anti muller hormoon ?

hai ik wil graag weten of iemand deze ook heeft laten prikken ?



ik ben 39 en heb de uitslag al binnen hij staat op 2.1 nu weet ik niet of dat goed is de waarde moest tussen 1 en 12 liggen maar je zou dus hieraan moeten kunnen zien of je nog eitjes heb en wanneer je de overgang in kan gaan .



lees graag jullie reactie :slight_smile:

Ik vermoed dat zo ongeveer iedereen in de medische molen deze bloedtest wel heeft gehad. Hier ook de waarde weet ik niet, zal ws bij mij relatief hoog hebben gelegen aangezien de eerste IVF poging bij ons een behoorlijk heftige overstimulatie werd met wel 35 eitjes minimaal in ontwikkeling.

Het enige wat ik weet is dat naarmate je eitjes reserve krimpt de waarde lager wordt. Hoe dichter bij de 12 hoe beter dus. Het voornaamste is dat er iedere maand iig een ei groeit en rijpt natuurlijk want de meeste vrouwen raken zwanger van 1 ei. :wink:

Het is voor de artsen iig een indicatie hoeveel hormoonstimulatie je nodig hebt binnen bepaalde behandelingen.

hai rihiannon dank je wel dan is mijn waarde dus niet echt goed

pffff ook dat nog eens erbij vraag me eigenlijk wel af of ik nu de hormonen de clomid moet in nemen dan :frowning: is het elke maand anders dit hormoon ? of niet zo ze wilde weten hoe me eitjes vooraad was vraag me nu ook af ga ik dan vroeg de overgang al in …

Er zit waarschijnlijk wel een klein beetje verschil in hoor per maand. En wanneer je idd kort op de overgang zou zitten dan zou de arts je vast gelijk laten komen voor een nieuwe afspraak. Ken iig vrouwen die bij een bepaalde waarde geen IVF mochten maar die 3 maanden later weer hadden laten prikken en toen boven de minimale waarde zaten en alsnog mochten starten. Al weet ik de precieze waarden niet, weet hem zelfs niet eens van mezelf. :shifty: Dus zeker doorgaan met de hormonen! :thumbup: Maar vergis je niet de waarde daalt geloof ik al snel na je 25e! Wat niet betekend dat je dan al dicht bij de overgang bent! Volgens mij zeggen ze pas dat je vervroegt de overgang in bent wanneer het ONDER de 1 is. Daarbij is niet enkel AMH een absolute indicatie, het is een combinatie van AMH, antrale follikel telling (per inwendige echo) en nog een hormoon genaamd FSH. Deze laatste meten ze op dag 3 van je cyclus en geeft aan of je lijf netjes de follikelrijping aanstuurt (daar zit ws bij jou een kink in de kabel omdat je Clomid nodig hebt?). De antrale follikel meting/telling kan geloof ik niet ieder ziekenhuis doen omdat je daar zover ik weet heel gevoelige en duidelijke echo apparatuur voor nodig hebt. Daarbij zijn er voor alle testen verschillende maten waarmee ze meten dus de enige die je duidelijkheid kan geven is je arts. Heb je al een afspraak staan?

dank je wel , ja ik heb donderdag weer een afspraak bij de ferti arts ik heb pcos zeggen ze en daarom aan de clomid ( met alle kids gehad behalve de oudste ) clomid 150 mg werkt wel had pas 2 eitjes 1 groeide door maar hopen dat het deze maand ook weer doet , ik ben niet een van de jongste meer :frowning: en overgewicht speelt allemaal een neg rol mee natuurlijk . al hoop ik natuurlijk wel dat het toch zal lukken …



de fsh is niet gep[rikt :frowning: wel de lh en oestradiool of zo iets … kijken of ik ei sprong ging krijgen ( ei was toen 17.8 mm ) maar die is pas 2 dagen later gesprongen :slight_smile: met eem pos ovu test en mega buikpijn hihi



ik ga me pilletjes maar weer braaf in nemen vandaag de 1ste dag hihi



dank je wel meid begon beetje hoop te verliezen . :-*

Nah meis de hoop niet verliezen, pas wanneer de artsen je vertellen dat het ‘nutteloos’ is is de tijd er om de hoop te verliezen. En stom genoeg zijn er zelfs dan nog vrouwen die alsnog zwanger worden. :wink:

goedemorgen , ja das waar :slight_smile:



koorts is ook niet goed bij de man he las ik heb wel pech denk ik deze maanden want manneke is ziek :frowning: nou ja ook dat ga ik wel ff zeggen donderdag en kijken wat ze dan gaat doen .



ik zie dat je pas zwanger bent :slight_smile: van harte gefeliciteerd :slight_smile:

Natas koorts is ook een ‘rare’ bij mannen, de ene man zal er gelijk een nadelig effect van hebben terwijl er ook mannen zijn waarbij het pas na een week of zelfs een maand een nadelig effect heeft. De mijne heeft chemo gehad en wilden geen risico nemen omdat artsen niet wisten wat het effect zou zijn. Hier is dus semen ingevroren. Nou ong een jaar na de chemo was de telling beter dan ooit tevoren! :o De natuur is soms erg raar, en niet bij iedereen hetzelfde. Artsen doen een wetenschappelijke gok zeg ik altijd maar. En mss dat dat in 90% ook echt klopt maar dat is nog altijd niet 100%. :wink: Nog 2 dagen en dan weet je ook meer! Succes want wachten is het ellendigste. En dank je wel, het is nog allemaal heel pril en vooral spannend maar ja dat zal hier wel blijven tot er een gezonde beeb is geboren.

graag gedaan Rhiannon :slight_smile: komt goed meid :slight_smile: de dagen vliegen hier wel voor bij :slight_smile: ben blij dat ik morgen ja heb dr zo veel te vertellen en te vragen hahaha



gelukkig is manneke opgeknapt geen koorts meer maar die was gister middag gezakt erg hoog id die niet geweest dus we hopen op het beste :stuck_out_tongue:

zit vandaag op dag 3

pillen en ben gesloopt van het slecht slapen :frowning: hakt der wel in hoor bah bah de rest van de bijwerkingen op me haar uitval na zijn niet leuk maar ach dat vind ik geen probleem hihi

hai hai ook maar hier ff kopie en plak doen scheelt me tikken hihihi



Ik ben vandaag bij de ferti arts geweest heb wat leuk nieuws en minder leuk nieuws .



eerst het slechte dan maar :slight_smile: ik heb een pauze van 3 maanden verplicht gehad om mijn 12 kilo kwijt te raken ben ik ze eerder kwijt mag ik gelijk bellen :slight_smile: want daarna gaan we naar de volgende behandeling .



Het goede nieuws : ik heb nog een goede voorraad eitjes :slight_smile: en hub zijn zaad was goed 40 miljoen ipv 20 miljoen dus das dubbelen :slight_smile: maar beweeglijkheid was 30% en hoort op 50 zei ze me maar omdat zaad dubbel zo hoog is heft dat weer op :slight_smile: dus dat is goed nieuws :slight_smile: laatste maand clomid deze keer en dan hoop ik heel snel op mijn bmi van 35 te zitten en dan nog ga ik verder met afvallen hihihi nog even en dan gaan we naar de volgende stap al heb ik dat wel in eigen handen :slight_smile: :oops:



hoop natuurlijk wel deze maand zwanger te worden en of de volgende maanden maar of er een ei komt weet ik niet …



wel heb ik van de arts nu metformine gekregen als ondersteuning om af te vallen ( is een middel voor diabetes patiënten ) en dat schijnt te helpen met pcos en overgewicht ook :slight_smile:



dus dames duimen jullie dat ik snel en hard afval voor de volgende behandeling kan starten :slight_smile:



liefs tassie

Oh jee en daar zit straks de feestmaand in! :o Zou wel heeel erg stoer zijn als je alsnog afvalt en je BMI naar wens is daarna. :thumbup:

