Hoi dames
Wat te doen als je kind steeds zeer vroeg wakker is?
Mijn kids slapen goed meestal vanaf 19 uur. In de avond en nacht worden ze zelden tot nooit wakker.
Maar Brent is altijd al een vroege geweest (6 uur, half 7) en is de laatste tijd extreem vroeg ( 5 uur!)
Als we hem uitleggen dat iedereen nog slaapt en hij terug naar bed moet, krijst hij alles aan elkaar en is de rest dus ook wakker. Hij wil met alle geweld naar beneden. Hij heeft zowiezo een stoute leeftijd waarbij hij vanalles uitprobeert en zomaar uit zijn kamertje komt etc etc.
Maar dit om 5 uur opstaan wil ik snel in de kiem smoren!
Hoe doen jullie dat met jullie kids?
Groetjes
Carina
Blijven volhouden en dan maar even het hele huis een tijdje wakker. Vervelend maar als je toegeeft naar beneden te gaan duurt het alleen maar langer…
hier gaat het ook zo.
we doen hem nu een uur later naar bed…maar dat helpt niks.
wat wij doen is géén lamp aan doen en fluisteren dat het te vroeg is om op te staan.
soms pikt ie dat en gaat ie weer slapen…of wil hij door het raam kijken, ziet dat het nog donker is en accepteert het dan.
of hij heeft een vieze luier: luier verschonen en hij slaapt weer.
soms heeft hij het koud, dan ff trui eroverheen en verder slapen
soms is ie bang, een knuffel en hij tukt weer verder
en soms heeft hij gewoon honger.
dan krijgt hij een pakje kant en klare pap ( staat op zijn kamer) en met een volle buik slaapt ie dan tot 7 uur.
maar vandaag was het hier ook gewoon 05,45 en zijn we er al aangewend dan spelen we op bed, daarna tv aan terwijl papa zich aankleden en we gaan pas naar beneden als we allemaal naar beneden gaan…
misschien kan je ipv te denken dat ie stout is, even aan hem vragen wat er is? tom kon het altijd heel goed aangeven…
succes!
@Madre wrote:
Blijven volhouden en dan maar even het hele huis een tijdje wakker. Vervelend maar als je toegeeft naar beneden te gaan duurt het alleen maar langer…
:thumbup: :-*
Hey Carina…
Zou het de leeftijd zijn, want hier hebben we ook zo’n boef…eigenlijk sliep ie altijd tot half 8, maar nu is het vaak tussen 5 en 6 en soms een uitschieter naar half 7, maar dat is het. Ik heb de hoop dat het op den duur over gaat…wij gaan er hier vaak dan maar een beetje om en om uit, maarre Tim trapt ook nergens in…“ik ben wakker…ik wil er uit”
Tja el, misschien wel!
Brent trapt ook nergens in, hij wil gewoon niet meer slapen en in bed blijven, gaat keihard krijsen en komt er weer opnieuw uit. Is niet meer moe.
Hij heeft geen vuile luier of kou, als ik vraag wat er is zegt ie: Ik wil zo naar beneeeeeeedeeee…
Soms wel honger, maar ik vond hem met 3 jr eigenlijk te oud om een pijamapapje in bed te geven…
Misschien maar eens doorpakken en steeds terugleggen
Ik vind ook niet dat hij stout is, maar ik bedoel dat hij uberhaupt in een stoute fase zit met allerlei dingen, en het gewoon uit bed komen enzo past daar bij.
Mischien even kijken naar slaapjes overdag en de tijd dat hij s’avonds naar bed gaat?
Ik kan me voorstellen dat hij na 10 uur slapen niet meer moe is als ik eerlijk ben
Echt gek vind ik deze tijd van wakker worden dan ook niet…
Hier dus ook dat probleem, (gehad, hoop hoop)… en ik ben echt consequent hem terug gaan leggen, tot het wel een christelijke tijd was om wakker te worden. Nu het weer vroeger licht wordt is dat dus tussen half 7 en 7… Eerst was de verleiding groot om hem maar in bed te nemen, en de tv aan te zetten, maar rond die tijd is er nog niks zinnigs op tv.
De laatste tijd is het goddank weer redelijk bij de tijd(tussen 6 en 7) maar ik heb dus weken gehad dat het ergens tussen 2 en 4 begon…
Wij hadden op die leeftijd een timer zitten op een nachtlampje. Was het lampje uit, dan was het nog nacht. Als het lampje aan was, mocht Em ons wakker maken. Dat vond ze best stoer, dus dat werkte goed.
Nou vandaag was het dus weer 5 uur GRRR
Ik legde hem terug maar hij ging steeds direct weer rechtop zitten, keihard huilen. Broertje werd wakker en begon ook te huilen, dus die heb ik snel een fles gegeven.
Ik heb gesmeekt, uitgelegd, teruggelegd, en niks hielp. Hij bleef maar rechtop in bed zitten krijsen. mama ik heb zo’n hommer!!!
Dat krijg je dus ook als ie slecht eet. Maar hij is ook vroeg wakker als ie wel veel eet s avonds… :think:
Even bij mij in bed gelegd, ik was alweer bekaf na een half uur worstelen. en daarna naar beneden.
Maar hoe zit het met zijn slaapjes overdag dan? (zie mijn vorige post hier)
Ik ben toch heel benieuwd of hij niet teveel slaapt in een etmaal…
Idd, als hij nog middagslaapjes doet zou ik begnnen die in te korten. Dat hebben we destijds (al eerder) met Anne ook gedaan. Uiteindelijk was ze met nog geen 2 jaar en 3 maanden van de middagslaapjes af en nu ligt ze om 19uur in bed en slaapt tot 7:30-8:30uur. Het is lastig om middagslaapjes in te gaan korten, je voelt je rot als ouder om je kind wakker te maken, maar uiteindelijk ben je na een paar weken van alles af en slaapt je kind s nachts weer goed. Als hij geen middagslaapjes meer doet heb ik ook geen idee.
hier had dat geen invloed… wakker houden lukte niet, viel gewoon in slaap waar hij zat :wall: :wall: dus maar gewoon volgehouden, maar hier was het dus niet zitten en krijsen, liet zich wel gewoon terugleggen…
sterkte catje
@hermione wrote:
hier had dat geen invloed… wakker houden lukte niet, viel gewoon in slaap waar hij zat :wall: :wall: dus maar gewoon volgehouden, maar hier was het dus niet zitten en krijsen, liet zich wel gewoon terugleggen…
sterkte catje
Ja oke, als ze echt moe zijn natuurlijk laten slapen, maar dan maar een half uur ipv 2uur of zo. Ze zijn dan toch weer opgeladen. Wakker maken is even niet leuk, ze zijn even uit hun hum, maar gaan er s nachts makkelijker mee om. In elk geval hier de ervaring
Carina, nog 1 weekje en de klok gaat een uur vooruit
Herkenbaar. Onze kleuter doet nu zijn rolgordijn omhoog en komt ons vertellen, dat het de hoogste tijd is om op te staan (kwart over 6. Gaaaaaaaaaaaap). Nog een jaartje en dan mag hij alleen naar beneden van ons. Nu kruipt hij er tussenin en als kindertijd begint, dan kijkt hij dat in ons bed :oops:
ik zou hem iets later naar bed doen…
dave gaat om half 8 naar bed…dan even voorlezen…dus rond 8 uur slaapt hij… hij slaapt dan tot 8u…
hij doet geen overdagslaapje meer…
@mama van anne wrote:
@hermione wrote:hier had dat geen invloed… wakker houden lukte niet, viel gewoon in slaap waar hij zat :wall: :wall: dus maar gewoon volgehouden, maar hier was het dus niet zitten en krijsen, liet zich wel gewoon terugleggen…
sterkte catje
Ja oke, als ze echt moe zijn natuurlijk laten slapen, maar dan maar een half uur ipv 2uur of zo. Ze zijn dan toch weer opgeladen. Wakker maken is even niet leuk, ze zijn even uit hun hum, maar gaan er s nachts makkelijker mee om. In elk geval hier de ervaring
Geprobeerd hier, maar eerder wakker maken is garantie op een vreselijke middag…Dat slaapje is gewoon nog nodig!
Gisteren om 20.00 te bed gelegd… en vanmorgen weer om 6.00. Op de een of andere manier lijkt zoiets averechts te werken bij ons :wall:
weet je wat hier ook hielp …heel stom hoor, maar ik zei dan dat hij mocht uitslapen :mrgreen: en verrek mannetje sliep tot 9 uur HAHAHAHA
( gisteren ben ik om 11.15 :shock: maar gaan kijken of hij nog sliep, hij was lekker aan het spelen)
en ik heb hem een (radio)wekker gegeven, deze gaat om 7.15u af ( op de radio) en dan mag hij ons roepen
is hij eerder wakker dan mag hij gaan spelen tot de wekker afgaat…
vond hij machtig interressant…
misschien is dat wat voor jouw kindje
colle bedankt voor de tip, dat kan ik wel eens proberen
Nee Brent is nu in de fase dat ie steeds vaker het slaapje overslaat. Dus meestal geen slaapje meer overdag
Later naar bed gaan en meer eten? Gisteren hebben we geprobeerd, om 8 uur naar bed en een groot bord pap vantevoren, maar hij was er weer om 5 uur vanmorgen :?
Ik zei: hup je bed in, en hij rende naar het bed en gooide zich schreeuwend er op neer. Ik deed het licht uit. Moest nog een keer terug om de deken over hem heen te leggen en een paar minuten later sliep hijw eer, tot kwart voor 7
maar dat is tot nu toe de eerste en enige keer dat het terugleggen gelukt is! Ik ga het morgen weer proberen!
(en: we gaan vrijdag voor 4 dagen naar londen. Erik en ik samen, dus heeeeeeeeeeeerlijk…SLAPEN! :mrgreen: )