alleenstaande moeders en moederdag en eigen verjaardag

Mijn moeder* gaat met de kids een klein kadootje uitzoeken voor moederdag en voor mijn verjaardag.

En zo koop ik ook wat voor mijn moeder met de kids voor haar verjaardag en moederdag



(* Moeder kan je natuurlijk vervangen door een ander familielid) :mrgreen:

Dit jaar zijn we met moederdag een weekend weg. 3 alleenstaande moeders :mrgreen: en onze kids, en dan maken we gewoon een feestelijk ontbijt. Het cadeautje wat L. op school heeft gemaakt zit al in haar weekendtas en deze tas mag ik dan ook niet inpakken als we weggaan. Ben benieuwd hoe alles er in gepropt gaat worden :mrgreen: en trouwens ook geen idee waar ze die tas verstopt heeft :roll:



Verder met mijn verjaardag gaat ze meestal op pad met mijn moeder, zusje of mijn beste vriend om zelf wat uit te zoeken.



Voorgaande jaren had ze met haar vader de dingen geregeld en kwam hij ook een ontbijtje brengen hier en vice versa. Nu hij er niet meer is :kaars: doen we deze moederdag even totaal anders en volgend jaar zien we het wel weer :mrgreen:



Edit: ontbijtje op bed krijg ik steevast elke zondag als ze niet uit logeren is, standaard een boterham met een berg boter en hagelslag :lol:

@Zeemeermin wrote:

Ik heb een zeevarende man die weg is met moederdag.

Lars is niet naar het KDV geweest, omdat hij ziek was en woensdag is het gesloten. Vrees dat ik niks zal krijgen, maar ja… vind ik niet zo erg.




Laat ik even duidelijk maken dat ík het ook niet erg zou vinden, maar dat ik het op nano’s leeftijd (wat toch wel weer een heel stukje ouder is dan lars) voor hém jammer zou vinden .



Maar inmiddels hebben we de ideale oplossing: papa is dan gewoon thuis!!! :dance: :dance: (dit klinkt heeeeeeeeeeeeeeeel raar om zo te zeggen…)

ja hoor, zo brutaal mag je wel zijn.



ik voed nano alleen op, min of meer gepland. Papa woont in Afrika, daar heb ik hem ontmoet. En we gaan jaarlijks daarheen. En afgelopen week hebben we te horen gekregen dat hij een visum heeft gekregen om nu voor het eerst ons te bezoeken voor 2 maanden.



[/spoiler]

@fiep klophout wrote:

ja hoor, zo brutaal mag je wel zijn.



ik voed nano alleen op, min of meer gepland. Papa woont in Afrika, daar heb ik hem ontmoet. En we gaan jaarlijks daarheen. En afgelopen week hebben we te horen gekregen dat hij een visum heeft gekregen om nu voor het eerst ons te bezoeken voor 2 maanden.

Nou ja zeg, en dat verstop je gewoon ergens onder een spoiler in een discussie-topic? Moet je dit niet van de daken schreeuwen in de huiskamer? :wink:
Leuk joh, veel plezier gewenst!!

Iets meer on-topic:
Ik ben niet alleenstaand, maar heb een heel onattente man, ik krijg eigenlijk nooit iets op mijn verjaardag of met moederdag :( Ik ben er een beetje aan gewend geraakt, maar dit jaar had ik het er toch wel moeilijk mee omdat het me zo leuk leek voor Laura om stiekem een kadootje/geheimpje te hebben voor mij. Ze vroeg zelf ook aan me "mama, vind jij je verjaardag niet heel erg saai?", niet leuk dus, volgend jaar moet ik dat toch maar wat meer gaan sturen (of oma instructies geven).
Dankzij school ligt er nu wel een moederdagknutsel klaar :thumbup: , het is heeeeel geheim, het is rechthoekig, en er moet nog een foto in - maar ik mag niet weten wat het is :inlove:

@Mejis wrote:



Nou ja zeg, en dat verstop je gewoon ergens onder een spoiler in een discussie-topic? Moet je dit niet van de daken schreeuwen in de huiskamer? :wink:

Leuk joh, veel plezier gewenst!!

