Pff, het was even over, het anoniem gebel naar mijn nummer.
Ik werd continu anoniem gebeld, en ze bleven precies 19seconden aan de lijn en hingen dan op!
Nou ja, dacht er dus vanaf te zijn… Wil dus bellen, heb nummer al ingetypt klik al op bellen, (met de huistelefoon), en ineens gaat me mobiel af, ik denk meteen ‘Ik zal toch niet me eigen nummer bellen?’, aangezien ik ook anoniem bel.
Maar ik neem dus me mobiel op , terwijl ik aan de andere lijn het antwoordapparaat van de HA hoor, en weer niks, niemand die wat zegt, en weer na 19 seconde word er op gehangen… :wall:
Vind dit zo irritant :wall: :wall:
Er werd hier al 3 dagen naartoe gebeld, ook met een geheim nummer en dan net voordat ik opnam werd de telefoon weer afgeknepen. Tot ik eergisteren vlugger was en toen bleek het van de nationale autocard te zijn.
Na dat telefoongesprek heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad.
Ik noem nu ook niet meer mijn naam bij een geheim nummer, het is een stuk minder vriendelijk natuurlijk, maar ik ben die anonieme telefoontjes spuugzat.
En vanmorgen had ik dus een anoniem telefoontje en die bleek van de administratie van mn werk te komen. :oops:
Ik had dat dus ook. En na enige tijd gezocht te hebben naar de veroorzaker kwamen we erachter dat het callcenters zijn. Je staat dan in een computer systeem en dan wordt je automatisch soms wel perongeluk gebeld! Heel veel vervelend
Sinds een tijdje word ik ook op mijn mobiele nummer gebeld anoniem, als ik op pak word er niets gtezegt, ik hang zelf weer op, steeds achter elkaar werd er gebeld, ik pak nu anonieme nummers niet meer op, ik vind dit heel vervelend.
@nette wrote:
Sinds een tijdje word ik ook op mijn mobiele nummer gebeld anoniem, als ik op pak word er niets gtezegt, ik hang zelf weer op, steeds achter elkaar werd er gebeld, ik pak nu anonieme nummers niet meer op, ik vind dit heel vervelend.
Ik zou als ik jou was dus niet ophangen. Zo lopen de belkosten voor die
anonieme beller lekker hoog op!
Ik hang zelf ook niet op, paar weken geleden werd mijn vriend gebeld, en die heeft 5 min aan de lijn gehangen niets zeggend, en ik ben gewoon door gegaan waar ik mee bezig was.
Maar het is zo irritant, want als Call centre’s bellen, zien ze dat in hun scherm, het gaat automatisch ja, maar ze zien in hun scherm dat ze bellen.
Mijn broer heeft dat pas ook een paar dagen gehad, steeds ook op dezelfde tijd. Bleek ook inderdaad een callcenter te zijn :roll:
Wij hebben dit ook al een paar maanden, elke zondag om 1 uur 's nachts. Wij wilden aangifte doen, maar het is dus stalking en dan moet je minimaal vier maanden een logboek bijhouden voordat ze gaan uitzoeken wie het is. We hebben de telefoon boven nu uit staan en zijn bijna bij de vier maanden.
Volgens de politie wordt het vaak via een computer gedaan. Dan heeft een fluitje geen zin, want er zit niemand anders aan de andere kant van de lijn.
@marloes vip wrote:
Mijn moeder had dat ook, die heeft een scheidsrechtersfluitje bij de telefoon gelegd en steeds als er geen reactie kwam blies ze heel hard op dat ding. Toen was het erg vlug over! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: geniaal! Dat gaan we hier dus ook invoeren :mrgreen: :dance:
@marloes vip wrote:
Mijn moeder had dat ook, die heeft een scheidsrechtersfluitje bij de telefoon gelegd en steeds als er geen reactie kwam blies ze heel hard op dat ding. Toen was het erg vlug over! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: GOEIE ACTIE MAM :thumbup:
vroeger heb ik het ook gehad… eeuwige gebel en als ik dan op nam dan bleven ze aan de lijn en bij mijn man hingen ze op… tot op een gegeven moment iemand zei, ik weet wel dat je alleen thuis bent… :shock: ik schrok me wezeloos mijn sv gebeld die werkte in die tijd bij de kpn en die heeft het uit laten zoeken, het bleek een ex die woont hier in de buurt… toen hij nog een keer belde zei ik oohh hoi (naam) toen schrok hij waarschijnlijk en heeft het niet weer gedaan!
Wij hadden het laatst ook. Je hoort bij het opnemen een klikje dat je doorgeschakelt wordt. Idd een computersysteem dus die belt en bij jou opnemen je doorverbint met een callcenter om je iets aan te bieden :?
