Hoi meiden,
De titel zegt het al: wij zijn nu 16 mnd bezig zwanger te worden en al 16 maanden behoorlijk fanatiek. We vrijen genoeg, alle onderzoeken zijn goed, maar helaas nog geen zwangerschap.
Het begint me erg zwaar te vallen.
Wie zit in het zelfde schuitje of heeft hetzelfde meegemaakt?
Groetjes, Jill
Hoi Jill,
Wat een teleurstelling elke keer weer he?!
Bij mij waren ook alle onderzoeken (redelijk) goed maar kwam er ook maar geen zwangerschap. Uiteindelijk ben ik na 19 maanden zwanger geworden!
Helaas is dit geeindigd in een miskraam, dus begint alles weer van voor af aan. Ik hoop zo dat het nu vlugger raak mag zijn.
Maar je ziet, bijf hoop houden want het kan elke maand raak zijn! En hoe afgezaagd het ook klinkt, net toen ik er even iets minder mee bezig was door griep en andere dingen werd ik zwanger.
Succes in ieder geval!
Hoi Jill.
Hier ook zo’n story, wij zijn nu 24 maanden officieel bezig, maar doen ‘het’ al 5 jaar niet meer beschermd.
Alle onderzoeken goed, 1 eileider dicht, maar dat zegt op zich niet zoveel, en nog NOOIT zwanger geworden. Ook niet in de periode voorafgaand aan ons besluit voor kinderen te gaan.
Is soms ook om moedeloos van te worden.
Maar we geven niet op, no way!!
Soms zie ik het ook echt niet meer zitten, en denk ik dat het nooit lukt, maar de wens is zo groot, dat opgeven niet in mijn woordenboek voorkomt.
En mocht het na de IVF over een poos niet lukken…wij gaan voor adoptie, sowieso.
Nu eerst de 3e IUI on the way, volgende maand, wacht nu op mijn ongi.
Dus keep going!!
Succes
Pebble
hallo meiden
ik zit ook in deze schuitje ben nu 20 maanden bezig alles is perfect
volgens de dokter.
ik was vorige week naar de gynecoloog geweest omdat ik last had van lage buikpijn toen zei hy nog je baarmoeder en je eilijders zien er mooi uit
ik heb meestal een cyclus van 26 tot 28 dagen en ben nu 1 dag over tijd en nog niets te zien maar ik begrijp je wel van je denk toch ben zolang bezig alles is goed en nog geen zwangerschap ik probeer er nou zomin mogelijk aan te denken en sta op de wachtlijst voor de behandeling IUI.
ik zal voor ons
dat wij ook een keer aan de beurt zijn
groetjes miekies
wij ook, de onderzoeken tot nu toe geven geen vreemde dingen uit die een (gezonde) zwangerschap in de weg zou kunnen staan.
Ik ben zelf in 2002 gestopt met de pil in 2004 voor het eerst zwanger, dat was al lang 2 jaar ertussen. ging mis helaas
Vlak er na weer zwanger ging ook mis en nu is dat inmiddels al weer 14 maand terug en ben nog niet zwanger.
Alleen het onderzoek van DNA loopt nog.
Groetjes bianca
hee meiden,
Bedankt voor de reacties:
Jozie, een miskraam,wat naar? en zeker omdat jullie er al zolang op moesten wachten!
Pebble: nog 3 dgn tot je NOD. Spannend hoor. Ik hoop dat de IUI raak is!
Miekies: jullie staan op de wachtlijst voor IUI: bij ons beginnen ze daar pas na 2 jaar mee. Is er een reden nu al te beginnen? Ik duim!
Bianca: wat een naar verhaal, ik duim ook voor jou!
Groetjes, Jill
Hoi hoi
Hier nog iemand die al heel lang wacht…
Ik ben in februari gestopt met de pil.
Ben wel zwanger geweest, maar ik heb in april vorig jaar een miskraam gehad.
En nu… wachten we nog steeds…
Liefs Esther :**:
Hoi,
Wij zijn inmiddels 12 maanden bezig.
Ik heb geen idee of alles goed is eigenlijk, wij zijn er nog nooit mee naar de ha of naar een gyn. geweest!
Maar dat zit er wel aan te komen hoor!
