anti muller hormoon ?

Dankjewel Natas :slight_smile:



Aan de dunne ben ik regelmatig dus dat zal vast niet heel erg veel gaan verschillenā€¦ Ik ben momenteel onder behandeling bij een dietiste, zij heeft voor mij een eetschema gemaakt, ik at te weinig waardoor ik eetbuien had regelmatig. En sinds ik iets meer eet heb ik die in ieder geval niet meer.

Ik eet 's morgens 1 a 2 boterhammen en 's middags 3. En 's avonds gewoon gezond eten. Tussendoor dan fruit of ontbijtkoek oid en 's avonds mag ik dan nog een toetje en zelfs een koekje bij de koffie/thee. Maffe is dat sinds ik dat koekje mag, ik heb bijna nooit hoefā€¦ Dus dat zit dan echt wel tussen de oren :wink:



De internist had het er al over dat ze me misschien aan het dr. Frank dieet wil hebben, maar goed, eerst uitslagen maar eens afwachten, want daar hangt dat allemaal vanaf. Vanmorgen bloed geprikt en urine ingeleverd. Moest daarvoor pilletjes innemen gisteravond, dexamethason, en ben daar nu ook nog wat beroerd van, dunne, maagpijn, misselijk :S



Groetjes, Carolien

capage hoe is het nu met je ?



ben je nog steeds misselijk ? en hoe gaat het lijnen ?



hier gaat het goed sporten gaat ook goed en me kleding begint flink losser te zitten :slight_smile: dus ik ben erg blij hahah



dr frank dieet heb ik gedaan vind het niks zeker de recepten nope niks voor mijn morgens een gebakken ei ik kan daar niet zo goed tegen .

Hoi Natas,



Fijn dat je broeken losser gaan zitten! Gaat wel snel dan zeg dat afvallen gelijk, super!



Ik ben ook meer aan het sporten gegaan, maar heb ook last van blessures, dus moet heel goed oppassen. Lijnen verder gaat oke, misselijkheid speelt nog wel af en toe. We hebben het hier heel heftig allemaal deze maand, zitten elke week gemiddeld genomen 2 keer in het ziekenhuis, of voor mij of voor mijn man. En 2 weken geleden voor mijn opa ook nog erbij. Dus mijn eetlust is gewoon erg beperkt. Dus ik eet minder dan normaal.



Positief was wel dat ik vrijdag bij de dietiste geweest ben en toen was ik 2,4 kilo afgevallen :slight_smile: Dus ook bij mij is het begin er. Dat ga ik volgende week ook even bij de internist aangeven, dus we zullen zien of ik dan toch aan de metformine moet of iets anders of toch nog eerst zelf proberenā€¦ Afwachtenā€¦



Groetjes, Carolien

hai capage hoe gaat het nu met je ? in welk deel van je cyclus zit je nu ??



hier gaat het wel met afvallen gaat ook nog steeds goed :slight_smile:

Hoi Natascha,



ik heb geen idee waar ik zit, heb het idee dat ik geen eisprong heb gehad deze maand. Kan ik me van de stress ook wel voorstellen. We hebben echt een hele bizarre maand met veel persoonlijk leed. En ti snog niet helemaal over helaas.

Over 2 weken begin ik met de metformin, gisteren bij de internist meegekregen. Maar doordat mijn man over 2 weken geopereerd moet worden, wil ik het nog niet doen ivm de mogelijke bijwerkingen.



Fijn dat het afvallen bij jou nog steeds goed gaat!



Groetjes, Carolien

ow jee mied :frowning: hoop dat het nu een beetje beter gaat ? de bijwerkingen zijn bij mijn weg dus je lichaam went er aan :slight_smile: diarree heb ik amper meer :slight_smile:



ik had pas last na de inname denk een uurtje of 3 erna :slight_smile: wie weet gaat dat ook bij jouw zo :slight_smile: waarom moet je man geopereerd worden ?

liefs tas

Goed om te horen dat de bijwerkingen weg zijn bij jou! Bij mij slaat alles op mijn darmen, stress, vermoeidheid e.d. Dus vandaar dat ik nu met de stress voor de operatie erbij even geen polonaise extra aan mijn lijf wil. Ik ben zo al aan de diarreeā€¦



Er is 2 weken geleden huidkanker geconstateerd bij mijn man, vandaar de operatie. En ook erg heftig allemaal. En zelf dus in de medische mallemolen, dus genoeg te stressenā€¦



Groetjes, Carolein

jeetje meid wat een schrik zeg . pffff ik hoop dat alles goed zal komen en er geen uitzaaiingen zijn . Ik heb ook die darmen van jouw spanning diarree , stress idemdito . maar ben wel blij dat het nu minder is alleen heb ik wel nog ja sorry puffjes laten .



