Anti conceptie.

Essure, hmm. Zie dat de gyn hier in ziekenhuis het ook doet, dus even na vragen.

Het is voor ons echt klaar ook al ben ik 23. R. Wilden 2 kids, heeft er ondertussen 3. En ik dus nu 2. De keuze is voor r. Snel gemaakt " als je nog wel wilt, moet je een andere man zoeken :angel: "

Laat ik niet meer willen ook afgeraden door de gyn.

Leuk hoor na de bevalling van L. " als je wel zwanger word ga ik je echt niet meer begeleiden :think: … Je bent best klein, je man is best groot… En als het een jongetje word… Heb je dezelfde kans qua grote… " ben 1.60 Miss. Zelfs kleiner, rij. Was 53cm en ingedaald maar toch nog onder mijn borsten zeg maar, kreeg amper lucht enz.

En ik wil heus wel een kindje er bij, dat gevoel gaat niet weg, vind zwanger zijn (helemaal toen van mijn meisje) geweldig, schopjes enzo :inlove: , en bevallen een echte kick, de eerste ontmoeting, eerste weken van ontdekken, geweldig… Maar om daar nu nog een kindje voor te nemen…

Vind heerlijk hoe ouder ze worden hoe leuker ( het was al leuk… ) vind ik.

mamaMarije zal dat ook betekenen dat je tussen zijn 5e verjaardag en nu dan geen AC nodig hebt? 8) Wel handig dat je de planning al weet trouwens je doet vast nog geen babyspullen weg gni gni tot ie 6 jaar is. :stuck_out_tongue:

Sweet Love navragen kost nog niets en je verzekering bellen voor vergoedingsoverzichten ook niet gelukkig. :thumbup: Ik wil ook wel ieder jaar een kindje erbij want oh die babies blijven zo schattig. :inlove: Maar er komt daarna nog zoveel meer, ook heel mooi maar maakt je ook meer reeël mbt je eigen toekomst. Als je er klaar voor bent dan is het klaar. Babies maar lekker snuffelen bij anderen en weer afgeven. :wink:

@Rhiannon wrote:

mamaMarije zal dat ook betekenen dat je tussen zijn 5e verjaardag en nu dan geen AC nodig hebt? 8) Wel handig dat je de planning al weet trouwens je doet vast nog geen babyspullen weg gni gni tot ie 6 jaar is. :stuck_out_tongue:

Ben bang dat als we dat doen ik voor de 1e verjaardag van de jongste alweer zwanger ben :shifty: .

@SL, maar als je vriend al 3 kids heeft… zou een uroloog dan echt heel moeilijk doen? Kijk had hij er nou nog maar 1 op zijn 27e… maar 3 kids is toch een mooi aantal. Hij is heel stellig in niet meer kids te willen en wil daar zijn ‘verantwoordelijkheid’ in nemen… zou toch niet zo mogen zijn dat er dan geen enkele arts is die hem zou willen behandelen?

Nah das mss ook wat drukjes mM. :wink:

SL ik zou mss idd ook overwegen om de HA te ‘omzeilen’ wanneer hij echt helemaal overtuigt is. :thumbup: Meen dat je op de meeste poli’s tegenwoordig ook zonder verwijsbrief een afspraak kunt maken.

Ik begin binnenkort met de lady comp. Ik kan niet tegen hormonen en altijd cd’s lijkt me ook niet prettig. Betrouwbaar maar je moet wel iedere dag even tempen voor je je bed uit stapt…

Ik lees even met jullie mee…ben in mei onverwacht zwanger geraakt, maar heel gewenst aangezien onze pogingen van IUI en ICSI 3 jaar daarvoor niks hadden uitgehaald.

Maar het feit wil nu wel dat als deze kleine er is wij ook aan de één of andere anticonceptie moeten…we dachten dat we niet meer spontaan zwanger konden worden maar de waarheid is dus anders.

Mijn vriend was ook gesteriliseerd toen ik hem leerde kennen en had 2 kinderen. Samen wilden we ook nog graag 2 dus heeft hij het ongedaan laten maken. Nu moet hij er niks meer van sterilisatie weten (is er als de dood voor) dus ik moet aan de anticonceptie, sterilisatie wil ik zelf niet, dus het moet iets anders zijn.

Wij (vooral manlief) willen hoogstwaarschijnlijk geen kids meer, maar ik wil nog geen definitieve oplossingen.

Ik krijg allerlei klachten/bijwerkingen van hormonen en ik heb dus uiteindelijk voor een koperspiraaltje gekozen. Mochten we over 4,5 jaar nog steeds zeker zijn dat we klaar zijn dan gaat manlief (dan bijna 40 jaar) naar de uroloog en neem ik een half jaar laten geen nieuw spiraaltje meer.

