Al erg lang harde ontlasting

Hallo,

Tycho is nu bijna 10 maand oud. De 1e 4 maand van zijn leventje heeft Tycho erg goed kunnen poepen.

Rond 4 maand veel diarreeluiers gehad en na die tijd hele harde ontlasting. We hebben toen al van alles geprobeerd om daar vanaf te komen maar niet gelukt.

Na 6 maand had ik de hoop dat het met bijvoeding wel op gang zou komen. Maar helaas voor hem, dus niet.

Maand geleden was het poepen wel goed maar 2 weken later was daar ook zijn eerste tandje.



Nu is het dus weer mis. Tycho moet zoveel moeite doen om te poepen en dan komt er maar 1 klein hard keuteltje. Vandaag dus al 3 van die kleine keuteltjes gehad.



Ik ben het zo zat. Wie heeft voor mij de GOUDEN tip om Tycho beter te laten poepen???



Liefs, Chantal

1 theelepel olijfolie door de fles

misschien beetje roosvicee laxo geven maar weet niet of ie dat nu al mag??

potje met pruim erdoor geven gaat mijn dochter altijd goed van poepen iniedergeval!



succes

Laxerende voedingsmiddelen geven.



Pruimen

rijpe appel

rijpe peren

ontbijtkoek

op nuchtere maag lauw water

Veel drinken schijnt ook goed te helpen

Heeft mijn dochter ook erg veel last van de laatste paar dagen volgens mij.

Heeft ze ook nooit eerder last van gehad hoor.

En dan moet ze echt erg huilen misschien van de buikpijn ofzo :think:

Gisterenavond was het weer raak, gehuild van 20:30 ( normaal gesproken gaat ze dan slapen ) tot 22:00 wilde echt alleen maar bij mij zitten.

Normaal heeft ze elke morgen een volle luier niet dik en niet dun !!

Nu de laatste 2 dagen zijn het echt kleine harde drolletjes elke x.

Ik heb vanmorgen ook een theelepel olijfolie in de fles gedaan.

En een paar uur later had ze een flinke luier vol met poep, weet niet of het aan die olijfolie heeft gelegen hoor.

Maar ben in ieder geval wel blij dat ze het kwijt is :thumbup:

@romata wrote:

Heeft mijn dochter ook erg veel last van de laatste paar dagen volgens mij.

Heeft ze ook nooit eerder last van gehad hoor.

En dan moet ze echt erg huilen misschien van de buikpijn ofzo :think:

Gisterenavond was het weer raak, gehuild van 20:30 ( normaal gesproken gaat ze dan slapen ) tot 22:00 wilde echt alleen maar bij mij zitten.

Normaal heeft ze elke morgen een volle luier niet dik en niet dun !!

Nu de laatste 2 dagen zijn het echt kleine harde drolletjes elke x.

Ik heb vanmorgen ook een theelepel olijfolie in de fles gedaan.

En een paar uur later had ze een flinke luier vol met poep, weet niet of het aan die olijfolie heeft gelegen hoor.
Maar ben in ieder geval wel blij dat ze het kwijt is :thumbup:




Reken maar van yes.

Olijfolie werkt echt als een tierelier!

Herkenbaar probleem. Lara heeft het gehad en Nina nu ook weer. Dit heb ik op het CB aangekaart. En nu krijgt Nina af en toe wat lactulose. Zou het wel even overleggen met CB of je huisarts. En veel drinken helpt hier ook.

Het is een erg vervelend probleem. Succes ermee.

Hier ook een poep probleem. Niet poepen en kei harde keutels die alle kanten op rollen tijdens het verschonen.

Maar doe nu sinds 2 maanden dagelijks 1 theelepeltje olijfolie in haar flesje met goed resultaat. nu kan ze tenminste dagelijks poepen. Tis nog steeds niet zacht maar ook niet meer zo kei hard :mrgreen:

Moet ik dat bij elke fles doen trouwens.

Ze drinkt nog 2 flessen.

Ik denk dat ik het vandaag nog doe, en morgen niet meer en kijken hoe het dan gaat.

Of is dat teveel als ik het bij 2 flessen doe ?

romata, ik zou het bij een fles doen. anders krijgt ze mischien heel veel kramp?



je kunt ook venkelthee geven, werkt ook laxerend en is goed tegen de eventuele krampjes

:hug: sterkte



zou trouwens niet vanalles tegelijk proberen. eerst een paar daagjes het een en dan het ander.

Ik heb het dus vanmorgen gegeven een theelepel olijfolie, dus vanavond niet meer geven ?

Olijfolie! Ga ik dat ook maar proberen.

Dames…



Olijfolie ga ik dus niet proberen. Ik ben op zoek naar iets wat normaal werkt. ALs ik Tycho dat door de fles doe drinkt hij hem dus absoluut niet leeg…



Enne dit is dus al maanden zo en dus niet zoals Romata een paar dagen.



Manneke heeft zoveel moeit met poepen, das gewoon zielig…

Ik doe die olijfolie gewoon door zijn groentehap. Zomaar een klein beetje.

Geef je wel boter op zijn brood?? Dat werd hier ook aangeraden, maar aangezien Dylan nog amper brood eet moesten we het daar niet van hebben. Volgens mij proeft ie het niet eens door zijn avondeten dat scheutje, maar het gaat hier daarna prima hoor. Ik doe het ook niet iedere dag.

En genoeg water drinken, maar dat wil hier ook niet altijd helpen. Hier is het ook al ellende met harde poep sinds ongeveer 5 maanden, daarvoor nooit problemen gehad.

Maar op advies van CB dus olijfolie en sindsdien weinig problemen meer, ik moet zeggen dat Dylan ook weer naar de osteopaat is geweest en vrijdag weer even terug moet, er zat dus toch een blokkade en sindsdien gaat het ook weer beter. Misschien is dat een keertje een optie??

Bel anders eens met de huisarts?? Of misschien hebben ze op het burootje nog tips. :wink:

@Muiz wrote:

Of misschien hebben ze op het burootje nog tips. :wink:


Cb tips??? Die kwamen aan met kiwi geven :shock: toen Tycho 4 maand was…En JBPmeel door de fles. En dat hielp dus geen r*ck



Tycho krijgt boter op brood en als ik zelf eten voor hem maak dan krijgt hij er ook een klein scheutje jus door.



Bel idd van de week anders de ha wel even…

weet dat in jus heel veel zout zit. en dat ontrekt vocht. en is super slecht voor de nieren.

ostepaath zou ook wel een goeie zijn.

of de olijfolie door het hapje



romata, ik denk dat ik het niet 2x per dag zou geven als het nu zo goed gaat. ik zou dan bang zijn voor krampjes, maar jij bent haar mama, jij kan haar het beste :wink:

Jus is bij ons niks anders als wat boter aangemaakt met veel water…En dat heeft hij maar 1 keer gehad…

Zonnebloemolie werkt overigens ook.



Je lijkt nogal afwijzend tegenover olijfolie, mag ik vragen waarom?

Ik wil Tycho niet een één of ander laatste redmiddeltje geven.

En iets anders door zijn fles wil hij niet. Hij heeft vanavond van dat pruimenbuikjespap door zijn fles gehad…Gevolg kon alles weggooien en weer iets nieuws maken…



Ga een kind niet klare olie geven, want als ik zelf iets vies vind is het dat wel.



Ik wil gewoon een structurele oplossing voor dit probleem.