'Angst' voor poepen tijdens de bevalling...

Haha, wat een grappig topic :lol:

Ik moet heel eerlijk zeggen… ik heb er bij de 1e nog niet eens een tel bij stil gestaan… (misschien maar goed ook :wink: ).

Maar ik kreeg, omdat ik ingeleid werd, een … eeh… hoe ging het ook al weer? Tabletje ofzo? (ik weet het echt niet meer :oops: ) Maar die zette de stoelgang iig goed in werking en toen ben ik gewoon op de verloskamer naar het toilet daar gegaan en toen was alles goed leeg, hahahhaa!!

Uiteindelijk niet een perswee gehad, maar een KS, dus ja…

Nu weer een KS in het vooruitzicht… dus wederom zal dit mijn “probleem” niet zijn.

Groetjes, Marieke

ik was er bij de 1e heel bang voor, maar toen gebeurde het niet. Bij mijn 2e heb ik er niet zo over nagedacht…en ja hoor…toen gebeurde het wel…gelukkig niet veel (tenminste volgens mij niet haha) Maar vk’s zijn denk ik heel wat gewend.

Niet meer hilarische ‘poep’ verhalen??? :lol:

Nee het viel eigelijk best mee met mijn poep, was van te voren nog gauw gegaan op de wc hahaha!

Als ik dat ook nog eens op tafel had gedaan, was mn vriend over zn nek gegaan vrees ik hahahaha! :mrgreen:

Whahhaaa! :lol: :lol: :mrgreen:

BIj de eerste heb ik er moment bij stil gestaan, maar jawel hoor, later hoorde ik het genante verhaal wel van mijn man.

Dus…Toen nummer 2 in aantocht was heb ik een beetje voorbereidingen getroffen: zoveel mogelijk vóór de bevalling op de wc én een luchtverfrisser (zo’n verstuiver die normaal in de wc hangt) aan de slaapkamerdeur.

Achteraf gezien een goed idee, want volgends m’n mannetje heeft de vk hem zéker wel gebruikt :mrgreen:

Ik had de dag van te voren dunne ontlasting, dus tijdens de bevalling nergens last van gehad. gelukkig maar, al had het me niks kunnen schelen denk ik tijdens de bevalling :wink:

@Memmie wrote:

Niet meer hilarische ‘poep’ verhalen??? :lol:

Nee hier ook de 4e bevalling poepvrij doorgekomen :lol:

Was ook niet iets wat ik deze laatste keer persé een keertje gedaan wilde hebben hoor :wink: .

Maar ondanks dat ik het weer niet doorhad… heb ik de dag voor zijn geboorte weinig gegeten ('s ochtends 2 beschuiten, in de middag een stuk taart, dat dan weer wel, verjaardag van manlief… en 's avonds 1 plakje brood).

Heb wel weer enorm lopen spugen tijdens de bevalling… maar ik kan je zeggen: een plak brood is in 6 uur helemaal weg… er kwam alleen maar vocht en bij de 3e keer gal :sick: .

Een heel klein drolletje (al had ik het idee een hele koeienvlaai uit te scheiden, maar dat was blijkbaar mijn kind hihihi). Stonk wel behoorlijk trouwens :mrgreen:

Oh weet je wat nog erger was?! Tijdens de 3e nacht in de kraamweek, sliep Jenna voor geen meter, was ik oververmoeid (adrenaline was abrupt afgenomen) en toen heb ik terwijl Jenna in mijn armen sliep in mijn bed gepiest voordat ik het goed en wel door had :oops:

…dat heb ik een maand (ofzo) na de bevalling gehad… Gewoon in bed geplast?! :oops:

Haha ach ja, was allang blij dat ik lichamelijk gezien sterk genoeg was om het beddengoed te verschonen midden in de nacht. Heb het de volgende dag wel opgebiecht aan de kraamhulp want ik dacht echt dat het abnormaal was, maar een bevalling doet rare dingen met je…zelfs een maand later nog :wink:

Ik was voordat de bevalling van Wessel begon nog wel naar de wc geweest, ik heb op een gegeven moment wel geroepen dat ik moest poepen en de arts zei toen dat ze wilde dat ik poepte zodat ze zeker wist dat ik goed aan het persen was. Geen idee eigenlijk of ik echt gepoept heb :think:

Hele bevalling duurde van eerste wee tot geboorte een halfuurtje dus ook geen tijd gehad om daar verder bij stil te staan.

Ik zei trouwens ook tegen de vpk dat ik moest plassen en ze zei doe maar, tja alleen was dat geen plasje maar een vloedgolf omdat de vliezen braken :mrgreen:

@Marieke_5000 wrote:

Geen idee eigenlijk of ik echt gepoept heb :think:

Moest het ook even checken bij manlief hoor :lol:

Voor mezelf wist ik zeker dat het niet zo was… maar ja… weet ik veel wat er eventueel netjes en discreet was weggewerkt. En eerlijk als hij is zou hij het echt wel vertelt hebben als ik wel gepoept zou hebben tijdens de bevalling(en).