Top iig dat je voorraad eitjes goed is en heeel mooi dat de uitslag van het zaadonderzoek ook zo goed is. Dat scheelt mss toch weer wat stress. Gek eigenlijk maar als je eenmaal aan het behandelen bent dan vergeet je ook al snel dat zelfs met ondersteuning dmv hormonen je kans per keer niet ineens 50% is om zwanger te raken. Meen dat bij IUI het per poging ong 20-25% kans is dat het lukt. Als je dus 6 pogingen hebt gehad is de kans redelijk richting de 80-90% lijkt me zo want 100% is onmogelijk natuurlijk. :wink: Dan zouden ze je wel garantiepapieren meedoen. 8) Wist je trouwens dat metformine ook voor een (betere) eisprong kan zorgen? Sommige artsen beginnen zelfs daarmee bij PCO ipv IUI met of zonder hormonen. Het afvallen zelf speelt natuurlijk ook een rol. (hoe groot zou ik niet eens durven zeggen want bij vrouwen die enkel overgewicht hebben geen PCO raken ook zwanger!) Heel veel succes iig en hopelijk krijgen jullie ook een mooie afsluiting van dit jaar! :pray:

rhiannon,



wat ben je toch een schat ! heerlijk hihihi . moeilijk met de feestdagen idd maar heb het ooit eerder gedaan dus nu ook . ik heb nog best een flink aantal weken te gaan tot de kerst sint snoep kan ik zeker weerstaan maar die kerstkransjes mjammie … heerlijk . dan moet ik daar maar afblijven :stuck_out_tongue:



ja zo iets zei ze me ook maar ook met ondersteunen om af te vallen . alleen ben ik bang dat ik nu een erg lage bloedsuiker zal krijgen ? was gister na 1ste inname in eens mega moe ben vroeg naar bed gegaan , kan puur toeval zijn natuurlijk hihihi slaap al paar nachten erg slecht .



bedankt voor je steun :slight_smile:



liefs tas

Heb je mss de mogelijkheid om via je HA bv extra begeleiding te krijgen via een dietist? Deze kan nl ook je suiker redelijk makkelijk met vingerprikjes testen. Weet je helemaal waar je aantoe bent. Iig wel 5 x per dag een maaltijd en tussendoortje blijven eten! Dus in de feestmaand zelf kransjes bakken van een volkorenmeel en dat als 1 van de 2 tussendoortjes zien. :wink: Het komt vast goed! Laat je een lijst maken van alle langzame suikers dus zeg een diabetes dieet. Mijn moeder is in haar tijd van pas opgemerkte suikerziekte werkelijk waar 10 kilo minstens afgevallen! En niet door minder te eten maar juist door vaker te eten met die 5 eetmomenten. Ze had echt nooit gedacht dat dat zoveel effect zou hebben. En ja zij zit ook aan de metformine in combi met nog een medicijn omdat ze torenhoog zat een paar jaren geleden. Als je tussendoor twijfelt over je bloedsuiker, ik meen dat de meeste apotheken standaard een prik apparaatje hebben liggen en wanneer je aan je lijf dingen voelt kun je ws daar zo laten prikken. :-* Zij hebben geloof ik ook allerlei folders liggen voor mensen met diabetes natuurlijk waar je mss wat aan hebt. :thumbup: En nopes jij hebt geen diabetes natuurlijk maar stom genoeg is hoe mensen die het wel hebben eten voor iedereen heel goed. Jij hebt vooral dan het voordeel dat je niet strikt suikervrij hoeft te eten (overigens mijn moeder ook niet hoor! Die heeft type 2 ouderdomsdiabetes en mag gerust ook wel eens een koekje met suiker!) dus je hebt ws wat meer speling in je dieet.

Hebben ze je geen inname regels meegegeven? Mijn moeder moet bv haar pillen perse innemen NA haar avondeten. :think: Is het waard om het eens na te vragen toch?

ha meid , ja wel eerste 5 dagen 1 tablet perdag na eten dan erna weer 5 dagen 2 tabletten perdag en dan erna 3 tabletten per dag na de maaltijd . als 3 te veel was terug naar de 2



ik loop bij psq voor dieet :slight_smile: alleen zijn ze daar nu mee aan het rotzooien , gister was ik zo moe na in name lag vroeg op bed hihihi ik zit nu aan 2 sjakes per dag en mij avond eten hele week al en 2 tussen doortjes van fruit .



nu ga ik denk ik overstappen op koolhydraat arm brood of gewoon brood 2 sneetjes smorgens en smiddags en ook 2x fruit en savonds avond eten . word een beetje niet goed van die sjakes ze zijn lekker en is prima te doen alleen me maag en darmen vinden er niet veel aan krijg veel last van me darmen en borrelen en opgeblazen en geluiden :frowning:



waar ik wel bang voor ben is dat me suiker spiegel te laag kan worden ? maar had gelezen dat ik dextrose kon halen en die bij je moet hebben dan .



