Amoxicilinne en BV?

tja… na ruim zes en een halve maand BV ben ik nu geveld door een BO.

Koorts, pijnlijke boob, rode plekken en schijven…

HA gebeld en die schrijft me Amoxicilline voor… nou was ik zo duf dat ik ben vergeten te vragen of dit geen kwaad kan bij BV, voor me kleine meid dan, ik dacht zelf dat het wel mag, gezien het feit dat je het ook tijdens de zw mag gebruiken.

Iemand die het antwoord weet?

kan geen kwaad. Mischa kreeg die ab nl ook toen als hij ziek was. 1e keer met 6 mnd. Dus lijkt me geen probleem. Anders ff navragen bij de apotheek

Heb je het al op gehaald bij de apotheek? Anders daar even aangeven dat je bv geeft. Zij horen ook te weten of het kan. Betersbhap

neem trouwens aan dat ze heus wel snappen dat jij belt voor een bo dat je bv geeft :wink: :mrgreen:

Geloof dat op borstvoeding.com ook een lijst staat met medicatie die te gebruiken is bij borstvoeding.

Ja amoxiciline mag icm borstvoeding… je loopt wel een verhoogd risico op spruw :frowning:

@marijke79 wrote:

neem trouwens aan dat ze heus wel snappen dat jij belt voor een bo dat je bv geeft :wink: :mrgreen:






Enne, volgens mij kun je ook zonder borstvoeding een borstontsteking krijgen… :think:
http://www.efarma.nl:


U kunt veilig borstvoeding geven, als u amoxicilline in de normale dosering gebruikt. Het komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Dit middel wordt echter al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. In zeer zeldzame gevallen kan het kind diarree krijgen. Neem dan contact op met uw arts.

Let dus zelf op:

Schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina. Dit komt doordat het antibioticum het natuurlijke evenwicht tussen schimmels, gisten en bacteriën kan verstoren. De schimmels en gisten kunnen dan tijdelijk de overhand krijgen. Raadpleeg uw arts als u last krijgt van wit beslag in de mond of jeuk en witte vloed in de vagina of schaamlippen

Medicijnlijst BV.com:

http://www.borstvoeding.com/problemen/ziekte-en-medicijngebruik/medicijnenlijst-bv-moeders.html

Amoxiciline staat erbij als veilig.. :angel:

Heb even nagekeken maar BO kan dus ook voorkomen bij vrouwen die GEEN BV geven en zelfs bij mannen…



Dus tantetoe, WEL erbij zeggen dat je BV geeft als je het wilt vragen aan de apotheker… :angel:

@faizaa wrote:

Heb even nagekeken maar BO kan dus ook voorkomen bij vrouwen die GEEN BV geven en zelfs bij mannen…



Dus tantetoe, WEL erbij zeggen dat je BV geeft als je het wilt vragen aan de apotheker… :angel:




DAt weet ik, maar de ha weet dat ze een guppie heeft enz. :wink:

@marijke79 wrote:

@faizaa wrote:
Heb even nagekeken maar BO kan dus ook voorkomen bij vrouwen die GEEN BV geven en zelfs bij mannen…



Dus tantetoe, WEL erbij zeggen dat je BV geeft als je het wilt vragen aan de apotheker… :angel:




DAt weet ik, maar de ha weet dat ze een guppie heeft enz. :wink:




klopt… maar je wilt niet weten hoeveel fouten er desondanks gemaakt worden… heb het zelf al eens meegemaakt en heb 2 BV guppies :mrgreen: Maar goed, ik ben iemand die het sowieso altijd navraagt (als ik twijfel) bij een apotheker, aan de apotheker zelf… :angel:

ik heb het ook gebruikt bij een BO, het is dezelfde antibiotica die ze ook aan beebje zelf voorschrijven als die iets heeft. Kan geen kwaad, al kunnen ommige kinderen er wel wat van aan de dunne raken.

Thanx voor jullie antwoorden.

Vriendlief heeft bij het ophalen idd nogmaals gevraagd of het kan met BV (Wist jullie antwoorden ook nog niet) ik stond in het systeem als BV mama (kijk… blijkt dat mijn apotheker dingen noteert… fijn idee!!)

NOu begonnen met de kuur, nu hopen dat de koorts en pijn snel zakken!

gisteravond mee begonnen? dan ben je nu hoogstwaarschijnlijk al van je koorst af hè? en de pijn? Gewoon paracetamol slikken hoor!

beterschap in ieder geval!

Idd Lena, de koorts begint te zakken en de pijn lijkt ook wel iets minder, alleen spierpijn door mijn hele lijf van de koorts en al. Dus ja, normaal ben ik niet onwijs van de paracetamol, maar ik gebruik nu wel.



Tara is vandaag gewoon thuis (normaal werk ik niet dinsdag) en als zij slaapt ga ik ook lekker slapen, doe het dus vooral rustig aan. Hopen dat het snel nog beter wordt

Meestal gaat het snel hoor met die antibiotica. Ik denk dat je je morgen al een heel stuk beter zult voelen :-* :hug: .



Vast overbodig, maar toch: zorg je er ook voor dat je borst goed gelegd wordt? Kindje aanleggen met het kinnetje naar de pijnlijke plek toe en de ‘zieke’ borst als eerste. Heb je het idee dat het niet goed leeg raakt, dan kun je proberen om het leeg te kolven. Maak je borst goed warm en kolf terwijl je voorover hangt, zodat je de zwaartekracht mee hebt. Maar in principe kan je kindje het beter dan de kolf, dus als Tara bereidwillig is, kan zij je er het beste vanaf helpen.

Laat dat nou net zijn wat Tara niet echt wil…

Want… de borstvoeding gaat in die borst nu langzamer… Maar ze krijg hem als eerste en drinkt er wel uit, alleen niet net zo lang als ik zou willen altijd.

Maar kolf en synto spray erna, en we halen er wel nog wat uit… dus we doen goed ons best hier!

Lief :-* dat je er wel nog ff op wijst!

ja inderdaad, babies drinken helaas niet altijd op jouw verzoek hè :wink: .

beetje masseren (als het niet teveel pijn doet) helpt ook om het wat makkelijker te laten stromen.

laat ik maar zeggen dat ik niet op mijn eigen pijn let… dus tijdens het kolven en of drinken masseer ik vrij hard door de pijn heen… dan drinkt ze beter en… dan loopt het bij het kolven beter.

We komen erwel!!!

succes :-*