:




joh ik ben een en al spanning, een topic in de huiskamer met allemaal gillende reacties zou ik amper trekken denk ik :angel:

Nog vijf nachtjes… :shifty:

@fiep klophout wrote:

@Mejis wrote:


Nou ja zeg, en dat verstop je gewoon ergens onder een spoiler in een discussie-topic? Moet je dit niet van de daken schreeuwen in de huiskamer? :wink:

Leuk joh, veel plezier gewenst!!

:




joh ik ben een en al spanning, een topic in de huiskamer met allemaal gillende reacties zou ik amper trekken denk ik :angel:

Nog vijf nachtjes… :shifty:


Ja, dat kan ik me voorstellen, het IS ook spannend.

Ben je er al uit met je uitstapjes?

Ik moest vandaag toevallig nog aan je denken, toen ik op het busstation stond en alle keurige haltes zag met verhoogde stoepen, digitale borden met aankomsttijden en mensen die betalen met chipkaarten… Mijn vriend vond dat zo bijzonder hier in het begin, dat alles zo netjes georganiseerd is (lijkt).

Maar nu ga ik wel heel erg off-topic.

Nou, een fijne tijd gewenst dan he!

@Mejis wrote:

@fiep klophout wrote:
@Mejis wrote:


Nou ja zeg, en dat verstop je gewoon ergens onder een spoiler in een discussie-topic? Moet je dit niet van de daken schreeuwen in de huiskamer? :wink:

Leuk joh, veel plezier gewenst!!

:




joh ik ben een en al spanning, een topic in de huiskamer met allemaal gillende reacties zou ik amper trekken denk ik :angel:

Nog vijf nachtjes… :shifty:


Ja, dat kan ik me voorstellen, het IS ook spannend.

Ben je er al uit met je uitstapjes?

Ik moest vandaag toevallig nog aan je denken, toen ik op het busstation stond en alle keurige haltes zag met verhoogde stoepen, digitale borden met aankomsttijden en mensen die betalen met chipkaarten… Mijn vriend vond dat zo bijzonder hier in het begin, dat alles zo netjes georganiseerd is (lijkt).

Maar nu ga ik wel heel erg off-topic.

Nou, een fijne tijd gewenst dan he!




in eerste instantie ga ik vooral helemaal niks plannen qua uitstapjes en zo. Hij blijft lang genoeg om niet alles in een paar dagen te hoeven proppen.



En ja dat georganiseerde, ik denk dat hem dat ook het allermeest zal opvallen.

Ha, hij vroeg aan meof ie met een bus of zo naar mijn huis moest vanaf schiphol. Vond het zo’n grappige vraag, alsof ik hem zou zeggen: ja, moet je even op schiphol een ov chipkaart kopen, opladen, en dan check je in bij zo’n paaltje, dan pak je de trein naar w. Daar stap je over, makkie, gewoon zelfde perron maar dan andere kant. En dan in H. er weer uit. Even wachten op bus 104, en dan er uit bij de C-straat, maar dat roepen ze gewoon om. En dan loop je gewoon tussen die flats door, en dan naar links, en dan is het aan de rechterkant, nummer 54…Zie ik je daar wel he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dus ik haal hem toch maar op :angel:



en offtopic sjmofftopic, want stiekem vind ik het natuurlijk best heel leuk het er over te hebben :angel:





In welk seizoen kwam jouw vriend voor het eerst hier?

:thumbup: top Fiep!

@fiep klophout wrote:

en offtopic sjmofftopic, want stiekem vind ik het natuurlijk best heel leuk het er over te hebben :angel:



In welk seizoen kwam jouw vriend voor het eerst hier?


Ik pb je straks wel even, want ik vind dit het ook heel leuk het er over te hebben - brengt een hoop leuke herinneringen terug!

(maar nu ga ik eerst even aan het werk, ik word ook nog geacht iets nuttigs te doen hier vandaag op kantoor)

Haaaaa kijk zo’n onderwerp zoek ik!

Want daar zit ik ook mee. Wat te doen met moederdag en eigen verjaardag. Ik vind het niet zo leuk om tegen de kinderen te zeggen : nou nu knutselen we wat moois voor mama :roll: .

SL interesseerd het nog geen bal, die krijgt liever zelf iets, maar Th snapt het allemaal nu wel.

Ik huur mijn moeder meestal in, om samen met de kinders wat te kopen voor mijn verjaardag. Maar met moederdag is zij ook niet zo’n ster, want ook zij was alleenstaand dus doen we er niet echt iets aan. Gaan meestal gewoon gezellig met elkaar koffie drinken met iets lekkers erbij en daarna samen eten (maar dat doen we sowieso 1x per week). Th maakt ook geen moederdagknutsel op school dus helaas pindakaas. Cadeautjes met moederdag zeggen me niks, vind juist zo’n knutsel leuk.



WAUW Fiep!

Wat gaaf… bezoek voor 2 hele maanden?! :shock: :dance:

Super cool! Ik ben benieuwd hoe Nano dit gaat vinden, of jullie alle 3 natuurlijk (en is dat dan ook de 1e kennismaking van je ouders, zusjes enz met de papa van Nano?) ! Hahaha zijn jullie 2 maanden lang een (bijna) burgelijk gezin 8) .

Jeej Fiep!!!

Wat gaaf! En dan stiekem onder een spoiler, foei!!!



Wat onwijs gaaf voor Nano om het dan samen met zijn pa te kunnen doen!!!

Hoe laat komt hij aan zondag???

Wat een moederdagkado!



En dan nog voor 2 maanden ook!



Dat zal wel heel erg wennen zijn voor jou ook, 2 maanden een grote man over de vloer!!!

Wauw Fiep wat bijzonder, wat rete-spannend! (en wat zal het wennen zijn om ineens een man in huis te hebben… :shifty: ). Hoe vindt Nano het dat zijn papa op bezoek komt?



Nou, hier liggen de moederdagknutsels van het kdv al ruim een week in de kast 8) Ik denk dat ik ze maandag samen met ze uitpak bij het ontbijt. (haha, en ik bedenk me net: ik ben dus zo'n vreselijke chaoot dat ik me er best iets bij voor kan stellen dat ik helemaal zou vergeten dat ze iets gemaakt hebben voor moederdag... of dat ik zou vergeten wáár ik dat dan ook al weer verstopt had... :silenced: )

Hey Fiep,



heel veel plezier voor zondag alvast!!!



Ik ben komend weekend niet online, vandaar!!!



Laat je maandag even weten hoe het bij jullie is??

wauw Fiep, ja ook al doe je het niet in de huiskamer… we komen er toch wel achter :wink:



Maar wat ontzettend leuk en spannend en en en nou ja… veel plezier met elkaar!

dank jullie wel! nog 12 uurtjes en dan staan wij op schiphol… :shock:



(en moederdag stel ik denk ik maar een paar dagen uit, niemand die het merkt, en dan kan ik eerst nog zelf een lekker ontbijtje maken voor ons drietjes :stuck_out_tongue: )

Hey Fiep,



iee wat spannend! Lijkt me gek om de persoon die je goed kent ineens in een heel andere context te zien. Leuk hoor, wat zal Nano genieten!







Over je onderwerp, heb daar eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht/bij stil gestaan. Gisteren kreeg ik iig een prachtige zelfgemaakte ketting van dochter :inlove: Misschien kan ik als traditie gaan invoeren vanaf volgend jr ofzo dat we die dag samen ergens gaan brunchen ofzo. Dit jr krijg ik misschien wel een doosje playmobil :mrgreen:

Ik ben een beetje beteuterd… Lianne heeft niks gemaakt voor moederdag op het kdv…



Juist nu was het voor mij erg waardevol…

Wauw Fiep!!

Het mooiste moederdagcadeau ooit! :inlove:

Heel veel plezier, neem maar veel foto’s :angel: en ik zou een vlieg willen zijn om hem ons land (oeps, jullie land! :lol: ) te zien ontdekken, wat zal hij grote ogen opzetten en Nano dan, die zijn papa weer zal zien, geweldig!! :dance: :thumbup: :inlove:

Geniet er van met z’n drietjes maar daar twijfel ik niet aan! :inlove: :-*

wat geweldig fiep!!!



mijn lief is dit weekend weg… heb straks samen met ella het cadeautje open gemaakt wat ze op het kdv had gemaakt :inlove: wij doen niet aan gekochte cadeaus op moederdag.