Ik wil jouw en je man heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd .



liefs tas

Dankjewel Natascha.



Merk je ook al verschil qua je cyclus nu je de metformin slikt cq gewicht kwijt bent?



Groetjes, Carolien

Graag gedaan meid is niet niks allemaal !



nog niet omdat ik deze maand ook nog mijn clomid had aankomende maand als niet gelukt is ben ik erg benieuwd hoe me cyclus zal zijn .



ik had deze keer op dag 15-16 mijn ei heb gehad dus dat is wel redelijk op tijd :slight_smile: vind dat wel goed eigenlijk heb buikpijn gehad zaterdag de 15de en mijn ovu test was vrijdag pos vet pos daarna werd die weer minder :slight_smile:



Liefs Tassie

Hopelijk is het gewoon over een paar dagen positief nieuws voor jou dan :slight_smile:



Ik heb er momenteel even niet heel veel behoefte aan om er heel erg mee bezig te zijn, als het lukt is het prima allemaal hoor, maar heb de thermometer gewoon aan de kant gelegd en we zien het over een tijdje wel weer. Eerst maar eens even aan mijn eigen gezondheid denken en afvallen naast alle stress.



Veel liefs, Carolien

das waar , ik lees het wel van je dan :slight_smile:

Heej Natascha, hoe is het met jou?



Ik ben nu 2,5 week bezig met de Metformin en de bijwerkingen vallen me wel mee, ene dag diarree andere dag obstipatie, dat wisselt nogal. En ik ben na dag 1 gelijk de helft tot 1/3 minder gaan etenā€¦ de eerste avond had ik ā€œgewoonā€ gegeten, zuurkoolstamppot en toen half pilletje. Nou ik voelde me beroerd, echt overvol, veel te veel gegeten. Dus dat was duidelijk.

Inmiddels heb ik sinds 2 dagen 's morgens een half pilletje en 's avonds een heel pilletje. En dat gaat goed, merk dat ik iets meer eetlust krijg weer, maar ik eet nog steeds veel minder dan eerst. Bij de dietiste was ik 1,7 kilo kwijt, na 6 weken. In totaal nu 4,1 kilo afgevallen, dus we gaan in ieder geval omlaag.

De stress is nog steeds volop aanwezig en de puf om te sporten ver te zoeken, er zijn helaas uitzaaiingen gevonden bij mijn man dus we zitten nog volop in de kl*ten molen met hem. Mijn cyclus in de gaten houden is ver naar de achtergrond geschoven, ik ben dus echt bezig om af te vallen en de boel hier draaiende te houden.



Hopelijk gaat het bij jou goed, aan je onderschrift te zien heb je je doel qua afvallen gehaald?

hai hai hier gaat wel sta momenteel stil dus ik moet er even extra aan gaan trekken maar ja met de feestdagen ā€¦ dan maar een maandje langer ā€¦ heb deze maand wel een ei gehad wel laat maar goed beter een ei dan niet haha



langzaam opbouwen hoor ā€¦ hier inmiddels na 2 weken op 3 tabletten gaat prima soms nog wel diaree maar ja hoort er bij heb nu een dubbele kuur heb ook antibiotica dus zal nu wel weer aan de race gaan ā€¦



ben inmiddels 12 kilo kwijt , ik sport wel nog steeds :slight_smile:

capage hoe gaat het met je nu ?



hier een nieuwe ronde in gegaan op naar ronde 11 en uitkijkend naar januari zodat ik weer naar de ferti kan :slight_smile:

