RIP Antonie
Wat ellendig moet hij zich gevoeld hebben dat hij ondanks zijn kinderen en vrouw geen enkele manier zag om er uit te komen.
Arme kinderen, Isa, Liesbeth, Kristiaan, ouders van Antonie, rest van zijn familie en zijn vrienden. Hun leven zal nooit meer het zelfde zijn.
:kaars:
Dit staat er op msn :
Antonie Kamerling (44) is overleden. In de nacht van woensdag op donderdag werd het lichaam van de acteur dood aangetroffen in zijn woning. Antonie maakte zelf een einde aan zijn leven.
‘‘In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beëindigen. In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden’’, zo verklaart Albert Verlinde, de zwager van de acteur, in een reactie die hij samen met Kamerling’s vrouw, Isa Hoes opstelde. ‘‘Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.’’ De acteur laat een vrouw en twee kinderen, zoon Merlijn en dochter Vlinder, achter.
Antonie Kamerling werd bekend door zijn rol van Peter Kelder in Goede Tijden Slechte Tijden. Later speelde hij in speelfilms als De Kleine Blonde Dood (1993) en All Stars (1997) en was hij te zien in verschillende tv-series en musicals. Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis.
op zo n moment is het oordelen niet aan ons en ook niet relevant.
ben geschokt
amper ouder dan ik
anthonie ik hoop dat je rust hebt gevonden
voor zijn gezinnetje sterkte :kaars:
@blue_fairy wrote:
@Mip wrote:@Pitje27 wrote:ik vind het een laffe actie… (weet niet waarom hij dit heeft gedaan)
lees nu dat hij last van depressies heeft, maar dan nog… :silenced:
maar hij laat wel een vrouw en 2 kinderen achter…
Ik vind het heel erg dat je dit zo bot neerzet. Je kent de man niet, kent zijn strijd niet dus ik vind niet dat je daarover kunt oordelen. Sorry.
Sorry ik deel dezelfde mening als Pitje. Met een vader die al tig pogingen heeft gedaan en een schoonmoeder die het in 1x lukte weet ik hoe verraden je je voelt.
Ik vind mensen die zelfmoord plegen het toppunt van egoisme. Dat is mijn mening.
En verder gaat mijn hart uit naar Isa Hoes en de kinderen… Wat zullen die lamgeslagen zijn… :hug: :kaars: Hartverscheurend.
ik schrik van je mening,… heb wel met je te doen betreffende jouw situatie :hug: zijn kindjes zullen zich nu ook zeker zo voelen,… maar zullen hopelijk leren niet te oordelen over hun vader,… hij was er niet op uit iemand kwaad te doen,… hij zocht verlichting…
@kaboutertje wrote:
@blue_fairy wrote:@Mip wrote:@Pitje27 wrote:ik vind het een laffe actie… (weet niet waarom hij dit heeft gedaan)
Ik vind het heel erg dat je dit zo bot neerzet. Je kent de man niet, kent zijn strijd niet dus ik vind niet dat je daarover kunt oordelen. Sorry.
Sorry ik deel dezelfde mening als Pitje. Met een vader die al tig pogingen heeft gedaan en een schoonmoeder die het in 1x lukte weet ik hoe verraden je je voelt.
Ik vind mensen die zelfmoord plegen het toppunt van egoisme. Dat is mijn mening.
En verder gaat mijn hart uit naar Isa Hoes en de kinderen… Wat zullen die lamgeslagen zijn… :hug: :kaars: Hartverscheurend.
ik schrik van je mening,… heb wel met je te doen betreffende jouw situatie :hug: zijn kindjes zullen zich nu ook zeker zo voelen,… maar zullen hopelijk leren niet te oordelen over hun vader,… hij was er niet op uit iemand kwaad te doen,… hij zocht verlichting…
Anders schrok ik er wel van…
Heb zeker te weten te doen met de mensen om zo’n persoon heen, maar iemand dan als egoist bestempelen omdat hij maar 1 uitweg zag… Je kan iemand er niet voor op aan rekenen dat die ziek is in zijn hoofd…
Vind het een nare opmerking eerlijk gezegd… :oops:
Misschien is het anders, als je al eens aan de andere kant van zo’n beslissing hebt gestaan en de effecten op de mensen hebt gezien en zelf hebt meegemaakt. Ik zit er nog steeds op te wachten dat het mijn pa een keer wel lukt. Enig idee hoe die continue stress is?
Hij kwam naar eigen zeggen in een dip terecht maar ontkende depressief te zijn. Op 6 oktober pleegde hij zelfmoord.
Hij ontkende zelf depressief te zijn. Dat nieuws is al van januari 2010. Heeft hij hulp gezocht? Of kon hij het allemaal zelf wel doen? Hij heeft het zelf steeds over 'een dip' gehad, door teveel werken.
Daarnaast ken ik teveel mensen die willen leven, maar zelf chronisch ziek zijn of letterlijk doodziek.
Ik vind zelfmoord gewoon niet te verantwoorden. Klaar uit. Als iemand anders intens met hem meeleeft en het allemaal heel zielig vind, vind ik dat prima. Ik ga die mensen niet aanvallen op hun mening. Het leven bestaat nu niet altijd uit 'allemaal de neuzen dezelfde kant op' en allemaal dezelfde mening hebben.
En mijn bericht schokkend?
Zelfmoord plegen, dat is schokkend.
Moet je je voorstellen dat je de slaapkamer inloopt en je vindt je man zo...
Rooike, ik denk dat haar opmerking echt gebaseerd is op háár gevoel,… en dat is verraden. Zo voelt het nu voor haar omdat ze het van zo dichtbij heeft meegemaakt. uit dat oogpunt snap ik het wel. Maar ik denk niet dat het juist is om iemand als egoïstisch te bestempelen,… om iemand Uberhaubt te bestempelen, dat is niet aan ons,…
voordat je zoiets doet, heb je juist enorm hard geknokt om voor diezelfde mensen door te blijven gaan,… maar soms wil dat niet meer, hoe hard je ook knokt voor je vrouw en kinderen,…
Zelfmoord… wat vreselijk :kaars:
Ja dit is egoistisch aangezien dat woord betekent dat je voor jezelf kiest. Maar om nou iemand te veroordelen omdat hij zo’n keuze gemaakt heeft, dat vind ik erg ver gaan. Zoiets doe je niet zomaar. Het is de enige uitweg die je nog ziet en daar kies je niet voor omdat je niets om een ander geeft. Dit doe je omdat je geen enkele uitweg meer ziet. Depressie is een ziekte. Een vreselijk gevoel die je tot dit soort dingen kan aanzetten. Puur omdat je het gevoel hebt dat dit de enige oplossing is. Je denkt niet meer aan hoe het voor een ander is. Waarschijnlijk was hij er van overtuigd dat dit voor iedereen het beste zou zijn. Vreselijk als je dat denkt. Hoe rot moet hij zich dan ook gevoeld hebben, als je denkt dat zelfs je kinderen beter af zijn zonder jou.
Ik ben er van overtuigd dat, als je ook nog maar enig besef hebt dat je gezin je nodig heeft en het goed kan komen, je geen zelfmoord pleegt. Hier zal hij vast al een tijd mee rondgelopen hebben. Hoe eenzaam moet je dan zijn?
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind voor de nabestaanden. Zijn vrouw, zijn kinderen, zijn familie, vrienden, collega’s… wat zal hij gemist worden. Vreselijk :kaars:
@Kroes wrote:
@fiep klophout wrote:@Pitje27 wrote:ik vind het een laffe actie… (weet niet waarom hij dit heeft gedaan)
bij elke zelfmoord komen er altijd zulke reacties. beetje jammer.
ik vind juist het feit dat je je kinderen en je vrouw en andere naasten dit aandoet, een teken van absolute wanhoop, veel meer dan een teken van lafheid.
In mijn familie ook dit meegemaakt, ook met kleine kinderen in het spel die voor hun leven getekend zijn. Dat is vreselijk. Maar de persoon in kwestie kan je dan toch niet laf noemen omdat hij/zij zo ziek is, zo depressief, dat hij/zij dat soort dingen niet meer goed weet af te wegen, dat allicht uberhaubt het vermogen weg is om je nog in anderen te verplaatsen. Dat is in en in verdrietig.
Juist Fiep.
Ik denk dat iemand met depressies ernstig door een hel gaat.