Het plaatsen van het koperspiraaltje is me meegevallen.

Even een paar vervelende/pijnlijke momenten, maar bevallen is pijnlijker :wink:

De nieuwe generatie koperspiraaltjes (ik heb Flexi-T) zijn kleiner van formaat en afgeronder, waardoor beter verdragen worden door het lichaam.

Manlief wil zich niet laten helpen jammer genoeg, en ik durf het zelf niet aan :shifty: Een spiraaltje zie ik niet zitten en cd’s is 10x niks. Ik ben bang dat ik weer aan de pil moet gaan :?

Bedankt Marloes :thumbup: enne leuk onderschrift :mrgreen:

@sassie1980 wrote:

De nieuwe generatie koperspiraaltjes (ik heb Flexi-T) zijn kleiner van formaat en afgeronder, waardoor beter verdragen worden door het lichaam.

Bedankt voor de tip sassie!

Ik ga binnenkort toch maar naar de huisarts… Hormonen wil ik niet. Manlief wil zich wel laten helpen (hij vindt dat ik genoeg “gedoe” in, om en aan het lijf heb gehad) maar ik wil dat zelf nog niet. Ik zie een derde in de toekomst best zitten! Manlief op dit moment niet, maar ja we zitten dan ook nog volop in ‘dat leuke eerste jaar’. Hij vindt het eerste jaar van een kind heel zwaar.

Ik wil zelf even pauze van zwanger zijn, bevallen en borstvoeding geven. Amelie is nog volop aan de borst en dat is niet erg. Maar als ze uiteindelijk een keer stopt, wil ik zeker 2 jaar even geen ‘gedoe’. Dus over 4 jaar misschien een derde en wellicht daarna iets definitiefs?

Die nieuwe generatie klinkt positief! Ik ben vooral bang dat mijn menstruatie heel erg gaat zijn met een spiraaltje, maar als deze nieuwe daar minder kans op geeft…

Ik lees mee!

Ben zwanger geraakt door de pil heen, dus dat word het hem niet meer.

Alle vrouwen in mijn familie hebben een spiraal niet kunnen verdragen dus dat valt af.

Manlief is kei bang voor een sterilisatie dus valt ook af :shifty:

Nu had ik gelezen met die klemmetjes om de eierstokken heen zetten.

Maar ben de naam helemaal kwijt, weet iemand dat?

Was binnen 10 minuten gebeurt of iets? :think:

Wij doen nu van de ‘goed opletten’ maar ik heb een poosje de Nuvaring gehad. Ik werd helemaal raar van de pil en dit heeft wel wát hormonen maar niet heel veel (ongeveer zelfde hoeveelheid als een hormoonspiraaltje geloof ik, is te vinden op internet). Voordeel vond ik dat je zo’n ding gewoon zelf kunt aanbrengen en wisselen, heb het altijd een naar idee gevonden dat er een vreemd object in me zou zitten namelijk. Ik vond de Nuvaring geen slechte oplossing, je voelt er niks van als het goed is en van wederhelft ook nooit klachten gehad over het ‘ringsteken’ :mrgreen: .

Voor ons zijn de opties: barrièremiddelen en gebruik maken van de onvruchtbare periode, en combinaties daarvan. (Om diverse redenen willen wij geen spiraal en ook geen hormoongebaseerde middelen gebruiken). Ik denk dat het bij ons na mijn huidige zwangerschap een combinatie wordt van LAM totdat ik ga werken en afkolven, en daarna (borstvoedings-)Sensiplan met condooms in mijn vruchtbare periode:

• Lactatie Amenorroe Methode (LAM), d.w.z. volledige borstvoeding op verzoek. Dit is tot 4 maanden na de bevalling zeer betrouwbaar, mits je de voeding ‘live’ geeft (ook 's nachts) en niet (deels) afkolft.
  • Sensiplan/NFP (herkennen van onvruchtbare periode - kan ook tijdens borstvoeding als de betrouwbare LAM-periode voorbij is).

