alleenstaande moeders en moederdag en eigen verjaardag

Ben daar al een tijdje benieuwd naar:

hoe gaat het bij andere alleenstaande moeders met moederdag en eigen verjaardag en zo?



Voorgaande jaren vond ik het wel beetje jammer (mn voor hem) dat ie niet met een vader of zo stiekem een verjaardagscadeautje kon kopen of een ontbijtje op bed kon maken. Maar beetje raar om dat zelf te regelen :roll: Maar het hoort er eigenlijk wel gewoon bij natuurlijk; verjaardag van moeder is natuurlijk óók voor een kind gewoon bijzonder.



Nu met moederdag heb ik toch besloten hem een ontbijtje op bed te laten maken, natuurlijk alleen omdat dat voor hem leuk is :angel: Hij heeft al gekozen wat ik moet kopen (chocoflakes, hij laat verder zijn eigen smaak totaal niet meetellen hoor :angel: ) en hij gaat ze verstoppen achter de tv. Of ik dat alletwee zo snel mogelijk uit mijn hoofd wilde verwijderen :inlove:

En gisteren op de fiets het klassieke verhaal: ‘wat heb je gedaan op school?’

‘gegymt, en een hartje gemaakt. ooooh ooooh oooooh, wat zeg ik nu??? Oooooh domme Nano…dat moest ik niet zeggen. Kun je dat even heel snel vergeten???’ :mrgreen:





Maar goed, andere alleenstaande moeders, hoe pakken jullie zulke dingen aan? Krijgen jullie cadeaus van jullie kinderen met verjaardag bv? Gaat een familielid met ze mee om iets uit te zoeken, of laten jullie het gewoon voor wat het is???

Mijn moeder koopt meestal bosje bloemen met Saar.

En op school zijn ze ook druk… ze hebben geen foto’s gemaakt en geen bloemen geknutseld… :wink: :mrgreen:



En ik maak er zelf iets leuks van… samen feestontbijten!!!

En dan naar mijn moeder, met zijn allen iets leuks doen…



Wanneer is het eigenlijk precies??? :oops:

9 mei…

@Bren1970 wrote:

En op school zijn ze ook druk… ze hebben geen foto’s gemaakt en geen bloemen geknutseld… :wink: :mrgreen:




Nou dat is toevallig dat hebben ze hier ook niet gedaan :mrgreen:

Hm, mijn kinderen zijn nog wat jonger, dus die hebben er zelf zowiezo niets van in de gaten. Ik denk dat ik als ik wat ouder ben het ga doen zoals Bren zegt: lekker samen een speciaal ontbijtje maken. Ik heb ook niet zoveel met moederdag eigenlijk, natuurlijk vind ik het leuk dat ze op de creche iets knutselen, maar ik zal dat dit jaar toch echt zelf tevoorschijn moeten halen. En dan niet eens op moederdag zelf, want ik geloof dat ze dat weekend bij hun papa zijn.



Haha, ik kan dus wel echt uitkijken naar die heerlijke complotjes voor verjaardagen enzo :inlove:



Met mijn verjaardag… geen idee, nog niet over nagedacht. Ik heb overigens nog wel een goede band met de papa van de kindjes, dus ik vermoed dat hij wel een kadootje namens het tweetal regelt. Ik ga dat binnenkort in elk geval voor hem wel doen, hij is over een paar weken jarig.



Geniet in elk geval van je chocoflakes met moederdag! (oh nee, dat weet je natuurlijk nu nog niet :mrgreen: )

Vooral samen genieten :inlove:

Verjaardagen gelden in mijn geval niet helemaal, want dan komt er sowieso wel wat visite en ook Saar d’r vader. Dus dan regelt of hij of oma een kadootje!

Meestal baal ik van mijn verjaardag, dus zorg ik dat we met de hele bende een dagje de hort op zijn!



Dit jaar ga ik zeker niet thuis zijn met mijn verjaardag… :mrgreen:

Ik heb dus ook echt helemaal nix met Moederdag en dat soort dagen he…



Noem het liever mama-kindjes dag ofzo…

Ik vind zelf eigenlijk dat moederdagkadootjes echt vanuit het kind moeten komen. Mijn man is het daar mee eens en ik heb de eerste jaren dus ook niets gekregen met moederdag.

Afgelopen jaren krijgen de kinderen het wel door (we gaan met moederdag wel altijd naar oma en we benoemen het wel, op school doen ze er vanuit dezelfde gedachte ook niets mee, tot het kind ernaar vraagt) en heb ik een ontbijtje op bed gekregen, zelfgeplukte bloempjes, tekeningen & knutseltjes.

