'Angst' voor poepen tijdens de bevalling...

nou lekker dan ik had er niet eens over nagedacht en nu heb ik het ook in mijn hoofd zitten. Als ik maar niet moet poepen tijdens de bevalling.

groetjes

marlies

Dames, zie het maar zo:

Wees blij als je tijdens (of voor) de bevalling je darmen kunt legen want geloof me, na de bevalling durft het gros van de vrouwen niet naar de wc te gaan om te poepen/plassen. Na de bevalling is alles in de war daar beneden en vaak lukt het niet eens om te poepen en dan krijg je het heel vervelend hoor! Helemaal als je aambeien hebt van de bevalling. En nog erger, als je een scheurtje hebt of geknipt bent, dan is het poepen helemaal een ramp! Er komt namelijk druk op de onderkant te staan.

Dus dames, poep maar lekker!

En daarbij, het is toch eigenlijk niet nodig dat je je schaamt dat er poep uitkomt terwijl je aan het persen bent ? Het is iets heel normaals en de meeste verloskundigen gaan hier heel subtiel mee om.

Karin, je hebt helemaal gelijk!

Maar dat neemt niet weg dat ik het dan nog steeds bloody genant zou vinden!

Ook ik heb na de eerste bevalling zo’n 3 dagen mijn ontlasting opgehouden, omdat ik er zo verschrikkelijk tegenaan keek. Na de 3e dag kwam het bijna vanzelf en viel het me 100 punten mee ondanks de knip.

Tijdens mijn derde bevalling dreef er een lief klein keuteltje in het bevalbad dat manlief er snel met een plastic vergiet uit heeft gevist.

Zie ik mijn moeder later dat vergiet staan afwassen :shock: Ik haar gevraagd of ze wel wist wat daarmee gebeurd was en of ze die even heeeeeel snel in de kliko wilde mikken :lol:

Frischling, :lol:

Ik heb het er maar ff met de vk over gehad vandaag!

Heb haar gevraagd over dat Microlax en zij raadt het me af. Ze zei: het is nou eenmaal iets wat erbij hoort. Wij kijken er niet raar vanop. Voor ons een teken dat er goed wordt geperst en dat het kindje eraan komt. Als er wat zit in het laatste stukje darm, voorkom je dat niet. Het kindje moet er langs en neemt alles in zijn weg mee naar buiten. Sommige vrouwen plassen,dat kan ook. Laat het gewoon maar op je afkomen.

Moet zeggen dat ik dit eigenlijk wel wist, maar het gaf me wel een goed gevoel om het er even met mijn vk over te hebben.

Ik heb ook beide gedaan hoor :roll:

Ben benieuwd hoe deze bevalling uiteindelijk gaat verlopen :shifty:

@Memmie wrote:

Moet zeggen dat ik dit eigenlijk wel wist, maar het gaf me wel een goed gevoel om het er even met mijn vk over te hebben.

Tuurlijk joh, altijd goed om zoiets toch even te bespreken!

Maar vanaf nu denk je gewoon:

Schijt!

:mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

weet je dat ik daar bij beide echt niet aan gedacht heb… ging zo op in het idee dat ik me kindjes ieder moment zou vast houden… dat ik nu ik erover na denk niet eens weet of ik het wel of niet gedaan heb :oops:

Mooi toch, miranda! Gewoon niet bij nadenken!

Ik kijk ook echt enorm uit naar ons 2e kindje, maar het poepen tijdens de bevalling blijft toch in mijn hoofd zitten ondanks ik een goed gesprek heb gehad met de vk.

Ik hoop dat ik -net als bij Tycho- tijdens de weeen alles nog ff goed kan legen :wink:

Hier in België krijg je een lavement.

Heel erg leuk om tijdens je weeën op de wc te gaan zitten :? :naughty: .

Enfin ik heb dus niet gepoept tijdens de bevalling wel geplast :oops: :oops: :oops: :oops:

En Memmie??? :wink:

Het ging zo snel bij je dat je er misschien wel helemaal geen tijd voor hebt gehad, toch?Vast niet om erover na te denken…

En nu lekker genieten van de kleine man!!! :dance:

Neeeee, weer niet! :dance: :mrgreen:

Weer goed leeg voor het echte werk :wink:

Ik was deze keer ook heeeeeeeeerlijk leeg voor die tijd :mrgreen:

Hoi,

Bij de eerste heb ik gepoept en overgegeven ( zo over de arts heen :oops: )

Bij de tweede niet gepoept en gelukkig niet overgegeven ( hij kwam dan ook wat sneller hihi)

Liefs Suzanne

Bij de eerste heb ik niet gepoept. Het persen lukte ook voor geen meter (valt ook niet mee zonder persweeën :roll:) dus het eindigde met de vacuümpomp, en die die liet alle andere rommel keurig zitten :mrgreen:.

Bij de tweede heb ik de schade ruimschoots ingehaald :lol:. Ik zie me nog liggen, in vol ornaat, vijf man om me heen om te zien of er al wat kwam en ja hoor… een wolk van een drol :wall:. En niemand die op het idee kwam hem even op te ruimen he… daar moest ik nog om vragen :shock:.

Maar ik heb er niet wakker van gelegen… het is maar poep hoor, iedereen heeft wel eens poep gezien. Niks om je voor te schamen.

(proest, dat zie ik nou pas… onder het berichtkadertje staat “voeg een foto toe” :lol:. Zal vriendje eens vragen of ie nog een mooie foto heeft van mijn ‘voorgeboorte’ :lol: :lol: :lol:)

:mrgreen: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

Wat heerlijk die poepverhalen…

Bij mijn eerste heb ik geloof ik wel n poepie gelaten. :oops: .en ondanks de heftige pijn vond ik het zooooooooooo genant…

Wat ik ook genant vond is dat ik me de laatste wkn ook niet meer geschoren had van daaronder, dus het was ook nog ns oerwoud… :oops: Dus ik had stront en een oerwoud…hoe bedoel je genant…

Maar ik moet zeggen dat de verpleegkundiges heel subtiel te werk gingen …ik voelde dat er heel snel doekjes tevoorschijn kwamen om de boel weg te halen…en ik kreeg ook nog n snelle scheerbeurt :oops:

pffttttt als ik er aan denk voel ik de gene weer :oops: :oops: :oops:

bij de 1e was ik al leeg bij de 1e wee.

Maar bij de 2e die een stuk groter was zowel meerdere keren :shifty: gepoept en plas. ondanks de pijn voelde ik me zoooo opgelaten.

Ondanks ik er al wel over had gelezen en had gehoord… nee ik voelde me echt vervelend. Maar ja je kan er weinig tegen doen geloof ik.

Deze x ga ik denk ik maar meerdere keren tijdens de weeen naar de wc! (beide bevallingen gingen erg snel)

Het is iets stoms waar ik nu al van hoop :pray: dat het niet weer gebeurt, terwijl het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is.

Je zit (ben bevallen op de baarkruk) al met je benen wijd waar een vk :angel: naar zit te kijken (blijf het geen fijne situatie vinden) en dan ook nog een grote drol… ja lekker…

Maar ja er uit is er uit

Ik heb het ook wel gehad, ik zat er totaal niet mee.

Het is voor de vk en kraamverzorgster de normaalste zaak van de wereld, ze ruimden het tijdens de bevalling keurig op, moet je eens kijken wat je er uiteindelijk voor terug krijgt, dan maakt een beetje ontlasting toch niet uit?

Kortom niks om je zorgen over te maken!