Altijd dezelfde ouders.....

Nou, oprecht respect voor de mensen die hun andere, kleinere, kinderen overal mee naar toe nemen hoor! Ik kan dat dus niet :wink: Het wegbrengen naar school is soms al een drama, laatstaan dat ik daar dan ook nog van alles moet doen.

Nee, als twee, drie jaar, mogen ze me elke dag inroosteren, maar nu dus even niet :wink:

Tot nog toe waren alle activiteiten op de school van Gwen op dagen gepland wanneer ik moet werken. Tja, daar ga ik echt geen vrij voor nemen. Jammer, want daar had ik best mee willen helpen. Ik zit nog te wachten tot ze een keer iets regelen op mijn vrije dagen. Dan ben ik ook van de partij. :mrgreen:

Dean zou ik ook niet meenemen. Ik ben erg van de rust en regelmaat en ik sleep mijn kids niet zomaar overal mee naar toe.

@Eppo wrote:

Nou, oprecht respect voor de mensen die hun andere, kleinere, kinderen overal mee naar toe nemen hoor! Ik kan dat dus niet Het wegbrengen naar school is soms al een drama, laatstaan dat ik daar dan ook nog van alles moet doen.

Nee, als twee, drie jaar, mogen ze me elke dag inroosteren, maar nu dus even niet

Niets mis mee toch - er blijven straks nog genoeg jaren over :wink:

Roel gaat nu binnenkort voor het eerst iets doen naast het 1 x per maand pleinwachten wat we omstebeurt doen - pepernoten bakken en als experiment mag nena dan wel een keer mee.

Eens kijken hoe dat gaat. Maar die zit ondertussen nu ook al een paar maanden op het kdv met wat discipline in groepjes enzo dus wie weet kan ze goed aansluiten bij het groepje kinderen waar roel dan mee moet ‘koken’.

Jo had pas een biebbezoek gepland…ik wilde mee,maar Eli was er ook nog.

Heb het gewoon aan de juf voorgelegd…ze vond het geen punt als Eli mee ging…het was aan mij of ik dat fijn/handig vond,omdat ik mijn aandacht moest verdelen…Eli had graag lekker meegedaan,dus ik zag het wel zitten…

Uiteindelijk ging het niet door ivm het slechte weer,maar zowel Jo als Eli hadden er zin in…Jo heeft op school iedereen verteld dat zijn broertje ook mee mocht komen!

Bij meerdere en kleinere kids kan ik me er iets bij voorstellen…

Ik ben overblijfmoeder bij Mischa op school. Justin en Noortje neem ik dan gewoon mee. Dat gaat prima.

Justin vindt het helemaal geweldig tussen die grote kinderen, daar heb ik geen omkijken naar. Noortje zit in de buggy en vindt het ook allemaal wel best.

Helpen op school of psz met een uitje of een schoolfeest doe ik ook wel. Soms regel ik oppas, maar meestal neem ik de jongste twee gewoon mee.

Het klinkt bijna leuk zoals je het omschrijft Cell :lol:

Bij ons op school is het vaak uberhaupt niet gewenst omdat ze speciale dingen organiseren voor bepaalde leeftijden. Bijv nu sint maarten, daar komt echt een ridder te paard aan te pas en dat willen ze echt als grote verrassing houden voor de eersteklassers, omdat het zo indrukwekkend is. Natuurlijk is het gewoon niet anders als je geen oppas kan regelen, maar het is niet gewenst. Net als bij veel jaarfeesten waarbij een verhaal wordt verteld of muziek wordt gemaakt door grotere kinderen van school. Zeker in deze tijd van het jaar. In het voorjaar treedt iedereen weer wat meer naar buiten en mogen de broertjes en zusjes ook weer mee.

En het is ook kindafhankelijk he, ik kan mijn middelste nog moeilijk meenemen naar vanalles. Die is zo impulsief, als ik bijv bij de tandarts zit bestudeerd hij alle apparatuur etc. Nu kan ik hem vertellen dat ie bijv geen lades opentrekt, maar als dreumes/peuter was ik alleen maar met hem bezig geweest in een poging iets te doen voor school.

dit jaar heb ik gezegd tegen de juffen: vraag me als er iets is, maar ik geef me niet op voorhand op.

Vorig jaar hielp ik leerplein versieren, dat wou best met een dreumes… maar nu zoeken ze ouders voor het taalcircuit van groep 3. Eh daar kan dus echt geen dreumes bij zijn.

Wordt vast heel gezellig lezen/taalspelletjes doen met een dreumes erbij :lol: en met de kleine er straks bij helemaal niet.

Idem voor afgelopen week spelletjesmiddag.

Onze jongste vindt spelletjes ook heel leuk… en voor je het weet ben je pionnen en kaartjes kwijt. En dan is er niet iets anders te doen voor een dreumes.

Vind het wel jammer, maar het is maar zo.

Zei al tegen de juf van groep 3: als nummer 3 in groep 3 zit kom ik meedoen met het taalcircuit, dan zit de jongste namelijk ook in groep 1.

Was haar ervaring ook… thuisblijfmoeders kunnen vaak het meest bij de jongste/jongste 2. Heel vaak is een baby of dreumes erbij gewoon niet handig. Bij het versieren enzo vorig jaar kon het prima.

Ik bekijk het ook per situatie hoor…

Luizenpluizen is geen probleem… de les is al verstoord, dreumes speelt gewoon in de klas, baby slaapt of is bij juf.

Maar cadeautje inpakken voor sint is dan weer niet handig… die gaat geheid willen " helpen" en dan zit er meer plakband op hemzelf dan op t pakpapier… of hij zou het weer willen uitpakken :lol:

Maar gelukkig is dat s’ avonds ingepland en dan is manlief thuis.

Versieren op school kan dan weer wel, het is met vele handen zo gedaan en wederom slaapt suus dan en loopt dreumes rond en speelt.

Helpen met sportdagen is dan ook weer niet handig, dus dat doe ik ook niet en soms wil ik iets zo graag dat ik er oppas voor probeer te regelen.

Zo was er in de kinderboekenweek de mogelijkheid om vrijdagochtend voor te komen lezen in groep 3.

Ja… nee dat word hem dan niet. Dan raak ik afgeleid.

Maar heb toen oppas geregeld.

En biebmoeder kan ook… 1x per 3 weken boeken halen voor de klas…

Neem Mies gewoon mee en Suus ook… Suus slaapt in de bak, Mies vermaakt zich in de kinderhoek van de boek en ik kan dan wel 30 boeken op Thema uitzoeken… geen probleem.

maar wel per situatie bekeken dus… :wink:

Hier doe ik ook wat ik kan hoor. Zo heb ik al eens gymtasjes zitten naaien, kerstbomen opgetuigd en afgehaald, mee geweest met kinderboerderij-uitjes en weet ik wat nog meer.

Afgelopen jaar baalde ik stevig. Ik had me opgegeven om te helpen versieren voor Sint-Maarten. Kom ik daar, met een tak van drie meter :mrgreen: , ben ik de enige van de klas van Rick die zich heeft opgegeven. En ik had Stijn ook los rondrennen. (ben die ochtend drie kilo afgevallen van het achter hem aan rennen volgens mij)

Ik heb de tak aan het plafond gehangen (zo’n lelijk systeem met van die platen in een rails) en daar lampjes in gedaan, lampionnen er in gehangen (zo dat de lichtjes er in vielen) en daaronder tafels en kasten versleept en daar de overige lampionnen op gezet. Zag er zo leuk uit!! Ik kreeg wel heel veel welgemeende complimenten van leerkrachten en de tak hangt er nog steeds. (zonder lichtjes en lampionnen). Maar ik snap dan niet dat ik van de 57 ouders als enige kan helpen.

Ik heb echter geen rijbewijs, dus bij uitjes kan ik niet mee. Of het moet, zoals naar de kinderboerderij< aan te lopen zijn. Ben ook wel eens met de trein meegeweest… :think: Hmm, eigenlijk toch best veel wat ik doe!

Hier is het ook zo dat de ouders die het meeste meehelpen met alle dingen als eerste worden gevraagd of ze mee willen met schoolreis. Afgelopen dinsdag hadden we informatieavond van school en ik ben nu klassenouder bij de oudste.

Ik wil alles doen zei ik behalve luizenpluizer en ik heb gelijk gezegd dat ik een klein spookje heb die ik geregeld mee zal moeten nemen en dat was geen probleem!!! :mrgreen:

Ik ga op school helpen met het opbouwen voor sint-maarten bij de oudste in de klas en dag daarna met afbreken bij de middelste in de klas en de jongste gaat gewoon mee. Vinden ze hier niet erg. Stijn keuvelt wat rond en vermaakt zich wel.

ff weer opgegraven dit topic.

De conciërge van school heeft een hartaanval gehad en kan dus voorlopig niet komen werken. Er is aan alle ouders gevraagd of ze mee willen helpen. Van de ouders van ruim driehonderd kinderen ben ik, na een week, de derde die heeft aangeboden te helpen. Straks ga ik even een uurtje in alle klassen de prullenbakken legen, was vergaren en de afwasmachine in/uitruimen.

Ik snap niet dat er zo weinig ouders zijn die de moeite nemen om even te helpen. De leerkrachten proberen wel dingen over te nemen maar het is lastig om alles te doen als je ook nog een klas vol kroost hebt zitten.