Amen…
Een depressie is niet niks en kan je echt helemaal kapot maken, helaas heb ik het zelf meegemaakt op het laatst is alles duister en kan je alleen maar denken Ik wil rust! geen warboel in mn hoofd en geen pijn en verdriet meer… ben gewoon blij dat ik het nog kan na vertellen …
Vind het gewoon erg dat het zo erg was bij hem dat hij geen andere uitweg meer zag. Heb het echt met zn vrouw en kinderen te doen, afschuwelijk :kaars: hij heeft nu rust zoals hij het wou…
@blue_fairy wrote:
Misschien is het anders, als je al eens aan de andere kant van zo’n beslissing hebt gestaan en de effecten op de mensen hebt gezien en zelf hebt meegemaakt. Ik zit er nog steeds op te wachten dat het mijn pa een keer wel lukt. Enig idee hoe die continue stress is?
Hij kwam naar eigen zeggen in een dip terecht maar ontkende depressief te zijn. Op 6 oktober pleegde hij zelfmoord.
Hij ontkende zelf depressief te zijn. Dat nieuws is al van januari 2010. Heeft hij hulp gezocht? Of kon hij het allemaal zelf wel doen? Hij heeft het zelf steeds over 'een dip' gehad, door teveel werken.
Daarnaast ken ik teveel mensen die willen leven, maar zelf chronisch ziek zijn of letterlijk doodziek.
Ik vind zelfmoord gewoon niet te verantwoorden. Klaar uit. Als iemand anders intens met hem meeleeft en het allemaal heel zielig vind, vind ik dat prima. Ik ga die mensen niet aanvallen op hun mening. Het leven bestaat nu niet altijd uit 'allemaal de neuzen dezelfde kant op' en allemaal dezelfde mening hebben.
En mijn bericht schokkend?
Zelfmoord plegen, dat is schokkend.
Moet je je voorstellen dat je de slaapkamer inloopt en je vindt je man zo...
Ik weet het niet maar als Isa Hoes en Albert Verlinde een verklaring afgeven dat hij in een depressie zat en dat alle geboden hulp niet heeft geholpen dan vraag je nog of hij geen hulp gezocht heeft?
Ik ben ook helemaal in shock…
toen ik jonger was vond ik het ook altijd wel erg makkelijk als iemand zelfmoord pleegde… hij/zij van de shit af en een ander er in… (helemaal als je het over de zelfmoorden op het spoor hebt waarbij een machinist voor de rest van zijn leven dat beeld voor ogen heeft/houdt waarschijnlijk).
Maar ik denk dat als je zo diep zit dat je uberhaupt overweegt zelfmoord te plegen… je dan niet meer kunt denken aan de gevolgen voor anderen. Vind het echt ontzettend erg voor Isa, voor hun kinderen, voor de rest van de familie… maar vind het ook werkelijk waar vreselijk als iemand zich zo moet voelen en het als enige uitweg ziet…
Er wordt gesproken over geboden hulp, dus neem aan dat hij idd een vorm van therapie heeft gehad.
En er werd gesproken over doodzieke mensen die willen leven… mijn schoonvader is terminaal ziek en gaat in de laatste dagen zo ontzettend achteruit… waar hij tot vorige week wou vechten voor het leven… is hij daar nu klaar mee. Als hij het kon had hij er nu zelf een einde aan gemaakt. Een volwassen man die ‘gedegradeerd’ is tot een hulpbehoevende baby met alleen nog het besef dat hij dood gaat…
Ik ben erg geschrokken van het bericht… :kaars:
Triest :kaars:
Wat verschrikkelijk voor allemaal. Antonie, wat moet die jongen zich enorm wanhopig hebben gevoeld, alleen en de wanhoop nabij. Wat verdrietig dat het zo ver is gekomen.
en Isa en de kinderen natuurlijk, hoe ga je zo’n verdriet dragen?!
Ik vind het een enorm gemis, ik zag hem graag.
in voorgaande reacties over egoisme enz, mensen… oordelen is zo makkelijk. Doe het aub toch niet. Je weet niet hoe of wat…en dan nog, je kan niet iets voor een ander bepalen. Ik denk dat hij zich verdomd klote moet hebben gevoeld.
@natasja wrote:
in voorgaande reacties over egoisme enz, mensen… oordelen is zo makkelijk. Doe het aub toch niet. Je weet niet hoe of wat…en dan nog, je kan niet iets voor een ander bepalen. Ik denk dat hij zich verdomd klote moet hebben gevoeld.
AMEN!!! :thumbup:
R.I.P. Anthonie
nooit geweten dat Guus Meeuwis dat liedje had geschreven touwens.
MamaMarije :hug: sterkte de komende tijd
:shock:
Antonie :kaars: