colle bedankt voor de tip, dat kan ik wel eens proberen
Nee Brent is nu in de fase dat ie steeds vaker het slaapje overslaat. Dus meestal geen slaapje meer overdag
Later naar bed gaan en meer eten? Gisteren hebben we geprobeerd, om 8 uur naar bed en een groot bord pap vantevoren, maar hij was er weer om 5 uur vanmorgen :?
Ik zei: hup je bed in, en hij rende naar het bed en gooide zich schreeuwend er op neer. Ik deed het licht uit. Moest nog een keer terug om de deken over hem heen te leggen en een paar minuten later sliep hijw eer, tot kwart voor 7
maar dat is tot nu toe de eerste en enige keer dat het terugleggen gelukt is! Ik ga het morgen weer proberen!
(en: we gaan vrijdag voor 4 dagen naar londen. Erik en ik samen, dus heeeeeeeeeeeerlijk…SLAPEN! :mrgreen: )
En dan zal je zien dat je dan elke ochtend om 5 uur wakker bent
The keyword is: de aanhouder wint en ook iets met consequent blijven. Ga je het elke avond en nacht anders doen dan raakt je kind in de war.
Nee, vanaf nu elke keer, bed weer in leggen, dekens en een kus.
Tot hij het wel doet.
Als ik sommige voorbeelden hier lees denk ik echt dat het steeds maar een of 2 keer wordt gedaan en dat men dan tot de conclusie komen dat ‘het niet werkt’…Nee daar is echt wel tijd voor nodig…
Dames, ik weet het, mijn zoon sliep pas met 2 jaar door en slaapt nu in de regel van 19 uur tot 6 uur…
Ik doe er een vreugdedansje om. Alles beter dan midden in de nacht wakker en UREN KRIJSEN…
Hier merkte ik ook dat Micah toe was aan een groot bed. Die beperking vond hij niet prettig meer. Toen hij eindelijk ging slapen hebben we hem bij toeval een kussen gegeven. Voor die tijd hebben we echt ALLES geprobeerd, en langer dan een paar dagen hoor, anders kan je echt niet zeggen of het wel of neit werkt.
Geprobeerd hier, maar eerder wakker maken is garantie op een vreselijke middag…Dat slaapje is gewoon nog nodig!
Hier werd net zolang gehuild als dat ze geslapen zou hebben. Dan leer je wakker maken heel snel af. Er overheen tillen werkte bij ons het beste. Dan had ik rond vijf, zes uur een uitermate chagerijnig kind, maar dan lag ze wel om 19.00 uur in bed.
Ik zit al meer dan drie jaar opgezadeld met een vroege vogel (vijf uur ed )
Sinds een tijdje alweer mag hij zijn lamp aandoen (meestal even na zessen) en spelen tot 7.30 en dan naar ons toekomen. Dat gaat best goed. eerste paar ochtenden wennen. En protest. Wilde naar beneden. Maar na een paar ochtenden begon hij het te begrijpen en nu speelt hij heerlijk op zijn kamertje.
Toen de klok werd verzet heeft hij een week lang tot 7 uur (nieuwe tijd!) geslapen :dance:
Maar inmiddels zit hij weer gewoon op 6 uur of kwart over 6. Nu kan ik daar wel mee leven, dus ik hoop dat het zo blijft. Het was 5 uur wat me echt de das om begon te doen.
Ik zou hem ook wel willen leren om zelf te spelen, maar hij kan nog geen klok kijken :think:
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn zoontje. Iedere dag om 5 uur was meneer klaarwakker.
Toen wees een vriendin mij op de BabyZoo slaaptrainer, link verwijderd. Dit is een klok die een klein kind op een hele leuke en makkelijke manier laat zien, wanneer hij uit bed mag. Het duurde een kleine week bij mijn zoontje, 3.5, maar vanaf toen bleef hij keurig in bed tot zijn aapje ook wakker werd.
Kan het jullie aanraden, want het werkt echt bij mijn zoontje.