'Angst' voor poepen tijdens de bevalling...

Bij Lucas niet gepoept. Bij Jade wel. :wink:

Ik had nogthans zo’n lavementje gestoken geweest. Ma ja …

Ik lag in bad en zag ze plots met een zeef vissen in het water. :mrgreen:

Ah, heb er me niet druk over gemaakt. Ze had het kleine beetje meteen mee uit het water. :lol:

@Ilse81 wrote:

Ik lag in bad en zag ze plots met een zeef vissen in het water. :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kan je zo bij de apotheek halen, zonder recept. Kan per stuk en anders in een doosje van 3 . Ik heb het na de bevalling nodig gehad, omdat ik vreselijk verstopt was. Tijdens het persen, was ik absoluut niet verstopt....

Helpt dat spul (microlax) vrijwel meteen? Dan zou ik het dus meteen kunnen gebruiken als de bevalling begint en wie weet ben ik dan 'leeg' als ik moet persen? Enneuh...raak je er niet van aan de snelle? Die combinatie lijkt me helemaal een ramp :silenced: :sick: :oops:

Het helpt binnen 10 minuten en volgens mij ben je daarna leeg.

Je ontlasting word er wat zachter van.

Vraag anders eens aan je vk.

@Memmie wrote:

Kan je zo bij de apotheek halen, zonder recept. Kan per stuk en anders in een doosje van 3 . Ik heb het na de bevalling nodig gehad, omdat ik vreselijk verstopt was. Tijdens het persen, was ik absoluut niet verstopt…

Helpt dat spul (microlax) vrijwel meteen? Dan zou ik het dus meteen kunnen gebruiken als de bevalling begint en wie weet ben ik dan ‘leeg’ als ik moet persen? Enneuh…raak je er niet van aan de snelle? Die combinatie lijkt me helemaal een ramp :silenced: :sick: :oops:

:shock: :silenced:

Daar dacht ik ook aan! :lol: DAT is pas lullig… voor een vk die ff tussen de benen kijkt hoe ver je bent LOL

Ik ook gepoept hoor! Toen hub het onderwerp wilde aansnijden zei ik: Stop maar schat, ik weet het… en toen lagen we beide dubbel!

Verder hebben we het er niet meer over gehad… Vreselijk! :shifty: :lol:

Een klysma (want dat is microlax :mrgreen: ) moet je eerst even laten “inwerken” totdat je zo’n aandrang hebt, dat je het echt niet meer op kunt houden… tot die tijd blijven liggen. Bij de een gaat dat redelijk snel, bij de ander duurt dat wat langer. Ik ben er echter nog nooit helemaal leeg van gelopen, het werkt volgens mij nl. alleen maar voor het laatste stukje van je darmen :wink: .

Yep Ik heb ook gepoept. Maar dat gebeurde tijdens de persweeen, dus vond het niet erg en zag dat ze het snel pakten met een doekje en in de prullenbak gooiden. De persweeen zetten niet goed door, dus ik moest zelf hard meedrukken…letterlijk :lol:

Nienke

bij de eerste moest ik van de VK mijn darmne legen tijdens die lekkere rug en been weeën… :roll: probeer je maar eens te concentreren tijdens die pijnaanvallen op iets anders… wel gelukt overigens hoor… maar ja dat verwacht je niet tijdens je bevallen dat je dat moet doen…

maar goed het zat in de weg hahahaha

bij Jade geen idee eigenlijk of ik toen gepoept heb… niets van gehoord :think:

maar goed het is niets om je voor te schamen hoor

als het komt dan zat het in de weg en meot het eruit om de weg vrij te maken voor een mooi kindje :inlove:

@Maxim wrote:

Ik heb de laatste bevalling bijna alleen maar op de wc gezeten. :oops:

Had griep en ook koorts.

Geen poep voor het eerst :mrgreen:

Wel mega trossen aambeien :silenced:

Gek he Fai, ik kan juist niet liggen tijdens de weeën.

Zet mij maar op de wc dan lukt het me wel.

Volgens mij kan de baby dan ook veel beter zakken.

Misschien is Caesar daarom wel te snel geboren :think:

Logisch ook… ik zou bij een 3e ook proberen op de baarkruk (?) te bevallen… ik denk dat verticaal veel logischer is om te bevallen dan horizontaal… :angel:

Trosjes aambeien… oeiiii… ja… die aambei was mn grootste vriend na de bevalling… ging overal mee… duwde je em weg, kwam ie zooooo weer terug… net een trouwe hond… :angel:

Ik was echt zoooo bang om te poepen, dat ik er nachten niet van geslapen heb :oops: .

Toen de bevalling begon, ben ik snel nog naar de WC geweest. Helaas zonder goed resultaat :angel: . Tijdens iedere perswee was ik bang dat het me belemmerde, de dokter zei toen: ‘een kind hoort door de stront geboren te worden, dan pers je goed met je onderlijf ipv je hoofd’

:angel: fijnnnnn…

Uiteindelijk naar het ZKH gegaan door compicaties, daar is er wel het 1 en ander uitgefloept…en het was zeker geen baby 8)

Ik wéééét dat ik panisch heb geroepen dat manlief zijn ogen dicht moest doen :mrgreen:

Uiteindelijk werd het een KS, dus daarna was poepen een tijdje helemaal niet fijn meer :angel: .

Ik heb ook gepoept! :oops:

Ik vond het genant, en niet leuk, maar ja, kan er ook niks tegen doen he!

De assistend heeft het weggehaald, en volgens de vk

was het alleen maar goed dat het gebeurde, omdat ik geen persweeën had , en ik zelf moest persen, scheen het goed te zijn dat het er uit kwam, ik perste dus goed! :roll:

Bij de eerste was ik er ook zenuwachtig voor, maar toen ik bezig was mijn weeen weg te puffen, kon het me allemaal niks meer schelen. Ik wilde alleen nog maar mijn kind er uit persen en het kon me werkelijk niet schelen wat er nog meer mee naar buiten kwam … als mijn ukkie er maar uit kwam en die ##&# weeen eindelijk weg waren.

De tweede kwam uiteindelijk met een ks, maar ook in die zwangerschap maakte ik me er weer druk om. Het zal wel met de schoonmaakdrift en opruimwoede te maken hebben, want nu ik niet zwanger ben, kan ik me niet indenken dat ik me daar druk over maakte.

Bij de eerste ging de hele bevalling relaxt, en had mijn lichaam zich ook al leeggemaakt. Heb niet gepoept toen… Maar wist wel dat het erbij hoorde, dus had mijn vriend al gewaarschuwd :mrgreen:

Bij de tweede ook niet, weet niet meer of mijn lichaam dit al had gedaan (moet wel dan :angel: )Maar dat was zo’n turbo bevalling dat ik niet eens de tíjd had om te poepen. Ik heb juist de kleine moeten tegenhouden omdat ik er nog niet goed voor lag, dus dan hou je wel meer tegen blijkbaar…

Bij de derde moest ik voor de verandering eens persen (naja, bij de eerste ook wel, maar rustiger) en toen perste ik er dus eerst wat anders uit… :oops: . En dat vond ik niet prettig, wist gewoon dat ik aan het poepen was, en bleef door persen… Maarja, de vk en de kv maakten het telkens weer schoon, en mijn vriend en vriendin die erbij waren, hadden niks gemerkt? Had het nl achteraf wel gevraagd, omdat ik het natuurlijk ook rook… Maar hun bleken echt niks in de gaten gehad te hebben, dus het was meer mijn eigen gevoel geweest…

Was ook enorm bang dat ik moest poepen tijdens de bevalling… had het hub al verteld dat het kon maar vond het toch een vies idee. Ik zei op een gegeven moment ook tegen de VK en kraamhulp dat ik er bang voor was maar die zeiden vooral aan toe geven als je moet, want als het er zit kan de baby er niets langs??? Gelukkig niet gepoept, wel vertelde de VK me later of ik wel wist dat ik zo’n last van aambeien had :oops: :? Wist wel dat ik er wat last van had, maar goed… dat het zo erg was… wist ik ook niet :shock:

Ik weet dat mijn moeder een clysma heeft genomen voor de bevalling, zij was er ook bang voor. Zelf wil ik het ik ook want het lijkt mij ook echt verschrikkelijk om te poepen tijdens de bevalling.

ik was er van te voren ook bang voor, maar tijdens de weeen moest ik zo vaak naar de wc dat m’n darmen al helemaal leeg waren.

daar had ik mooi geluk mee!

Jaaa Memmie, ik bedoelde dit topic :wink:

:lol: Dan had ik dat goed gedacht :wink:

haha alle vrouwen zijn daar dus bang voor ik heb ook paar keer geroepen ik poep alleen maar :oops:

dat was dus helemaal niet zo en lag in bad dus anders had ik een bootje gehad :doh:

erg genant.

Gezellig, die poepverhalen :lol: !

Ik heb gepoept èn ik moest overgeven :sick: … zo, nu jullie weer :snooty: :wink: !