Antilop Kinderstoel (Ikea)

WIj hebben ook de witte stoel van de ikea… Met een tafelblad extra…



Hij zit er nu bijna een jaar in… ( banner leeftijd min 11 maanden dus.) eerst wel met een stoelverkleiner erbij in…



Hij hopst wel met de stoel, maar tot nu toe nog niet omgevallen. 8)



Mijn dochtertje van bijna 4 kan er ook nog in…



Yvette deze witte antiolop stoel kost…trrrrr 15!! euro… :lol:

Mijn ouders hebben um voor Olivia. Hij is op zich prima, maar ik vind hem

voor altijd wel wat licht en je loopt telkens tegen die poten aan :wall:



Voor altijd zou ik liever voor sterk en degelijk gaan, zoals de triptrap, kunnen ze nog heeeeeel lang in / opzitten…

@KleinBloemetje wrote:

@Anita-1982 wrote:
Jeetje jullie zijn wel héél enthousiast over deze stoel.

Ik had mijn zinnen gezet (voor ons eigen kleintje) op de dure chicco stoel… Maar daar kunnen ze natuurlijk wel veel eerder in zitten.



Maar ik weet nu wel zeker dat ik dit stoeltje alvast mee neem voor als ik weer ga oppassen op kindje van mijn vriendin.
Ik zou voor de IKEA stoel gaan, en de tijd er voor in de wipstoel? Deed ik altijd met Joy in elk geval! Voor je het weet kunnen ze er in. En echt eten enzo doen ze zoiezo pas vanaf 6maanden (ok meestal dan!)




Precies, ik heb de Chicco stoel van 139 euro, op zich niks mis mee, maar als ik dat geweten had dat die ikea zo fijn was had ik voor de rest van het geld heeeeeeeeeeeeele andere dingen kunnen doen :eh:



Je kunt er trouwen een opblaasbare verkleiner en een tafelblad bijkopen dan kost ie 18 euro in totaal geloof ik :mrgreen:

ideaal die stoel, wij hebben er 6!!!



of te wel 2 thuis, en bij de opa’s en oma’s ook 2 keer een set, ze gaan ook mee op visite en op vakantie, snel schoon, en na 2 jaar intensief gebruik nog als nieuw.



en ook belangrijk, de kids zitten er graag in, ook ons buurmeisje verkiest deze boven haar houten ikea stoel.



ik had er eerst een gewone stoelverkleiner in, het riempje op de ruimste stand er omheen. maar al snel eruit gedaan ivm het schoonmaken.



groeten Louwina

Oke oke… geef toe, wij hebben hem ook… in 3 voud… :mrgreen:



2 bij opa en oma en 1 hier.

Aniek en peter zitten tegenwoordig op gewone stoelen, nouja ze zijn ook van ikea en voor kids, maar dan wel gewoon model keukenstoel.

Maar bij opa en oma zitten ze er nog in hoor, kan prima.



Voordeel vind ik, dat ook wanneer je bijvoorbeeld gaat vingerverven, de stoel met wat bleek zoooo weer schoon te maken is en idd… heb je er 2 staan, dan zijn ze stapelbaar.

Dat tegen die poten aanlopen heb ik niet zo een last van, maar we hebben dan ook een royale ruimte rondom de tafel :thumbup:



Hier komt er voor spruit 3 echt geen andere stoel bij hoor, deze is prima en met de zitverkleiner (idd opblaasbaar) konden ze er al met een maand of 5 wel in voor een paar minuten fruithap :thumbup:

Wij hebben deze stoel en ook de trip trap.

Maar we gebruiken dus altijd de ikeastoel: omdat ik haar daarin kan vastzetten, hij veel handiger schoon te maken is, ze zich niet af kan zetten bij de tafel (sinds kort zijn haar benen wel zolang geworden dat ze zich weet af te zetten met de voeten maar nog niet hard genoeg :wink: ), het blad is toch wel handig, en ze kan er inderdaad ook mooi in vingerverven :thumbup: .

Die poten struikelt maaike inderdaad zelf wel eens over maar ik niet :wink: .

En ik vind hem niet mooi.

Maar ja dat weegt niet tegen de rest op :smiley: .

Dus ja ik ben HEEEL enthousiast :mrgreen: .

ik heb deze kinderstoel ook voor wessel en i’m lovin it!!!



heerlijke stoel en lekker makkelijk schoon te maken of mee te nemen.

@Kroes wrote:

Mijn ouders hebben um voor Olivia. Hij is op zich prima, maar ik vind hem

voor altijd wel wat licht




wat bedoel je daarmee?

Ik bedoel licht in gewicht.

Ik ben altijd bang dat ie zo omkukelt. Vooral als er weer eens iemand

tegen die poten aanloopt.

Ik vind hem handig voor als je op visite gaat of op de camping ofzo, anders vind ik hem echt te eng. (dat heb ik eigenlijk met alle babyspullen van Ikea. Zo’n ledikantje kan je echt met één vinger optillen :? )



Mamalien; zet je Maaike nog vast?

Olivia zit volgens mij al zolang ze kan lopen/klimmen los in de kinderstoel.

We hadden eerst een andere (gekregen). Nu heb ik sinds een paar maand de tripp trapp en daar klimt ze zelf in en uit.

Doordat deze veel zwaarder is, ben ik niet bang dat hij omvalt.

Tekenen en schilderen doen we aan tafel, de stoel schuif ik helemaal aan.

@Kroes wrote:

Ik bedoel licht in gewicht.

Ik ben altijd bang dat ie zo omkukelt. Vooral als er weer eens iemand

tegen die poten aanloopt.


zelfs als ethan weer eens niet oplet en over de poten struikelt van de lege kinderstoel blijft hij zelfs nog staan.
en dat gebeurt regelmatig :lol:

Yep, heel handig om mee te nemen of voor gastjes. Ons zoontje kon er net zo snel in zitten als in een andere stoel, op het moment dat hij goed kon zitten, met een maand of zeven. Hij is nu 2,5 jaar en past er nog steeds in, hoewel hij er nu bijna niet meer in zit omdat hij ook op een gewone stoel kan zitten.



Ik zou hem niet zo snel voor vast gebruiken. De poten steken erg ver uit en een hoog struikelgevaar. Ik heb hem puur voor erbij en op vakanties.

@Kroes wrote:

Ik bedoel licht in gewicht.

Mamalien; zet je Maaike nog vast?

Olivia zit volgens mij al zolang ze kan lopen/klimmen los in de kinderstoel.

We hadden eerst een andere (gekregen). Nu heb ik sinds een paar maand de tripp trapp en daar klimt ze zelf in en uit.

Doordat deze veel zwaarder is, ben ik niet bang dat hij omvalt.

Ja ik zet Maaike vast als ze heel stout is. Omdat ze er zelf in en uit klimt en ik dat niet altijd wil.
Ze klimt via de salontafel of een andere stoel zelf in en uit de stoel. En hij is nog nooit omgevallen :wink: .
De triptrap klimt ze ook zelf op en af maar daar is ze al 2 keer mee acherover gevallen (de eerste keer als baby van 8 maanden!).

:lol: ja ik wil Olivia ook wel eens vastzetten 8)



Goh, de triptrap omgevallen?

Hmmm tis ws ook meer mn gevoel dat die van Ikea niet echt

deugdelijk is. Maar ik blijf de triptrap handiger vinden, hihi :angel:

Ik heb als Oma deze kinderstoel en ik vind hem ideaal, ook de stoelverkleiner met hoesje heb ik en die moet je zelf opblazen naar de grote van het kind, klein kind hard opblazen, groter kind zachter opblazen, werkt prima!
Ik heb deze stoel met een tafelblad, en dát vind ik eerlijk gezegd een onding om hem los te krijgen, of ík snap het niet haha kortom een aanrader!