Ik zou het niet zelf gaan regelen dus, tenzij je kind aangeeft hulp nodig te hebben omdat hij iets wil doen.



Overigens heb ik een vriendin die alleenstaand is en ik weet dat zij er anders over denkt, met dat kindje heb ik het vorig jaar (toen was ze dus pas 10 mnd) een mooi kaartje gemaakt met een voet &handafdrukje, lieve tekst en een foto van t kindje (gemaakt door fotograve op mijn oppasdag) in een lijstje. Ik heb dat toen 's morgens aan de deur gehangen. Ze was er helemaal ontroerd van.

Voor dit jaar moet ik nog iets bedenken :smiley:

@Lune wrote:

Ik vind zelf eigenlijk dat moederdagkadootjes echt vanuit het kind moeten komen. Mijn man is het daar mee eens en ik heb de eerste jaren dus ook niets gekregen met moederdag.

Afgelopen jaren krijgen de kinderen het wel door (we gaan met moederdag wel altijd naar oma en we benoemen het wel, op school doen ze er vanuit dezelfde gedachte ook niets mee, tot het kind ernaar vraagt) en heb ik een ontbijtje op bed gekregen, zelfgeplukte bloempjes, tekeningen & knutseltjes.

Ik zou het niet zelf gaan regelen dus, tenzij je kind aangeeft hulp nodig te hebben omdat hij iets wil doen.


hmmm tja, tradities komen niet vanzelf, daar komen kinderen niet zelf mee (want als ze er zelf mee komen, dan hebben ze het toch van een derde gehoord, er zal toch geen enkel kind zijn dat uit zichzelf denkt: he laat ik de tweede zondag van mei mijn moeder eens verwennen). Er zijn meer tradities die ik introduceer...vind daar niks verkeerds aan.
En ik ben ook niet echt een moederdag-fan, maar wel een traditie-fan, en ik geloof ook wel dat het voor een kind gewoon leuk is om op zo'n dag een ontbijtje voor mama te maken oid. Als ik een man had gehad, had ik met zoonlief op vaderdag ook een ontbijtje gemaakt, niet zozeer voor de vader, maar vooral omdat het ook gewoon voor een kind leuk is een keer per jaar zoiets extra te doen. Dus ik vind het (zeker vanaf deze leeftijd) zonde als hij dat mist, puur omdat we toevallig geen man hier in huis hebben die een handje kan helpen...

Is wel een goede vraag mijn dochter is pas 20 maanden dus zij zal het nog niet merken.

ik vermoed alleen dat de moeder van haar vader hem op zal stoken toch iets te doen wegens moederdag

( we hebben nog een goed contact

Bij ons is het er dus wel vanzelf ingeslopen :smiley:

We gaan zowiezo op bezoek bij oma op moederdag en vertellen dan ook dat het moederdag is. En mijn ouders (ik kocht altijd met mn vader een of ander nieuw duur keukenapparaat voor moederdag :lol: ) konden het dan niet nalaten om te vertellen dat mama vroeger een ontbijtje maakte, ging stofzuigen enz enz. Dus het komt wel, alleen pas als ze wat groter zijn. Denk dat mn oudste rond de 5 was toen.

ok, maar dat geeft eigenlijk geen antwoord op mijn vraag natuurlijk :angel: Want ook als mijn kind als ie vijf is ‘helemaal uit zichzelf’ (want dat valt natuurlijk wel mee als mensen je influisteren dat mama vroeger altijd een ontbijtje voor haar meoder maakte op moederdag… :wink: ) besluit iets voor mijn verjaardag te willen kopen of een ontbijtje op moederdag wil maken, lukt um dat niet helemaal alleen… :wink:

Ik zal R. morgen eens vragen of die al wat heeft gemaakt voor moederdag :lol: :lol:



Nee…Denk dat wij dan ons 1e weekend in ons nieuwe huis vieren en ik hopelijk een nacht mag door slapen! Dat zou een groot kado zijn :inlove:



Zo zat ik vandaag in dubio…Papa van R. was jarig en ik heb hem dus alleen een kaartje laten tekenen. Verder geen kado meegegeven. Het was al een kado dat die R. een hele dag op bezoek had :silenced:

@mariska89 wrote:



Zo zat ik vandaag in dubio…Papa van R. was jarig en ik heb hem dus alleen een kaartje laten tekenen. Verder geen kado meegegeven. Het was al een kado dat die R. een hele dag op bezoek had :silenced:




Ehm… okee… :shifty:



J. is nog te jong om zich met zulke dingen bezig te houden, dus wij doen er niets aan. Heb zelf geen moeder meer, dus moederdag lééft hier helemaal niet (net zo alive als mijn moeder dus :mrgreen: ) en ik vermoed dat het om die reden niet echt een bijzondere dag zal worden/zijn in de toekomst. Hij krijgt het van huis uit niet bepaald mee.



Heb vorig jaar een spuuglelijk fotolijstje met foto van J. gehad, had zus geregeld, maar geloof niet dat zij er een traditie van wil maken om elk jaar iets te doen voor mij.



Dus, eh, wij doen vrij weinig met zulke dagen 8).

Mijn moeder of zus maken dan wat met N.oah voor mij.

En ik maak wat met N.oah voor mijn moeder en zus.



Ik vind het een leuke traditie en wil het zeker gaan voortzetten met N.oah.

Nu gewoon een leuke knutsel en als hij wat ouder is en dingen kan uitzoeken, zelf een klein kadootje als hij dat leuk vindt.



Ik vind trouwens de voorpret bij kadootjes geven erg leuk en spannend, kan me voorstellen dat dat voor kids ook het leukste is.

Mijn moeder heeft me trouwens geleerd dat je moet zeggen dat je een kookboek hebt gekocht. Dit kwam, omdat ik *als kind, altijd kadootjes verklapte haha. Toen verzon ze dat ik een kookboek moest zeggen, dan kon ik het er toch over hebben zonder het te verklappen.



Liefs Suzanne

@suzusuzu wrote:





Ik vind trouwens de voorpret bij kadootjes geven erg leuk en spannend, kan me voorstellen dat dat voor kids ook het leukste is.

Mijn moeder heeft me trouwens geleerd dat je moet zeggen dat je een kookboek hebt gekocht. Dit kwam, omdat ik *als kind, altijd kadootjes verklapte haha. Toen verzon ze dat ik een kookboek moest zeggen, dan kon ik het er toch over hebben zonder het te verklappen.



Liefs Suzanne


haha,ja die voorpret is zeker het leukst. Ik heb vanmorgen weer zo gelachen om nano die wéér begon over dat ik vooral NIET onder de bank mocht kijken. En dat ik vooral moest vergeten dat we die chococornflakes gekocht hebben :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

ok, maar dat geeft eigenlijk geen antwoord op mijn vraag natuurlijk :angel: Want ook als mijn kind als ie vijf is ‘helemaal uit zichzelf’ (want dat valt natuurlijk wel mee als mensen je influisteren dat mama vroeger altijd een ontbijtje voor haar meoder maakte op moederdag… :wink: ) besluit iets voor mijn verjaardag te willen kopen of een ontbijtje op moederdag wil maken, lukt um dat niet helemaal alleen… :wink:




Daarom zei ik ook; ik zou zelf niets gaan regelen, tenzij het kind er echt zelf mee komt en hulp nodig heeft :smiley:

Ik ben dan geen alleenstaande moeder, maar wat dat soort dingen aangaat zou ik het net zo goed wel kunnen zijn. Heb gewoon geen attente man op dat gebied.



De oudste zit op school en de jongste op het kdv en daarom krijg ik dus toch wel wat. Zo heb ik dus geen 2 cadeautjes in de kast liggen en moet ik gauw vergeten dat Tim iets gemaakt heeft wat ik om mijn nek kan hangen en dat glinstert :mrgreen:



Tim gaf wel aan dat ik ontbijt op bed krijg en dat papa wel de eitjes moest koken, want hij mocht niet aan de kookplaat komen :lol:

@fiep klophout wrote:

@suzusuzu wrote:




Ik vind trouwens de voorpret bij kadootjes geven erg leuk en spannend, kan me voorstellen dat dat voor kids ook het leukste is.

Mijn moeder heeft me trouwens geleerd dat je moet zeggen dat je een kookboek hebt gekocht. Dit kwam, omdat ik *als kind, altijd kadootjes verklapte haha. Toen verzon ze dat ik een kookboek moest zeggen, dan kon ik het er toch over hebben zonder het te verklappen.



Liefs Suzanne


haha,ja die voorpret is zeker het leukst. Ik heb vanmorgen weer zo gelachen om nano die wéér begon over dat ik vooral NIET onder de bank mocht kijken. En dat ik vooral moest vergeten dat we die chococornflakes gekocht hebben :mrgreen:




Die voorpret is super!!!



Saar heeft geen op-zijn-kop-in-de-klas-foto’s gemaakt… en ze kent geen gedichtje uit haar hoofd… :shock:

Oh ja… ze heeft wel aan haar papa gevraagd hoe ze eitjes moet koken… :eh:



Ben benieuwd hoor zondag!!!