Geloof trouwens echt dat je je er als zwangere vrouw er drukker om maakt dan dat je je er tijdens de bevalling druk om zou kunnen maken of dat een VK/gyn zich er druk om zou maken.

Bij de oudste volgens mij niet maar daar weet ik meer dingen niet meer van met dank aan de betadine. Bij de jongste die thuis geboren is een heel klein drolletje, m’n man wist dat ik dat vreselijk zou vinden dus zegt hij heel zachtjes tegen de verloskundige: zeg maar niks hoor, dit vindt ze heel erg. Nou, dat hoorde ik natuurlijk dus ik zeg: Hallo k ben niet achterlijk hoor, k voel echt wel dat ik poep! Was erg grappig geloof ik gezien de reactie :eh:

bij de eerste heb ik ik wel gepoept , ik kan me herinneren dat ik 1000x sorry heb gezegd en wilde stoppen met persen ,maar toen kreeg ik een hele boze gyn aan het voeteneind.

" dat kind moet eruit !!! poep dat hele bed maar vol !! persen ! persen ! PERSEN !!! "

Uiteindelijk is onze beeb met veel geweld eruit gehaald…( door meerdere factoren maar die zijn niet relevant nu :wink: )

de tweede helemaal niets, die was er met 2 x persen al

en bij de derde wa sik net naar de wc geweest maar kwam er toch nog wat mee, want ik voelde dat ze mijn billen afveegde hahaha

ik heb wel sorry gezegd, maar ach ik was er niet zo mee bezig nu . :mrgreen:

@Zwaantje wrote:

Bij de oudste volgens mij niet maar daar weet ik meer dingen niet meer van met dank aan de betadine.

:think: Pethidine? :mrgreen:

Bij Jade ook gepoept hoor. Ik lag toen in het bevallingsbad en zag in één keer dat de vroedvrouw een netje bovenhaalde. Naar mijn mening was ze neit aan het vissen … dus … :oops:

Heb er mij eigenlijk niks van aangetrokken.

Enkele uren later kwamen mijn schoonouders op bezoek. Ik lag toen nog in de verloskamer doordat er nog geen kamer vrij was.

Mijn schoonvader zat op een krukje en was aan het prutsen aan dat netje. Ik heb hem de raad gegeven het gewoon te laten liggen. :shifty: :shifty: :mrgreen:

Toen mijn vliezen waren gebroken en ik voor de pc (en op KOK) zat te wachten heb ik ook veel gehad aan de morele poepsteun van Faizaa ;). En jawel hoor…ook ik was een “lucky-one”. Tijdens de weeen heb ik echt heel veel op de wc gezeten, dus het meeste is toen al geloosd.

Toch vond ik het, ook tijdens de weeen nog genant en bang dat tijdens de persweeen er alles behalve een kind uit zou komen.

Dus je angst is zeker herkenbaar hoor. Of het ook gaat gebeuren…, weet je, tijdens de bevalling kan het goed zijn dat je er wel aan denkt, maar is de echte angst toch wat naar de achtergrond gedrukt (hmmm…fijne woordspeling). Ik weet nog dat ik na aanluiting op de ctg weer ging staan en toen de vk wegliep vroeg, of ze misschien een klein zeiltje onder me kon leggen… :oops: Vond ze geen probleem, ze keek niet raar ofzo ;).

Volgens hubbie heb ik tijdens de persweeen wel een beetje gepoept (wat een schat he, dat ie zo goed opgelet heeft :mrgreen: ) en achteraf vind ik het weer bijna net zo genant als voor de bevalling. Echter, tijdens de bevalling zelf kon het me eigenlijk wel een worst wezen.

@nannietje wrote:

Toen mijn vliezen waren gebroken en ik voor de pc (en op KOK) zat te wachten heb ik ook veel gehad aan de morele poepsteun van Faizaa ;). En jawel hoor…ook ik was een “lucky-one”. Tijdens de weeen heb ik echt heel veel op de wc gezeten, dus het meeste is toen al geloosd.

Toch vond ik het, ook tijdens de weeen nog genant en bang dat tijdens de persweeen er alles behalve een kind uit zou komen.

Dus je angst is zeker herkenbaar hoor. Of het ook gaat gebeuren…, weet je, tijdens de bevalling kan het goed zijn dat je er wel aan denkt, maar is de echte angst toch wat naar de achtergrond gedrukt (hmmm…fijne woordspeling). Ik weet nog dat ik na aanluiting op de ctg weer ging staan en toen de vk wegliep vroeg, of ze misschien een klein zeiltje onder me kon leggen… :oops: Vond ze geen probleem, ze keek niet raar ofzo ;).

Volgens hubbie heb ik tijdens de persweeen wel een beetje gepoept (wat een schat he, dat ie zo goed opgelet heeft :mrgreen: ) en achteraf vind ik het weer bijna net zo genant als voor de bevalling. Echter, tijdens de bevalling zelf kon het me eigenlijk wel een worst wezen.

:lol: :mrgreen:

(ff weer omhoog halen, kan er altijd erg om :lol: sommige reacties hier)

hilarisch! :lol: