Anti conceptie.

We gebruiken nu alleen cd’s…

R. Wilden een sterilisatie maar in de tussentijd willen we ook een (betere) oplossing. ( en de huisarts moet het er mee eens zijn gezien zijn leeftijd kan dat moeilijk worden (27)).

Het liefst slik ik niet de pil. De ervaring heeft geleerd waar hij ook ligt ik hem gewoon vergeet. Dat risico wil ik dus niet lopen.

Het liefst ook zo weinig mogelijk hormonen, mijn hormonen beginnen eindelijk rustig te worden, en begin mijzelf te worden en dat wil wel behouden.

We zijn klaar met kindjes, het zal altijd rammelen, maar ik wil geen baby om nog een keer zwanger te zijn, de kick te voelen van bevallen en de eerste weken, lijkt me logisch. Dus het is klaar.

Hier al geweest met die vraag bij de huisarts. Hij wilde mijb man wel helpen. Moet erbij zeggen dat ik het zwaar heb gehad het eerste levemsjaarvan onze tweede plus veel miskramen.

Hij gaf wel aan moeite te hebben als hij het in de toekomst op kosten van de verzekering weer ongedaan te laten maken. logisch…

Tot nu toe nog niet gedaan vind de stap erg groot en definitief

Ik heb sinds 4 mnd een koperspiraal, de T-safe.

Bevalt prima. Geen hormonen meer, heerlijk.

En geen gedoe met cd’s enzo.

Succes met het vinden van een alternatief.

groetjes Claudia

tja ik ben een slechte voor je… heb dus al 2 jaar de mirena hier liggen… maar om dezelfde reden als jij dat ik niet van hormonen hou en er slecht op reageer nog steeds niet geplaatst… :oops:

lees dus mee…

Ik slik al jaren de pil niet meer en cd’s vind ik echt 3x niks! Ik heb altijd ovulatietestjes gebruikt. Zo kun je zonder hormonen precies zien wanneer je eisprong is en wanneer je dus even van elkaar af moet blijven :wink: Misschien is dat iets voor je?

Ik heb jaren een koperspiraal gehad, en binnenkort laat ik die weer plaatsen.

Zelf mag ik niks met hormonen, en vind dit de beste optie (voor mij dan, is uiteraard voor iedereen anders) cd’s vind ik vreselijk!

@janneke1981 wrote:

Ik slik al jaren de pil niet meer en cd’s vind ik echt 3x niks! Ik heb altijd ovulatietestjes gebruikt. Zo kun je zonder hormonen precies zien wanneer je eisprong is en wanneer je dus even van elkaar af moet blijven :wink: Misschien is dat iets voor je?

oei dat vind ik wel erg risicovol

ik lees ook ff mee, wij gebruiken ook cds

en ik wil geen troep meer in mijn lichaam.

en ik wil ook niet dat mn man zich laat ‘helpen’

same als knollie… wil een eventuele 3e nog niet “buiten de deur” zetten, maar ook geen hormonen meer. Geplande onthouding en cd’s, verder komen wij ook niet. Spiraaltjes vind ik eng. Die blijken nog al eens bij mensen in de baarmoeder te gaan haken of andere fratsen en ik ben precies zo’n persoon die dat dan ook overkomt. Geen zin an…

Maar volgens mij blijft er verder niets over…

@janneke1981 wrote:

oeh dat zou ik nooit durven als anti conceptie methode :shifty: .

Helemaal niet omdat ik mijn eisprong altijd voel en onze 3e er toch echt is gekomen ondanks bijna onmogelijkheid met theorietjes over duur van leven van zaad en ei.

Nu was hij ontzettend welkom, direct na de mk… maar in theorie had hij onmogelijk nu rond kunnen sjouwen hier.

Dus wij klooien maar aan met cd’tjes voorlopig.

Ooit… wanneer weten we nog niet, maar ooit dus… gaat manlief voor sterilisatie. Met 2x zoveel kinderen en 9 jaar ouder als jouw vriend zal de ha er hier niet moeilijk over doen denk ik :lol: .

Wij waren ook aan het klooien met cd"tjes en zie mijn banner (dat zou ik dus niet eens meer durven)

Hier ga word ik tijdens de ks gesteriliseerd.

@Karin1981 wrote:

Wij waren ook aan het klooien met cd"tjes en zie mijn banner (dat zou ik dus niet eens meer durven)

Ook hier; zie banner :mrgreen:.

Ik zou eens langs de huisarts gaan om e.e.a. te bespreken, wie weet heeft hij een goede optie voor jullie.

@Leentje22 wrote:

@Karin1981 wrote:

Ook hier; zie banner :mrgreen:.

Ik zou eens langs de huisarts gaan om e.e.a. te bespreken, wie weet heeft hij een goede optie voor jullie.

misschien iets meer haast zetten achter ooit

@marloes vip wrote:

Hihi, hoezo mm, kan jij geen twaalf kinderen kwijt? :wink:

ja heb even snel berekend dat met de stapelratio uit het programma ‘een huis vol’ wij er zeker wel 16 kwijt kunnen.

Maar kunnen en willen zijn 2 heuuuul verschillende dingen :wink: .

En heb altijd wel geroepen ‘verrassingskindjes daargelaten’ en dat geldt ook nog steeds hoor… gebeurt het dan gebeurt het en welkom kleintje… maar als er hier nu al 2 reageren met zo’n verrassingskindje op komst… en geloof dat er hier op het forum wel meer zijn… dan is het misschien toch tijd voor actie :slight_smile: .

@janneke1981 wrote:

Waarom klinkt dit nou niet bemoedigend #banner :mrgreen:

mm, nog een beebje dragen, nog langer bv geven, weer thuisbevallen. ik zie alleen maar voordelen! :lol:

@Cariska wrote:

mm, nog een beebje dragen, nog langer bv geven, weer thuisbevallen. ik zie alleen maar voordelen! :lol:

:angel:

de oudste heeft in de afgelopen weken al 2 keer geroepen dat als de jongste 5 is ik nog een keer een hele dikke buik krijg ‘niet van het eten hoor mama, maar van een baby… en dan is het een zusje’.

Ik denk dat er stiekem een wens van de grote kleine man aan het woord was, maar toch, wel typisch.

geweldig!!!

Hahaha mamaMarije das dan bijna een geplande ongepland zusje. 8)

Maareuh Sweet Love ik weet niet of je zelf bv voor Essure oid zou willen gaan? Das totaal hormoonloos. Voor jou definitief maar niet voor manlief. En de kans is relatief groot dat je daar wel akkoord voor krijgt, hoe het vergoedingen zit weet ik niet. :think:

@ mamaMarije: Mijn dochter kwam ineens met het verhaal dat ze nog wel een broertje of zusje wilde, een week later had ik een positieve test… :wink: :lol:

@Leentje22 wrote:

@ mamaMarije: Mijn dochter kwam ineens met het verhaal dat ze nog wel een broertje of zusje wilde, een week later had ik een positieve test… :wink: :lol:

het is bij onze oudste ook wat tricky… die heeft het 2x eerder bij het juiste eind gehad…

Nou ja, dan zal ik op de 5e verjaardag van de jongste maar gaan testen :mrgreen: .