tis wel een beetje allemaal erg nieuw voor mijn hoor en ik hoop dat het afvallen goed zal blijven gaan :slight_smile:

Ah dat zijn idd aardig wat tabletten en die shakes smaken mss wel aardig maar of er genoeg vezels inzitten? Juist vezels zijn langzame suikers zodat je spiegel over de dag gezien stabiel blijft. Je kunt proberen na het eten en je medicatie een kopje groene thee met een beetje suikervervanger te nemen. Groene thee stimuleert de vertering en levert amper kalorieen op. Wie weet voel je je daarmee minder dipperig na de pillen. :-*

Vraag je bakker eens wat ze hebben aan alternatieven voor gewoon brood maar waar dan wel goeie vezels inzitten. Dat houdt je spijsvertering ook een beetje prettig. :thumbup:

ha meid ben inmiddels aan de dunne door die pillen maar heb nooit echt dikke harde ontlasting hoor hihihi , ik ben gestopt met de shakes omdat ik daar in combi dus niet goed van werd :stuck_out_tongue: ik heb nu natuurbrood dat is zwaar volkorenbrood en eet nu 2 sneetjes smorgens en smiddags 2x fruit . en mijn avond eten .



vanmorgen op de weegscaal gestaan en -3 kilo :slight_smile: in 6 dagen moet nu nog 9.8 kilo voor verdere behandeling :slight_smile: ik ben er nu 10 kwijt hihi



ben erg trots op me zelf . groene thee drink ik elke dag met stevia zoetstof .



ken je die ??

Wauw goed zeg al 3 eraf! Stevia ken ik idd, heb er ooit een niet zo heel fijne variant van gehad want voor mijzelf proefde ik teveel een dropachtig smaakje. :think: Maar het is wel heel erg goed spul! Zeker en juist voor mensen waarbij de suikerspiegel zo stabiel mogelijk moet blijven. Wel stoer dat je nog minder hoeft af te vallen dan je er al af hebt. :thumbup:

dank je wel meid en dat in 6 dagen ik ben echt ape trots voelt gewoon heel goed :slight_smile: ik heb de tabletjes van stevia nu en die smaken prima heb ook de voelibare bestel ze elke keer ben er nog erg tevreden over hoop dat ze het ook eens in frisdranken gaan doen ipv die andere troep :slight_smile:

Ik lees net je verhaal Natascha en wil even zeggen wat goed zeg dat je zo snel afvalt nu!

Ik zit net in de mmm sinds augustus. Te horen gekregen dat ik PCO heb en dat ik eerst moet afvallen (zo’n 20 kilo voor bmi <35). Lifestyle-onderzoek kom ik wel voor in aanmerking maar voegt voor mij niets toe, ik ben al jaren op dieet en sport 2-4 keer per week. En toch niet afvallen. Dus die man wilde dat ik eens naar een internist zou gaan om te kijken of mijn lichaam verder wel in orde is.

Daar maandag geweest, deze week nog bloedprikken met pilletjes eerst vooraf. En dan over anderhalve week terug naar de internist. Zij begon ook over metformine als mijn schildklier verder goed is, dus vandaar dat ik je verhaal met grote interesse volg :slight_smile:



Groetjes, Carolien

hai capage dank je wel :slight_smile: en welkom op het forum .



ik zit nu op sinds vandaag 2 tabletten per dag helaas zijn er wel bijwerkingen en dan is aan de dunne opgeblazen gevoel veel lucht en dan scheetjes laten niet normaal ook krampen e.d maar ja we gaan gewoon door er zou verbetering komen als je het een maand of meer gebruikt op de sterkte die je nodig hebt :slight_smile: .



is niet niks he afvallen :frowning: wat eet je op een dag meid ? ik had eerst de shakes maar daar viel ik idd van af maar weet je ik kan niet tegen melk zo goed dus dat was niks nu eet ik wasa krackers lichtgewicht 4 stuks smorgens en 4 stucks smiddags of in de middag soep e.d en avond gewoon mijn avond eten met veel groenten en lekker gezond het gaat dan wel niet nu met 3 kilo maar goed mijn week is nog niet voorbij :slight_smile: volgende ga ik eens kijken wat ik dan ga eten . de koolhydraten zijn het zelfde zelfs minder dan de shakes dus daar kan niet aan liggen hihi .



Groetjes Natas