Liefs,
Inge
Hoi jill,
Er zijn er zoveel die in het zelfde schuitje zitten ikke dus ook wij zijn dit jaar alweer 4 jaar bezig ( =48 maanden) om zwanger te worden. Het is nog nooit gelukt en volgens de gyn is alles goed met mij en m’n man. Heel erg frusterend maar goed we gaan gewoon door. Momenteel heb ik IUI behandelingen 5e net achter de rug.
gr marientje
He dames,
Ook ik word af en toe wanhopig: nu ook een jaar bezig, zonder resultaat en ook uit de onderzoeken komen geen grote afwijkingen naar voren, behoudens ietjespietjes verminderd zaad van manlief
Klote allemaal, he!
Succes iedereen!
Groet Marieke
:? hallo jill 1980
toen wij een half jaar bezig waren zijn wij naar de dokter geweest en hy was zo lief dat hy mij gewoon door stuurde
omdat hy wist hoe graag ik kinderen wilde toen ik 16 maanden bezig was ik een baarmoeder foto gehad daar kwam uit dat er niets mis was en dat ik de eerste 6 maanden meer kans had op zwangerschap maar er kwam niets
dus wij weer terug en de gyneceloog vond omdat ik 26 jaar was dat ik het zo snel mogelijk kinderen moest nemen.dat vond hy beter en werd meteen op de wachtlijst gezet maar er was een wachtlijst van 3maanden en dat is in mei :dance: :dance:
ik vind dat je gevoel zegt dat het niet op de normale manier kunt dan maar natuur een handje helpen want er is niets bij mijn gevonden en ook niet bij mijn vriend
dus het is maar de vraagje waarom er nog geen baby is?
hoop dat je hier iets aan heeft veel geluk
groetjes miekies
Bedankt voor alle reacties,
Miekies: ik heb vanmiddag een gesprek met de gyn :heb ik even voor moeten zeuren, want ze wilden me eigenlijk pas weer in december 2006/januari 2007 zien omdat we dan 2 jaar bezig zijn.
Maar ik denk: als alles goed is waarom lukt het dan niet? ik ben jong, goed gewicht, drink niet, rook niet, allemaal goede voorwaarden…
Maar wat kunnen ze eigenlijk doen als er niets gevonden is? kan dan toch IUI? of Clomid?
Doeg! Jill
hoi jill
nou ik heb al vele onderzoeken gehad bij mijn is het echt een raadsel me eitjes groeien heel goed heb ook gewoon een eiersprong en wij vrijen elke dag tot de dag dat wij iets zien van ongesteldheid als het rose begint te worden (sorry).
maar de dokters weten het niet meer ik leef ook gezond rook niet drink niet okee weeg denk ik 3 a 4 te zwaar maar mijn nichtjes zijn 2 keer zo dik en raakte ook gewoon zwanger in 3 maande :shock: en je moet het zo zien het behandeling IUI is een kleine ingreep hy word gewoon meteen in de baarmoeder gepoten dan hoeft de lange weg niet door te gaan hahahaha
je dokters zijn wel flauw en is toch beter dat je ze jong krijg dan dat je ze over je 30 krijg teminste dat vinden ze in utrecht in het ziekenhuis.
groetjes miekies
Hoi Jill,
Waarschijnlijk kom je in aanmerking voor IUI.
Weet niet hoe je cyclus is, anders zou deze ook nog geregeld kunnen worden met clomid.
IUI is de meest voor de hand liggende optie.
IK vind het allemaal zo raar dat een arts gaat bepalen wanneer iemand evt. kinderen zou mogen krijgen. even zwart-wit dan.
Er is ongetwijfeld een reden dat het niet lukt.
Wij moesten ook voor een half jaar terug naar huis, maar wij hadden echt zo iets van, no way, wij waren toen al 1 1/2 jaar bezig, en hebben min of meer onderhandeld dat we na 3 maanden terug mochten komen.
Zijn er toch weer 3 minder en 3 maanden korter op weg naar een kindje!
Ik ben dus van mening dat je bepaalde zaken gewoon moet proberen af te dwingen.
Ziekenhuizen zitten bomvol en zoals wij zijn er nog 100-en, maar men vergeet vaak even om zich te realiseren hoe het voor ons is.
Onzekerheid, wachten, het engelengeduld dat je moet hebben, de emoties…
Neem dus niet zomaar alles klakkeloos aan.
Succes!
Ik ga zh nu ook maar weer bellen, ben gisteravond 2 dagen te vroeg ongi geworden. Niks zelf meer, op naar poging nr 3 IUI.
Hier nog iemand die al veeeeeeeeeels te lang wacht! 2 jaar inmiddels.
We lopen al wel een tijd bij de gyn. en heb een hoop onderzoeken gehad. Hier is niets uitgekomen alleen dat mn cyclus erg onregelmatig was. Daarom kreeg ik Clomid. Heb ook een HSG onderzoek (baarmoederfoto) gehad en dat was ook prima. Wij zijn inderdaad eerst ook weer voor een half jaar weggestuurd maar na 4 maanden hebben we tussentijds een afspraak gepland en dat was vorige week. Toen hebben we met de gyn overlegd en ik kon in principe gelijk doorgaan voor IUI. Maar het was toch t beste om eerst nog een laparoscopie (kijkoperatie) te doen om helemaal zeker te weten dat alles goed zit. Dat heb ik als t goed is 17 mei. Vandaag een gesprek gehad met de anesthesist en t wordt nu toch wel heel spannend hoor!
Ik duim voor ons allemaal dat we snel zo’n klein wondertje in onze buik mogen hebben! :inlove:
Groetjes Cin
Jill hoe is t gesprek bij de gyn gegaan??
Hallo,
Wat herkenbaar allemaal. Wij zijn (al) 12 maanden bezig. Niks vergeleken met andere lees ik wel. We zijn tig keer bij de gyn geweest, ze hebben zelfs mn eisprong gevolgt maar alles lijkt oké te zijn…Toch nog steeds niet zwanger terwijl iedereen in mn omgeving héél snel zwanger is. Ik word er heel erg onzeker van: Zit er toch iets niet goed, ben ik er te veel mee bezig…Gek word ik ervan.
Ik December gaan ze verder kijken…
lizz x
Hoi meiden,
Ik ben dus donderdag bij de gyn geweest, maar ze wachten echt tot januari voordat ze met IUI beginnen. Dan zijn we 2 jaar bezig.
Een gezond stel (zoals wij) heeft per cyclus een kans van 25% om zwanger te worden. Met IUI is dat niet hoger, dus op dit moment heeft het geen meerwaarde. Als wij na 2 jaar nog niet zwanger zijn hebben wij blijkbaar geen 25% kans per cyclus en dan gaan ze dus wat doen.
Maargoed, alles is dus goed en eigenlijk moeten we daar heel blij mee zijn, maar het knaagt wel…waarom lukt het dan niet?
Groeten, Jill
poe, januari…da’s nog best een end!
Maar ja, dat zijn ook nog een heleboel kansjes. Je hebt er nu niks aan, maar wie weet…
Ik geloof ook niet zo in dat hele IUI, want idd, de kansen zijn ook maar zo’n 15-20%, dus niet veel meer als anders.
Maar je hebt tenminste wel het idee dat er aan gewerkt wordt.
Ik hoop voor je dat je gewoon lekker zo zwanger wordt, en dat je die hele mmm mag overslaan. Want het is toch een hoop geregel en gedoe, als je zoals wij allebei fulltime werkt, en m.n emotioneel brengt het ook de nodige spanning en gevoelens mee.
Ik begrijp je gedachte heel goed, van waarom lukt het nou niet enzo…
Focus je een beetje meer op andere dingen, hoe lastig dat soms ook is.
Ik wens je heeeeeeeel veel succes en hopelijk heb je over een tijdje goed nieuws voor ons.
Groetjes
Pebble
Bij ons heeft het 16 maanden geduurd voordat het raak was en ook wij waren allebei helemaal gezond bevonden!
Ik had wel een verlate eisprong en ben dus behandeld met Clomid, de 2e ronde was het eindelijk raak :dance:
Ik weet dat ik makkelijk praten heb en ik dacht ook dat het bij mij nooit zou komen maar geduld is een schone zaak en probeer er vooral niet te krampachtig mee bezig te zijn.
Ik ben echt afleiding gaan zoeken (cursus Spaans, verbouwing thuis etc) en tadaaaa het heeft geholpen :thumbup:
Heel veel succes!