@Huggie wrote:
Ohja, die angst ken ik al.
Nog geen eens angst voor de bevalling opzich, of de pijn ervan ofzo, maar wel voor het (eventueel) poepen :oops:
Hoop voor je dan binnen kort op een poeplose bevalling.
Succes met de laatste loodjes
@Huggie wrote:
Ohja, die angst ken ik al.
Nog geen eens angst voor de bevalling opzich, of de pijn ervan ofzo, maar wel voor het (eventueel) poepen :oops:
Oh, ik was er ook bang voor…ik ben ingeleid en heb echt overbodig veel op de wc gezeten (toen alles nog goed te doen was qua pijn) zodat ik helemaal leeg zou zijn…
Niks gebeurd…oef… :shifty:
Ik moet wel zeggen dat ik er op het moment vd bevalling helemaal niet mee bezig was. Gek eigenlijk, want ik hd me er toch wel druk over gemaakt…
Ik maakte me daar de eerste keer ook zorgen over, de 2e keer vond ik dat totaal onbelangrijk en maakte ik mee meer zorgen over de bevalling… :shifty:
errug vaak gedaan (alleen dun volgens mij :think: ) tijdens de weeën (toen waren het al pers weeën maar mocht nog niet persen) ik was er ook eigenlijk een beetje bang voor maar je houdt het toch niet tegen bleef wel steeds sorry zegggen :oops: :oops:
Maar werd elke keer mooi weg gehaald dus daar was ik erg blij mee :mrgreen:
VK bleef maar zeggen dat het niet uit maakte en het juist goed was
Ik heb gelezen dat VK’s juist blij zijn als je poept als vrouw, dat is voor hun een teken dat het allemaal ‘‘op schiet’’ :lol:
@Affie wrote:
@Affie wrote:@Memmie wrote:Kan je zo bij de apotheek halen, zonder recept. Kan per stuk en anders in een doosje van 3 . Ik heb het na de bevalling nodig gehad, omdat ik vreselijk verstopt was. Tijdens het persen, was ik absoluut niet verstopt…
Helpt dat spul (microlax) vrijwel meteen? Dan zou ik het dus meteen kunnen gebruiken als de bevalling begint en wie weet ben ik dan ‘leeg’ als ik moet persen? Enneuh…raak je er niet van aan de snelle? Die combinatie lijkt me helemaal een ramp :silenced: :sick: :oops:
:shock: :silenced:
Daar dacht ik ook aan! :lol: DAT is pas lullig… voor een vk die ff tussen de benen kijkt hoe ver je bent LOL
Ik ook gepoept hoor! Toen hub het onderwerp wilde aansnijden zei ik: Stop maar schat, ik weet het… en toen lagen we beide dubbel!
Verder hebben we het er niet meer over gehad… Vreselijk! :shifty: :lol:
Heb even mijn reactie opgezocht om te melden dat de microlax hier klaar ligt :shifty: Toch best een prettige gedachte haha!
Nou, ik zal eens wat vertellen :mrgreen: …
Op het moment dat ik realiseerde dat ik weeën had ben ik in een uurtje tijd wel 6 keer naar de wc geweest om te poepen. Ik was letterlijk LEEG. Daarna niks meer gegeten, want was druk bezig met bevallen.
Toen ik mocht gaan persen 15 uur later heb ik het nog gepresteerd om er ontlasting uit te persen :oops: .
Dus het zegt niet altijd dat als je van tevoren gepoept hebt dat je dan daadwerkelijk niets meer hebt om te poepen .
Ze halen het snel en discreet weg en ik heb het mij niet eens gerealiseerd dat ik gepoept had zo snel hadden ze het al weggehaald.
Het was dat M. achteraf zei dat ik gepoept had…
Trouwens…Ik had tijdens de eerste uren weeën zoveel water gedronken dat celeste niet langs mijn blaas kon.
Ze vroegen nog of ik veel gedronken had. Was zo stoned als een garnaal van de Pethidine en antwoordde nee.
Tóch maar voor de zekerheid een catheter geplaatst en daar kwam even ruim 1,5 liter water uitzetten :oops: :mrgreen: …ze schrokken van de hoeveelheid whahahaha.
Over genant gesproken
Bij de 1e niet gepoept…was ik al leeg.
Bij de tweede had ik ijzerpillen en obstipatie dus kon slecht poepen.
Had een stort bevalling…dacht dat ik moest poepen maar ben gelukkig niet op de wc gaan zitten maar op bed gaan liggen…anders was mijn dochter in de wcpot geboren!
Realiseren jullie wel dat je niet ZELF poept maar dat je baby een ‘‘restje’’ ontlasting eruit drukt omdat het geboortekanaal met een hele dunne wand gescheiden is van je ontlastingkanaal zeg maar?!
Dus niets om je voor te schamen hoor!!
Mijn dochter heeft dus ook een restje eruit gedrukt…bij haar heb ik dus wel wat gepoept.
Matje eroverheen gegooit en klaar! :mrgreen:
Bij de eerste ben ik hier totaal niet mee bezig geweest. Bij de tweede had ik dit topic gelezen en was ik er heel erg mee bezig :oops: :lol:
Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik ging poepen! Ik in paniek, hoor me nog roepen tegen de vk in het zhuis, ik moet poepen, nee dat wil ik niet…oh echt neeeee schaam me dood!
hahahahaha.
En zij maar zeggen laat maar gaan is alleen maar goed, ik was het er niet mee eens
Totdat ze ging kijken om het eventueel weg te halen, riep ze tis een hoofd! :o
Of ik nu echt gepoept heb geen idee :think:
Vooraf leek het me verschrikkelijk genant!!! Ik kan me wel herinneren dat ik op een gegeven moment zei dat ik het gevoel had dat ik moest poepen en dat de vk zei dat als er poep uitkwam ze daar heel blij mee was :shock: , want dat was een goed teken. Uiteindelijk heb ik niet hoeven poepen, maar had het (op dat moment) ook niet erg gevonden als dat wel was gebeurd. Tsja, je kan het toch niet tegenhouden. Heel raar, want nu denk ik weer: hopelijk hoef ik tijdens een volgende bevalling niet te poepen…
@faizaa wrote:
Ja ik heb gepoept… ik was ook bang dat ik moest poepen…
Ik heb ook geplast… en een dikke scheet gelaten van de druk…
Ik heb foto’s die de VK heeft gemaakt waar je de poep nog ziet… :sick: :silenced: Maarja, zijn de enige foto’s die ik heb van de bevalling dus ja, wie ziet ze verder… :mrgreen:
Ik kan ook niet zeggen dat het allemaal wel meeviel… want ja, ook tijdens de bevalling vond ik het vreselijk genant… ik was zeker meer bezig met de weeen maar goed, toch vond ik het zeer onprettig en heb de VK ook gevraagd of ze mijn billekes met doekjes wou afvegen…Zij aan de andere kant zijn er blij mee, poepen is een goed teken… :dance: Baby komt er dan echtttt aan… :thumbup: Nu, boeit het me niet meer zoveel… maar als ik terugdenk… ja, dan voel ik wel weer die schaamte… Mijn man was er ook nog eens bij, en dat vond ik nog veeeel erger… :oops:
@jane wrote:
iedereen onderkotst :oops:
hier was ik ook bang voor maar geloof me als je mag persen
dan let je er totaal niet op ik ben heel preuts maar alles intreseerde me niks meer, het enige wat ik wou is dat mijn zoontje geboren werdt het maakte niet uit hoe :lol:
Haha…ik lig helemaal dubbel om dit topic, ik heb de tranen in mijn ogen staan.
Heb zelf ook gepoept tijdens de bevalling. Wij bewijzen maar weer dat we 2 dingen tegelijk kunnen…
Groetjes Karin
Wij bewijzen maar weer dat we 2 dingen tegelijk kunnen.....:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :thumbup:
Ik vind het helemaal niet genant dat je poept tijdens de bevalling. En het gebeurde bij mij ook. Je moet met zo’n oerkracht persen en ze zeggen zelf dat je moet persen ‘alsof je poept’. Geen wonder dat je darmen zich dan met kracht leeg maken. Weet je tenminste dat je de goede perstechniek hebt :thumbup: En er komt al zoveel vruchtwater en andere viezigheid uit je, dat een beetje poep ook niet meer uitmaakt.
Heb trouwens alles laten lopen bij de eerste persweeen: poep en plas. Maar ze vegen het zo weg. Trouwens ook een reden om in het ziekenhuis te bevallen: heb je die troep niet
@Yona wrote:
@Huggie wrote:Ohja, die angst ken ik al.
Hoop voor je dan binnen kort op een poeplose bevalling.
Succes met de laatste loodjes
:lol: :lol: :lol: Heerlijk topic weer…
Ik heb de ochtend voor de inleiding van merel ook driftig geprobeerd te poepen, ging uiteraard niet lukken :roll:
Enne je kunt er uberhaubt niets aan doen, doordat het kindje door het geboortekanaal komt duwt hij/zij met zijn hoofdje de poep eruit, dus als je gaat ‘inhouden’ hou je eigenlijk je kindje ook tegen :shifty:
Ik vond die hele plassen vruchtwater viezer dan de poep :shifty:
Die warme sloten die je dan zo rondom je billen voelt brrrr, krijg er nog rillingen van :oops:
Tweede bevalling eigenlijk niet eens aan gedacht, waren vliezen gebroken dus was al veel kwijt en geen poep :dance: :inlove:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Ineens zag ik mijn eigen poep-topic weer voorbij komen…lachen! :lol:
Wat een leuke, genante, verschillende reacties!
Het IS een goed teken, maar toch… Bij een eventuele 3e zal ik er nog net zo over denken :shifty: :oops: