Fijn dat ze nu probeert de boel bij te houden en dat je zover bent gekomen in je schoonmaakwerk.
Kun je niet via een weggeef site of een vraag en aanbod site bij jullie in de buurt matrassen scoren. Ik zou daar een oproep opzetten en waarschijnlijk ben je zo geholpen.
En idd, haar huisarts inlichten dat je je zorgen maakt en vertellen hoe je het daar aantrof. Hebben wij ooit ook moeten doen voor iemand en huisarts is toen langsgegaan onder het mom van goh lang niet gezien, hoe is het met u…
Vaak wordt een huisarts gezien als iemand met veel autoriteit en wordt daar makkelijk wat van aangenomen. Bovendien heeft hij vaker met zo’n situatie te maken gehad.
Ze heeft een prachtig, gloednieuw tweepersoonsbed met nieuwe matrassen en kussens besteld!!!
Over twee weken wordt het geleverd!
Kijk, er zit progressie in!
Alweer bijna een half jaar geleden dat ik het huis heb aangepakt.
Alles ziet er nog steeds netjes uit… en zelfs gezellig met planten, fleurige kussens op de bank, schone mooie gordijnen.
Maar er is in huis nog steeds een vieze lucht.
In een mini- tussenkamertje/inbouwkast zonder ramen hebben heel lang afvalzakken gestaan.
De muur in dat kamertje is nooit behangen en het bestaat uit poreuze betonblokken
Er is afvalvocht in die betonblokken getrokken.
In de vloer is ook viezigheid getrokken onder het zeil door.
De muren en de vloeren heb ik met pure chloor behandeld, met heet water nagespoeld en met de deur van de kamer open alles laten drogen.
De chloorlucht was enorm hevig maar na een tijdje trok de chloorlucht weg en kwam toch die nare lucht weer terug.
Ik heb de muur bespoten met luchtverfrissers in de hoop dat de luchtverfrissers de vieze lucht gaan vervangen. Maar het resultaat is een nog veel smerigere lucht van allerlei geurtjes door elkaar en dan de afvallucht er ook nog eens doorheen.
De afgelopen maanden is het huis constant geventileerd door in alle kamers de bovenklapraampjes open te laten staan.
Hierdoor was de vieze geur minder aanwezig. Maar het weer wordt kouder en ik verwacht dat er in de komende weken een aantal raampjes gesloten gaan worden.
Weet iemand een oplossing voor het probleem?
In het uiterste geval wil ik de muur wel gaan sausen, maar ik heb zo enorm veel tijd in dat huis gestoken, ik heb weinig zin om het complete hok leeg te moeten gaan halen voor ik de muur kan sausen.
Bovendien blijft hetzelfde probleem op de vloer dan toch nog bestaan.
Wederom zou ik weer enorm blij zijn met advies van alle poetsmiepen op dit forum
ik denk dat je niet zo heel veel meer kan doen en dat sausen ook niet zal helpen. Die geurmoleculen zitten in de muur.
Het laatste wat je zou kunnen proberen is een biologisch product gebruiken dat moleculen en enzymen afbreekt…
Soda zou je nog kunnen proberen, Soda zelf ruikt niet, maar als je het met een klein beetje water tot een soort pasta maakt en dat op de ergste plekken smeert en wat laat indrogen, dan neemt het ws nog wel het 1 en ander op…
Als je wel moet sausen, zou ik er een isolerende dispersiegrondverf op aanbrengen, anders komt alles zo door de saus heen.
Of toch eens advies vragen bij een proffessioneel schoonmaakbedrijf die ook brandschade schoonmaken, rook en roetlucht gaat ook overal inzitten en toch word dat schoongekregen. Zij kunnen je vast van advies voorzien, daar zou ik wel een telefoontje aan willen wagen.
Overigens… chloor word vaak ten onrechte als reiniger gezien… maar zoveel reinigt het niet, het dood een aantal bacteriën, maar verder doet het niet zoveel.
Zelfs bloed, het word vaak met chloor schoongemaakt, maar dat zit het er gewoon nog in/op. Met terpentine echter, haal je het echt weg.
Net als ammonia, ammoniaoplossing met water maakt meer schoon dan chloor… maar hoe die 2 te doen zijn op een muur… pfoee… ik zou het met ammonia wel durven, mondkapje op, goed ventileren en dan met een borstel goed schrobben… maar eer die lucht dan weer is vervlogen… :think:
Ik heb altijd geleerd dat vieze geurtjes best verwijderd worden met soda.
Ik geloof 1 deel soda op 2 delen water en daarmee dan de ondergrond soppen en zonodig in een emmer in de ruimte laten staan.
Biotex groen wordt bijvoorbeeld weer gebruikt om urine geur te verwijderen.
Koffie trekt ook geurtjes aan.
Ik heb bij ons ze verflucht in no time weggekregen door overal koffiepads neer te leggen.
Wie weet werkt dat hier ook.
Nou, dat zijn alweer een paar goede tips! Ga meteen de kast volleggen met koffiepads en de muren insprayen met een sodabadje.
Mocht dat niet helpen bel ik inderdaad met een professioneel schoonmaakbedrijf.
Ben alleen bang dat die geen gratis tips geven en dat ik daar toch geld uit moet gaan geven. (en geld is momenteel ver te zoeken in ons gezin :roll: )
Dankjewel hoor allemaal :thumbup:
Mijn vriend werkt bij een schoonmaakbedrijf, mocht het nu niet lukken pb je me dan even? Vraagt hij het ook even na op zijn werk.