Als gezin warm eten.

Poeee dat lijkt me niet altijd makkelijk… En soms ook wel irritatieverwekkend, zelfs als je je erbij neerlegt. :wink:

En nee het is niet echt veelzijdig wat ie eet, snap dat jullie zelf daar geen rekening mee houden.



Haha en hoe slim als ze al zijn he, de groenten er uit pikken. Ow ow, klein monstertje. Nja dan maar zonder eten op bed he

:thumbup:

@zeemermin :hug: Ik weet hoé slopend het kan zijn als je kind niet wil eten… Hier heeft de oudste hele perioden geleefd op: kip, kale aardappelen of pasta en doperwten :roll: Nu sinds een jaar gaat ie steeds gevarieerder eten: pasta MET saus :dance: , alle soorten groenten(behalve spinazie en andijvie, maar ach :wink: ), vlees, vis… zelfs verse mosselen heeft ie geproefd (en weer uitgespuugd, terwijl hij diepvriesmosselen wel lust :think: ) en hij is weer gek op olijven, wie had dat 2 jaar geleden nog gedacht :mrgreen:



Dus: niet druk maken, geen druk achter zetten, komt (hopelijk [vanzelf]) weer goed :-



Oh, en nu is’t dus de jongste die zo slecht eet :roll: , history is repeating itself :lol: Al kan ik er nu stukken beter tegen :shifty:



@Sennapen: fijn dat het zo goed gaat met het samen eten :-

Suus eet vanaf pakweg 8 a 9 maanden gewoon mee aan tafel. Nu met 1 jaar eet ze eigelijk alles, ook de wat pittigere gerechten, maar dan doe ik net zoiets als Kristalkindje doet… minder saus en wat meer witte rijst erdoor roeren.



Zelfs pizza met tonijn heeft ze al gehad… dat eten we echt niet wekelijks, ik bak meestal zelf pizza en dan is het eigelijk gewoon brood met tomaat, groenten en in ons geval tonijn.

Ze heeft een stuk gegeten ter grootte van een 3/4 bammetje en in kleine stukjes ging het met smaak op.



Babi pangang met bami heeft ze ook al gehad, sliertjes en kroepoek waren een hit, het vlees hoefde ze niet zo nodig.

Ook goed.



Soep heeft ze ook al gegeten, kippensoep vond ze heerlijk. Stukje stokbrood tussendoor.

Stamppotjes, ovenschotels… ja wat eigelijk niet.



Vanavond hebben we lamskotelet gegeten met verse tuinettertjes (doperwten, niek noemt ze tuinettertjes) en aardappeltjes en komkommerrasp met azijn en suiker.

Ze heeft haar bordje schoon leeg, de komkommerrasp ging ook rap naar binnen. :inlove:

Roan had vandaag voor het eerst gebakken aardappelen en boontjes (ja die had er wel eens op :wink: ) Zijn hele bord ging schoon op :shock: , mondje bleef maar open gaan, zo geweldig. Het was de eerste keer dat alles op ging, zo leuk :inlove:

Hij doet nu alsof hij het niet lekker vindt. Stopt een hapje in zijn mond en met dezelfde gang er weer uit. Of hij probeert het niet eens.
Enige wat hij zonder problemen eet is pasta carbonara (maar probeer er geen groente door te verwerken, die pikt ie eruit). Broccolli, bloemkool en gekookte aardappels eet hij met appelmoes, sla wil hij soms en patat lust hij altijd wel.

Oh wat herkenbaar!!
Hier een draakje dat al vanaf een maand of 10 bijna niets meer eet!!! Echt maanden niets, nu langzaam aan eet ze 'oene tatjes' (groene patatjes = boontjes) en broccoli en soms wat hapjes wortel. Ze probeert nu regelmatig ook andere dingen, maar meestal likt ze er alleen maar aan, of kiept meteen haar bord om (zo, bod eeg, nu apmoes...) Ja, ik hou er geen rekening meer mee, in zoverre dat we in ieder geval wel iedere week broccoli en/ of boontjes eten, maar verder ook niet. Ik hoop nog steeds dat het wel goed komt!

Tot nog toe eet onze jongste alles wat we aanbieden, hopelijk houdt ze dat vol en neemt de oudste daar een voorbeeld aan...

@Sennapen wrote:

Nou hier eet Roan nu ook gewoon mee, en hij vind niks gek eigenlijk en alles lekker. Dus echt :thumbup: :thumbup:




Wat fijn! Geniet ervan dat hij zo lekker mee-eet.

Lars eet bijna nooit gezellig mee. En de tijd van apart koken heb ik gehad. Wij zetten hem gewoon voor wat wij eten, maar hij weigert :? …

Als baby at hij alles, maar sinds zijn eerste verjaardag is het drama.

Hij doet nu alsof hij het niet lekker vindt. Stopt een hapje in zijn mond en met dezelfde gang er weer uit. Of hij probeert het niet eens.

Enige wat hij zonder problemen eet is pasta carbonara (maar probeer er geen groente door te verwerken, die pikt ie eruit). Broccolli, bloemkool en gekookte aardappels eet hij met appelmoes, sla wil hij soms en patat lust hij altijd wel.

Ja, je begrijpt dat het heel eenzijdig wordt als ik daar rekening mee ga houden. Dus dat doen we niet meer. Toetje of fruit eet hij meestal wel, maar soms gaat hij met een lege maag naar bed.

Brood eet hij overigens altijd goed. Dus hij zal ook wel meer een broodman zijn! Zal vast wel weer een keer overgaan, hoop ik :mrgreen: !