik me ook niet kon herinneren dat hij ergens aan leed.
Ik schrok me rot.
En depressief zijn betekent echt niet dat je even een dip hebt. Het is een vreselijke ziekte waardoor je oa. het leven niet meer ziet zitten. Daar kun je niets aan doen, het overkomt je gewoon. Het is niet dat een persoon er niets aan wil doen, maar hij of zij kan er niets aan doen. Je ziet geen lichtpuntjes meer en zakt steeds verder weg. Ik heb het van dichtbij mee gemaakt (collega van toen) en het is vreselijk om te zien hoe iemand steeds verder af zakt en niet te helpen is. En dan komt dat vreselijke telefoontje … brrr, het is hier al een paar jaar geleden, maar ik kan me nog precies herinneren.
Jeetje, ik kreeg er gewoon kippenvel van toen ik het hoorde…
Hoewel ik het ook totaal niet kan snappen dat iemand dat zijn gezin aan kan doen, moet ik altijd denken aan de moeder van een gezin dat ik een aantal jaren geleden in de klas had. Haar man, de vader van een meisje uit mijn klas, was ook depressief en had ook zelfmoord gepleegd. Zij kwam in mijn klas uitleggen wat er was gebeurd. Zij vertelde dat de papa een ziekte had die als het ware zijn gevoel en een deel van de hersenen opat waardoor hij zich nooit meer gelukkig kon voelen en ook niet meer goed kon nadenken wat hij deed. Dat dat niets te maken met zijn liefde voor haar en de kinderen maar dat door zijn ziekte kwam. En dat alle medicijnen en dokters hem helaas niet beter konden maken. Naast mijn ontzettende grote respect voor deze dappere moeder en vrouw, is zij ook nog eens de eerste geweest die mij het een beetje duidelijk kon maken wat deze ziekte inhoudt.
Ik denk dan ook niet dat het een “laffe daad” is omdat er geen ruzie, faillisement oid speelde, maar dat hij echt gewoon zo ziek is geweest dat hij niet anders meer kon. Blijft natuurlijk dat het echt afschuwelijk is voor zijn vrouw en kinderen.
En wij zien natuurlijk dat prachtige gezin.
Isa Hoes, ontzettend mooie vrouw, altijd goedlachs, mooie kinderen.
Ze hebben beide een behoorlijke carriére.
Dan verwachte je zoiets gewoon niet.
Dan bedenk je je wat er in hemelsnaam mis kan zijn.
En dat maakt het wel heel hard.
Je denkt, jemig, vent, kijk eens naar wat je had. Kijk eens wat je nu achterlaat.
Dat is wel een eye-opener wat betreft de ernst van die ziekte m.i.
Het zijn niet alleen de personen die buiten de maatschappij vallen, die geld problemen hebben of andere vage problemen.
Het kan iedereen overkomen.
ik vind dit eigenlijk niet de tijd en de plek voor zo n discussie
zou het niet beter zijn een algemene discussie te openen over zelfdoding in het discussieforum?
een jonge man is overleden omdat hij het leven te zwaar vond, zijn vrouw en kinderen zijn verdrietig, wij kunnen niet bepalen hoe zij het ervaren, wellicht hebben zij doordat ze hem,en het hele verhaal, kennen wel heel veel begrip voor hem
persoonlijk zou ik er op hopen dat mensen gewoon respect voor mijn liefde en dus verdriet zouden hebben en niet de dood van mijn partner zouden aangrijpen om een discussie over zelfdoding te voeren
@kristalkindje wrote:
zou het niet beter zijn een algemene discussie te openen over zelfdoding in het discussieforum?
een jonge man is overleden omdat hij het leven te zwaar vond, zijn vrouw en kinderen zijn verdrietig, wij kunnen niet bepalen hoe zij het ervaren, wellicht hebben zij doordat ze hem,en het hele verhaal, kennen wel heel veel begrip voor hem
persoonlijk zou ik er op hopen dat mensen gewoon respect voor mijn liefde en dus verdriet zouden hebben en niet de dood van mijn partner zouden aangrijpen om een discussie over zelfdoding te voeren
helemaal mee eens…,
veel te jong, twee kinderen, een vrouw
als het leven zo zwaar wordt
vreselijk
terugkerende depressies zijn loodzwaar. ik denk niet dat iemand daar over kan oordelen als je het niet zelf hebt meegemaakt, en dan nog. was er maar een behandeling die altijd helpt.
het is een slopende ziekte, en helaas soms fataal.
wat zwaar om te dragen voor zijn vrouw, zijn kinderen, zijn familie.
ik ben er even stil van.
ik hoorde het vanmorgen op de radio en was er helemaal stil van, mijn gedachten gingen gelijk uit naar zijn vrouw en kinderen.
rust zacht :kaars:
@kristalkindje wrote:
Je hebt helemaal gelijk!
Ik wil zijn vrouw en kindjes dan ook alle kracht van de wereld wensen om dit verschrikkelijk verlies draagbaar te maken. Ik vond het altijd een ontzettend lieve BN-er met een prachtige uitstraling. Ik vond hem briljant in de kleine blonde dood en was een beetje verliefd op hem in All Stars.
Nou he… ongelooflijk wat triest
Ik ben normaal niet zo’n emo-tut met dit soort dingen, erg voor de familie maar mij doet het niet zoveel…Maar dit komt toch wel binnen hoor om de een of andere reden.
ik wil even kwijt dat ik het jammer vind dat er zo snel geoordeeld wordt.
Ik heb helaas ook twee zelfdodingen van dichtbij meegemaakt, de een kwam volslagen onverwachts maar de ander was iemand die al eerder een poging gedaan had en het psychisch zo ongelooflijk zwaar had. Eigenlijk voelden wij als naasten vooral opluchting. Het was goed zo. Er was een einde aan haar lijden gekomen. Klinkt misschien vreemd en voor ik ooit mensen had gezien die er zo aan toe waren (in mijn werk mensen met zware psychische aandoeningen en naasten dus ook met depressies etc) vond ik zelfmoord ook maar slap, maar daar ben k echt van teruggekomen hoor.
Wat een wálgelijke reacties lees ik hier, KoK at its best hoor, sodeju. En die discussie is hier idd totaal nÃet op zijn plaats.
Het nieuws kwam hier flink binnen, hartverscheurend voor de mensen die hij achterlaat, veel sterkte en meer toegewenst.
Helaas kon niemand zijn gedachten lezen…
Wat een vreselijk bericht…
Moon
Ik vind het zó erg!
Moet er al de hele dag aan denken.
Een depressie is echt een vreselijke ziekte. Dat wens ik niemand toe.
Ik hoop echt dat hij nu zijn rust kan vinden.
voor Isa, Merlijn en Vlinder: :kaars:
kristalkindje, ik sluit me bij jouw opmerking aan…
:kaars: :kaars: :kaars:
Hopenlijk vind je je rust
En Isa & kinderen… :kaars: heel veel sterkte met jullie verlies