hoihoi
Mijn meisje is nu aan de lactulose maar is daar ook een alternatief voor.
maisolie heb ik al geprobeerd en werkt niet
groetjes
marlies
Waaròm is Bente aan de lactulose??
Ik denk ff voor je na,
maisolie niet meer doen hoor!!!
is errug slecht voor de darmen.
Even een paar vragen nog, waarom heeft ze lactulose gekregen.
Naast het feit dat ze harde ontlasting heeft.
Geef je Bv of Fv??
Lactulose zelf gekocht of op advies van deb huisarts/spec.
hoihoi
maisolie werd me door het ziekenhuis aangeraden :shock:
bente had al 10 dagen geen ontlasting gehad en wel last van hhar buikje ze was aan het persen maar er kwam niks uit dus dan begon ze te huilen heel zielig
groetjes
marlies
hoihoi
ik geef bv de lactulose heb ik van de ha gekregen ook omdat ze een prematuurtje is
IK zou alleen liever een natuurlijk alternatief hebben. Ik weet dat er een tydje tussen mag zitten maar ik zie haar regelmatig persen en dan huilen dus er zit iets dwars
Op zich is lactulose een onschuldig middel hoor!
Het maakt de ontlasting zachter waardoor het makkelijker gaat.
Als het goed werkt dan is er op zich geen reden om ermee te stoppen.
Heeft ze harde ontlasting, kloofjes bij dr anus??
Dan zou je dr anus nog kunnen insmeren met lidocaine/vaseline zodat het wat verdoofd en het drukken dr minder zeer doet.
Movicolon zou ze ook mogen gebruiken, maar nogmaals als het goed werkt gewoon lekker zo laten!!
En eventueel kijken als je de dosis verlaagd wat er dan gebeurd.
Nuchter geven bij het ontbijt geeft het beste effect!
Heb je ook al naar je eigen voeding gekeken?? :think:
Ben niet zo op de hoogte van BV hoor dus sorry als mn vraag ietwat niet handig over komt.
Dr buikje/anus masseren heb je dat al geprobeerd??
(vast wel )
Zou ze ook last van haar darmpjes kunnen hebben??? In dat geval zou je ook infacol kunnen proberen. Schijnt erg goed te helpen.
@ICL wrote:
Zou ze ook last van haar darmpjes kunnen hebben??? In dat geval zou je ook infacol kunnen proberen. Schijnt erg goed te helpen.
:thumbup:
hoihoi
ja het masseren heb ik ook al geprobeerd. Zelf heb ik niet het idee dat die lactulose echt werkt aan gezien ze nogsteeds af en toe loopt te persen terwijl er niks uitkomt en ze zit al 3 dagen aan de lactulose. Gisteren heeft ze wel een poepbroek gehad en een beste ook maar vanmiddag was ze dus alweer aan het persen
je gebruikt het nu 3 dagen, dat is ook pas het termijn dat het iets gaat doen hoor!
Voor Bv poep moet je niet bij mij zijn, maar ik meende dat er bij bv niet perse elke dag ontlasting hoeft te zijn.
Dus ze kan ook lucht hebben wat ze eruit aan het persen is.
Gebruik je iets tegen krampjes??
Hoe zag haar luier er gister uit??
ff een smakelijk vraagje
Marlies, met BV hoeft Bente niet elke dag een poepluier te hebben heh!! Het kan variëren van meerdere poepluiers per dag tot wel een dag of 10 niet. Is redelijk normaal.
hoihoi
dat van die luiers weet ik maar ik zie dat ze ergens last van heeft met haar buik misschien dat andere maar eens proberen is dat bij de apotheek te verkrijgen?
groetjes
marlies
Infacol kan je iig bij de apotheek krijgen, maar volgens mij ook bij de drogist. Ikzelf heb het niet gebruikt… ik gebruik een klein beetje venkelthee als M.art.ijn last van z´n darmpjes heeft. Het schijnt echter dat als ze last van obstipatie hebben, het de darmen stil kan leggen. Gelukkig loopt hij aardig goed door en heeft hij niet zo heel erg vaak last van z´n darmen (zelfs niet als ik flink gekruid heb gegeten ).
Hoi,
Mijn dochter kon in het begin ook niet goed poepen, ze had er echt heel veel last van. Je zag haar persen en daarna kon ze heel hard gaan huilen.
Ik smeerde haar anus in met een beetje vaseline en veel fietsen met de beentjes. Ze poepte vaak tijdens het verschonen dan duwde ik haar knietjes tegen haar buik en dan masseerde ik haar anus met vaseline.
Een beetje water laten drinken kan ook helpen.
Pas toen ik met fruit ben begonnen ging ze regelmatiger poepen.
Ze heeft een tijdje gehad dat ze 1x in de 14 dagen poepte en nu elke dag wel 2 x.
Hoi,
Lyam gebruikt vanaf dat hij1 1/2 mnd was forlax. Hij is nu vier maanden en gebruikt het nog steeds.
Ik heb movicolon gebruikt. R.omy kon niet meer poepen van de nutrilon AR. De kinderarts heeft toen movicolon uitgeschreven. Ze zegt dat dit geen kwaad kan…
@Newbe wrote:
Ik heb movicolon gebruikt. R.omy kon niet meer poepen van de nutrilon AR. De kinderarts heeft toen movicolon uitgeschreven. Ze zegt dat dit geen kwaad kan…
Nee klopt, lyam had ook eerst movicolon, maar deed hier niets op en toen dus over gegaan op forlax
vsm heeft ook een product om de ontlasting zachter te maken, heb ik vandaag gehaald.
ben zelf niet zo van de medicijnen.