anderen zwanger jij niet

gelukkig wel nu zitten wij pas (voor mij al te lang want ik wil het liever vandaag liever dan morgen :lol: ) maar de mogelijkheden zijn er genoeg maar maakt me soms wel eens bang hoor

ik weet er is genoeg maar duurt allemaal zo lang :wall:

Ik ga heel hard voor jullie duimen meiden :thumbup:

ja lastig he. Ik baal dan telkens van mezelf, maar ik kan ook gigantisch denken van pterd*kke waarom lukt het bij sommigen zo snel en bij mij niet :cry: .

Ik wordt dan onmiddelijk overvallen door een schuldgevoel en blijdschap voor degene die zwanger is want als je zelf weet dat het zo lastig is om in de mmm te zitten dan wil je dat toch eigenlijk niemand gunnen die mmm om zwanger te raken en is in 1 of weinig keren raak schieten veel leuker!



Dus probeer het positief te zien voor degene echt het lucht enorm op (althans bij mij).

Wat niet wegneemt dat ik altijd eerst die steek van jaloezie krijg (en dan te bedenken dat ik al zo gezegend ben met 1 kindje!)



Natas

natas… je krijgt van mij de aller dikste :hug: die ik kan vinden :-*

Ik kijk voor het eerst op het forum.



Vandaag werd het me allemaal te veel. Ik word heeeelemaal gek van al die mensen die zomaar zwanger worden! Ik kan me niet omdraaien of er staat een zwangere naast me… Het lijkt wel of iedereen zwanger is!!



Daarom vond ik het fijn om jullie verhalen te lezen. Het klinkt heel herkenbaar. Natuurlijk vind ik het voor jullie super balen! Maar het valt me op hoe lang jullie het volhouden! Knap!



Ik heb niemand in mijn omgeving waarmee ik het over dit onderwerp kan hebben, want je krijgt alleen maar domme opmerkingen (en ze zijn allemaal zelf zwanger, snel geworden)!



Wij hebben al een super mooi meisje van bijna 2 en een half. Vorige jaar bleek ik zwanger; ook al zo’n mazzel, net als de eerste keer. Maar van de tweede kreeg ik bij 11 weken een miskraam. Dat is nu een jaar geleden. Ik dacht, naief als ik was; ik wordt wel weer snel zwanger, het was ten slotte bij 2 zwangerschappen snel raak, maar deze keer dus niet.



Ik kan me voorstellen dat de vrouwen die nooit zwanger zijn geweest mij wel een beetje vinden aanstellen; daar hebben jullie vergeleken jullie situatie gelijk in. Jullie zouden dat mogen zeggen. Maar anderen, die dit nooit hebben meegemaakt, mogen niet oordelen en geen domme opmerkingen maken. Zoals; je hebt toch een kind, je kunt toch zwanger worden, bla bla bla…

Dat neemt niet weg dat die maandelijkse teleurstelling en dat maandelijkse verplichte geklus heel klote is!!!

En al die confrontaties met (snelle) zwangeren en gezinnetjes met de kinderen dicht op elkaar…



Zo, dit waren wel weer even genoeg frustraties; sorry, moest er even uit!



Succes allemaal met de behandelingen; ik vind het super dat jullie zo volhouden!! Denk aan de succesverhalen (al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan)!!

Welkom hier, typ je frustraties maar van je af. Hier zijn heeeeeel veel meiden die weten hoe je je voelt. Niet iedereen wordt dus zo maar zwanger…ookal lijkt dat soms wel zo.



Suc6 en een knuffel vanuit hier.

groetjes

Ineke

An, ik heb er weinig aan toe te voegen.

Ik had het zelf geschreven kunnen hebben. :hug:.

ik ook :hug: :hug:

Ik voel me nu al beter… Bedankt voor de snelle reacties!



Je hebt echt behoefte aan erkenning, omdat je het gevoel hebt dat niemand je begrijpt in je omgeving…



Nog even een klein vraagje, hoe zet je dat leuke tijdsbalkje onder je bericht?



Lieke, wat erg dat je vorige maand weer een miskraam gehad hebt!!! Bij mijn 1e miskraam had ik nog niet zo door hoeveel impact het kan hebben, maar een tweede lijkt me echt heeeel erg, zeker als je er zo lang over gedaan hebt!

Sterkte!



Liefs :vlinder:

dat tijdsbalkje kan je hier vinden succes meid http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm:thumbup:

Even kijken of het balkje is gelukt… Bedankt voor de tip!

ik snap t niet, ik probeer t nu voor het laatst… (lekker belangrijk zo’n tijdbalkje, maar niet heus…)!

Hallo meiden! Ja, ik zie ook overal zwangeren … Naast me, voor me, achter me, onderaan de roltrap, in de familie … Soms heb ik echt het gevoel dat ik achtervolgingswaan heb. :shock: :shifty: Niet dat ik het die vrouwen niet gun. Ten slotte weet je niet, hoe lang zij er al mee bezig zijn. Maar ik wil toch ook!!! :frowning: En jullie natuurlijk ook :wink: Allemaal veel succes!

@Ineke wrote:

Ik heb in mijn omgeving een aantal mensen die ik ervan ‘verdenk’, zwanger te willen worden of graag een 2e of 3e kindje zouden willlen. Wanneer ze dan op bezoek komen ofzo stel ik me er al op voor dat ze misschien het nieuws gaan vertellen…en ga er vanuit dat het bij hen meteen wel raak zal zijn!

Misschien stom maar toch helpt het wel een beetje.




Dat heb ik dus ook altijd…

Het blijft moeilijk…

In oktober zou ons kindje 3 zijn geworden…

Helaas werd het een MK met 11 weken.

Er zijn alweer zoveel kindjes geboren in mijn omgeving/familie in de tussentijd.

Dat vind ik ook zo moeilijk.

Er mist gewoon altijd iemand.



Veel mensen kunnen niet ‘echt’ met je meeleven, omdat ze niet weten wat je voelt.

Bij hen was het meteen raak, of ze denken helemaal nog niet aan kinderen krijgen.

Zo nu en dan hoor ik van iemand (waarbij het ook mis gaat, of waarbij het ook niet wil lukken) dat ze nu pas begrijpen wat wij voelen…



De ene keer sta ik er positiever tegenover dan de andere keer.

Op dit moment kan ik wel janken… :cry:

Lieve Juf_Essie,



Ik ken dat gevoel. Kop op, je bent hier niet alleen :hug: :hug:

essie een dikke :hug: voor jou

ik probeer er niet aan te denken dat we bij wijze van al 3 kindertjes hadden kunnen hebben…en nog steeds met lege handen staan!

Vorige maand is een collega bevallen, ik zou een week verder geweest zijn bij de laatste zwangeschap.



Nu moest er een kadootje heen…nou, het spijt me maar dat ging ik dus niet doen! Heb prima contact met haar en zeker een kaart gestuurd en wat mailtjes maar ik ga mijzelf echt geen pijn doen door dan op kraamvisite te gaan!



Hoop nu maar dat ik in november eindelijk weer zwanger zal zijn want dan bevalt mijn zusje van de 3e…weet nog dat ze moeilijk zwanger kon worden! Ik dacht toen heel naief dat ze dan wel een eitje van mij kon krijgen. (ze heef pco en endo…na 1,5 jaar nu al voor de 3e keer zwanger!).



Maar als je zo rond kijkt op het forum zijn er enorm veel meiden bij wie het allemaal niet vanzelfsprekend gaat! Waar je mee bezig bent in je hoofd, dat zie je vooral om je heen.

Ook wanneer je bijv. naar een huis aan het zoeken bent, zie je overal te koop borden in de tuin…

waarom typ ik dit eigenlijk? Het is gewoon k*t dat het bij ons maar niet wil lukken en totaal zinloos!

zucht…

knuffel hoor!

Hé Ineke. Zo herkenbaar! :hug: :hug: :hug: Ik duim voor je dat het bij jou gauw lukt :pray: :pray: