anderen zwanger jij niet

Hallo

Hoe ervaren jullie het als iemand in je omgeving zwanger is? ik merk het aan mezelf dat ik het erg moeilijk vind

natuurlijk ben ik blij voor de aankomende pappa en mamma mijn vriendin is nu ook zwanger prachtig! maar het brengt ook wel weer moeilijkheden mee ik weet dat mijn kans ook komt hoe dan ook maar tis en blijft wel moeilijk vind ik om naar mooie dikke ronde buiken te kijken wat vinden jullie?

Is moeilijk en confronterend. Toch merk ik dat ik er de ene keer beter mee om kan gaan dan de andere keer. Verder verschilt het wie er zwanger is en hoe het verhaal erachter is. (meer moeite natuurlijk met meiden die super snel zwanger raken en lopen te beppen over wanneer ze een 2e ‘nemen’…) Maar goed.

Ik denk dan altijd maar dat onze tijd nog lekker gaat komen en we dan dubbel zoveel zullen genieten en beseffen wat een wonder het is om zwanger te worden, te blijven en om een gezond kindje te krijgen.

dat verwoord je goed ineke

ik heb er ook moeite mee als de mensen melden dat ze voor een kindje gaan die ze willen nou ik weet nu wel dat we een kindje krijgen en niet willen!

het is een heel groot geschenk en idd ik denk dat we er goed van gaan genieten als onze tijd er voor is :smiley:

Ook bij mij hangt het er erg van af wie het is, hoe het verteld wordt, of het lang geduurd heeft etc.



Tegen mensen die zeggen dat de maand van bevallen ze eigenlijk niet zo goed uit komt, kan ik best boos worden. Had dan je broek aangehouden! (Mij maakt het echt niet uit. Kerst, nieuwsjaar, het interesseert me niet, als er maar een beeb komt.)



Verder heb ik even gewenningstijd nodig. Ik kan niet meteen de eerste minuut echt enthousiast zijn… Ik doe wel als of, maar van binnen doet dat echt wel even pijn.

Ik heb in mijn omgeving een aantal mensen die ik ervan ‘verdenk’, zwanger te willen worden of graag een 2e of 3e kindje zouden willlen. Wanneer ze dan op bezoek komen ofzo stel ik me er al op voor dat ze misschien het nieuws gaan vertellen…en ga er vanuit dat het bij hen meteen wel raak zal zijn!

Misschien stom maar toch helpt het wel een beetje.

Ik was vandaag op een ander forum. Daar hadden ze een heel topic over bevallen in december. Nou, de dames deden net alsof zij alles in de hand hadden. Dan wel en dan niet! EN ze waren ook nog eens serieus hierin. Ik was na een korte reactie klaar: je moet blij zijn als je uberhaupt een kindje mag krijgen!



Veel liefs van Marilyn

Dat ken ik ja. Iemand die ik ken baalde dat ze misschien in dezelfde maand zou bevallen als waarin hun eerste kind is geboren. Ik heb echt gezegd dat ze dan haar broek aan had moeten houden… Daar kan je bij mij niet mee aan komen.



Of mensen die niet in de zomervakantie willen bevallen, want dan heb je minder verlofweken…



Het mag duidelijk zijn dat het allemaal niet zo makkelijk te plannen is voor veel mensen. Kan er dan niet zo goed tegen als mensen tegen mij dat relaas gaan houden. (mensen die dus weten hoe het bij ons zit)

Ik vind het steeds moeilijker worden… dat het iedereen “zomaar lukt” (wat natuurlijk niet zo is, maar het lijkt soms zo).



Enne. bevallen in december, bevallen in de zomer. Interesseert me helemaal niets. Ik loop zelfs de kans dat mijn contract niet wordt verlengd als ik nu zwanger zou worden… JAMMER dan. Daar kan ik me ook niet (meer) druk om maken.

lieke dat ben ik helemaal met je eens een kind neem je neit die krijg je als het je gegund is

en wanneer maakt me niks uit al is het bij wijze van onder de kerstboom of snikheet in de zomer het maakt me allemaal niks uit

als ik ooit maar eens mag bevallen :lol:

@Ineke wrote:

Is moeilijk en confronterend. Toch merk ik dat ik er de ene keer beter mee om kan gaan dan de andere keer. Verder verschilt het wie er zwanger is en hoe het verhaal erachter is. (meer moeite natuurlijk met meiden die super snel zwanger raken en lopen te beppen over wanneer ze een 2e ‘nemen’…) Maar goed.

Ik denk dan altijd maar dat onze tijd nog lekker gaat komen en we dan dubbel zoveel zullen genieten en beseffen wat een wonder het is om zwanger te worden, te blijven en om een gezond kindje te krijgen.






Dit heb ik ook… als ik weet wat er aan een zwangerschap vooraf is gegaan ben ik echt superblij dat het bij sommige echt een keer is gelukt. Maar als iemand de pil laat staan en het is direct raak, dan heb ik er toch wel moeite mee. Maar dat komt ook omdat ik die persoon dan niet kan duidelijk maken hoe moeilijk het voor een ander is, als het niet wil lukken. Ze kennen die maandenlange frustraties niet. Die doktersbezoekjes. Het gemis. Het verlangen.



En als er dan ook nog in een geboortekaartje staat:

“Wat nou ooievaar… gewoon jeweetwel en het was raak!” dan krijg ik helemaal koude rillingen. Zoooo niet gepast…





Maar meiden, voor iedereen hier… Geef niet op! Blijf moed houden! Er bestaan wonderen! :hug: :-*

zo is het maar net!

we moeten moed blijven houden hoe moeilijk het ook is! :pray:

Ik kreeg laatst de opmerking dat ik het vast wel balen vond dat ik nu in de zomer met een dikke buik zou rondlopen. :shock: Nou ik ben werkelijk nog nooit zo gelukkig geweest :hand:

jeetje luna die kwam hard aan!

dan de zomer maar door met een dikke buik maar lekker showen!!!



hoop ook dat ik het mag :pray:

Wat een rare vraag ook weer! Lijkt me heerlijk om met zo’n buik te kunnen pronken!

angelbaby succes dinsdag!! :thumbup:

Dank je. De spannende tijden gaan hier weer beginnen… Hoop met een mooi resultaat.

dat hoop ik ook voor je zeker weten

ik moet nog een week geduld hebben hoop zo dat ik niet ongesteld worden heb nu tweede keer prygnyl injecite gehad en150mg clomid :pray:

Voor jou dus ook spannende tijden. Het is allemaal wat in die mmm… :thumbup:

nou zeker weten maar gelukkig is die er!

Inderdaad ja! Daar hadden wij het pas ook over.