Hoi Natascha,



sinds lange tijd pas weer op het forum. Even niets met kinderwens voor ons hier, manlief ging voor. Zijn operatie is geslaagd en hij is kankervrij. Nu druk met revalidatie en steeds controles en verder weer langzaam terug het normale leven in. Al is het normale leven wel verandert nog door de hoeveelheid extra beweging en medische afsprakenā€¦



Ik ben inmiddels 8 kilo afgevallen, vooral door de stress. Van de Metformine merk ik niets, vandaag bij de dietiste bleek dat ik in 5 weken niets ben afgevallen. En dat terwijl ik sport en beweging enorm opgevoerd heb, (bijna) elke dag wandelen en 3 keer per week sportenā€¦ Erg frustrerend. Ik mag de 20e weer naar de internist ipv pas in juni. Even doorspreken of ik meer medicijnen mag, heb nu 2 keer per dag 1 tablet.



En hoe is het met jou? Kiloā€™s er nog af, misschien nog iets meer? Hoe was het bij de ferti, ik las elders minder goede berichten. Mogelijk IVF?

hai capcage hoe is het met jouw nu ? ik krijg regelmatig de mails niet :frowning: dus heb dit gemist sorry voor late antwoord .

Hier gaat het nog steeds hetzelfde. Over 2 weken weer naar de dietiste, dan zullen we zien of ik eindelijk weer afgevallen benā€¦ Internist vond dat het goed was dat ik gelijk bleef ipv aan te komen, dus ik moest gewoon doorzetten. 3 keer per week sporten, bijna elke dag wandelen en gezond eten moet op een gegeven moment zoden aan de dijk gaan zetten, lichaam moet gewoon wennen. En het lijkt erop dat de metformine werkt, mijn cyclus is redelijk spot on, 28 of 29 dagen. Dus hopelijk is manlief snel weer vruchtbaar, vertelde de internist nl. ook dat omdat hij geopereerd is en daarna toch ook hoge koorts heeft gehad hij verminderd vruchtbaar is nu. Maar we hopen dat het snel een keer raak isā€¦ we laten ons niet uit het veld slaan :slight_smile:



En jij? Hoe gaat het met jou? Je vraagt wel steeds naar mij, maar ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat!

ha meid dat is goed nieuws zeg :slight_smile:



Hier gaat het prima hoor 22 kilo ruim kwijt :slight_smile: ik sta nu ff stil maar aankomende week weer tegen aan :slight_smile: las altijd een pauze in :slight_smile: zo blijft het leuk :slight_smile: Ik ga aan komende week ook weer sporten kon 3 maanden niet doen ivm met mijn enkel ( heb in gips gezeten ) alles voelt nu wel beter is nog niet pijnloos maar ja dat komt wel goed .



Zie mijn onder schift :slight_smile: inmiddels aan de puregon en pregnyl zit nu op wacht bankje :slight_smile: ik wil nog zo 15 kilo kwijt en dan weer een pauze :slight_smile: dus moet nog even aan de slag:)



liefs :-*

Hoi Natascha,



wow 22 kilo! Wat goed van je! Mijn 8 zijn er nog af, maar sta nog steeds stil. Moet er weer voor gaan, maar had ff helemaal nergens zin in of puf voor, omdat ik heel veel pijn had. Vandaar ook mijn afwezigheid hier en dus late reactie. Mijn rug zat in de kreukels, maar met hulp van een nieuwe fysio gaat het nu weer goed :slight_smile:

Ik wil morgen bellen met het ziekenhuis of ik mee mag doen met het onderzoek voor PCOS. Dat werd me vorig jaar aangeboden en toen heb ik het niet gedaan vanwege alle omstandigheden. In het beste geval ga ik dan gelijk de medicijnen in, en anders eerst half jaar lifestyle gebeuren wat ik eigenlijk toch al doe. Dus dan over half jaar aan de medicijnen.

Ook wil ik in een ziekenhuis in de buurt even vragen hoe het daar is qua bmi grens. En daar werken ze met een fertiliteitskliniek samen, dus ben benieuwd wat ze daar doen verder.



Jij ben dus inmiddels al paar stappen verder qua medicijnen, waar zit je nu? Ff wachten of middenin een nieuwe cyclus?

Jeetje enkel in het gips, wat heb je gedaan? Sneeuw en gladheid?