Pessarium i.p.v. condoom zou ook kunnen. Dat doen wij misschien als we ons gezin als compleet beschouwen; voor nu vind ik het te veel gedoe om er één aan te laten meten als we misschien toch al snel voor kindje nr 2 beginnen (na een volgende zwangerschap moet het namelijk weer opnieuw aangemeten worden). Maar misschien is een pessarium wel een idee voor de moeders hier die hun gezin als compleet beschouwen (evt. in aanloop naar een besluit over sterilisatie) of die nog een hele tijd willen wachten tot de volgende. I.c.m. zaaddodende pasta en op de juiste manier gebruikt is het even betrouwbaar als condooms, en tijdens het vrijen heb je geen onderbrekingen en je voelt het niet zitten (wel moet je er vóór het vrijen al rekening mee houden, dat is natuurlijk een nadeel)

Cathgirl; als je eht niet zwanger wilt raken zou ik zeker een andere methode kiezen, niet echt betrouwbaar, die lammethode. Ik ken mensen die dat zo gedaan hebben, meerdere die zwanger zijn geraakt, anderen niet, maar die deden er uberhaupt al vrij ang over om zwanger te raken. Mijn vk benadrukte ook echt dat je na de bevalling juist extra vruchtbaar bent en dat dit geen betroubare methode is.

@Lune wrote:

Cathgirl; als je eht niet zwanger wilt raken zou ik zeker een andere methode kiezen, niet echt betrouwbaar, die lammethode. Ik ken mensen die dat zo gedaan hebben, meerdere die zwanger zijn geraakt, anderen niet, maar die deden er uberhaupt al vrij ang over om zwanger te raken. Mijn vk benadrukte ook echt dat je na de bevalling juist extra vruchtbaar bent en dat dit geen betroubare methode is.

Hier werd het me ook echt op het hart gedrukt door de VK.

Weet niet meer na de geboorte van welke knul, maar toen zei de VK: de enige manier waarop bv echt safe is als je je kind echt de hele dag aan de borst hebt liggen en dus helemaal geen tijd meer hebt voor andere dingen :mrgreen: .

Gezien het feit dat ik hier elke keer heel snel zwanger was heb ik het risico ook nooit durven nemen.

Als je dan toch al deels voor condooms wilt gaan zou ik die maar gewoon direct vanaf het begin gebruiken. Dan weet je het tenminste echt zeker (nou ja, het enige 100% zekere is dus die geheel onthouding).

NFP is daarentegen wel betrouwbaar, en als je goed geleerd hebt hoe je dat toe moet passen tijdens de borstvoedingsperiode, moet dat in principe ook goed gaan.

Grappig cathgirl, ik ken weinig mensen die weten wat het is.

Ik gebruik momenteel de pil, omdat mijn menstruaties echt voor extreem teveel bloedverlies zorgden. Ik liep gewoon leeg, kon echt niet.

Het gaat best goed eigenlijk, mag niet klagen.

@mamaMarije wrote:

Weet niet meer na de geboorte van welke knul, maar toen zei de VK: de enige manier waarop bv echt safe is als je je kind echt de hele dag aan de borst hebt liggen en dus helemaal geen tijd meer hebt voor andere dingen :mrgreen: .

Hihi! :lol:

Een kennis was een kleine 4maanden na bevalling weer zwanger met die ‘methode’, had dr eisprong dus weer gehad, nog niet ongesteld geweest en meteen weer raak.

Zou ook zeker voor iets anders kiezen.

ik werd dik, depressief en seksloos van de pil en vergeet ik hem (zie Bas), condooms begrijp ik blijkbaar ook niet (zie Stijn) nu heb ik een mirena. Ben er fan van! had na 1,5 even wat bloedingen maar ik denk dat het met stress te maken had. Nu weer nergens last van. Heerlijk ding!

Ik was ook met volledige borstvoeding inclusief babyvoeding na 3 maanden ongesteld met die methode zou ik nu dus al weer 3 maanden zwanger zijn.

@mamaMarije wrote:

Hier werd het me ook echt op het hart gedrukt door de VK.

Ik ben benieuwd in welke context? Wellicht begeleidt ze veel vrouwen die denken dat als je maar de borst geeft, het wel OK is? (wat natuurlijk niet het geval is - de lijst van vereisten op de pagina die ik hierboven linkte, is vrij uitgebreid)

'Echt de hele dag' is misschien ook wel waar het de eerste maanden op neerkomt als je elke 3 of 4 uur voedt. Iets wat dan kan (verlof), maar natuurlijk niet als ik weer ga werken. Overigens wil ik van borstvoeding ook echt een topprioriteit maken, niet specifiek vanwege het gebruik als voorbehoedsmiddel, maar gewoon vanwege de baby en mijn band met hem/haar.

Als je dan toch al deels voor condooms wilt gaan zou ik die maar gewoon direct vanaf het begin gebruiken. Dan weet je het tenminste echt zeker (nou ja, het enige 100% zekere is dus die geheel onthouding).

Ik denk dat we in het begin sowieso gaan voor geheelonthouding :mrgreen: