Als gezin warm eten.

Dames…



Roan kreeg eerst voornamelijk via potjes eten (jaa, niet iedereen is het daar mee eens, daar gaat het nu niet om).



Nu eet ie met ons mee, maar heeft eigenlijk nog nooit pasta/rijst/bami enzo met ons mee gegeten. Wel aardappelen en groente, dat vind ie heerlijk.



Maar hoe doen jullie dat?



Laten jullie de kruiden weg, geven jullie er ook ‘saus’ bij, kan ie gewoon helemaal met ons mee eten???



Ik ben er nog niet echt in thuis, dus zou graag wat tips van jullie willen.



Alvast bedankt



(Ow en ik hoop dat ie hier goed staat omdat het om eten gaat, of moet ie naar de dreumesvraagjes?

Ik hoopte hier eigenlijk op meer antwoorden :mrgreen: )

Nou, we hebben een forumonderdeel genaamd ‘bijvoeding’ daar past jouw vraag beter :slight_smile:

@~Melanie~ wrote:

Nou, we hebben een forumonderdeel genaamd ‘bijvoeding’ daar past jouw vraag beter :slight_smile:




Oke, sorry had het kunnen weten.

vanaf 1 jaar eten onze kindjes hier gewoon mee.

Behalve vette hap dan kregen ze een vers hapje uit de vriezer.



Jenna eet nog niet helemaal mee omdat ze KMA heeft, maar probeer altijd zo te koken dat we met zu’n alle hetzelfde kunnen eten.

@romata wrote:

vanaf 1 jaar eten onze kindjes hier gewoon mee.

Behalve vette hap dan kregen ze een vers hapje uit de vriezer.



Jenna eet nog niet helemaal mee omdat ze KMA heeft, maar probeer altijd zo te koken dat we met zu’n alle hetzelfde kunnen eten.




Ja dan bedoel je patat en pizza enzo lijkt mij??

Of ook bij bami.



We moeten er nog een beetje in wegwijs worden. Want vanavond wilden we eigenlijk (zelfgemaakte) bami eten.

eva-linde eet met de pot mee, al vanaf t begin

als we echter heel pittig eten ( wij houden erg van zeer pittige curry gerechten) dan neem ik voor haar wat witte rijst uit de pan en doe er een dingen bij als stukjes worst, druifjes, komkommerschijfjes

een beetje pittig vindt ze trouwens ook lekker, maar t moet natuurlijk niet t soort pittig zijn waar we zelf ook tranen van in de ogen krijgen :mrgreen:

ze krijgt trouwens wel een patatje soms hoor…dat eten wij zowiezo al niet vaak dus t zijn uitzonderingen

verder heb ik altijd zoveel variatie dat er altijd wel iets is wat ze kan eten van tafel

Geeft toch niet joh :-*



Maar als antwoord op je vraag, je kindje mag gewoon met de pot mee eten, zout mag ook gewoon maar niet teveel en inderdaad gewoon lekker saus.

Houd wel rekening met het feit dat je ‘gekke gezichten’ kan krijgen als hij een stuk prei of zo tegenkomt, door de potjes weet hij niet wat dat is, dat gaf hier problemen met mijn oudste :oops:

@Sennapen wrote:

@romata wrote:
vanaf 1 jaar eten onze kindjes hier gewoon mee.

Behalve vette hap dan kregen ze een vers hapje uit de vriezer.



Jenna eet nog niet helemaal mee omdat ze KMA heeft, maar probeer altijd zo te koken dat we met zu’n alle hetzelfde kunnen eten.




Ja dan bedoel je patat en pizza enzo lijkt mij??

Of ook bij bami.



We moeten er nog een beetje in wegwijs worden. Want vanavond wilden we eigenlijk (zelfgemaakte) bami eten.


dat eet eva-linde gewoon hoor :smiley:

@Sennapen wrote:

@romata wrote:
vanaf 1 jaar eten onze kindjes hier gewoon mee.

Behalve vette hap dan kregen ze een vers hapje uit de vriezer.



Jenna eet nog niet helemaal mee omdat ze KMA heeft, maar probeer altijd zo te koken dat we met zu’n alle hetzelfde kunnen eten.




Ja dan bedoel je patat en pizza enzo lijkt mij??

Of ook bij bami.



We moeten er nog een beetje in wegwijs worden. Want vanavond wilden we eigenlijk (zelfgemaakte) bami eten.




Bami kan prima hoor.

Hier waren beide jongens niet van het geprakte eten, en al helemaal niet van gepureerd eten(oa.potjes), dus heb ik ze gewoon vanaf een maand of 6 bij ons aan tafel gezet tijdens het eten en op hun bordje dingen opgeschept die ze zelf mochten eten. Dus hele sperciebonen, aardapperen, blanke pasta en rijst… In een ander bakje had ik dan rijst/pasta/… MET saus/ kruiden(aangepast aan de leeftijd) en daarmee voerde ik ze af en toe een hap. Zo konden ze EN ervaren hoe het is om zelf te eten EN kregen ze nog echt wat binnen :wink:

Oke dames, bedankt voor de tips. gewoon proberen dus. Misschien zijn we wat voorzichtig (en onzeker :angel:) omdat we het niet allemaal weten.

Ben wel benieuwd of ie ook gekke gezichten gaat trekken haha … Hij vind het trouwens wel bijzonder interessant om met ons mee te eten, bekje gaat constant open en merk ook dat ie dat veel leuker vind dan alleen eerder eten.

gewoon idd lekker mee laten eten.

Als je merkt dat hij jullie bami of nasi te gekruid vind kan je de volgende keer een beetje witte rijst achterhouden en dat later op zijn bord erdoor doen zodat het minder pittig is.



Hier eten ze dingen als nasi enzo mee vanaf een maand of 9… eerder vonden ze rijstkorreltjes niet leuk/lekker :lol: .



Pasta maken wij de saus altijd apart en scheppen we er pas op het bord bij, dus kan je dan wat minder van doen (of bij ons ook ivm allergie nog eens iets achterwege laten…).

We varieerden nog weleens met de soort pasta… onze 2e vond de vlinderpasta heel goed weg te happen, maar elleboogjes krijg hij niet opgepakt tot een bepaalde leeftijd.

Jaa sausjes etc hebben wij ook apart hoor, dus kan hem altijd iets minder geven.

Ergens is het wel makkelijk dat ie nu alles kan en mag eten. Ook met zout enzo :slight_smile: :slight_smile:

Katie at vanaf toen ze 1 jaar was alles met de pot mee… DUs ook pizza, pasta, rijst met Kerrie en gekruid… Pittig eten we sowieso niet maar gister aten we shoarmaschotel en de aardappelpuree was wel aan de pittige kant maar daar at ze er gewoon van…

Nou Roan at de bami alsof ie het al jaren deed, lekkere bamivlees en groenten hadden we door heen. Hij heeft geen pindasaus gehadd, hij vond het zo al verukkelijK! Dus missie geslaagd :inlove:

Hier eet Lynn ook met de pot mee, alleen pasta krijgt ze iets anders zelf gemaakt

Gewoon alles los op een bordje en zelf laten eten. Vind ze heerlijk. Pasta meeeten ed doe ik pas als ze 1 is

R eet hier over t algemeen gewoon mee met de pot. Ik kook zonder zout, maar wel met kruiden (geen pittige kruiden)

Hij is een zeer tevreden eter 8) en eet alles mee. Ook pasta e.d. Ik maak bijv tomatengroentensaus, lekker laten pruttelen en dan in de blender. Heerlijk van smaak en zo gezond. Wat pasta erbij en smullen maar.

Hij eet verder gewoon stamppotjes, aardappels, risotto etc mee. Hij eet stukjes, geprakt, gestampt, sauzen etc.



google eens op de blog ‘koken voor mijn dochter’, zeer leuke recepten. Of keukenkikker.

Hier beide heertjes die gewoon met de pot mee-eten vanaf de 1 jaar volop.

Van te voren ook wel, alleen dan zonder kruiden.



Hier hebben ze dus ook nooit last gehad van eventuele kruiden, maar er zitten hier dus ook geen kids met een allergie etc.

Nou hier eet Roan nu ook gewoon mee, en hij vind niks gek eigenlijk en alles lekker. Dus echt :thumbup: :thumbup:

@Zeemeermin wrote:

@Sennapen wrote:
Nou hier eet Roan nu ook gewoon mee, en hij vind niks gek eigenlijk en alles lekker. Dus echt :thumbup: :thumbup:




Wat fijn! Geniet ervan dat hij zo lekker mee-eet.

Lars eet bijna nooit gezellig mee. En de tijd van apart koken heb ik gehad. Wij zetten hem gewoon voor wat wij eten, maar hij weigert :? …




Jaa doe ik ook aangezien ik ook van andere hoor dat dit niet altijd het geval is.

Maar eet hij helemaal niks dan? Of lust ie weinig, of is ie gewoon eigenwijs en dwars?

Of zijn er bepaalde dingen die die wel lust?