Eindelijk kregen we vorige weer iemand aan de lijn. Nee we waren niet geintresseerd, maar wilde wel graag dat er gestopt werd met bellen :mrgreen:
Mijn man had die persoon overigens aan de telefoon, weet dus niet waarvan het was, maar we konden wel gelijk ervoor zorgen (ook via computersysteem) dat we niet meer gebeld worden door callcenters etc. Geen enkele meer.
(en hopelijk is dat nu dan ook zo )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Wij hebben dit ook een hele tijd gehad, heel vervelend! :x
Nu hebben we geen vaste telefoon meer, alleen mobiel, en nu hebben we er gelukkig geen last meer van.
Vervelend zeg!
Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, heb op een gegeven moment ook gewoon gezegd van “nou als je het leuk vindt om niets te zeggen, prima, maar ik ga nu stofzuigen”. Heb de telefoon op het dressoir gelegd en ben inderdaad verder gegaan met stofzuigen etc. Na ongeveer 20 minuten werd er opgehangen. Prima toch, koste mij niks, maar hierna was ik er wel vanaf
Marloes vip: dat is ook een grappige manier zeg, met een fluitje
Je kunt je ook gewoon afmelden voor dat soort dingen bij www punt belmijniet punt nl.
Als ze dan nog bellen zijn ze nog strafbaar ook.
Laats ben ik een keer uit mijn slot geschoten, ik werd steeds op mijn mobiele nummer gebeld van dezelfde instantie voor een krediet ofzo… nadat ik bij belletje nummer 10 voor de 10 keer heb gezegd geen intresse te hebben, ben ik bij de elfde keer uit mijn slot geschoten… ze hebben nog niet weer gebeld…
Helaas moet ik wel opnemen, mijn werk belt anoniem…
Ik neem niet alles op, daar is tenslotte de voicemail voor. Helemaal als het werk mij plat belt voor elk wissewasje op een vrije dag.
Wat hier goed hielp, na een paar anonieme telefoontjes, heb mn zusje in laten spreken.
Goedendag, u spreekt met de automatische telefoonbeantwoorder van de politie ******* Deze telefoon is op dit moment niet bereikbaar.Voor meer informatie over kunt u bellen met 0900-8844.
Absoluut niet geloofwaardig voor elk weldenkend mens, maar op de één of andere manier werk het wel. :mrgreen:
@marloes vip wrote:
Hahahaha, en geloof me maar dat dat werkt, wij kregen de tip een aantal jaar geleden, mijn moeder werd constant gebeld door een hijger, van smorgens vroeg tot savonds laat werden ze gebeld, mijn moeder en vader werden er gek van, tot dat mijn nichtje zei, men neme een fluitje en fluit zo hard mogelijk als er weer gebeld word, een keer heeft ze maar hoeven fluiten , en ze is na een jaar lang getreiterd te zijn nooit meer gebeld :dance: :mrgreen:
Ik neem anonieme nummers niet meer op.
Mensen die me echt iets willen vertellen of vragen spreken mijn voicemail wel in, dan bel ik wel terug.
En anders maar niet.
Ik heb dit al maanden, heb zelfs mijn nummer veranderd maar ging gewoon door. Ik word soms in een uur 4 of 5 keer gebeld.
Het maakt mij echt helemaal stapel gek. Ik krijg namelijk een dode lijn aan de de telefoon (ga morgen eens kijken of het na 19 sec) ophoud.
Vaak bellen computers nummers en als er dan wordt opgenomen worden ze doorgeschakeld met een operator om iets te verkopen.
Maar je kan ook een dode lijn krijgen. Heeeeeeeeeel vervelend.
Want je hoort het verschil tussen iemand die niets zegt en gewoon helemaal niets, een dode lijn.l
Ik heb nu meerdere telefoontjes opgenomen en genoteerd. Dan kan mijn provider zien wie er heeft gebeld. Zij gaan diegene (bedrijf) dan een brief sturen met het verzoek per direct mijn nummer uit hte systeem te halen.
Ik hoop echt dat dat de oplossing is want het is gewoon echt regelrechte stalking. Ik raak er helemaal van in de war, het voelt alsof er 2 handen op mijn nek drukken. Het is zo’n vreselijk naar gevoel wat je overkomt als je weeer gebeld wordt en het is een onbekend nummer…
(ik kan bijna janken zo erg is het)…
Als ik ooit erachter kom wie of welk bedrijf het is dan klaag ik ze echt aan…
Regelrechte stalking is het…
@sabje373 wrote:
Helaas moet ik wel opnemen, mijn werk belt anoniem…
dat vind ik wel heel erg raar hoor, waarom is dat?
Uberhaupt vind ik anoniem bellen not-done, die afgeschermde mobiele nummers, dat is toch raar? ik snap niet waarom.